Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 BLB] Gokart w Avancie 260KM/500Nm [DTM, gwint Vogtland, BBS 19”, heble S4, custom wydech SLG]


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
30 minut temu, mravel napisał:

@Rob@kqrde jesli to zamknie sie w 600 zł z kompletem 4 czujnikow to dobra inwestycja. 

Mnie tyle to wyszło na ori gratach. Tyle, że dawno dawno temu.

Więc jeśli te czujniki nie mają opcji pokazywania ciśnienia na konkretnym kole, a mniemam, iż nie mają bo będą współpracować z ori modułem, to i tak na to samo wychodzi.

57 minut temu, mravel napisał:

Drugi pro tip, to taśma parciana NIE nadaje się do izolacji połączeń narażonych na kontakt z wilgocią. Nie każdy o tym wie vide moje boje i poprawianie elektryki poziomowania Xenon po koledze. Takie połączenia izolujemy wpierw taśmą izolacyjną lub koszulkami termokurczliwymi a następnie dla "ozdoby" owijamy całość taśmą parcianą. 

Każde połączenie elektryczne to najpierw taśma pcv lub termokurczka, które służą stricte do izolacji, a potem dopiero parcianka i nie dla ozdoby, a dla zabezpieczenia przed przetarciami m.in., jak również przed wydawaniem niechcianych dźwięków przez ciasno ułożone wiązki. Aspekt wizualny i możliwość ukrycia przewodów gdzieś w tapicerce owijając je parcianką to dodatkowy atut.

  • Lubię to 2
Opublikowano

jest pogoda, trzeba robic. Sterownik wlozony, podlaczone wszystko, jest komunikacja ze sterownikiem. Sa jakies bledy ale to pewnie przez brak czujnikow. Skladam dziada 

 

E3C82B35-6B22-460C-AF70-A87A355715BA.jpeg

84942CA2-9394-41D4-93B8-25CA574FEEED.jpeg

8BBA5F8F-4F4C-4918-A2D7-FF1DE15E31C0.jpeg

BCC69B8B-B921-43AB-9D7E-EDF6FB2CD464.jpeg

43AB9328-AE17-4AD5-A05A-0CF5EE154AE1.jpeg

BACF9D84-38C9-4542-9DC9-3392738C3163.jpeg

D31090A7-FD84-4B6E-9C6C-9DCE9928A110.jpeg

4DAE58A5-1DC0-45BC-810E-200370DF6C92.jpeg

59C99B09-ABC2-46C6-B94E-B917F22A6D06.jpeg

DD3C60E8-2B41-4CD2-808D-E3DFEB8108F3.jpeg

65D5674E-8F0E-4253-A7E0-FB350553F611.jpeg

D0F0BC71-508E-4006-A295-3298EF879BAC.jpeg

1AFF52AF-CFEA-42F8-9D28-75448FACCEAB.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

I po zakodowaniu z uwagi na brak czujnikow w kolach mamy takie cos jak na zdjęciu poniżej.

 

EDIT

czas operacyjny u mnie to ok 3-4 godzin pracy. 

Sterownik zamontowałem trytką (a jakże!) na nadkolu.

Antena zamontowana w miejscu na nią przewidzianym lecz (!) nie do uchwytu za 40 zł w ASO tylko trytką do wspornika. 

Zakodowane, w FISie jest podmenu od ciśnienia w kołach. Teraz tylko czekać na czujniki. Kolego @afroo.czy jest możliwość sprawdzenia komunikacji z czujnikami, które leżą na "stole", czy muszą być w kole i dostawać ciśnienie.

 

3DF492CE-6329-4C11-94E1-2A1112909537.jpeg

Edytowane przez mravel
Opublikowano
5 godzin temu, mravel napisał:

Kolego @afroo.czy jest możliwość sprawdzenia komunikacji z czujnikami, które leżą na "stole", czy muszą być w kole i dostawać ciśnienie.

Ciśnienia nie musi być, po prostu wywali kontrolkę.

Natomiast samo sprawdzenie czujników musi odbywać się podczas jazdy, tu cytat z DIY - "Układ sprawdzania ciśnienia działa tylko podczas jazdy – jeśli zadane przy pomocy panelu menu ciśnienie spadnie o 0,3 bar, na wyświetlaczu FIS pojawi się ostrzeżenie (żółta ikona). W przypadku większego spadku ciśnienia – powyżej 0,5 bar – FIS wyświetli czerwoną ikonę. (...)

Jeśli po uruchomieniu silnika FIS nie wywali żadnej informacji to znak, że wszystko działa. Czujniki przełączą się z trybu storage (magazynowanie, minimalne zużycie baterii) na pracujący podczas jazdy – mając do dyspozycji interfejs VAG podpięty do sterownika kontroli ciśnienia, w blokach wartości mierzonych (grupa 16) możemy sobie podejrzeć informacje przesyłane z sensorów. Są one odświeżane – zależnie od trybu pracy czujnika – co 1 sekundę lub co 30 sekund."

Opublikowano (edytowane)

@afroo.moje pytanie bardziej zmierza do tego, czy nie zakładając czujników na koła sprawdzę, cz system je widzi.

Mam na oku 7PP907275F, które mają być następcami 4F0907275B. Tylko w jednych opisach 7PP907275F pojawiają się a4 B6/B7 a w innej nie. Pytanie czy to zabangla jeśli ma w opisie np A7, A8, jakieś VW i Porsche. 

 

Teoretycznie sprawdze bowiem położe je na fotel, zrobie zmiane kół w FIS i wywali, że nie mam powietrza. Ale wtedy w blokach powinno pokazać mi status każdego z czujników. 

 

Edytowane przez mravel
Opublikowano
1 godzinę temu, mravel napisał:

Teoretycznie sprawdze bowiem położe je na fotel, zrobie zmiane kół w FIS i wywali, że nie mam powietrza. Ale wtedy w blokach powinno pokazać mi status każdego z czujników. 

Powinno tak być.

1 godzinę temu, mravel napisał:

Mam na oku 7PP907275F, które mają być następcami 4F0907275B. Tylko w jednych opisach 7PP907275F pojawiają się a4 B6/B7 a w innej nie. Pytanie czy to zabangla jeśli ma w opisie np A7, A8, jakieś VW i Porsche. 

Jak częstotliwość czujników będzie ta sama, co anteny i modułu to wg mnie nie będzie problemu.

Opublikowano

dobrze ze u mnie czyta z abs'u i nie musze sie martwic czujnikami w kole :whistling:
image.png.d6b6dd69146150dbb0bf778ba731304e.png

Opublikowano

To da się zrobić tak by pokazywał które konkretnie koło ma za mało luftu? 

Opublikowano

W B6 nie, te systemy w B6/7 ogólnie mega słabe są. W B6 po prostu pokaże za małe ciśnienie, a Ty się martw w którym kole, w B7 jest info jak powyżej, czyli nakieruje przynajmniej na koło.

Opublikowano (edytowane)

jest pytanko - po zamontowaniu modułu ciśnienia w oponach moduł jest wykrywany ale aby moduł wyświetlał błedy na zegarach trzeba w Instruments zaadoptować układ ciśnienia. Wtedy dopiero wali ostrzeżeniami na desce, że nie ma ciśnienia - to jest ok

To jak to wygląda w przypadku poziomowania Xenonów. Mam dołożone przez kolegę i sobie to świetnie działa ale, jeśli padnie czujnik przy kole i światła nie ustawiają się samoczynnie tylko z uwagi na awarię zjeżdżają na sam dół, to na desce nie wali błędem, a powinno.

Ktoś zna rozwiązanie?

EDIT - tak to jest jak nie robisz czegoś sam, tylko prosisz kogoś o wykonanie moda. W wątku o samopoziomie nie ma inf na ten temat. Dopiero w wątku o bixenonach skrętnych jest opisane

 

Po zainstalowaniu lamp warto zakodować w Instrumentach żeby pokazywało nam komunikaty związane z problemem w instalacji. W tym celu wchodzimy w Instrumenty > Adaptacja > kanał 60 mamy tam:

+00001 = ECU
+00002 = Automatyczna lub przesunięcie wskaźnika (TDI e / TFSIe)
+00004 = Hamulce
+00016 = Airbag
+00064 = Poziomowania reflektorów
+00128 = Zakres regulacji reflektorów z funkcją doświetlania zakrętów (AFS)
+01024 = Instrument Cluster

U mnie było 1045 więc musiałem dodać +64

Edytowane przez mravel
Opublikowano
3 godziny temu, Langista napisał:

W B6 nie, te systemy w B6/7 ogólnie mega słabe są. W B6 po prostu pokaże za małe ciśnienie, a Ty się martw w którym kole, w B7 jest info jak powyżej, czyli nakieruje przynajmniej na koło.

Czyli kolejna przewaga licznika b7 

Opublikowano
4 godziny temu, Ivanek napisał:

To da się zrobić tak by pokazywał które konkretnie koło ma za mało luftu? 

Nie. Nie ma tego ani w B6 ani w B7.

4 godziny temu, Langista napisał:

W B6 nie, te systemy w B6/7 ogólnie mega słabe są. W B6 po prostu pokaże za małe ciśnienie, a Ty się martw w którym kole, w B7 jest info jak powyżej, czyli nakieruje przynajmniej na koło.

Mylisz się. Nie zrobisz tego w B7. Zdjęcie kolegi jest z Exeo, a tam już jest długie kodowanie i działa to trochę inaczej.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Kiedyś mi @pila24 mówił, że w B7 pokazuje dokładnie które koło ale nie żebym ciśnienie pokazywał.

Opublikowano

jak kolega up napisal u mnie to mierzy z absu, nie wiem jakie mam cisnienie ani temperature, po prostu jak spadnie cisnienie to sie obroty nie beda zgadzac wzgledem pozostalych kół, jedyna kalibracja to jak zmieniam kola i nagle mu sie zmienia obroty na kazdym kole wywali blad tpms i musze wcisnac set na srodku deski zeby se na nowo skalibrował, zdarza sie ze jak jest zmiana temperatury z dnia na dzien to tez blad mi wywali
image.png.7deef7e85ebe757c94bc5cc68ae1548a.png

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Langista napisał:

Kiedyś mi @pila24 mówił, że w B7 pokazuje dokładnie które koło ale nie żebym ciśnienie pokazywał.

Fis pokaże kontrolkę, nic więcej.

Tylko w blokach pomiarowych po zapięciu vcdsa możesz sobie sprawdzić ciśnienie, temperaturę i stan baterii na każdym kole.

Exeo to już nowsza platforma, długie kodowania, common raile i tego typu bajery. To takie jakby B7,5 od Seata.

Edytowane przez afroo.
Opublikowano (edytowane)

Jest pytanie - auto ma pelen FIS. Reset na dzwigni wycieraczek plus guzik do zmian pozycji w menu. Wszystko dzialalo do czasu dodania w Instruments wartosci odp za czujnik cisnienia kol. Efektem jest oczywiscie blad na desce, informujacy o braku powietrza w kolach.

I tu jest problem - swieci sie ta informacja na czerwono caly czas i nie mozna wejsc do FISa wtf?

Edytowane przez mravel
Opublikowano

Klikaj kilka razy reset na zapłonie i wejdziesz.

  • Lubię to 1
Opublikowano (edytowane)

Na uruchomionym FIS nie dziala?

EDIT - do FIS wchodzimy na zapłonie.

 

Założyłem dziś czujniki zakupione jako ORI rok prod 2022. Nie trzeba ich aktywować. Po założeniu wchodzisz w FIS -> czujniki ciśnienia -> zmiana kół -> czekasz ok 15 s -> znów schodzisz w FIS -> czujniki ciśnienia -> zapamiętaj ustawienia ciśnienia. 

Wszystko. 

Dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Edytowane przez mravel
Opublikowano

Kolejny nabytek w rodzinie i od razu zabawa z czujnikami halla

 

60966654-AC80-4161-A03F-F01B4AFB9DE4.jpeg

  • Pomoc techniczna 1
  • Lubię to 1
Opublikowano

Zona sie ze mnie smieje ze kupilem czerwone kapsle BBS ? wydaje mi sie ze cos tam jednak pasuja do rolki i auta.

Zdjecie z garazu, grzebane przy TFSI Chyba nie chce juz diesla ?

 

6B7AD841-E35B-4E42-9F8E-CA8D4D76F25A.jpeg

  • Lubię to 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...