Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B5 1.6 benzyna - odpalanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

dotychczas silnik odpalał z pół obrotu. Zimą rzadko jeżdziłem, miałem często rozładowany akumulator, i z tego powodu nie zawsze moglem odpalić, trzeba było kombinować przy akumulatorze.

Teraz akumulator jest OK, ale nie zawsze już odpala z pół obrotu, czasem trzeba potrzymać kluczyka dłużej, nawet 3 sec. Po odpaleniu nie mam żadnych uwag, silnik pracuje równo, nie faluje i t.d.

Komputer nie sprawdzalem.

Co mogło się stać ?

P.S.1 Wpadlem na pomysł, że to może być zawór zwrotny paliwa albo coś w układzie paliwowym. Silnik najpierw niby uruchamia się, potem gaśnie, i dopiero po 1-2 sec kręcenia odpala.

P.S. 2 Po długim surfuwaniu w necie doszedłem do wniosku że przyczyn może być kilka: filtr paliwa (2 lata temu wymieniałem), kiepska jakość paliwa, pompa paliwa która mieści w sobie zawór zwrotny. No i szczelność układu który będę rozpatrywał w ostatniej kolejności. Czy ktoś mógłby powiedzić, w który moment ma zadziałać pompa - w pozycji 'zapłon' czy dopiero jak zacznie kręcić rozrusznik?

Edytowane przez Radek_
Opublikowano

Czy ktoś mógłby powiedzić, w który moment ma zadziałać pompa - w pozycji 'zapłon' czy dopiero jak zacznie kręcić rozrusznik?

Powinienieś po przekręceniu kluczyka słyszeć pompowanie , które po chwilce cichnie.

Opublikowano

nie wiem dokladnie jak jest w 1.6 ale w 1.8t pompa pracuje jak zaczyna sie krecic rozrusznik nie po zaplonie. wes kolego narazie podepnij kompa bo szkoda roboty na darmo.

Opublikowano

Weź pod uwagę jeszcze świece i kable.

Opublikowano (edytowane)

Mam dokladnie to samo pierwszy raz rano kreci 3sek zanim odpali rowno ze stoperem 3sek [emoji14] potem wszystko ok. Jak rozwiazesz problem to daj znac. Pompe i wtryski sprawdzalem juz po pierwszym ruchu silnika podaja palowo jak i brak nieszczelnosci w dolocie.

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano

Myślałem, że tylko ja mam "zboczenie" na tym punkcie. [emoji38] Tez próbowałem uporać się z tym, miałem trochę do roboty z układem zapłonowym - wpadła nowa cewka +świece +przewody. Ostatnim winowajca na mojej liście jest przepustnica, która raz na x czasu lubi zapisać błąd. Spróbuję wyjąć i porządnie wyczyścić, chociaż nie jestem do końca pewien, czy to może mieć coś wspólnego z dłuższym kręceniem niż "od strzała". [emoji28]

Wysłano z bagażnika, otwórzcie.

Opublikowano

Czy u was tez zawsze 3sekundy i odpala?

Opublikowano

Różnie, zależnie od humoru. Raz sekundę, raz dwie, raz trzy, dłużej nie. :) Ale już nie tak jak kiedyś, przekrecasz kluczyk i już

Wysłano z bagażnika, otwórzcie.

Opublikowano (edytowane)

W necie przeczytałem, że to może być związane z IMMO, słaby sygnał i t.d.. Dziś, po pięciu dniach stania (jeżdzę bardzo rzadko), z innego klucza samochód odpalil odrazu. Próbowałem również z poprzedniego klucza, odpalał bez problemu, moze za mały odstęp czasowy od poprzedniego odpalania (1-2min).

Spóbujcie od innego kluczyka i napiszcie czy są jakieś zmiany.

Edytowane przez Radek_
Opublikowano

Jesli lampka immo w liczniku gasnie to niema to znaczenia. Czy jeden czy to drugi klucz.

Opublikowano

Kat wtrysku i dawkę startowa czyli nastawnik któryś z was sprawdzał ???

Opublikowano

Tak w bezynie [emoji14] dzialy ci sie pomyliły.

Opublikowano

O masz na wersji mobilnej profile się nie wyświetlają :)

Opublikowano (edytowane)

Długo myślałem nad tematem. Wymieniłem świece, zostały sprawdzone kable. Problem nie ustępuje a jeszcze bardziej się nasilil. VAG - brak blędów.

A mianowicie długo trzeba kręcić rozrusznikiem, silnik niby odpala ale pracuje może tylko 2 cylindry (odnoszę takie wrażenie, dławi się i obroty wg. zegara na poziomie 150-200 od/min). Wystarczy zgasić i za drugim razem odpala bez problemu. Ostatnio próbowałem pokombinować z odpalaniem. Niby udaje się. Opowiadam - przekręcam kluczyk w położenie zapłonu, wyłączam zapłon nie kręcąc rozrusznikiem i dalej probuję odpalić. Niby odpala zdecydowanie lepiej a może nawet i tak jak ma być - tylko kilka razy to spóbowałem i nie chce jeszcze nic stwierdzać. Na jednym z rosyjskich forów przeczytałem, że jednemu gościu mechanik powiedział, że to dość częsty problem w audi i występuję kiedy umiera przekaźmik sterujący pompą paliwową.

Teraz mam pytanie - czy mógłby ktoś dać opis kostki na pompie paliwowej która mieście się w zbiorniku? Tam są cztery przewody. Wydaje mi się, że tam są dwie masy i jeden od wskaźnika poziomu a drugi od pompy. Podlączalem miernik, i tylko na jednym było napięcie 2.5V (dwa i pół) zarówno po przekręceniu kluczyka jak i po odpaleniu silnika. Po odlączeniu kostki od pompy i przekręceniu kluczyka w położenie zapłon miernik pokazał 5V. Czy takie napięcia mają być? Mierzone między masą samochodu a jednym z pinów dwóma różnymi miernikami.

Kolejne pytanie, gdzie znajduje się przekaźnik od pompy, i czy po drodze do zbiornika są jeszcze jakieś elementy. A może to ten sam przewód co na bezpieczniku/przekaźniku i nie ma sensu grzebać przy zbiorniku jeżeli można podlączyć miernik do bezpiecznika? Ma ktoś może schemat elektryczny jak to wygląda?

Edytowane przez Radek_
Opublikowano

Przekaźnik od pompy prawdopodobnie 218 szukaj w obudowie kompa. Cztery przewody na kostce pompki to: 2 cienkie są do wskaźnika a 2 grube zasilanie pompki.

Opublikowano

Panowi czy problem się rozwiązał, bo u mnie też zaczął pojawiać się ten problem tylko jest nieco inaczej auto mi odpala na benzynie ale się dławi, jak już przełączy się na gaz jest wszystko okej, ale zdarzyło już mi się że musiałem pokręcić nieco dłużej silnikiem żeby mi zapalił.

Czekam na odpowiedz ;)

Opublikowano

Panowi czy problem się rozwiązał, bo u mnie też zaczął pojawiać się ten problem tylko jest nieco inaczej auto mi odpala na benzynie ale się dławi, jak już przełączy się na gaz jest wszystko okej, ale zdarzyło już mi się że musiałem pokręcić nieco dłużej silnikiem żeby mi zapalił.

Czekam na odpowiedz ;)

Gaz do regulacji badz regeneracji pewnie po odlaczeniu akumulatora na 5 minut bedzie pracowal prawidlowo na PB.

Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Instalacja gazowa jest założona rok temu stag 4, więc uważam że gaz niema nic wspólnego z problemem jak auto na gazie pracuje wzorowo. Jutro sprawdzę filtr paliwa czy się czasem nie zapchał.

Opublikowano (edytowane)

Odłacz akumulator i sprawdz nic to nie kosztuje. ;-) Tylko nie odpalaj gazu i opisz efekty.

Edytowane przez neoxpl
Opublikowano (edytowane)

Odłacz akumulator i sprawdz nic to nie kosztuje. ;-) Tylko nie odpalaj gazu i opisz efekty.

no okej, to tak jak mówisz nic to nie kosztuje. Jutro zdam raport czy pomogło ;)

Edytowane przez grzegorz676

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...