Marcinlbn24 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Witam mam problem z ćiśniniem oleju otórz: auto kupiłem jakies 3 tygodnie temu ze szwajcarii olej był tragiczny (smoła) został odrazu wymieniony na nowy Motul 10w40 i płukanie silnika środkiem Motula przy tym był zrobiony kompletny rozrząd po wymianie oleju i filtrów ciśnienie było na biegu jałowym około 2,5 bara a na 3000tys. miał koło chyba 5 czy wiecej. po jakiś 400km przejechanych zaczął się zapalać olej podczas jazdy i piszczeć trzema sygnałami dzwiękowymi i odrazu zmierzyłem mu ciśninie oleju i miał na biegu jałowym 2,2 nie więcej a na 3000tys. miał bez zmian co jest grane?? co dalej z tym robić oczywiście nie jeżdzę autem;/ jak może być przyczyna? i co jest grane z góry dziękuje za szybką pomoc
Unf Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Sciagasz miske olejowa, wszystko czyscisz na blysk, razem z pompa oleju... Potem sciagasz pokrywe glowicy, bo jak byla smola w misce to i w glowicy jest i tez czyscisz.... Na koniec znowu Motul ale 5W-40 i trzymasz kciuki
Marcinlbn24 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Sciagasz miske olejowa, wszystko czyscisz na blysk, razem z pompa oleju... Potem sciagasz pokrywe glowicy, bo jak byla smola w misce to i w glowicy jest i tez czyscisz.... Na koniec znowu Motul ale 5W-40 i trzymasz kciuki ok ale to nie jest chyba wina pompy oleju?? bo jak by pompa stała nie było by wcale ciśnienia a tu jakieś jest myślisz ze to czyszczenie pomoże ?? mi też sie wydaje ze to wina tego syfu;/ a jakie sa objawy jak lipa jest z panewkami?? ;/ ale to chyba nie panewki bo nagle by padły nie możliwe;/ by było
kfiat_man Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 wymień czujnik ciśnienia oleju, koszt 20 zł i 20 min roboty. Jak mierzyłeś manometrem i jest ciśnienie to nie powinieneś się martwić. Możesz ściągnąć pokrywę zaworów i zobaczyć jak wygląda góra silnika, tam się często zbiera nagar jak wymiany oleju nie są przestrzegane.
maciek1993 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 Opublikowano 29 Sierpnia 2015 (edytowane) Mialem takie same objawy, pompa miala dobre cisnienie, czujnik wymieniony, po zdjeciu michy okazalo sie ze panewki do wymiany. Kontrolka zapalila sie po ok 100km. na rozgrzanym silniku. Auto zjechalo od razu do mechanika, sprawdzil cisnienie, powiedzial ze ok, wymienil czujnik, objawy nie ustaly, powiedzial ze skoro cisnienie jest dobre to moge jezdzic. Po kilku dniach oddalem auto do innego mechanika, zdjal miske, no i okazalo sie ze panewki. Smok nie byl zapchany, stan oleju byl ok. moze podczas dluzszej jazdy, albo wysokiej temperatury pompa nie wyrabiala. Edytowane 29 Sierpnia 2015 przez maciek1993
Marcinlbn24 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Mialem takie same objawy, pompa miala dobre cisnienie, czujnik wymieniony, po zdjeciu michy okazalo sie ze panewki do wymiany. Kontrolka zapalila sie po ok 100km. na rozgrzanym silniku. Auto zjechalo od razu do mechanika, sprawdzil cisnienie, powiedzial ze ok, wymienil czujnik, objawy nie ustaly, powiedzial ze skoro cisnienie jest dobre to moge jezdzic. Po kilku dniach oddalem auto do innego mechanika, zdjal miske, no i okazalo sie ze panewki. Smok nie byl zapchany, stan oleju byl ok. moze podczas dluzszej jazdy, albo wysokiej temperatury pompa nie wyrabiala. czujnik wymieniony był odrazu na nowy jak pisałem wyżej miałem ciśnienie i nagle po wymianie oleju nie ma ciśnienia dziwne trochę ;/ nie wiem juz o co chodzi
Unf Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 (edytowane) A co jesli smok wyglada tak: http://scr.hu/4ay/wbip3 albo tak http://scr.hu/4ay/w8mrn ? Bez zdjecia miski sie nie dowiesz. Tym bardziej, ze sam napisales ze w srodku zamiast oleju bylo jakies gowno. Niestety czesto bywa ze niedzielni kierowcy leja do 1.8T jakis shit typu castrol magnatec 10W-40 i potem takie sa efekty... Edytowane 30 Sierpnia 2015 przez Unf
ayew Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Miska w dół, do sprawdzenia smok, pompa (zawór przelewowy czy nie zacięty) i panewki.
Marcinlbn24 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 30 Sierpnia 2015 dam znać co i jak jak się zabiorę za miskę itp mam nadzieję ze to pomoże
ayew Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Miskę zdejmiesz jak podniesiesz silnik albo zdejmiesz belkę. Ja podnosiłem silnik ale musiałem też do tego zdjąć maskę więc jak już zdejmujesz to zrób wszystko pożomnie żeby 2x tego nie robić.
radi88PL Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Opublikowano 30 Sierpnia 2015 Ja przy zwalaniu miski od razu wymieniłem pompę oleju przy jednej robocie
Marcinlbn24 Opublikowano 4 Września 2015 Autor Opublikowano 4 Września 2015 problem z głowy już pompa była zapchana syfem z miski;/ wymienione na nowa pompę i przy 3000tys obrotów jest dobre ciśnienie ponad 6 bar:)
radi88PL Opublikowano 4 Września 2015 Opublikowano 4 Września 2015 Jakie masz ciśnienie przy rozgrzanym silniku na jałowym ??
Marcinlbn24 Opublikowano 6 Września 2015 Autor Opublikowano 6 Września 2015 z tego co pamietam chyba około 3 bar czy 2,7
Arcus Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 Na rozgrzanym mam 1.4-1.6bar na jałowym a 3.8bar na wysokich. Wystarczy?
ayew Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 W pożądku trochę tylko małe na wysokich obrotach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się