Skocz do zawartości
IGNOROWANY

czy cewki z A4 B8 2.0TFSI podejdą do A4 B6 1.8T ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

mam pytanie jak w temacie. czy podejdą? :eusathink:

Edytowane przez Rabbi
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

Dołączam się do pytania, czy cewki z 2.0TFSI o oznaczeniu 07K905715F będą pasowały do 1.8T BFB ?

Z tego co widzę delikatnie różnią się wizualnie, ale podobno pasują?

Czy ktoś to sprawdzał. podobno delikatnie wystają w stosunku do dedykowanych.

Auto mam niestety unieruchomione i muszę mieć pewność że będą działały, a dziś o 14:00 umówiłem się na odbiór poniższych cewek.

http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-cewki-audi-vw-2-0-tfsi-07k905715f-i5248106333.html

Update: Właśnie odebrałem cewki, wrzucam kilka zdjęć, sa to cewki z Audi A5 2.0TFSI o oznaczeniu jak wyżej 07K905715F, za kilka godzin sprawdzę czy pasują i czy działają prawidłowo:

20150409_142719.jpg20150409_142704.jpg

Poniżej wrzucam zdjęcia poglądowe moich oryginalnych cewek z ASO z akcji serwisowej, wyglądają trochę inaczej, ale według kilku osób te od 2.0 TFSI powinny pasować:

20150408_171926.jpg20150408_171922.jpg

Update nr 2.

Cewka zamontowana, działa prawidłowo, nie pasuje idealnie w gniazdo bo trochę wystaje, jest dłuższa i ma taki gumowy cypek z 2 stron a nie z jednej tak jak oryginalne. W każdym razie za 100zł kupiłem 4 używane cewki od 2.0TFSI wiec jeśli jakaś padnie to będzie na podmiankę :) Poniżej zdjęcie:

20150409_173150.jpg

Edytowane przez ShatyMK
Opublikowano

zmieniło się coś w pracy silnika np lepiej się wkręca lub lepiej odpala??

Opublikowano (edytowane)

Nie zauważyłem żadnej różnicy, po wymianie cewki silnik zaczął pracować prawidłowo tak jak na sprawnych cewkach, przyspiesza tak samo. Dodam tylko że przed wymianą cewki na 4 cylindrze czasami wartość cofania zapłonów osiągała 3,8, obecnie jest tak samo, wydaje mi się że świeca może zaczynać niedomagać, jednak dzieje się to tylko w przedziale około 1,5 - 2,5tys obr/min, pozostały obszar wskazuje same zera wiec myślę że jest ok.

http://vaglog.pl/log_212883.html

Logi robiłem po mieście więc są takie trochę nieprecyzyjne ale udało się kilka razu dolecieć do 6tys na bezpiecznym długim odcinku ;)

Oczywiście wymieniłem tylko jedną uszkodzoną cewkę, reszta to seria która działa prawidłowo.

Edytowane przez ShatyMK
Opublikowano

W temacie Modyfikacje 1.8t była wzmianka o zamianie cewek i podobno podchodzą ale potrzebne są jakieś dystanse.

Opublikowano

Ja nie zakładałem żadnych dystansów, cewka wchodzi na świecę do końca i po prostu trochę wystaje bo jest dłuższa tak o 1,5cm.

Masz link do tego tematu? Szukałem i nie znalazłem nic konkretnego, pewnie ktoś słabo otagował wątek.

Opublikowano

kolego , nie rozumie twojego podejscia , czy jest problem z dostepnoscią cewek do b6/7, to co zamontoałeś sory

Opublikowano

kolego , nie rozumie twojego podejscia , czy jest problem z dostepnoscią cewek do b6/7, to co zamontoałeś sory

to jest dobre pytanie

Opublikowano

kolego , nie rozumie twojego podejscia , czy jest problem z dostepnoscią cewek do b6/7, to co zamontoałeś sory

Kolego ;) nie ma problemu z dostępnością cewek do 1.8T, są dostępne, można kupić od strzała w pierwszym lepszym sklepie motoryzacyjnym, zamiennik około 140zł NGK za sztukę. Ja niestety miałem unieruchomione auto w Gdańsku i potrzebowałem na szybko czegokolwiek, akurat ktoś z okolic Gdańska miał dostępne 4 cewki od 2.0TFSI za 100zł i to doraźnie uratowało mi sytuację. Na drugi dzień auto było już na chodzie. Rozmawiałem z kilkoma mechanikami i potwierdzili ze to będzie działało prawidłowo tylko delikatnie wystają bo są dłuższe niż dedykowane do 1.8T.

Poza tym wszystkim odpowiedziałem na wątek Rabbiego, "czy cewki od 2.0TFSI podejdą do 1.8T" odpowiedź, tak podejdą, będzą działały prawidłowo, ale nie są to dedykowane cewki i jeśli ktoś chce je wymienić to niech wymieni na dedykowane które będą pasowały idealnie.

Jeśli jednak ktoś ma akurat od 2.0TFSI to też będą działały, ja to sprawdziłem na własnym przykładzie, zrobiłem logi i nie widzę nieprawidłowości w pracy silnika.

Jeśli ktoś ma wiedzę na temat negatywnego wpływu działania cewek od 2.0TFSI na 1.8T to bardzo chętnie się dowiem czegoś więcej.

Opublikowano

Jedyna różnica to długość części metalowej, sama elektronika jest ta sama (moc iskry więc też)

Problem może jednak stanowić "wolna przestrzeń" która jest zaproszeniem dla wilgoci.

Opublikowano

Ja trochę z innej beczki mam podkręcony BFB na 240 koni i cewki oryginalne strasznie szybko sie kończą potrzebuje coś wytrzymalszego podobno pasują jakieś z audiTT z adapterami. Wie ktos coś w tym temacie? 

Dzięki pozdrawiam 

Opublikowano

Jeździsz z pokrywą silnika? Wiele osób to odradza, zwłaszcza po modach (jak wiadomo nasze silniki strasznie się grzeją). Po modach wkładają czerwone z 2.0 tfsi. Ja zdjąłem osłonę i nie mam żadnego problemu 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...