franc321 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 @przem8 dzięki za info. Idę rozkręcić dławik i zobaczyć w jakim jest stanie. Czy jeśli przejechałem ok 15km i przejadę drugie tyle by nabić klimę, to też mam duże ryzyko zatarcia kompresora po opróżnieniu układu? Co za gamonie, brak słów
przem8 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 53 minuty temu, franc321 napisał: Czy jeśli przejechałem ok 15km i przejadę drugie tyle by nabić klimę, to też mam duże ryzyko zatarcia kompresora po opróżnieniu układu? Jest ryzyko jest zabawa. Było jeździć z czynnikiem ale na econ wtedy działa na min wydajności kompresor i nie robi ciśnienia w układzie.
MaTeo85 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 49 minut temu, franc321 napisał: @przem8 dzięki za info. Idę rozkręcić dławik i zobaczyć w jakim jest stanie. Czy jeśli przejechałem ok 15km i przejadę drugie tyle by nabić klimę, to też mam duże ryzyko zatarcia kompresora po opróżnieniu układu? Co za gamonie, brak słów Ryzyko przytarcia kompresora, jest zawsze kiedy jeździ się bez czynnika, nie zależnie czy 1km czy 100km. Oczywiście im mniej jeździsz tym to ryzyko maleje, ale jednak zawsze takie jest. Godzinę temu, sensei1337 napisał: A jak to jest w końcu z tymi bolcami na osuszaczu - wyciagnać ze starego i włożyć te bolce do nowego czy można montować bez tych bolców? Te kołki normalnie znajdują się na rurkach, nie powinny z nich wyjść, ale jak to z aluminium bywa, czasami zostają w osuszaczu, trzeba je wyciągnąć jak najmniej uszkadzając i włożyć w odpowiednie miejsca w złączkach na rurkach. Bez tych kołków prowadzących będzie trudno uzyskać szczelność, a jeśli uzyskasz to i tak szybko układ się rozszczelni.
franc321 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 Wszystko z niewiedzy tych gamoni co nazywają siebie fachowcami no i mojej niestety... Rozkręciłem układ, dławik praktycznie czyściutki, raptem kilka ciemnych kropeczek, ale dosłownie kilka, więc tragedii nie ma. Czy zamienniki mahle są sensowne? Bo dzwoniłem do kilku sklepów i mówią, że hella nie mają i nie ma dostępności, a mahle połączyło się z behr. Ujdzie ten mahle? Mówię o dławiku i osuszaczu.
MaTeo85 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 Dławik może być NRF, są chyba najtańsze, osuszacz z dobrej półki średniej, taniego chińskiego nie bierz bo nie wiadomo co jest w środku. Mahle Hella-behr Nrf Te można brać raczej bez problemów.
przem8 Opublikowano 10 Maja 2022 Opublikowano 10 Maja 2022 Masz dwa typy osuszacza w zależności który rocznik, bo różni się średnicą bodajże na jednym przewodzie. Po tym wszystkim niech Ci zrobią próżnię ze 40min, a nie standard 15 albo i mniej ;p
franc321 Opublikowano 11 Maja 2022 Opublikowano 11 Maja 2022 (edytowane) Czy da rade zmienić osuszacz bez sciagania zderzaka w pacjencie 1.8t z dolozonym prawym IC? Za cholerę nie wiem jak go zdemontować, a zasłania mi kompletnie dostęp do osuszacza... A po jakim czasie od otwarcia nowego osuszacza i montażu w układzie muszę jechać nabic klime? Mogę go założyć dzisiaj a na nabycie pojechać jutro? Bo coś czytałem ze tylko kilka godzin. Edytowane 11 Maja 2022 przez franc321
AndrzejK. Opublikowano 10 Lipca 2022 Opublikowano 10 Lipca 2022 Odświeżę temat, aby doprecyzować info o kompresorze. Jeżeli będę nieprecyzyjny to mnie poprawcie. Kompresor w B7 ( w B6 nie wiem, ale pewnie podobnie) wiadomo, że nie ma sprzęgła na kole pasowym i w związku z tym pracuje cały czas. Jest podawane info, że jak nie ma czynnika w układzie to kompresor może ulec awarii/zatarciu, ale chyba nie do końca tak jest, bo ponoć oprócz oleju, który jest dodawany do czynnika w czasie nabijania klimy, kompresor jest niezależnie zalany "własnym" olejem, który go chroni przed uszkodzeniem w razie awarii układu klimatyzacji (wycieku czynnika np gdzieś w trasie). Brzmi to logicznie, bo wątpliwym dla mnie jest, aby producent kompletnie nie zabezpieczył kompresora w przypadku awarii układu w drodze, gdzie usunięcie usterki natychmiast jest raczej niemożliwe co powodowałoby brak możliwości kontynuacji jazdy. Info o posiadaniu niezależnej/awaryjnej możliwości smarowania/zabezpieczenia kompresora zasięgnięte z innego, wiarygodnego forum Audi. Komentarze do mojego wpisu jak najbardziej wskazane.
przem8 Opublikowano 10 Lipca 2022 Opublikowano 10 Lipca 2022 Jest jeden olej, który krąży w układzie z czynnikiem. W sprężarce, w zaleznosci od aktualnego wydatku, ilość oleju w samym kompresorze się zmienia ale zazwyczaj jest to 50% calkowitej ilości jaka wchodzi do układu. Sprawności układu klimatyzacji jest niezbedna do prawidłowego smarownia kompresora, a czy zatrze się 10 czy 1000km jazdy bez czynnika to już eksperymentuj na sobie
AndrzejK. Opublikowano 10 Lipca 2022 Opublikowano 10 Lipca 2022 Wspomniałem o tym czysto teoretycznie, nie mam z tym układem problemu, ale klarownie chciałem przeczytać tu opinię w razie czego.... A tak na marginesie pojemność układu klimy jest chyba 520g, a ile powinni dodawać oleju podczas np obsługi okresowej klimatyzacji/ile ma go być w układzie wg producenta?
przem8 Opublikowano 10 Lipca 2022 Opublikowano 10 Lipca 2022 Oleju powinien dodać tyle co odciągnął. Chyba, że odciągnął zbyt dużo jeśli układ był przeolejony to wtedy kilkukrotnie powtarza się procedurę odciagania i nabijania układu aż wszystko będzie się zgadzać. Jeśli nic nie odzyskał oleju to 10g może dodać. Coś koło 150g oleju jest. Nie ma na naklejce info, przynajmniej u mnie, ale można znaleźć w różnych katalogach.
Lukasz_mk2 Opublikowano 24 Lipca Opublikowano 24 Lipca Panowie czy osuszacz w zamienniku o numerze NRF 00033205 oraz dławik/dysza MAHLE UW 351 233-091 będą dla mnie odpowiednie?? Mój VIN to WAUZZZ8E72A126187 (rok prod. auta 2001)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się