Skocz do zawartości
IGNOROWANY

jakie mam tarcze i zaciski hamulcowe ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeszcze jedna prośba tylko nie wiem czy to dobry temat...

Potrzebuje numer tych śrubek które trzymają tarcze? Te małe na torxa

I jakiś namiar na sklep/aukcje

Z góry dzięki

Panowie,

Ja dzis wymieniałem zaciski, tarcze i klocki z przodu i nie mam zadnego mocowania tarczy :( zadnej śrubki nie było ani nie ma tez otworu na śrubkę w zwrotnicy.

Tarcza trzyma sie tylko na zacisku i srubach od kół?

Tak chyba nie powinno byc nie?

Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne? czy trzeba wiercic i gwinowac zeby tarcze przymocowac? Bo to tansza opcja niz wymiana zwrotnicy...

Opublikowano

Wierć i gwintuj

Opublikowano

Wierć i gwintuj

dzięki Dev :) jedna srubka wystarczy na tarczę? nie zwróciłem uwagi ile srubek potrzeba...

Opublikowano (edytowane)

Jedna, łeb stożkowy M6x16

Piasta na lustro

Edytowane przez Dev
Opublikowano

Witam.czy podejda mi te tarcze i klocki??z tego co mierzylem to mam 280mm.

ATE TARCZE KLOCKI PRZÓD AUDI A4 B6 B7 280mm ATE

Opublikowano

Jesli masz AWX to masz 288mm

Opublikowano

Czołem Panowie prosiłbym o sprawdzenie jakie mam tarcze i zaciski. Wcześniejszy właściciel możliwe, że robił swapa, bo zaciski są pomalowane na czerwono z napisem Porsche... Niemniej jednak proszę o sprawdzenie

vin: WAUZZZ8E44A016085

Opublikowano

jezeli masz inne zaciski jak seria to tarcze tez moga byc inne

wrzuc foto

Opublikowano

Panowie,

Ja dzis wymieniałem zaciski, tarcze i klocki z przodu i nie mam zadnego mocowania tarczy :( zadnej śrubki nie było ani nie ma tez otworu na śrubkę w zwrotnicy.

Tarcza trzyma sie tylko na zacisku i srubach od kół?

Tak chyba nie powinno byc nie?

Czy takie rozwiązanie jest bezpieczne? czy trzeba wiercic i gwinowac zeby tarcze przymocowac? Bo to tansza opcja niz wymiana zwrotnicy...

Jak nie gwintowałeś to sobie odpuść. Chyba, że lubisz zbędne roboty wykonywać.To tylko jedna mała zasrana śrubka ustalająca wstępnie, a nie żadne trzymanie tarczy. Jakby ścięło śruby koła to jej obecność wygląda wręcz komicznie.

Owszem -wygoda montażu większa.

W wielu autach różnych marek, często cięższych i mocniejszych, nie występuje.

Ciekawe dlaczego koła nie mają takich śrubek -chyba jeszcze większe siły przenoszą, bo większa średnica=większa "dźwignia".

BTW -tarcza nie trzyma się na zacisku. Tylko na piaście dociskana śrubami koła poprzez koło właśnie(felgę).

Opublikowano

Ta śrubki ma jedno bardzo ważne zadanie, którego nie wymieniłeś.

Opublikowano

dev możesz zdradzić tajemnice jakie zadanie spełnia ta śruba

Opublikowano (edytowane)

zapobiega przedostawaniu sie syfu pomiedzy piaste a tarcze ,podczas demontażu koła ,ponieważ cały czas dociska tarcze do piasty po odkręceniu śrub koła.

Edytowane przez bartez80
Opublikowano

tak myślałem że oto chodzi. fabrycznie układ hamulcowy lucas nie posiada tej stuby

Opublikowano

zapobiega przedostawaniu sie syfu pomiedzy piaste a tarcze ,podczas demontażu koła ,ponieważ cały czas dociska tarcze do piasty po odkręceniu śrub koła.

Bez przesady -jakiego syfu? To już rozbijanie zagadnienia na atomy. Jak pisałem jej obecność nie jest obowiązkowa, ba -jest to raczej rzadka sprawa niż częsta w różnych markach. I to nie w jakiś smętnych i to od wieeeeelu lat. Ale niech będzie -ma zadanie higieniczne, chociaż dla mnie to i tak groteska, można dywagować, czy jedna śrubeczka przytrzyma tak tarczę, by trącona w przeciwny kraniec kołem się nie odchyliła tworząc kieszeń na brud...ale jak pisałem -działania na atomach.

W każdym razie trzymaniem tarczy zajmują się całkiem inne śruby.

Opublikowano

Tylko ze jak pod nowa tarcze dostanie sie tobie syf i niedaj Boże tarcza nawet od czego innego sie skrzywi , to odrazu gwarancja nie uznana.

To ze tarcze trzymają śruby koła wiemy to wszyscy i ta mała śrubka totalnie nie ma na to wpływu , ale za to ma wpływ na to co opisałem wyżej, oraz na ewentualny zwrot gwarancyjny wadliwej tarczy.

Powiem wiecej .

Kolega kiedyś w assacie b5 borykał sie z delikatnym biciem tarcz , zamienił na nowe , po pół roku ,to samo , poradził sie mnie co sprawdzić itp. Powiedziałem jemu żeby wpadł to sprawdzimy bicie tarczy , wyszło 0,4 mm to naprawdę sporo ,powiedziałem żeby nabył nowe tarcze i klocki , nabył takie same jak wcześniej , jak zabraliśmy sie za wymianę , to tej śrubki nie było , a tarcza na styku z piasta miała sporo syfu i korozji, a kolega mówił ze czyścił piastę na lustro i odtłuścil tarcze w tym miejscu , ale nie chciało sie jemu wyjmować tej małej urwanej śrubki , żeby zamontować nowa , bo i tak felga dociśnie wszystko do piasty.

Po zamontowaniu wszystkiego jak należy , łącznie z ta śrubka , do tej pory , a bedzie juz z 1,5 roku i kilka zmian kół , wszystko hamuje jak należy bez żadnego bicia.

Tak wiec wniosek jest prosty i widać ze czasami te "atomy" jak ty to nazwałeś maja wpływ.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

to tej śrubki nie było , a tarcza na styku z piasta miała sporo syfu i korozji, a kolega mówił ze czyścił piastę na lustro

No i? Gdzie ten prosty wniosek? Ja sądzę, że "kolega mówił" to koniec i początek zarazem usługi czyszczenia na lustro. Bez urazy dla kolegi Twojego to ja bym oko zmrużył na jego opowieść. Zawsze lepiej jak winna jest śrubka, a nie własne lenistwo prawda?

Bo ja mam cztery auta obecnie(fakt, jedno rozbite ale nie z mojej winy). W żadnym nie ma tych śrubek, w żadnym nie też bicia tarcz. Powiem więcej -nie czyszczę na "lustro" piast lecz do momentu uzyskania odpowiedniej przylgni. I mam do wszystkich(no już prócz jednego) dwa komplety kół, sam je zmieniam.

I nic, zero problemów.

Historia, że wyczyszczona na błysk piasta, dociągnięta 5oma śrubami pokryła się syfem z braku śrubki kupy się nie trzyma kompletnie. Dogoniłeś kolesia do roboty, zrobił wreszcie porządnie i to jest prawdziwa puenta.

Ewentualnie o ile śrubka była urwana(w obu piastach!?) to mogła ciut wystawać(wątpię) i na niej mógł oprzeć tarczę ale to naciągane mocno.

Powtarzam -nie demonizujmy. Ja wiem, że jakieś znaczenie to ma(pomijam, że środek tarczy jest wypukły więc nie tak hop siup żeby coś nawpadało), że wszystko da się niby "udowodnić"(jak np. szybsze zużycie amorków tył od LPG, bo przecież butla też waży) ale bez przesady -ludzie krzywią tarcze ze śrubką, krzywią bez. Ja nie krzywię wcale od chyba roku 94, gdy miałem nauczkę kosztowną z własnej niestaranności.

Nie obrażając więc Twojego kolegi zwyczajnie mu nie wierzę -u mnie się syf nie robi, korozja. Owszem, widać robotę temperatur itp. ale nie ma mowy o jakiś dramatach. Bez śrubki, a auta bynajmniej nie stoją,

Pozdrawiam również.

BTW -gwarancja na hamulce...Uznają ją Wam faktycznie? Bo ja nie mam potrzeby nosić na roszczenie. Wydaje mi się, że jak nie masz kwitu z montażu w warsztacie usługowym to i tak się wypną.

Edytowane przez pulpecik
Opublikowano

No i fajnie :)

Opublikowano

Nic tylko zazdrościć że nic się nie dzieje...

Opublikowano

Witam dziś niestety zapaliła mi się kontrolka od klocków po sprawdzeniu faktycznie klocki się skończyły, wiec czeka mnie wymiana klocków i tarcz wiec proszę podpowiedzcie jaka wielkość tarcz siedzi w mojej a4 Wauzzz8e75a087508 wiem że klocki siedziały ate 607110. Może od razu zaproponujecie jakie klocki lub tarcze oczywiści w rozsądnej cenie. Pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

Bierz wsio Ferodo

Edytowane przez Dev

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...