q0084 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Witam. Kilka dni temu kupiłem A4 B5 1.8 125KM 1996 + LPG. Trafiła mi się usterka w trasie. Wysadziło mi gumkę w dolocie powietrza. Wysoki bieg + niskie obroty + pod górkę (mój błąd, choć wywaliło po redukacji biegu). Potem stracił moc i już nie odpalił. (zdjęcie 1) Nie znam się nic na mechanice, a rodzinny mechanik też za bardzo nie ma pomysłu. Jedyny pomysł to, że mieszanka zła trafia do silnika i trzebaby dostroić to. Naprawa to pryszcz, po prostu na nowo założene uszczelnienie(zdjęcie 1). Jednak jaka tego może być przyczyna? Znany problem w tym silniku? Po naprawie później wywaliło rurki do kolektora powietrza(miejsce na zdjęciu 3 prawy dolny róg). Nie chce liczyć, kiedy i czy mi znowu wywali w trasie, tylko też nie wiem z czym pójść do mechanika, żeby nie wymyślał też swoich teorii i kosztów
jacek70 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Ogarnij szczelność , sprawdź błędy , skasuj i powinno być dobrze. A w przyszłości wcześniej redukuj biegi.
wojtek79 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Opublikowano 9 Sierpnia 2015 Jaką masz instalację gazową? Nie widzę wtryskiwaczy LPG na zdjęciach. Jak masz instalację mieszalnikową to po prostu gaz strzela. Kolektor masz aluminiowy to rozsadza połączenia koło filtra. Jakby był plastikowy kilektor to pewnie już by był rozwalony.
dawid_sc Opublikowano 10 Sierpnia 2015 Opublikowano 10 Sierpnia 2015 jesli masz lpg co jak zauwazyli koledzy to uklad zaplonowy sprawdz ostatnio mialem taki przypadek na warsztacie
ja74687 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Zapewne winna jest instalacja LPG, musisz posprawdzać jej szczelność dokładnie, ja mam sekwencję i miałem podobnie tylko że przy odpaleniu jak mi reduktor puszczał gaz w dolot
chudy30 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 kolego tam tak w ogóle to chyba siedzi zwykła instalacja pod wtrysk jedno punktowy a nie sekwencja i to dla tego problemy są
wojtek79 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 Opublikowano 11 Sierpnia 2015 q0084, pojeździj trochę na benzynie i sprawdź czy też wysadzi dolot czy nie.
q0084 Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 12 Sierpnia 2015 Sytuacja póki co się nie powtórzyła. Jutro przegląd szczelności i komputer. Za 2 tyg gazownik. Możliwe, więc że jednorazowa akcja i po naprawie nie wróci. Na trasie 400km nic się nie stało, raz tylko przy ~150 km/h moc jakby falowała przez sekundę lub dwie. Dzięki za podpowiedzi. Teraz sobie mechanicy pogrzebią, żeby wszystko dostroić.
lapa9 Opublikowano 3 Września 2015 Opublikowano 3 Września 2015 to co Ci walnęło to antywybuch (dobrze że ktoś to założył bo rozsadza np. przepływomierz co wiem z autopsji), ja w poprzednich autach miałem ten problem gdy były kable zapłonowe do wymiany (bądź złej jakości) bo były mikro uszkodzenia lub świece zapłonowe do wymiany. Strzelało głównie przy niższych obrotach jak przydusza samochód, falowanie też należało do objawów w/w. Po wymianie ustępowało. Aha tego antywybuchu nie zaklejaj na stałe przy obecnej instalacji by wrazie czego tylko ci tę gumkę zwaliło a nie uszkodziło coś więcej.
mirek s Opublikowano 5 Września 2015 Opublikowano 5 Września 2015 lapa9 dobrze gada. U mnie czasem strzelało na gazie jak przydusiłem na niskich obrotach, winne były świece.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się