darek2014 Opublikowano 18 Lutego 2015 Opublikowano 18 Lutego 2015 (edytowane) witam, w moim a4 b5 afn 1,9 tdi 110km quattro 96r. w ostatnim czasie zaczęło występować dziwne zjawisko. Po szybkim zwolnieniu nogi z pedału gazu przy wyższych obrotach np. 3 tys, silnik poprostu gaśnie, zapalają się kontrolki itd. Następnie odpalam auto kluczykiem, kilka razy szarpnie i można jechać dalej. Dzieje się tak niezależnie od zwolnienia pedału gazu w trakcie jazdy na biegu jak i również podczas postoju. Problem nie występuje przy powolnym ujmowaniu gazu. Co może być przyczyną usterki? Pozdrawiam. Edytowane 18 Lutego 2015 przez darek2014
piotrsob1 Opublikowano 20 Lutego 2015 Opublikowano 20 Lutego 2015 Nie ma falowania obrotów po porannym odpaleniu ? Jeżeli jest to prawdopodobnie zanieczyszczony / przytarty nastawnik VP-37.
darek2014 Opublikowano 20 Lutego 2015 Autor Opublikowano 20 Lutego 2015 (edytowane) po normalnym odpaleniu falowania nie występują. teraz już nie gaśnie do zera, lecz problem wygląda następująco: nadal gdy dokładam mocniej gazu, następnie błyskawicznie zwalniam pedał, obroty spadają normalnie do +/- 800/900 ale już od około 1500 zaczyna szarpać samochodem i wydobywać odgłosy duszenia silnika. po około 10 sekundach telepotania rytmika wraca do normy. w dniu dzisiejszym sprawdziliśmy błędy komputerem, przepływomierz, nastawnik, czujnik położenia wału korobowego, wtryski, smoka i pompkę w zbiorniku, wymieniono na nowy filtr paliwa + zawór zwrotny - bez skutków Edytowane 2 Marca 2015 przez darek2014
MASA81 Opublikowano 21 Lutego 2015 Opublikowano 21 Lutego 2015 Też obstawiam nastawnik pompy wtryskowej.
darek2014 Opublikowano 4 Marca 2015 Autor Opublikowano 4 Marca 2015 Dziś, po kolejnym rozebraniu przodu sprawdziliśmy całą pompę wtryskową wraz z nastawnikiem vp-37 a także zawór n75. Niestety na sprawnych częściach usterka ta sama oraz brak błędów na komputerze. A więc po elementach takich jak: przepływomierz, czujnik położenia wału korobowego, wtryski, smok i pompka w zbiorniku, filtr paliwa + zawór zwrotny odpadły nam 2 kolejne w/w. Pomysły co dalej?
Hezen Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Jak masz możliwość to podmień czujnik gazu. Może potencjometr odmawia posłuszeństwa? Wysłane z mojego GT-I9100
mantix Opublikowano 4 Marca 2015 Opublikowano 4 Marca 2015 Możesz jeszcze sprawdzić zawór N 109 w pompie podpinając mu +12 na krotko, lub jak masz możliwość to podmień od kogoś.
vag661 Opublikowano 8 Marca 2015 Opublikowano 8 Marca 2015 Miałem to samo w aucie ojca, auto było sprawdzone z każdej strony a w serwisie bosha gość mi powiedział ze nie musi zaglądać pod maskę, na słuch wie ze to nastawnik, wymienił i działa jak nowe
maestrus Opublikowano 10 Marca 2015 Opublikowano 10 Marca 2015 Zaciekawił mnie ten temat ponieważ mam nie dokładnie może ale b.podobny przypadek... Auto gaśnie ale tylko jak jest zimne i tylko przez pierwszą 1-2 minuty od odpalenia jak naciśnie na pedał i wejdzie tak między 3k a 4k rpm i puszczę pedał to auto gaśnie. Oczywiście wciskając pedał jest to "cyk" w podłogę i puszczenie również na "cyk". Co zauważyłem po 1-2 min. od odpalenia problem już nie występuje i nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważyłem natomiast, że pracuje nie równo przy przyśpieszaniu (szczególnie 3/4 bieg ale już wyczuwa się to również na 2). Poszarpuje ale nie brakuje mu mocy. Co ciekawe też po tym jak zaraz po odpaleniu zgaśnie to często jest tak, że nie można go zapalić - kręci rozrusznikiem jakby "na sucho" jakby "nie miał kompresji". Sprawdziłem - pasek w tym momencie się posuwa co świadczy o tym, że rozrusznik obraca wałem. Oczywiście za 2-3 razem zaskoczy i jest wszystko OK. Wym. pompę w baku (elektryczną), wyczyściłem przewód paliwowy i sitko. Wym. przewody w komorze silnika (paliwowe) Wym. filtr paliwa i nowa uszczelka Założyłem zawór zwrotny na dolocie i na wyprowadzeniu z tandem pompy Wym. obudowę czujnika temp. na powrocie do baku Wym. komplet uszczelniaczy PD - boscha Wyczyściłem wszystkie złączki listwy zasilającej elektrozawory PD - mam też 2gą ze sprawnego auta ale to nic nie zmienia Wymieniłem ze sprawnego auta tandem pompę (oczywiście z nową uszczelką) Zmierzyłem ciśnienia paliwa na pompie - OK Wczoraj zalogowałem stat. + BS: BASIC SETTINGS:Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198181.htmlGrupa 003: http://vaglog.pl/log_207854.htmlGrupa 011: http://vaglog.pl/log_207853.htmlGrupa 004: http://vaglog.pl/log_207859.htmlGrupa 000: http://vaglog.pl/log_207858.htmlSTATYCZNE:Grupa 001, 013, 004: http://vaglog.pl/log_198177.htmlGrupa 001, 004, 013: http://vaglog.pl/log_198182.htmlGrupa 004, 007, 023: http://vaglog.pl/log_207856.htmlGrupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_207855.htmlGrupa 005, 013, 008: http://vaglog.pl/log_207852.htmlGrupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_207857.html Korekty - w normie (to raczej świadczy o uszk. cylindrów niż samych PD, oczywiście po wymianie uszczelniaczy poprawiły się bo oscylowały już w okolicach +/- 1.0). Nie widzę też innych niepokojących oznak - może ktoś ma pomysł jeszcze jakiś? Dodam, że często zaraz po odpaleniu przez około 10-30sek kopci na biało/szaro (jak ropniak) oraz, że są problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimniej ale zwłaszcza po długim postoju... Czasem natomiast jest tak, że wsiadam i kręcę i odpala z pół obrotu a czasem 3-4 obroty wału zanim zaskoczy. Wtdy też "tyrka" jak ciągnik ursus przez 3-4 sek zaraz po odpaleniu a potem równo jak "szwajcarski zegarek". Nie mam już pomysłów... Wtryski sprawdzone na stole probierczym bosch - ponoć wszystko OK. Rozrząd nowy cały kpl., contitech. Hamownia zrobiona - moc jest, 120KM i moment 290Nm. Wymieniana była uszcz. głowicy, która przeszła kapitalny remont (panewki,szklanki itp. itd.). Oczywiście głowica sprawdzana na szczelność, mikropęknięcia kompleksowo.
piotrsob1 Opublikowano 13 Marca 2015 Opublikowano 13 Marca 2015 (edytowane) Zaciekawił mnie ten temat ponieważ mam nie dokładnie może ale b.podobny przypadek... Auto gaśnie ale tylko jak jest zimne i tylko przez pierwszą 1-2 minuty od odpalenia jak naciśnie na pedał i wejdzie tak między 3k a 4k rpm i puszczę pedał to auto gaśnie. Oczywiście wciskając pedał jest to "cyk" w podłogę i puszczenie również na "cyk". Co zauważyłem po 1-2 min. od odpalenia problem już nie występuje i nic się nie dzieje. Silnik pracuje równo na biegu jałowym. Zauważyłem natomiast, że pracuje nie równo przy przyśpieszaniu (szczególnie 3/4 bieg ale już wyczuwa się to również na 2). Poszarpuje ale nie brakuje mu mocy. Co ciekawe też po tym jak zaraz po odpaleniu zgaśnie to często jest tak, że nie można go zapalić - kręci rozrusznikiem jakby "na sucho" jakby "nie miał kompresji". Sprawdziłem - pasek w tym momencie się posuwa co świadczy o tym, że rozrusznik obraca wałem. Oczywiście za 2-3 razem zaskoczy i jest wszystko OK. Wym. pompę w baku (elektryczną), wyczyściłem przewód paliwowy i sitko. Wym. przewody w komorze silnika (paliwowe) Wym. filtr paliwa i nowa uszczelka Założyłem zawór zwrotny na dolocie i na wyprowadzeniu z tandem pompy Wym. obudowę czujnika temp. na powrocie do baku Wym. komplet uszczelniaczy PD - boscha Wyczyściłem wszystkie złączki listwy zasilającej elektrozawory PD - mam też 2gą ze sprawnego auta ale to nic nie zmienia Wymieniłem ze sprawnego auta tandem pompę (oczywiście z nową uszczelką) Zmierzyłem ciśnienia paliwa na pompie - OK Wczoraj zalogowałem stat. + BS: BASIC SETTINGS: Grupa 003: http://vaglog.pl/log_198181.html Grupa 003: http://vaglog.pl/log_207854.html Grupa 011: http://vaglog.pl/log_207853.html Grupa 004: http://vaglog.pl/log_207859.html Grupa 000: http://vaglog.pl/log_207858.html STATYCZNE: Grupa 001, 013, 004: http://vaglog.pl/log_198177.html Grupa 001, 004, 013: http://vaglog.pl/log_198182.html Grupa 004, 007, 023: http://vaglog.pl/log_207856.html Grupa 004, 007, 013: http://vaglog.pl/log_207855.html Grupa 005, 013, 008: http://vaglog.pl/log_207852.html Grupa 000, 001, 003: http://vaglog.pl/log_207857.html Korekty - w normie (to raczej świadczy o uszk. cylindrów niż samych PD, oczywiście po wymianie uszczelniaczy poprawiły się bo oscylowały już w okolicach +/- 1.0). Nie widzę też innych niepokojących oznak - może ktoś ma pomysł jeszcze jakiś? Dodam, że często zaraz po odpaleniu przez około 10-30sek kopci na biało/szaro (jak ropniak) oraz, że są problemy z odpalaniem szczególnie jak jest zimniej ale zwłaszcza po długim postoju... Czasem natomiast jest tak, że wsiadam i kręcę i odpala z pół obrotu a czasem 3-4 obroty wału zanim zaskoczy. Wtdy też "tyrka" jak ciągnik ursus przez 3-4 sek zaraz po odpaleniu a potem równo jak "szwajcarski zegarek". Nie mam już pomysłów... Wtryski sprawdzone na stole probierczym bosch - ponoć wszystko OK. Rozrząd nowy cały kpl., contitech. Hamownia zrobiona - moc jest, 120KM i moment 290Nm. Wymieniana była uszcz. głowicy, która przeszła kapitalny remont (panewki,szklanki itp. itd.). Oczywiście głowica sprawdzana na szczelność, mikropęknięcia kompleksowo. Spotkałem się kiedyś z podobnym objawem w AFN-ie z grubym przebiegiem Przyczyną były mocno osłabnięte sprężyny zaworowe. Na gęstym, zimnym oleju ciśnienie działające od wewnątrz na popychacze hydrauliczne zaworów jest największe, a podczas przegazówki w kolektorze dolotowym występuje ciśnienie rzędu 1,5bara. Jak siły wywołane przez te dwa ciśnienia się razem zsumują, to są w stanie pokonać opór słabych sprężyn zaworowych, co skutkuje podwieszeniem zaworów ssących na hydrosztosach Uchylające się zawory powodują utratę kompresji i silnik gaśnie, w skrajnych przypadkach towarzyszy temu zjawisku terkot tłokow naparzających po zaworach Dopiero po pewnym czasie jak sprężyny zaworowe usuną nadmiar oleju z popychaczy i zawory się zamkną to dopiero silnik daje się ponownie uruchomić Żeby potwierdzić moje przypuszczenia jest prosty sposób. Odłącz przewód podciśnieniowy od sterowania gruszką turbiny przed porannym odpaleniem. Jeżeli po odpaleniu i przegazowaniu silnik nie zgaśnie , to masz potwierdzenie mojej tezy Edytowane 13 Marca 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się