Wandej Opublikowano 28 Września 2015 Opublikowano 28 Września 2015 Autem mi trzeslo mocno jak zima przykleil sie snieg do wnetrza felgi stopil i byl olbrzymia brykla lodu, mimo hamowania i katowania hebli nie nagrzaly sie tak zeby nagrzac troche felgi i to dziadotstwo sie odkleilo. Musialem tluc to cholerstwo recznie. Mozesz miec takze lrzywa felge z tylu lub uszkodzoba opone np.nexeny kiedys mi tak popekaly w srodku, druty puscily ze nie szlomjechac tak szarpalo tylem. Ogolnie nie wiem jak krzywe musialyby byc tarcze z tylu zebys czul szarpanie buda, raczej taka opcja jest niemozliwa zwlaszcza jak masz ztylu male tarczki Wcale nie mocno żeby czuć. Tylko po prostu z tyłu rzadko się wyginają tarcze bo mają znacznie mniejsz obciążenia.Kumpel miał krzywą w astrze II to telepało tak samo jak z przodu
puczyl1990 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Opony kupowałem nówki Dunlop-y i przejechane mam na nich jakieś 6-7 tys km także myślę że opony są w porządku, tarcze z tyłu i tak zmieniam w tym może przyszłym tygodniu i zobaczymy wtedy, kupiłem też nowe zimówki także zobaczymy no i jeśli to nie pomoże to pod koniec października jadę robić przegląd to sprawdzę od razu tarcze/piasty z przodu jak wygląda ich sytuacja względem bicia.
Pablo_s-c Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Sam zmieniasz czy majstrowi zlecisz?
puczyl1990 Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Niestety sam nie dam rady nie mam klucza do tych tłoczków z tyłu.
Dev Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Wystarczy zwykly klucz do szlifierki katowej
puczyl1990 Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Chyba sobie daruje bo jeśli nie poskładam do kupy wszystkiego to wtedy może być problem no i nie wiem jak z tym tłoczkiem czym go wcisnąć i jak jeszcze hamulce się zapowietrzą, także dam se spokój mechanik zrobi to szybciej a i tak muszę jeszcze opony zmienić u niego. Znalazłem poradnik jak zmienić tarcze i klocki http://www.google.de/imgres?imgurl=http%3A%2F%2Fimages39.fotosik.pl%2F454%2F2c7deffeb1823586med.jpg&imgrefurl=http%3A%2F%2Fwww.vag-podkarpacie.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D10210&h=372&w=500&tbnid=8YvT_BGOTHx-hM%3A&docid=5P6TGZlMC53kNM&ei=hz8MVuyxMaL9ywP787xQ&tbm=isch&iact=rc&uact=3&dur=2179&page=1&start=0&ndsp=27&ved=0CC8QrQMwBGoVChMIrJGYo8afyAIVov5yCh37OQ8Ki czy takowa pasta do zabezpieczenia będzie konieczna? I czy te blaszki ślizgowe to są w komplecie z nowymi tarczami? I czy może być tak że się tłoczek nie będzie chciał cofnąć?
Pablo_s-c Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 Mechanik zrobi to szybciej No właśnie Tu masz wszystko opisane: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/285541-jak-wymienic-tarcze/
puczyl1990 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Tarcze tył zmienione i niestety bicie pozostało, także trzeba będzie coś działać z przodem. A jak sprawdzić te zaciski czy odbijają i jaki koszt ewentualnie ich regeneracji/naprawy?
puczyl1990 Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 A jak je sprawdzić czy to na pewno one?
Pablo_s-c Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Tak na szybko PI razy drzwi, to stań na luzie tak, żeby było bardzo delikatnie z górki mocno wciśnij hamulec i puść i zobacz czy auto się turla, czy od razu.., ale to taka bardzo zgrubna metoda na mocno blokujący się zacisk, najlepiej podnieść po kolei koła i sprawdzić dokładnie. Zaciski warto sprawdzić, ale nie sądzę by to była przyczyna bicia. Ja bym mimo wszystko obejrzał te piasty Edytowane 6 Października 2015 przez Pablo_s-c
puczyl1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 A gdyby piasty były krzywe to czy nie biłoby od razu po zmianie tarcz? Jakiś czas po zmianie było dobrze, dziś też zarzuce inne koła i sprawdzę na nich podczas jazdy. I na tarczach mam przejechane jakieś 22 tys km w większości na autostradach i mechanik mi mówił że mogły się zwichrować właśnie od tego że na autostradach inne prędkości większe i bardziej się tarcza grzeje podczas hamowania.
martin0485 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Mam dla Ciebie rade. Zmień sobie hamulce z przodu na 320mm z b7 3.0tdi albo 2.0tfsi i gwarantuję Ci, że problem zniknie. Sprawdź też czy jak puścisz ręczny to czy linki odbijają do końca. W naszych a4 często korodują te bolczyki przy zaciskach przez co reczny nie odbija do końca i przegrzewają się tarcze no i krzywią.
puczyl1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Niestety nie pozwala mi na to felga zimowa ;/ kupiłem właśnie nowe oponki na zimę 15". A co do samych zacisków to możliwe że to one bo gdy podniosę koło do góry i zakręcę nim słychać jak tarcza trze o klocek w jednym miejscu (prawe koło). Tak na szybko PI razy drzwi, to stań na luzie tak, żeby było bardzo delikatnie z górki mocno wciśnij hamulec i puść i zobacz czy auto się turla, czy od razu.., ale to taka bardzo zgrubna metoda na mocno blokujący się zacisk, najlepiej podnieść po kolei koła i sprawdzić dokładnie. Zaciski warto sprawdzić, ale nie sądzę by to była przyczyna bicia. Ja bym mimo wszystko obejrzał te piasty Robiąc tak jak napisałeś auto turla się od razu.
martin0485 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Tarcza zawsze będzie trochę trzeć. A koło kręci się bez oporów? I mówisz o przodzie czy o tyle?
puczyl1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Mowa o przodzie i lewa strona ociera cały czas tak samo natomiast prawe koło w jednym miejscu ociera bardziej i nie czuć jakiś oporów przy kręceniu.
martin0485 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 No to masz odpowiedź. Tarcza jest krzywa. To pewnie efekt przegrzania. U siebie miałem ten sam problem. Ja rozwiązałem problem większymi hamulcami. Dziś rozmawiałem ze znajomym i ma to samo. Niestety ale te hamulce czyli 288 są za słabe do a4. Może 312mm pasuje pod felge 15.
puczyl1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Tylko jeśli wymienię tarcze to problem powróci za jakiś czas prawda?A tarczę miałem Ferodo coś lepszego byś polecił czy ATE będzie lepszym rozwiązaniem? A czytałem na forum że niestety pod felgę 15" wchodzi tylko 288 ;/ Edytowane 6 Października 2015 przez puczyl1990
martin0485 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Ostatnio zakładałem w passacie b5 fl (takie same hamulce jak a4) trw Przeleciał z 10tyś i na razie jest ok. Ja osobiście mam ATE no ale 320 jakieś 50tyś zrobione i jest ok. Bardzo dobrą opinią cieszy się też Zimmerman. Możesz założyć nawiercane. Zawsze to lepsze chłodzenie tarczy. Ja na Twoim miejscu chyba tak właśnie bym zrobił.
puczyl1990 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 a potrzebne będą do tego inne klocki? Mam teraz Brembo i wyglądają dobrze nie są mocno zdarte.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się