qbagal Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Witam. Proszę o info tak jak na zdjęciu poniżej czy to jest normalne że mam taki brud w komorze pod korkiem wlewu oleju. Jest to jakiś niby drobny piaseczek. Przypadkiem to zauważyłem gdy robiłem małą dolewkę oleju. Auto pracuje ok równo i w ogóle nie ma problemu ale czy to jest normalne??
borsukh Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Tak, to jest normalne że masz taki brud w komorze, w 1.8t coś takiego się robi od nieodpowiedniego oleju i serwisu longlife. Pomaga porządne płukanie silnika, nawet więcej niż raz, zrzucenie miski olejowej i czyszczenie smoka oraz całego syfu w misce, zalanie odpowiedniego oleju. 5W40 lub 5W50, niektórzy leją 5w60, w zależności od stanu silnika i sposou jazdy. Polecane jest na forum liqui molly na przykład, ja mam mobila. Zaniedbanie tego spowoduje zapchanie smoka oleju i w rezultacie pozbawienie silnika smarowania.
qbagal Opublikowano 21 Marca 2015 Autor Opublikowano 21 Marca 2015 Wiesz co, kupiłem auto w grudniu. Nie wiem co było lane wcześniej. Aktualnie zalany jest MOBIL 5W30 ale myślę przez to że nie wiem co było wcześniej, zmienić olej po 10tys i wlać porządny MOTUL 8100 x-clean 5W30 albo 5W40. Ale przynajmniej wiem teraz, że nic poważnego a przy następnej zmianie oleju czeka mnie czyszczenie jak mówisz. Pozdrawiam dzięki za info
borsukh Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Zatkanie smoka to poważna sprawa. Przy odrobinie szczęścia, odpowiednio wcześnie zostaniesz ostrzeżony błędem niskiego ciśnienia. Ale może się też pewnie zdarzyć że błędu nie będzie. Co będzie jak na przykład się to zdarzy w drodze na wakacje? Może przesadzam, niech ktoś inny się wypowie. Ale ja bym to ogarnął jak najszybciej.
jacek70 Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 (edytowane) Dobrze by było wyczyścić smoka . Jeśli nie to zrób płukankę i zalej Liqui Molly Synthoil High Tech 5w40. I'ts the Best. Edytowane 21 Marca 2015 przez jacek70
Dev Opublikowano 21 Marca 2015 Opublikowano 21 Marca 2015 Najpierw zdejmij pokrywe zaworów i zobacz co się dzieje.
qbagal Opublikowano 22 Marca 2015 Autor Opublikowano 22 Marca 2015 a pytanko... macie może link jakiś do procedury czyszczenia smoka samodzielnie czy jechać do mechesa i powiedzieć co mi ma zrobić?
Rabbi Opublikowano 22 Marca 2015 Opublikowano 22 Marca 2015 a pytanko... macie może link jakiś do procedury czyszczenia smoka samodzielnie czy jechać do mechesa i powiedzieć co mi ma zrobić? koniecznie micha w dół i czyszczenie smoka.ogarnięty mechanior będzie wiedział co ma czynić
siwak Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Panowie mam pytanie żeby wyjąc miskę trzeba demontować elementy z zawiedzenia albo unosić silnik bo tak na oko jest tam mało miejsca
siwak Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 tak, wtedy jest dużo łatwiej A jak jest potem z geometria ?? idzie wyjąc michę bez rozpinania zawieszenia??
kawowy19 Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 na sankach wystarczy popuścić i u mnie nie było ustawiane a jest wsio okey
edekxp Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Chyba podniesienie silnika to lepsze rozwiązanie. czasem odkręcenie śrub sanek to wielki problem zobacz opis ten: http://forum.vw-passat.pl/threads/49871-%C5%9Aci%C4%85gni%C4%99cie-miski-oleju-passat-1-8T-JAK-TO-ZROBIC
azure Opublikowano 2 Sierpnia 2015 Opublikowano 2 Sierpnia 2015 W quattro da radę na tyle unieść silnik, żeby wyjąć miskę? Z kolei metoda z odkręceniem sanek może i dobra, ale łatwo geometrię zawieszenia rozjechać. na sankach wystarczy popuścić i u mnie nie było ustawiane a jest wsio okey To czy ok to zobaczysz po kilku kkm po oponach :-)
kawowy19 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 Opublikowano 3 Sierpnia 2015 gdyby było nie okey to bym nie pisał , zaznaczyłem że u mnie jest okey
DANBOR Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 a co ile czyszczenie smoka, bo chyba nie przy kazdej wymianie oleju, bo to chore troche.
Przemox6 Opublikowano 12 Lutego 2016 Opublikowano 12 Lutego 2016 Raz na 200 tys wystarczy i przed tym płukanka i świeży dobry olej
DANBOR Opublikowano 15 Lutego 2016 Opublikowano 15 Lutego 2016 (edytowane) no i poszła micha w dół ! smok zapakowany az milo, wymienilem na nowy, bo czyszczenie przynioslo mizerny efekt . ostatni dzwonek to byl w zasadzie. silnik uratowany zalane Valvoline 5-40 dla silniczkow powyzej 100tys przebiegu. Ładniej zapala jest ciszej nie slychac lancucha jak przed oddaniem do mechanika :Dnie plukalem silnika. Edytowane 15 Lutego 2016 przez DANBOR
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się