szampoon Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 podepnę sie do tematu: mam problem z rozładowującym sie akumulatorem i zaden elektryk nie potrafi pomoc. Auto A4 b6 2.0 ALT 131km, alternator 120A, bateria BOSCH SILVER 77Ah 780A. Po dwoch latach od zakupu akumulator słabo przedzie i praktycznie jest chyba do wymiany. Jezeli kila razy pod rzad sprobuje uruchomic auto to po trzeciej probie aku pada. Ladowanie podobno w granicach. Swiece wymieniane co roku. Najciekawsze zjawisko to ze w momecie zmiany jakiejkolwiek żarówki w aucie (nie ma znaczenia czy spalonej czy nie) akumulator takze od razu pada. Zarowki nie powinny miec chyba na to wplywu ale jest jak jest. Nie usmiecha mi sie ponowna wymiana akumulatora ale nadchodzi zima. Wiadomo ze go nie zwroce bo gwarancje aku tak napisane ze nie ma szans. Kilka razy odpalany juz z kabla od innych ale idzie zima i problem musze rozwiazac. Z gory dziekuje za pomoc
Robero321 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Jak go rozładowałeś kilka razy to mogła spłynąć masa czynna i robią się mini zwarcia i prąd znika tak zwana upłynnosć lub jakoś tak Naładuj go porządnie i zobacz jak się będzie zachowywał. To że aku w miarę nowy i ładowanie ok to nie znaczy że jest doładowywany. Może być tak że nie zdąży się doładować bo za krótkie okresy silnik pracuje po odpaleniu
Fido Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 szampon, nie pisz tego samego w dwóch tematach. Odpisałem tu http://a4-klub.pl/index.php?/topic/375884-akumulator-rozladowuje-sie/
Gość Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Chłopaki jakie przebiegi mają wasze auta ? Moja A4 ma już 345 tys. I niby napięcie na aku było 14,1 V podczas ładowania a i tak borykalem się z problemem rozruchu po nocy, słabo kręcił rozrusznik i aku wydawał się jakby nie doladowany. Zdecydowałem się na regenerację rozrusznika i alternatora i dobrze zrobiłem, po wyglądzie bebechow byly raczej jeszcze oryginalne, szczotki miały długość 1/4 nominalnej długości w alternatorze a w rozruszniku były upalone. Po regeneracji mam spokój, auto zapala od tzw. dotyku a rozrusznik kręci jak szalony. Może więc zamiast szukać po bezpiecznikach itp. warto zajrzeć do rozrusznika i alternatora ? Wysłane z mojego XT1562 przy użyciu Tapatalka
adadur Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 Mozesz miec zwarcie wewnetrzne na akku podjedz gdzie sprzedaja maja urzadzenie do sprawdzenia. Sprawdzil bym tez podlaczenie do masy. Auto bedzie odpalalo puki akumulator daje ok 9 V ale to juz jego minimum sprawny powinien miec wiecej. Tapatalk
3r4 Opublikowano 7 Listopada 2016 Opublikowano 7 Listopada 2016 mój przy rozruchu miał 8-8,5 i jeszcze sobie radził, ale że zima już blisko wolałem wymienić
matisstz Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 witam od kilku dni borykam się z ciężkim paleniem auta i z dnia na dzień jest coraz gorzej... z początku nie palił za trzecim razem gasząc i odpalając go , pomyślałem że to rozrusznik ponieważ aku mam nowe, i tak po wymianie rozrusznika dalej to samo , więc naładowałem aku dwa dni wszystko ok w poniedziałek rano zonk ciężko kręcił i z ledwością odpalił sprawdziłem po pracy aku po około 100 km przejechanych miał 12.57v ładowanie około 13.80v , dziś nad ranem aku miało przed odpaleniem już 11.45v a po odpaleniu ładowanie wynosiło 14.4v, po robocie już z ledwością kręcił... wróciłem do domu pojechałem na zakupy i dalej to samo... podłączyłem miernik aby sprawdzić pobór prądu robiłem to pierwszy raz więc nie jestem pewien czy wszystko ok zrobiłem i jak należy... tak na zamkniętym aucie i zaryglowanym zamku maski pomiar wynosił od 0.57 i skakał aż do 1.60 A po upływie około 5 minut przez chwilę pokazał stałą wartość 1.88 A po czym cyknął jakiś przekaźnik i zaczął znów falować jak wcześniej, odłączyłem telefon zacząl miernik falować od 0.23 do około 0.89 więc trochę pobór prądu spadł po chwili wyciągłem bezpiecznik nr 39 odpowiadający za radio i miernik już wskazywał od 0.18 do 0.20 A . kiedyś zawiesiło mi się radio i nie mogłem jego wyłączyć i to mnie skusiło do sprawdzenia go w pierwszej kolejności choć nie wiem czemu dalej skacze... aku już niby nowe ale pewnie dobite przez te kręcenie podładowałem pół godziny pokazał że jest pełny wypluł trochę kwasu odpowietrznikiem... zobaczę jak zachowa się jutro na razie siedzi odłączony w stanie spoczynku... i tak mam dwa pytania czy ten pobór prądu 0.18 do 0.20 jest w porządku ? i czy padnięty akumulator może oszukiwać miernik ? mam wątpliwości więc dodaje foto Mateusz .
prezesik18 Opublikowano 9 Maja 2017 Opublikowano 9 Maja 2017 masz pobór 180-200mA, to nadal jest za dużo. Nie wiem jak dokładnie jest w b6, ale nie powinno to przekraczać 70mA(i tak dosyć dużo to jest).
matisstz Opublikowano 10 Maja 2017 Opublikowano 10 Maja 2017 (edytowane) dzięki za informację, dzisiaj sprawdziłem jak koledzy pisali i nic ciekawego nie znalazłem... zaryglowałem maskę i drzwi auto na centralny odczekałem chwilę i tak po pierwszej próbie wyskoczyło około 0.33A powyciągałem kilka bezpieczników i nic , za drugim razem spadło do 0.00 i 0.01 A ale nie mogłem znaleźć czemu , włożyłem spowrotem bezpiecznik od radia i znów zaczeło falować pomiędzy 0.20 a 0.88 A po wyjęciu znów bezpiecznika radia pokazało 0.10 do 0.11 więc wyciągałem wszystkie bezpieczniki po kolei i nic, znów włożyłem bezpiecznik od radia trochę aku padło odpaliłem auto i po chwili wskazywało 0.03A i ostatnim razem po ponownym uruchomieniu i zamknięciu 0.09 do 0.10 A .... jedyne na co reaguje amperomierz to bezpiecznik radia gdzie faluję i telefonu co troszkę podnosi wartość ale nie zawsze, sory że tak trochę chaotycznie napisane na bank muszę zmienić aku bo od tego uciążliwego odpalania szlag go trafił ... i tu mam pytanie czy aku ze zwarciem może oszukiwać pobór prądu na aucie ? jak nie bedzie rezultatu na nowym aku oddam auto do mechanika niech podłączy pod kompa może coś znajdzie ps sprawdzałem na drugim amperomierze swoje pomiary bardziej dokładnym i zaawansowanym niż ten na zdjęciu Edytowane 10 Maja 2017 przez matisstz
HatefulEvil Opublikowano 13 Czerwca 2017 Opublikowano 13 Czerwca 2017 Chłopaki w moim AVJ po odpaleniu pokazuje napięcie tylko 13,5, przy włączonej klimie, jak dodaje światła i radio nie spada. Czy powinienem już się szykować do rozbierania alternatora?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się