Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Naprawa przyczyny złego działania SERWO brak hamulców


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam...

słuchajcie znany nam problem, z którym sie borykałem cała zeszła zime i tej zaczałem rozwiazał sie (odpukac)...co dokładnie było przyczyna ciezko mi powiedziec, ale podejrzewam wezyk, który wchodzi bezposrednio do serva...został on przeze mnie podgrzany i docisniety od nowa...od tamtej pory jak reka odjał (oby nie powróciło)...moze tak sprobujcie...wszystkiego dobrego na Swieta

Opublikowano

koledzy co do zatkanych kanalikow i wody w podszybiu ktora moze byc przyczyna zalania serva jak pisal kolega iwadrian to w b6 wiem ze byla w ASO akcja czyszczenia tych kanalikow odplywowych-darmowa bo to byl najwidoczniej czesty problem w tych modelach, dowiedzialem sie o tym przy okazji wizyty w serwisie po podaniu numeru win ze moje auto nie bylo jeszcze na tej "akcji" takze jak ktos ma ten problem niech podjedzie lub przedzwoni i sie dowie jak to w jego przypadku wyglada :) taka dygresja :hi:

Opublikowano

to jak w takim razie dostać sie do tej drugiej komory w servie jeśli mam ESP? ostatni zrobiłem cały zabieg z tym odsysaniem i denaturatem, ale znowu przyłapało hamulce, i pedał twardy? czy warto to całe servo wyjmować? i jak to zrobić?

Hej, poradziłeś sobie z serwem, niestety mam to samo...wygląda na to ze woda się zbiera w 2 komorze serwa.

Opublikowano

witajcie mam taki problem jak Wy z tym ze u mnie pedal hamulca twardnieje tylko czasami i myslalem o tym laczniku gumowym i nie wiem jak sie do niego zabrac czy ten wezyk trzeba podgrzac?? zeby latwiej zeszlo.No i jak tam dotykalem to on nie jest wcale taki miekki i takze nie wiem. A od tego znowu idzie taki cienki wezyk i pozniej jest wchodzi w taki gumowy z jakimis sznurkami i jak sie przygladalem to w niektorych miejscach jest przetarty A i jeszcze jedno jak ruszalem ta rurka od strony silnika ktora wchodzi do tego gumowego lacznika to slyszalem jakies syczenie jakby powietrze uciekalo i Czy tak ma byc?? Pomozcie prosze

Opublikowano

witajcie mam taki problem jak Wy z tym ze u mnie pedal hamulca twardnieje tylko czasami i myslalem o tym laczniku gumowym i nie wiem jak sie do niego zabrac czy ten wezyk trzeba podgrzac?? zeby latwiej zeszlo.No i jak tam dotykalem to on nie jest wcale taki miekki i takze nie wiem. A od tego znowu idzie taki cienki wezyk i pozniej jest wchodzi w taki gumowy z jakimis sznurkami i jak sie przygladalem to w niektorych miejscach jest przetarty A i jeszcze jedno jak ruszalem ta rurka od strony silnika ktora wchodzi do tego gumowego lacznika to slyszalem jakies syczenie jakby powietrze uciekalo i Czy tak ma byc?? Pomozcie prosze

nic tam ma nie syczeć... ma być wszystko szczelne. a jak masz przetarty wężyk to koniecznie wymień go.

Opublikowano

witam...

problem powrócił, tylko, ze w zwiekszonej formie...teraz musze sporo pohamowac nim zaczna hamowac jako tako... ;/ tak jak pisałem wczesniej servo i ten łacznik wymieniony w zeszłym roku, wczoraj silikonem uszczelniłem wejscie tego wezyka co wchodzi bezposrednio do serva....podobnie jak wzeszłym roku problem sie nasila jak jest odwilz...czy to zawilgocenie układu? czy sam juz nie wiem...załuzmy, ze do serva włacznie jest wszystko ok.Co moze byc przyczyna dalej? wiem ze za jakis czas wszystko wroci do normy, ale nie o to przeciez chodzi...HELP !!!

Opublikowano

Witam.

Jak już wcześniej pisałem, również mam problem twardego, nieskutecznego pedału hamulca.

Ostatnio zdjąłem przewód z serva idący od pompy vacum, by sprawdzić czy pompa daje jakieś podciśnienie. Cóż - jakieś tam daje, ale wydaje mi się, że u szwagra w B4 jest nieco większe podciśnienie niż u mnie. Niestety nie mam vacuometra, a pomiar był dokonany organoleptycznie- palcem :> Jest możliwość że vacum pompa siadła ?

Sprawdziliśmy też wysysarką czy w servie jest woda, ale nie popłynęła nawet kropelka.

Szczelność w układzie vacum-servo jest, bo po 2-3 dniach, gdy zdejmie się przewód podciśnienia z serva, to głośno "puknie", czy też "syknie" (wiadomo o co chodzi).

Jedyny pomysł jaki mam to zbyt małe podciśnienie wytwarzane przez pompę. Co o tym sądzicie ??

Pozdrawiam

Opublikowano

Naprawiłem to w prosty sposób mianowicie:odłączyłem od lącznika przewód idący od silnika do ściany grodziowej i wsunąłem do gumowego łacznika plastikową tulejkę co zapobiega wciąganiu ścianek łącznika do wewnątrz i blokowaniu przepływu powietrza

Wielkie dzięki iwadrian :hi:, hamulec jak żyleta, szkoda tylko było czasu trzech mechaników :thumbdown::evil:

Opublikowano

Witam.

Jak już wcześniej pisałem, również mam problem twardego, nieskutecznego pedału hamulca.

Ostatnio zdjąłem przewód z serva idący od pompy vacum, by sprawdzić czy pompa daje jakieś podciśnienie. Cóż - jakieś tam daje, ale wydaje mi się, że u szwagra w B4 jest nieco większe podciśnienie niż u mnie. Niestety nie mam vacuometra, a pomiar był dokonany organoleptycznie- palcem :> Jest możliwość że vacum pompa siadła ?

Sprawdziliśmy też wysysarką czy w servie jest woda, ale nie popłynęła nawet kropelka.

Szczelność w układzie vacum-servo jest, bo po 2-3 dniach, gdy zdejmie się przewód podciśnienia z serva, to głośno "puknie", czy też "syknie" (wiadomo o co chodzi).

Jedyny pomysł jaki mam to zbyt małe podciśnienie wytwarzane przez pompę. Co o tym sądzicie ??

Pozdrawiam

jest możliwość że to vacum

mnie też to dopadło :kwasny:

wymienie w pierwszej kolejności płyn, gumowy łącznik i zobacze jaki efekt..a przy okazji jakie wartości podciśnienia powinny być w AVF (podczas badania) ??

Opublikowano

a przy okazji jakie wartości podciśnienia powinny być w AVF (podczas badania) ??

]

Miałem chwilkę by troszkę pokombinować z tym podciśnieniem na przykładzie Diesla (w moim) i benzyny (a4 szwagra)

Jeśli chodzi o diesla, to było takie sobie, natomiast w benzynie to palucha by wdarło do środka ( nie ma tam vacum, podciśnienie wytwarza tłok) Jeśli chodzi o samą wartość, to wydaje i się , że nie ma to specjalnego znaczenia. Gdy silnik nie pracuje, jak odpinam wężyk to nic nie syczy. Znaczy układ jest nieszczelny a mimo wszystko po zapaleniu silnika podciśnienie wytworzone przez vacum jest na tyle silne, że hamulce są bardzo ostre.

Opublikowano

gdyby kogos dopadla awaria serwa polecam zamiennik TRW- przerabialem to w poprzednim b6 - z robocizna wyszlo mnie jakos 300czy 350pln no i spokoj co najmniej na rok bo tyle jezdzilem furka po zmianie :)

Opublikowano

gdyby kogos dopadla awaria serwa polecam zamiennik TRW- przerabialem to w poprzednim b6 - z robocizna wyszlo mnie jakos 300czy 350pln no i spokoj co najmniej na rok bo tyle jezdzilem furka po zmianie :)

ale czego zamiennik nie napisałeś...

Opublikowano

gdyby kogos dopadla awaria serwa polecam zamiennik TRW- przerabialem to w poprzednim b6 - z robocizna wyszlo mnie jakos 300czy 350pln no i spokoj co najmniej na rok bo tyle jezdzilem furka po zmianie :)

ale czego zamiennik nie napisałeś...

przecież napisał ... "serwa"

Opublikowano

witam mnie też dotknął problem słabego hamowania,, powód słaby gumowy łącznik pomiędzy grodzią,, naprawiłem go przepychając miedzianą rurkę przez łącznik (rurka długa jak ten łącznik - wewnętrzna średnica miedzianej rurki 16mm) i do niej podłączyłem przewody pasują dobrze. Hamulce są teraz ok. Poza tym sprawdzajcie co jakiś czas odpływ wody pod serwo lubi się zapychać - by go czasem nie zalało. :)

Opublikowano

Widze ze dolegliwosc slabych hamulcow w B6 jest jego bolaczka:( U mnie zauwazylem ze tez mam slaby hamulec ( nie jest tragicznie ale jak wsiadam do A4 B6 mojej kuzynki z 2001 r to u niej przy hamowaniu mozna zeby wybic na kierownicy :naughty: ). Bedzie trzeba sie za to niedlugo wziasc. Zaczne od lacznika gumowego i na wymianie plynu hamulcowego. Pozdrawiam

Opublikowano

Witam wszystkich mógłby ktoś napisać jaka ta rurka ma być dokładnie o jakiej średnicy i jaka długa bo tak zrozumiałem ze ona ma siedzieć dokładnie w tej orginalnej gumie ale pomiędzy tymi dwoma wezykami co wchodza z jednej i drugiej strony a ile jest tam dokładnie miejsca pozdrawiam [br]Dopisany: 29 Czerwiec 2011, 21:12_________________________________________________Witam mam takie pytanko dzisiaj założyłem do tego gumowego węża rurke i zauważyłem ze w tej gumie i wezach jest olej jest to normalne albo nie powinno być tam oleju dzięki za pomoc i pozdrawiam

Opublikowano

Pacjent 1.9AWX 2001 , Panowie objaw taki ... hamulce caly czas dotykaja tarcz... tak jakby byl delikatnie wcisniety hamulec. Nie jest to jakos specjalnie odczuwane w trakcie jazdy . Hamulec do tej pory byl twardy ale po wymianie wezykow i odpowietrzenia ukladu troche sie poprawilo . Generalnie pojechalem samochodem znajomej na wymiane tarcz z tylu i klockow i jak auto stoi na podnosniku to ciezko ruszyc kolami - wszystkie 4 sie delikatnie blokuja.

Podmieniono pompe na nowa , efekt ten sam , wiec zostawiono stara. Odpowietrzono uklad i wymieniono wezyki - efekt duzo lepszy hamulec i ladniej odbija - wczesniej sie jakby do konca nie cofal . Ale kola wciaz sa lekko trzymane...

Mechanik powiedzial ze serwo do wymiany (wlasnie szukam) ja jednak postanowilem zapytac Was o zdanie .

Ktos mial podobny problem ?

czy ten gumowy wezyk miedzy serwem a pompa w scianie grodziowej moze byc tego przyczyna ? Czy on raczej objawia sie inaczej ?.

pozdrawiam

Opublikowano

kolego a wszystkie koła trzymają tak samo czy np. lewy przód bardziej? ja miałem taki przypadek że po zalaniu serwa wodą też trzymały mi wszystkie koła ale lewe z przodu to aż się grzało. po wymianie serwa (kupiłem za 70zł z pompą) wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...