Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BRB] Dźwięk szurania w czasie przyśpieszania, czy to początek końca dwumasy ?


szofer33

Rekomendowane odpowiedzi

Mam ten sam problem i jestem ciekaw jak to w Twoim przypadku się zakończy.

U mnie występuje to szuranie w całym zakresie powyżej 2000 obrotów, przu zdejmowaniu nogi z gazu, a szczególnie podczas wciskania sprzęgła do zmiany biegów , gdybym wiedział. który zawór za to odpowieda i gdzie się on znajduję, to juz dawno bym go zmienił.

Edytowane przez Endrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez około dwa-trzy miesiące przeładowywało turbo, wyłączało się i też pojawił się ten dźwięk, czy to ma zwiazek ze soba, nie mam pojęcia.

Po tym czasie, jak już za dwa dni mechanik miał wziąć się za turbo, to one zaczeło działać i do tej pory czyli 2,5 tygodnia nie mam z nim problemów, a wyłączało się za każdym razem gdy mocniej przycisnąłem.

W sumie największym problemem to jest to, że nie mam do kogo oddać, albo gadają "piedoły", ale jak dzisiaj nie odbiera telefonu mechanior, choć na jutro jesteśmy umówieni.

A może to ja jestem w tym problemem, sam juz nie wiem ;)

W międzyczasie sparawdzałem podciśnienie i wydawało sie wszystko w porządku, choć cały czas myslę o jakimś zaworze sterującym lub EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przez około dwa-trzy miesiące przeładowywało turbo, wyłączało się i też pojawił się ten dźwięk, czy to ma zwiazek ze soba, nie mam pojęcia.

Po tym czasie, jak już za dwa dni mechanik miał wziąć się za turbo, to one zaczeło działać i do tej pory czyli 2,5 tygodnia nie mam z nim problemów, a wyłączało się za każdym razem gdy mocniej przycisnąłem.

W sumie największym problemem to jest to, że nie mam do kogo oddać, albo gadają "piedoły", ale jak dzisiaj nie odbiera telefonu mechanior, choć na jutro jesteśmy umówieni.

A może to ja jestem w tym problemem, sam juz nie wiem ;)

W międzyczasie sparawdzałem podciśnienie i wydawało sie wszystko w porządku, choć cały czas myslę o jakimś zaworze sterującym lub EGR.

Miałem ten sam problem. Zabrałem auto na autostradę i przebutowałem w całym zakresie. W trakcie przepałki jeszcze 2 razy turbo się odłączyło, ale za kazdym razem przy większej prędkości( początkowo odcinało przy 140 ). Potem wszystko wróciło do normy. Było o tym na forum, ktoś mi tak poradził, więc tak zrobiłem i pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę ruszam w dłuższą drogę to spróbuje trochę trochę ostrzej dłużej pojechać, zobaczymy jakie będą efekty.

Zolti2, miałeś też ten dźwięk "szurania' , czy tylko odłączało turbo?

Edytowane przez Endrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie. Dzisiaj odebrałem auto od mechanika i nic nie zrobił wielkiego poza tym że wszystko posprawdzał zarówno Vagiem jak i mechanicznie. No i tak, turbo działa i ładuje super, żadnych luzów na ośce, zanieczyszczeń itd., sprawdzał też jakieś siłowniki, czy sterownice bo już nie wiem jak to nazwał i też były ok, EGRu nie sprawdzał. Nie wie też co może być przyczyną szurania przy odejmowaniu gazu ale kazał mi kupić zawór doładowania turbiny N75 więc dzisiaj zamówiłem. Sam już muszę to zmienić bo ponoć nieskomplikowane.

Co ciekawe zmienił mi filtr powietrza bo mówił że jest za brudny i sam się zdziwił że owo ocieranie ( a tak faktycznie to dźwięk powietrza robi takie wrażenie tarcia metalu) znacznie zmalało. Mnie też to zdziwiło ale to prawda. Teraz czekam na ten zawór i zobaczę czy coś pomoże czy po prostu trzeba nauczyć się z tym jeździć. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie jestem po wymianie filtra powietrza, przed godzinką skończyłem wymianę oleju. I po krótkiej jeździe, ale chyba szuranie pozostało

Musiałem się zabrać za to sam, pierwszy raz, lecz jak mechanik mi powiedział abym na wymianę oleju i paska wielorowkowego postawił mu samochód w czwartek a odebrał w piątek to znowu się poczułem dziwnie :facepalm::(

A teraz siedzę i studiuję wymianę paska, i żałuję, że wcześniej za tym nie patrzyłem bo już bym przy okazji wymiany oleju to zrobił.

Poczekam co u Ciebie będzie po wymianie N75, akurat ten wiem gdzie się znajduje, choć jak sprawdzałem wakuometrem to wskazania były poprawne (tak w/g mnie)

W międzyczasie musiałem pojechać po żonkę i szuranie jak na razie pozostało.

I jeszcze - ja już dawno bym wymienił np. N75 gdybym miał pewność, że to to, lub miał jakiej wskazanie.

Skoro miałeś auto u mechanika to na jakiej podstawie on każe Ci kupić właśnie ten zawór i wymieniać?

Edytowane przez Endrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szofer33 już wcześniej pisałem Tobie byś zrobił logi z wydrukiem :angry:

Wozisz do mechaniora, a on tylko doi kase od Ciebie i wmawia Ci to i owo. Czy stałeś nad nim i patrzyłeś mu na ręce co dokładnie robi???

Będziesz tak wszystko po kolei wymieniał na chybił trafi, bo może akurat to! Zmień mechaniora na mechanika :gicior:

Jak Ci sprawdził turbo vagiem - sam?, bo dziwne, że nie sprawdził przy okazji EGR :dontknow:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy spokojnie, zobaczymy co będzie po wymianie tego zaworu. Napiszę na pewno. NIe ważne czy pomoże czy nie ale dla swojej satysfakcji nie żal mi 150 zł by się o tym przekonać. Co do mechanika, jest taki jaki jest, ale tu cała Polska pisze i jakoś nikt nie odpowiedział na ten chyba niezłożony problem, tylko wszyscy załamują ręce. Pisać każdy może ale żeby coś wymienić, zregenerować i opisać co było problemem to już ciężko.

Dlatego ja zaczynam od zaworu a może ktoś inny zregeneruje turbinę i pomoże i tak to działa. Może też założenie blaszki na EGR jak wczesniej ktoś pisał będzię rozwiązaniem ale dla mnie to trochę amtorskie rozwiązanie problemu.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę ruszam w dłuższą drogę to spróbuje trochę trochę ostrzej dłużej pojechać, zobaczymy jakie będą efekty.

Zolti2, miałeś też ten dźwięk "szurania' , czy tylko odłączało turbo?

Mechanior coś tam słyszał, ja nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też założenie blaszki na EGR jak wczesniej ktoś pisał będzię rozwiązaniem ale dla mnie to trochę amtorskie rozwiązanie problemu.

Pewnie, zacznij od turbiny, potem pompki, koło dwumasowe i jeszcze parę innych "drobnych rzeczy" a jak nie pomoże to dopiero załóż kryzę .

A wtedy chciałbym zobaczyć twoją minę , jak się okaże że objawy ustąpiły, i ciekawe ile razy odbije Ci się szczena od ziemi :decayed::P:grin:

I to nie jest wcale scince fiction, bo już jednego takiego gościa widziałem na własne oczy :hi::decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podzielam Twoje zdanie piotrsob1, bo staram się być grzecznym zabierając głos, ale czasami nie warto się unosić i dać szansę wykazać się " pseudo mechanikom ", bo już nie raz pisałem, że prawdziwych mechaników od naszych AUDICZEK :good: jest garstka, którzy ogarniają naprawdę wszystko i chwała im za to!!!!!! :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może też założenie blaszki na EGR jak wczesniej ktoś pisał będzię rozwiązaniem ale dla mnie to trochę amtorskie rozwiązanie problemu.

Pewnie, zacznij od turbiny, potem pompki, koło dwumasowe i jeszcze parę innych "drobnych rzeczy" a jak nie pomoże to dopiero załóż kryzę .

A wtedy chciałbym zobaczyć twoją minę , jak się okaże że objawy ustąpiły, i ciekawe ile razy odbije Ci się szczena od ziemi :decayed::P:grin:

I to nie jest wcale scince fiction, bo już jednego takiego gościa widziałem na własne oczy :hi::decayed:

Bez podniety kolego, oczywiście że założę kryzę jak tylko do tego tematu się przekonam :) Nie obrażaj się że nazwałem ten sposób amotorskim, bo taki on jest, ale skoro pomaga bez szkody dla silnika to dlaczego nie.

Ciekawi mnie tylko co by na to powiedzieli inżynierowie z audi ale to nie ważne (może szukają dobrych pomysłdawców). Ja trzeba bedzie to kryzę też założe. Pozdrawiam.

Wznawiam temat bo zamontowałem ten nowy zawór N75. Nie za bardzo to pomogło choć powiem wam tak: jak zmieniłem ten filtr powietrza na nowy i teraz ten zawór to szuranie przy gwałtownym, w moim przypadku puszczeniu nogi z gazu, zmalało do minimum. Ale chyba ten filtr powietrza zrobił większą robotę. Oczywiście zjawisko występowało na rozgrzanym silniku i teraz troszeczkę to słyszę ale rzadko, naprawdę rzadko.

Już chyba tematu się nie będę czepiał dopuki nie powróci to samo z większą siłą. Zamierzam także wyczyścić EGR, przy wolnej sobocie oraz czas na zmianę oleju.

Pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego możesz ładować kase w auto, a to szuranie pewnie i tak zostanie. Tak sie składa, że mam w rodzinie trzy takie A4 z 1.9 Tdi i w każdym to szuranie występuje. Także nie masz co się martwić. Wg mnie to jest dźwięk powietrza w dolocie. Słychać to najbardziej po odjęciu gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jestem tego samego zdania , dajcie sobie spokój i nie zawracajcie sobie tym głowy ,moje b6 3lata tak jeździ .

żadna zmiana olejów , egr itp nic wam nie pomoże.

Edytowane przez mlodziak22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tow takim razie, trzeba z tym jeździć i się przyzwyczaić choć to nie jest aż tak upierdliwe. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez to mam, chociaż pojawiło się u mnie jakiś czas po zakupie samochodu. Czasem się nasilało, czasem słabło. Wrażenie mam takie, że po zaślepieniu EGR dźwięk ten został zniwelowany do prawie minimum więc jest całkiem okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie występuje to szuranie i to w takim stopniu że jak radio ostatnio cicho grało to mnie żona zapytała co to jest ( zwykle jak to kobieta w aucie niczego nie słyszy a silnika a tutaj jednak usłyszała ) Wydaje mi się ze u mnie głośniej to słychać po wywaleniu kata. Najbardziej widoczne przy przyspieszaniu w trakcie zmiany biegu. Też czytałem że to częste zjawisko w tych silnikach. Nie szukam aż samo nie spadnie pod samochód :decayed:. Inaczej wydacie kupę siana, wymienicie pół auta a szurało będzie dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie ten dzwiek był najbardziej słyszalny w silniku AVF 1.9 tdi, wystepował tez w BPW 2.0 tdi, zdaje mi sie, ze ten typ tak ma i mi to nie przeszkadzało, nie poglebiało ani nie cichło, powodow do paniki nie ma jedynie audiofilowi bedzie pszeszkadzać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...