Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klapki kolektora ssącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie Panowie

Też mnie czeka wymiana wałka kolektora w asn.

Podsumówujać jaki wałek mam szukać? Z klapkami czy bez? Patrzac co piszecie cześć ma założone z klapkami część bez. Czy brak klapek jest równoznaczny z tym, że wałek jest uszkodzony?

Opublikowano

Jest dokładnie tak jak piszesz brak klapek to uszkodzony wałek, więc szukasz z klapkami co może nie być łatwe.

Opublikowano

Znalazłem ale koleś woła 400zl za sam wałek no nic trzeba bedzie wybulić. Dzieki

Opublikowano

Sprawdź sobie najpierw może czy czasem otwór na tylnej ściance kolektora ( w którym osadzony jest wałek ) nie jest wychlastany bo jeśli jest wyrobiony to szukaj kolektora z wałkiem w takim przypadku wymiana samego walka nie ma sensu bo i tak się urwie.

Opublikowano

Dobra uwaga. Jak to sprawdzić? Wsadzić tam ręke i poruszać? Ma być sztywno?

Opublikowano

Ja miałem wyjęty kolektor więc latwiej mi było sprawdzić ogólnie na wałku jest taka metalowa tulejka coś na kształt kapelusza o ile dobrze pamiętam zobacz jaką ma średnice i nie wiem jeśli masz kolektor na silniku to spróbuj dobrać jakiegoś pręta o takiej samej średnic lub coś podobnego włóż w to gniazdo w kolektorze i poruszaj na boki czy jest luz. W moim kolektorze okazało że otwór powiekszył się hmm o dobre 5 mm. 400 zł jak za używany wałek to moim zdaniem dużo ja kupiłem za 250 kolektor i wałkiem i gruszkami stan igła...

Opublikowano

Ogarne to dzisiaj i dam info. Troche drogo ale odzwonilem sie dzisiaj za całymi i każdy twierdził ze wałek dobry a jak kazałem podesłać zdj.to wszystkie rozwalone, także musze zaryzykować.

Opublikowano

Ja miałem ten sam problem. Podejrzewam, że ludzie nie wiedzą nawet jak powinno to wyglądać i dlatego twierdzą że jest dobry nie ma co ryzykować chwilę jeszcze na takim polataszi już a lepiej moim zdaniem się upewnic, że jest dobry niż wywalić pieniądze w błoto.

Opublikowano

Witajcie, idąc za radą kolegi sprawdziłem kolektor w środku oczywiście luz na mocowaniu wałka okropny. Udało mi sie ogarnać i kolektor i wałek za 400 zł. Niestety w moim przypadku nie moge dłużej czekać z wymianą bo w środe jade na program i musi byc auto tip top:) Dzieki za dobre rady, za***iście mi pomogliście:)

Opublikowano

Program do wolnossącego 3.0? Ile z tego motoru da się wycisnąć? :mysli:

Opublikowano

Drobiarzdżek ogólnie moim zdaniem winę za urwany wałek lub brak klapek ponosi jedynie wyrobione to gniazdo w kolektorze... Jeśli tam nie wyrabiał by się luz to wałek chodził by i chodził i na pewno by się nie urwał....

Opublikowano

http://44tuning.pl/chip-tuning-audi-a4-3.0-v6-30v-220-km

240KM/330Nm... to realne czy zwyczajne hochsztaplerstwo? :mysli:

Zakładając oczywiście, że silnik trzyma serię...


http://44tuning.pl/chip-tuning-vip-benzyna

Tu więcej o podnoszeniu mocy w wolnossaku... ciekawe :mysli:

Opublikowano

44tuning to ściemniacze wciskają kit. Bez modów mechanichnych zmiana programu nie ma sensu.Ja robiłem wydech przelotowy i wiekszy dolot Przyrost mocy od 20 do 25 km może ciut wiecęj moment do 40 nm. Byłem już raz, ale oczywiście wstrzymał mnie kolektor.Na hamowni wyskoczyło -15 km i -50 nm poniżej serii. Będę w środe do dam info ile rzeczywiście wyszło

Opublikowano

I jak tam wypadły pomiary?

Opublikowano

chyba nie za wiele bo kolega się nie chwali. Dość duża strata Nm mi przy nie działającym wałku (kolektorze) uciekło tylko 30Nm ale za to prawie 20KM

Opublikowano

Witajcie. Jestem jestem sory ale zawaliło mnie robotą. No wiec, porównując do wcześniejszego pomiaru jest 60nm i 10km więcej. Niestety mimo odgrodzenia dolotu i okręceniu kolektorów wydechowych bandażem w warunkach gdzie na hamowni jest ponad 30 stopni dolot z kwasówki za bardzo sie nagrzewa co skutkuje utratami. Wiec po wymianie na oryginalny czeka mnie jeszcze korekta programu i wtedy sie pochwale.

Chodź muszę przyznać, że auto dużo zysksło na dynamiczności i reakcji, duzo frajdy z jazdy:). Napewno was poinformuje o końcowych rezultatach

Opublikowano

To może napisz dla jasności ile miałeś kucy i niutków PRZED jakimikolwiek modami, ile w trakcie pierwszych modów a ile finalnie, po dodatkowej korekcie softu :hi:


I co to za mod mechaniczny który dodaje +10KM oraz +60Nm? :mysli:

Opublikowano

Nic takiego nie napisałem, że po modzie mechanicznym doszło mi 60nm i 10km. Poprostu pierwszy pomiar był na rozwalonym kolektorze ssacym i bylo sporo poniżej seryjnej mocy.

Opublikowano (edytowane)

Dość mało klarownie wyraziłeś się w poprzednim poście, bo napisałeś:


Chodź muszę przyznać, że auto dużo zysksło na dynamiczności i reakcji, duzo frajdy z jazdy:).

co sugeruje, że COŚ było grzebane. Teraz już wiadomo co - naprawiłeś układ dynamicznego doładowania w kolektorze.

Czyli teraz ile hamownia Ci wypluła? Silnik trzyma serię (220KM/300Nm)?

I ile więcej zakłada tunerman po korekcie programu o której wspomniałeś, że będzie zrobiona już niedługo?

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Bez modów mechanichnych zmiana programu nie ma sensu.Ja robiłem wydech przelotowy i wiekszy dolot Przyrost mocy od 20 do 25 km może ciut wiecęj moment do 40 nm. Byłem już raz, ale oczywiście wstrzymał mnie kolektor.Na hamowni wyskoczyło -15 km i -50 nm poniżej serii. Będę w środe do dam info ile rzeczywiście wyszło

Kolego jak tam się ma twoja sprawa? masz gdzieś założony temat jak przeprowadzasz swoje mody i ich wynik z chęcią bym poczytał o tym :decayed: Sam się zastanawiam nad owinięciem kolektorów i zrobienie dolotu ale pod filtr stożkowy fajnie jak byś porobił parę fotek i wrzucił jak to u ciebie się ma.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...