oksa55 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 (edytowane) Witam serdecznie Od dłuższego czasu borykam się z brakiem mocy w zakresie obrotów 1000-3000 potem jest trochę lepiej. Mechanik stwierdził że nie włączają się zmienne fazy rozrządu.Grupa 90 dynamicznie też jest zawsze na OFF a powinno się przełączyć na ON przy ok 1500 obr/min.Z tego co się orientuję to ta wartość 16,1 to obciążenie silnika i teraz moje pytanie co odpowiada za zmianę tej wartości ?Brak jakichkolwiek błędów .... http://vaglog.pl/log_220120.htmlhttp://vaglog.pl/log_220119.htmlhttp://vaglog.pl/log_220121.htmlFazy rozrządu nie włączają się brak mocy w zakresie 1000-3000 obr. Instalacja gazowa została wyeliminowana - odłączona zupełnie Rozrząd ustawiony prawie idealnie (grupa 93)Może ktoś ma jakiś pomysł Edytowane 7 Czerwca 2015 przez oksa55
Robero321 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Opublikowano 7 Czerwca 2015 Ustawienie rozrządu w grupie 93 wyglądają na całkiem niezłe Obciążenie silnika było robione podczas jazdy dynamiczne ? Zresztą to bez znaczenia nie powinno stać dęba tak jak u Ciebie na 16,1 Przepływka też trochę mało daje ale to nie ona jest winna. Szukał bym problemu w podciśnieniu, w przewodach itp.
oksa55 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 Przewody podciśnienia były sprawdzane niektóre dla pewności wymienione
BeyerBrown Opublikowano 8 Czerwca 2015 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Zmienne fazy rozrządu można przetestować VCDS-em poprzez nastawy podstawowe.
oksa55 Opublikowano 8 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2015 Z diagnostyki fazy się przestawiają widać to po zmieniających się wartościach.Jak dochodzi do wartości skrajnych to aż zaczyna telepać silnikiem.Czyli wychodzi że z ciśnieniem oleju i sterowaniem jest wszystko OK .Komputer niedostaje informacji o obciążeniu i ich nie włącza (komputer też był zamieniany). Podczas jazdy się nie włączają.
waskivw Opublikowano 1 Lipca 2015 Opublikowano 1 Lipca 2015 Witam Audi trafiło do mnie na diagnostykę i usunięcie usterki , trochę czasu to zajęło ale usterka jest namierzona i zostało ją usunąć , jak dobrze pójdzie to w połowie przyszłego tygodnia Audi powróci do tych zdrowych
Robero321 Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 Jerzy napisz co było przyczyna problem z podciśnieniem ?
waskivw Opublikowano 2 Lipca 2015 Opublikowano 2 Lipca 2015 Nie to nie była sprawa podciśnień, usterka upierdliwa w diagnozie i usunięciu , generalnie sprawa czysto elektryczna/ elektroniczna. Ecu (mnóstwo zimnych lutów) złącze od Ecu (zaśniedziałe i luźne piny ) uszkodzona wiązka silnika ( prawdopodobnie przy montażu LPG gazmen za bardzo szalał z nożykiem do tapet , kilka przewodów miało mocno uszkodzoną izolację co powodowało zwarcia) Zamieściłbym logi z dzisiejszych jazd próbnych , lecz jakoś nie mogę . Zostało Audi poskładać do kupy i może wrócić do tych zdrowych , moc powróciła
kilwap Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Witam ja odkopie trochę temat bo u mnie pojawil się dziwny problem.... Otóż jak odpale zimny silnik to tez nie dzialaja mi zmienne fazy dopiero jak zasze i odpale go tak ze 3 4 razy to zaczyna to dzialac i tak dopóki nie ostygnie i potem znowu ..... Miał ktoś z was takie jaja bo ja zglupialem ......
Kruk_89 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Opublikowano 22 Grudnia 2015 Witam ja odkopie trochę temat bo u mnie pojawil się dziwny problem.... Otóż jak odpale zimny silnik to tez nie dzialaja mi zmienne fazy dopiero jak zasze i odpale go tak ze 3 4 razy to zaczyna to dzialac i tak dopóki nie ostygnie i potem znowu ..... Miał ktoś z was takie jaja bo ja zglupialem ...... kolego czy tobie nie chodzi czasem o gruszki? tj podciśnienie?
kilwap Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 wiem bo sprawdzalem jadac vagiem grupe 90 i jest caly czas off dopiero po tych paru zgaszeniach i odpaleniach wszystko wraca do normy i nie chodzi mi o gruszki bo one dzialaja tak jak powinny
BeyerBrown Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Szukasz chyba dziury w całym... Robiłeś test zmiennych faz? Nastawy podstawowe->Grupa 094 i 096 Jeśli ECU wysłałoby odpowiednie polecenie (do fazatorów) i nie otrzymałby prawidłowej odpowiedzi (od czujników) o przesunięciu wałków to miałbyś na 100% zapisane odpowiednie błędy. http://www.a6klub.pl/a6-c5-28-quattrozasada-dzialania-zmiennych-faz-rozrzadu-vt19370.htm "Zmienne Fazy Rozrządu jest to nazwa systemów, których zadaniem jest przestawienie faz rozrządu, a więc momentów otwarcia lub zamknięcia zaworów w zależności od obciążenia jednostki napędowej oraz jej prędkości obrotowej. Jest to jedna z najskuteczniejszych metod zwiększenia osiągów bez doładowania, a z zachowaniem ekonomiki zużycia paliwa." Czyli jak wyżej napisałem - układ działa dopiero wtedy gdy jednostce sterującej się tak podoba a nie kierowcy
waskivw Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 (edytowane) Żeby zmienne fazy rozrządu działały muszą być spełnione odpowiednie warunki , ECU tym steruje . Jednym z ważniejszych jest temp. silnika. Edytowane 23 Grudnia 2015 przez waskivw
kilwap Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 No tak tylko wczesniej dzialaly caly czas byla zmiana z off na on i odwrotnie i byla moc caly czas a teraz brakuje sporo mocy poki wlasnie nie zaczna dzialac... a kiedys tak nie bylo moc byla caly czas bez wzgledu na temp. silnika
waskivw Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 Na zimnym silniku po odpaleniu tez działały ? Raczej nie . Jeżeli na rozgrzanym nie działają to widocznie któryś warunek jest nie spełniony . Ps. Dalej walczysz z wypadaniem zapłonów ?
kilwap Opublikowano 23 Grudnia 2015 Opublikowano 23 Grudnia 2015 nie pamietam dokladnie czy dzialaly na zimnym ale wiem ze moc byla non stop a teraz jak jest zimny to nawet czuc ta moc ale ze wzrostem temp ubywa i to znacznie... dopoki nie odpale go na cieplym ze 2 3 razy wtedy moc wraca... a wypadanie zaplonow jest tak jak bylo juz mi rece opadly niewiem co to moze byc juz mam dosc tego samochodu powoli....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się