Limak2005 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Witam, przed udaniem sie do mechanika chciał bym zaczerpnac jakis informacji z forum.Problem pojawił sie wczoraj po przejechaniu jakis 3 km temp osiaga 90st nie wiem czy to normalne w tak krotkim czasie ale z tego co pamietam tak szybko sie nie grzało wczesniej,oraz niepokoi mnie smrod jaki sie wydobywa z pod maski a wiatrak od chlodnicy chodzi jakis czas po zgaszeniu silnika.Nie wiem wydawalo by mi sie to normalne ale wczesniej tak nie miałem no i ten zapach jak otwieram maske czuc cieplo z silnika ale wydaje mi sie ze az za bardzo.Co moze miec na to wpływ?
Kazek 1.9 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 A dajesz mu w piec w trasie 3km ?
RALF76 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 (edytowane) Prawdopodobnie dpf się wypala stąd szybsze nagrzewanie się silnika niż zazwyczaj aby stworzyć jak najszybciej warunki do wypalania - pogoń go trochę po trasie i powinno wrócić do normy jak się prawidłowo wszystko wypali. Zwróć uwagę czy podnoszą się wolne obroty jak w linku do około 1000- jeżeli tak to na 100% wypala się dpf http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/page-8 Edytowane 29 Grudnia 2014 przez RALF76
Limak2005 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 A dajesz mu w piec w trasie 3km ? Nie.Teraz akurat nie pogonie bo lodowisko na drodze:)
Kazek 1.9 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Kolego proponuję Vag na początek jak nie zauważysz błędów to sprawdź układ chłodzenia węże /płyn tam tkwi przyczyna
Limak2005 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2014 Prawdopodobnie dpf się wypala stąd szybsze nagrzewanie się silnika niż zazwyczaj aby stworzyć jak najszybciej warunki do wypalania - pogoń go trochę po trasie i powinno wrócić do normy jak się prawidłowo wszystko wypali. Zwróć uwagę czy podnoszą się wolne obroty jak w linku do około 1000- jeżeli tak to na 100% wypala się dpf http://a4-klub.pl/index.php?/topic/153458-procedura-wypalania-dpf-a4-b8-20-tdi-cr/page-8 Dzieki.Pobserwuje obroty i poczytam wiecej o tym wypalaniu. Kolego proponuję Vag na początek jak nie zauważysz błędów to sprawdź układ chłodzenia węże /płyn tam tkwi przyczyna Jestem kompletnym amatorem i nie bawiłem sie jeszcze oprogramowaniem VAG wiec bedzie musiał to sprawdzić jakis mechanik
Kazek 1.9 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Jeżeli to nie będzie jakiś wąż płyn czy dpf to na vagu może ci wyskoczyć uszkodzenie sprzęgiełka od klimy ja gdzieś na poczatku tak miałem wszystko chodziło i nagle walło to wyszło szydło z worka ktoś już zmieniał to sprzęgiełko ale nie zmienił głównego zaworu od klimy + nabicie od nowa także bumerang wrócił ... nie chłodził na dużym obiegu a następnie pokazała sie wypalona uszczelka pod głowicą i ubywający płyn chłodniczy to wtedy wiatrak chodził po zgaszeniu fury do puki nie schłodził układu ..
kuebk Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 A dajesz mu w piec w trasie 3km ? Nie.Teraz akurat nie pogonie bo lodowisko na drodze:) Wcale nie musisz go jakos bardzo przeganiac, wystarczy 4 bieg i obroty okolo 2k, tak zeby bylo obciazenie. No i najlepiej jakas dluzsza trasa 10km spokojnej jazdy bez swiatel i zatrzymywania sie powinno wystarczyc.
lukas309 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 normalna procedura wypalania dpf-a
jacek70 Opublikowano 29 Grudnia 2014 Opublikowano 29 Grudnia 2014 A może po prostu termostat nie otwiera.
Kodzak33 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Też o nim myślałem ale po 3km w ujemnej temp. już by się prawie gotował?
lukas309 Opublikowano 30 Grudnia 2014 Opublikowano 30 Grudnia 2014 a czy temp. wzrasta pow 90 stopni ???
adbur Opublikowano 1 Stycznia 2015 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Witam, przed udaniem sie do mechanika chciał bym zaczerpnac jakis informacji z forum.Problem pojawił sie wczoraj po przejechaniu jakis 3 km temp osiaga 90st nie wiem czy to normalne w tak krotkim czasie ale z tego co pamietam tak szybko sie nie grzało wczesniej,oraz niepokoi mnie smrod jaki sie wydobywa z pod maski a wiatrak od chlodnicy chodzi jakis czas po zgaszeniu silnika.Nie wiem wydawalo by mi sie to normalne ale wczesniej tak nie miałem no i ten zapach jak otwieram maske czuc cieplo z silnika ale wydaje mi sie ze az za bardzo.Co moze miec na to wpływ? U mnie się tak dzieje jak DPF nie zakończył się wypalać a ja zgasiłem silnik. I np. drugiego dnia jak ruszę DPF się dopala i są takie objawy jak piszesz ale też obroty na postoju są wyższe około 1000 obr/min zamiast 850 (ale podczas wypalania filtra to standard+basowy pomruk w tłumiku). Może tędy droga?
Limak2005 Opublikowano 1 Stycznia 2015 Autor Opublikowano 1 Stycznia 2015 Tak było to wypalanie PDF-a na drugi dzień pogoniłem troszkę autkiem i było wszystko oki. Działo się tak od kilku dni nie robiłem długich tras jakieś 6 km dziennie sklep-dom i zapewne PDF nie mógł się w tej trasie wypalić. Dziękuje za info.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się