szwarcu1 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 WItam, Mam problem z przednimi hamulcami. Mianowicie notorycznie krzywią się tarcze - to już 2 komplety! Pierwszy komplet ATE, drugi Bosch. Po wymianie po około 1 tysiącu km, kierownica zaczyna drgać, a później jest coraz gorzej. Po przetoczeniu tarcz, historia się ponawia. Dzisiaj przetoczyłem praktycznie nowe tarcze Boscha ale na aucie, żeby wykluczyć krzywą piastę - niestety ta sama sytuacja. Jest jeszcze gorzej... W zawieszeniu 0 luzów, nowe amorki. Tylne hamulce też nowe. NIe czuć żadnego bicia na pedale hamulca. Kierownica drży tylko podczas hamowania... Piasty pomierzone - mają po 0,1mm bicia. Łożysk nie słychać... Ma ktoś jakieś pomysły co może być nie tak?? Dziękuję i pozdrawiam, Artur
Robero321 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Jak jeździsz dajesz w palnik ? Przy dobrej jeździe dość łatwo krzywiły mi się tarcze nawet nawiercane zimermany nie wytzymały dlużej niż 3 tysie. Sprawdzaleś ktora strona sie krzywi ? może zacisk nie cofa się lub robi to za mało i trzyma tarcze..
Dev Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Piszesz ze piasta jest prosta i ma "tylko" 0.1mm bicia ?????? :polew: Człowieku, ona jest krzywa w ...uj !!! Dopuszczalne bicie piasty to 0.02 mm
szwarcu1 Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 13 Sierpnia 2015 Piszesz ze piasta jest prosta i ma "tylko" 0.1mm bicia ?????? :polew: Człowieku, ona jest krzywa w ...uj !!! Dopuszczalne bicie piasty to 0.02 mm A gdzie napisałem że jest prosta?
szwarcu1 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Masz jeszcze jakies pytania ? Wniosłeś dużo do tematu - dzięki.
kkam Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Opublikowano 14 Sierpnia 2015 Za duże bicie na piastach. Dodatkowo warto pomyśleć o większych hamulcach. Seryjne 288 są za słabe do a4. Pomyśl nad 320mm
szwarcu1 Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 15 Sierpnia 2015 Za duże bicie na piastach. Dodatkowo warto pomyśleć o większych hamulcach. Seryjne 288 są za słabe do a4. Pomyśl nad 320mm Piasty i łożyska zmienione na nowe. Póki co jest dobrze, ale wcześniej też tak było po przetoczeniu samyc tarcz. Pojeździmy - zobaczymy :-)
puczyl1990 Opublikowano 15 Września 2015 Opublikowano 15 Września 2015 (edytowane) Podepnę się do tematu gdyż mam podobny problem z tym ze na tarczach mam przejechane już 22 tys km i pojawia się drganie przy hamowaniu ale nie zawsze i czy wymiana samych piast bez tarcz pomoże? Tarcze są jeszcze w dobrym stanie klocki również a może to być np odczuwalne przez tył? tam sytuacja wygląda nieco gorzej. Edytowane 15 Września 2015 przez puczyl1990
Pablo_s-c Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Jak czuć typowo na kierowicy bicie to przód, chyba że całą budą trzęsie, a na kierze raczej spokój to może być i tył. Generalnie jak od hebli bije to czuć z którego koła. Piasty zostaw na razie w spokoju, jedynie wyczyść porządnie na błysk. Sprawdź czy Ci zacisk dobrze odbija, kuknij na powierzchnie klocków, możesz przetoczyć tarcze jak jest z czego.. Przednie oczywiście, bo tylne to prześwitywać będą niedługo Jak założysz i będzie dalej to samo to możesz spróbować zamienić tarcze stronami i wtedy będziesz wiedział już całkiem sporo. Edytowane 21 Września 2015 przez Pablo_s-c
puczyl1990 Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Raczej tak całą budą trzęsie zdaje mi się ale to i też nie zawsze, no i roleta w bagażniku też się telepie (więc może to być tył) , a jak najlepiej czyścić piasty?
Dev Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 Szczota czolowa na szlifierce katowej
puczyl1990 Opublikowano 22 Września 2015 Opublikowano 22 Września 2015 (edytowane) A czy piastę po czyszczeniu trzeba jakoś zabezpieczyć, jakimś środkiem? Edytowane 22 Września 2015 przez puczyl1990
puczyl1990 Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 A czy jest taka opcja że mogły się piasty zabrudzić jeśli były zrobione dobrze? (wyczyszczone). A co do wymiany tarcz i klocków z tyłu czy zestaw tarcze Ferodo i klocki Brembo jest godny polecenia? I co do samej wymiany czy jest to bardzo skomplikowane? Czy będzie trzeba później odpowietrzać układ hamulcowy?
Pablo_s-c Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 A czy jest taka opcja że mogły się piasty zabrudzić jeśli były zrobione dobrze? (wyczyszczone) Nie chodzi o brud tylko o strupy, które się tworzą na styku piasty z tarczą, brud się tam nie dostanie. Z przodu jak chcesz wyczyścić piasty i dać stare tarcze to musisz oczywiście wyczyścić też ich wnętrze i przetoczyć. Koniecznie zobacz powierzchnie klocków, bo tam będzie odpowiedź gdzie Ci bije. Jak grube to wyrównaj drobnym papierem ściernym. Z tyłu wymiana do ogarnięcia tylko trzeba mieć klucz, żeby wkręcić i wcisnąć tłok. W temacie podwieszonym jest to dobrze opisane. Układu nie odpowietrzasz jeśli nie spuścisz płynu. Po wszystkiemu docierasz jedynie klocki. Sprawdź dokładnie jakie masz tarcze z tyłu, żeby nie było niespodzianki przy zakładaniu. Wyglądają na 245, ale nie ma co zgadywać, bo to tylko 10mm różnicy. Znajdziesz to we wlepce, albo ściągnij koło i zmierz dokładnie .
puczyl1990 Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 (edytowane) A gdybym wyczyścił piasty teraz a tarcze przetoczył za jakiś czas (może miesiąc) jestem za granicą i nie bardzo mam gdzie je toczyć. A co do wymiany tyłu to chyba jednak se odpuszczę nie bardzo wiem jak z tym tłokiem działać i czy klocki z tyłu mają czujnik?. a do wymiany znajdę mechanika. A 245 to będzie w oryginale? Edytowane 25 Września 2015 przez puczyl1990
Tominator Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Zawsze musisz sprawdzic piaste czujnikiem zegarowym najlepiej, zeby to mialo rece i. Ogi bicie piasty to max 0,03. Nastepnie zaloz tarcze i sprawdz bicie tarczy, takie rzeczy jak idealnie czysta piasta pomijam bo to oczywista oczywistosc. Jeseli bicie przekracza 0,05 na tarczy sprobuj ja zalozyc inaczej tj przekrec o jeden otwor, moze taka operacja pomoc ale nie zawsze. Jezeli to nic nie da przetocz tarcze. Tarcze sie krzywia i albo zmieniasz na high carbon dobrej jakosci seryjna albo po prostu zakladasz wieksza z lepszym zaciskiem wtedy odpornosc na przegrzanie rosnie i problem bicia na kierownicy znika
puczyl1990 Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Póki co zmieniam tarcze i klocki tył i zobaczę co wtedy będzie się działo, jeśli bicie się nie zmniejszy ( i nie jest ono tak mocno odczuwalne na kierownicy co ogólnie całym autem trzęsie i to też nie mocno) wtedy wezmę się za robienie przodu.
Tominator Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Autem mi trzeslo mocno jak zima przykleil sie snieg do wnetrza felgi stopil i byl olbrzymia brykla lodu, mimo hamowania i katowania hebli nie nagrzaly sie tak zeby nagrzac troche felgi i to dziadotstwo sie odkleilo. Musialem tluc to cholerstwo recznie. Mozesz miec takze lrzywa felge z tylu lub uszkodzoba opone np.nexeny kiedys mi tak popekaly w srodku, druty puscily ze nie szlomjechac tak szarpalo tylem. Ogolnie nie wiem jak krzywe musialyby byc tarcze z tylu zebys czul szarpanie buda, raczej taka opcja jest niemozliwa zwlaszcza jak masz ztylu male tarczki
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się