dawidt Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Witam! Przymierzam się do zakupu B6 z motorem 3.0 ASN Q+Tiptronic . Samochód ma przejechane 140 tys (moze wydawać sie to nierealne ale po moich wnikliwych oględzinach jestem w stanie w to uwierzyć ) . Do rzeczy .. Z samochodem wszystko w jak najlepszym porządku nie było sie do czego przyczepić az do chwili jazdy próbnej . Przy spokojnej jezdzie nic sie nie dzieje ALE gdy przegoniłem go na wysokich obrotach zapaliła sie na FISie kontrola oleju oraz napis OLDRUCK. Olej sprawdzony jest w normie , po zgaszeniu i odpaleniu kontrolka zapala sie gdy damy mu w palnik. Naczytałem sie troche na forum o tym problemie i niczego konkretnego sie nie dowiedziałem . Jak można sprawdzic czy to coś poważnego czy jakaś pierdoła ? Silnik pracuje wręcz idealnie i gdyby nie ta kontrolka to nie zastanawiałbym sie i dokonałbym zakupu a w tej sytuacji nie chce sie wpakować na mine (czyt .remont silnika ) .Z góry dziekuje za odpowiedzi . Pozdrawiam
kilwap Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Najprosciej to pojechać i zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych jak i na wyższych obrotach może to być cos z czujniekiem ciśnienia ( ja to przerabiałem) lub jakas grubsza sprawa czyt. pompa oleju. Zmierz ciśnienie ono dużo wyjasni
Tomasz switala Opublikowano 13 Maja 2015 Opublikowano 13 Maja 2015 Podłącz pod kompa będziesz wiedział z reguły to tylko czujnik
BeyerBrown Opublikowano 14 Maja 2015 Opublikowano 14 Maja 2015 (edytowane) VAG mu nic nie wykaże oprócz tego, że ciśnienie jest OK lub poniżej specyfikacji. Jedynie pomiar ciśnienia manometrem prawdę powie. Tu masz opisane procedury pomiarowe i wartości wymagane dla każdego silnika w B6/B7: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/305336-cisnienie-oleju/?p=4353309 Jak ciśnienie mieści się w normie, to czujnik (przełącznik) walnięty. Polecam ori, kosztuje 70zł. W tym powyższym wątku znajdziesz też info by silnik 3.0 zalewać olejem przeznaczonym do motorsportu - np. Motul 300V 5w40, który jest bardziej "wistny" (lepki) przy wysokich temperaturach od typowych olei zgodnych z normą VW502 00 i przez to lepiej utrzymuje ciśnienie. W ogóle na jakim oleju jeździ teraz te A4? Może na jakimś szlamie? Przy spokojnej jezdzie nic sie nie dzieje ALE gdy przegoniłem go na wysokich obrotach zapaliła sie na FISie kontrola oleju oraz napis OLDRUCK Długo go musiałeś ganiać na wysokich obrotach? Od razu komunikat się pojawił czy po kilku kilometrach? A może dopiero jak puściłeś nogę z gazu i obroty zeszły poniżej 2000rpm? Edytowane 14 Maja 2015 przez BeyerBrown
dawidt Opublikowano 24 Maja 2015 Autor Opublikowano 24 Maja 2015 Długo go musiałeś ganiać na wysokich obrotach? Od razu komunikat się pojawił czy po kilku kilometrach? A może dopiero jak puściłeś nogę z gazu i obroty zeszły poniżej 2000rpm? Przegoniłem go przez ok 5 km . Kontrolka zapaliła sie dopiero jak zwolniłem i obroty zeszły ponizej 2000rpm. I jeszcze jedna rzecz która zauważyłem to że na FISie cały czas pokazuje spalanie 0.0 L .Czym to moze byc spowodowane ?
BeyerBrown Opublikowano 25 Maja 2015 Opublikowano 25 Maja 2015 (edytowane) U mnie to samo było - gnałem rok temu na weselicho autostradą (niemiecką ) z prędkością 180-200km/h na dystansie ok. 150km i przy zjeździe, jak obroty spadły poniżej 2000rpm, też mi czujnik ciśnienia zapiszczał. Miałem wtedy wlaną wodę, tj. 5W30 - ten olej potrafił zagrzać się w takich warunkach do 120st.CTeraz, na 5W40, w podobnych okolicznościach jego temperatura dochodzi do 115st.C i póki co (od pół roku) czujnik nie zareagował. Sam olej też ma nieco wyższą lepkość w wysokich temperaturach w porównaniu do 5W30Od tamtej pory przejechałem 10tys.km i silnik wciąż żyje Przy hamowaniu silnikiem chwilowe spalanie może wynieść 0.0l/100km, to zupełnie normalne, ale jeśli mówisz, że cały czas tak pokazuje... hmmmDobrze by było zobaczyć w VCDS-ie jaką temperaturę osiągnął olej po tych 5km, bo coś szybko się rozcieńczył... może jakieś popłuczyny w tym silniku pływają? UPDATE: Dziś popędziłem ponownie samochód z prędkością 180-200km/k na kilkunastokilometrowej obwodnicy - czujnik ciśnienia milczał jak zaklęty, mam nówkę z ASO założony. Swoją drogą, jak miałem zalewany olej 5W30, zastanawiam się czy mechanik nie pomylił się w kolejności działań przy jego wymianie - mógł mi czasem zaaplikować płukankę na świeży olej Kto go tam wie... nie stałem wtedy nad nim. Przy ostatniej wymianie (na 5W40) osobiście wlewałem środek czyszczący na stary olej Duże znaczenie ma też filtr oleju w utrzymywaniu ciśnienia, sprawdź czy siedzi tam coś markowego. Edytowane 27 Maja 2015 przez BeyerBrown
Tomasz switala Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 Może smok jest zapchany ściągnąć miskę i zobaczyc
Kruk_89 Opublikowano 1 Września 2015 Opublikowano 1 Września 2015 polecam tak jak kolega BeyerBrown płukanka i przejście na 5w40 najlepiej MOTUL mi pomogło od tamtej pory nie mam takiego problemu dzieki właśnie radom kolegi 1
Envin Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Czytam teraz ten wątek tak się zastanawiam, i nie wiem czy dobrze myślę... Przy przejściu z 5w 30 na 5w 40 trzeba robić płukankę??
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Profilaktycznie warto ją robić przy każdej wymianie oleju.
Kruk_89 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 a czy kolwiek mi wyplukalo uszczelke zaraz za filtrem i cieklo:P lub moze sama sparciala z starosc ciezko powiedziec
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 Filtr z uszczelką wymienia się max. co 30tys.km (w przypadku serwisu Long-Life) a normalnie to co 10-15tys.km, więc ja nie wiem ile to dziesiątek tyś. km przejechał ten filtr bez wymiany. Że aż uszczelka sparciała
Kruk_89 Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 nie chodzi mi o uszczelke na filtrze bo ten zawsze wymieniam wraz z olejem co 12tysiecy ale za filtrem jest jeszcze jedna uszczelka nie wiem jak sie nazywa ale z niej własnie mi ciekło po nocy była plama wielkosci 5-7cm a nie wiem ile uciekalo podczas jazdy na rozgrzanym silniku
BeyerBrown Opublikowano 2 Września 2015 Opublikowano 2 Września 2015 To chodzi Ci pewnie o uszczelkę chłodnicy oleju, 53zł w ASO
Maniu457 Opublikowano 8 Marca 2018 Opublikowano 8 Marca 2018 W dniu 13.05.2015 o 22:25, kilwap napisał: Najprosciej to pojechać i zmierzyć ciśnienie oleju na wolnych jak i na wyższych obrotach może to być cos z czujniekiem ciśnienia ( ja to przerabiałem) lub jakas grubsza sprawa czyt. pompa oleju. Zmierz ciśnienie ono dużo wyjasni Mam ten sam problem ciśnienie jest ok i co jakiś czas się zaświeci wymieniłem czujnik na zamiennik jakieś 30 zł kosztował. Można wiedziec jak rozwiązała ten problem ???
lmarrio Opublikowano 16 Marca 2018 Opublikowano 16 Marca 2018 Jeżeli ciśnienie jest OK (a co to znaczy? jaka wartość?, przy jakich obrotach i w jakiej temp. oleju? ). Czujnik ciśnienia wymieniony, to pomoże wymiana oleju, na Xw40, albo na Xw50 w skrajnym przypadku xw60.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się