Animal Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Witam wszystkich! Po rozstaniu się z moją byłą B6 Przyszło mi szukać typowego daily cara, który w związku z planowanym rozpoczęciem budowy domu miał być w miarę pakowny, tani w utrzymaniu, bez konieczności wkładania tysięcy złotówek na starcie a jednocześnie miał swoim wyglądem nie odstraszać przechodniów na ulicy Dlatego uparłem się na A4 B5 w wersji Avant. Po kilku dniach intensywnych poszukiwań szybko okazało się, że znalezienie takiego auta nie będzie proste. Na szczęście w niedzielę 20.09 udało się trafić bardzo zadbane auto od pierwszego właściciela w PL (miły starszy Pan). Dlatego pragnę przedstawić mój nowy nabytek, którym jest Audi A4 B5 z silnikiem 1.9TDI PD. Auto zostało wyprodukowane w drugiej połowie 2000 roku a więc jest to pełen polift. Kod lakieru to LZ5K. Z wyposażenia ma niewiele bo tylko: - szyby el. z przodu - el. lusterka - 1/2 FIS - climatronik - pakiet oświetlenia przestrzeni nóg i gałki zmiany biegów (ambient) - podświetlane nawiewy - podłokietnik z przodu i z tyłu - 16" ori felgi - wspomaganie kierownicy - ABS, ASR Zakładam, że auto nie będzie modzone bo ma mi służyć na budowie więc obniżone zawieszenie i opony o niskim profilu odpadają. Zamierzam za to utrzymać je w jak najlepszej kondycji technicznej i wizualnej dlatego: - wypłukałem silnik i wymieniłem olej na Motula 5W30 (poprzedni właściciel lał 10W40 ) - wszystkie filtry zostały wymienione - wymieniłem gałkę zmiany biegów i mieszek (stare straszyły przy wsiadaniu do auta ) - ogarnąłem komorę silnika - efekty kilku godzin pracy poniżej - zamontowałem ramki klubowe - wymieniłem komplet rozrządu wraz z pompą wody i płynem chłodniczym - 16.10.2015 - 210000km - dokupiłem i zamontowałem listwę drzwiową, której nie było - 24.10.2015 - kupiłem opony zimowe Goodyear Ultragrip 8 - 29.10.2015 - wypolerowałem klosze reflektorów - 31.10.2015 - wleciały nowe świece żarowe BERU - 15.01.2016 - wymieniłem komplet wahaczy z przodu, łożyska kół przednich oraz drążki i końcówki kierownicze - 16.01.2016 - wpadła NOWA pompa vacum Bosch - 15.02.2016 - zaślepiłem EGR i wyczyściłem kolektor ssący - 15.02.2016 - wymieniłem uszczelkę pod pokrywą zaworów - 15.02.2016 - zalałem świeży olej Liqui Moly 5W40 oczywiście wraz z filtrem Knecht - 10.03.2016 - wymieniłem paski klinowe osprzętu oraz kompletny napinacz alternatora, napinacz klimatyzacji i koło pasowe - 16.03.2016 - zakupiłem nowe opony letnie 205/55/16 Dunlop SP Sport Bluresponse - 05.04.2016 - wleciały nowe klocki na tył Textar oraz tłoczek lewego zacisku wraz ze wszystkimi gumkami - 18.04.2016 Niebawem planuję: - z racji zamiłowania do detailingu planuję pełną możliwą korektę lakieru, który teraz jest w opłakanym stanie ponieważ auto było regularnie myte na myjniach automatycznych - kupić dywanik kierowcy bo niestety go brakuje Wypadało by jeszcze dorzucić kilka fotek więc: Edytowane 6 Października 2016 przez Animal
kujawaPGN Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Uwielbiam ten kolor fajny egzemplarz, pierwszy ogólnie właściciel?
Animal Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Auto miało jednego właściciela w DE. Do Polski trafiła w 2008 roku i od tego czasu jeździł nią tylko jeden starszy Pan z małżonką
kamilek89 Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 fajny furacz kolorek jeden z pięciu które pasują do audili
KMY DODEKk Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Fajna zadbana sztuka ☺ powodzenia w modzeniu ?
Norbas Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Graty fury Mati Niechaj się sprawuje jak należy
Animal Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Dzięki wszystkim za dobre słowo Co do koloru to widzę, że ma w sobie duży potencjał ale to wyjdzie dopiero jak zrobię pełną korektę lakieru
tatar123 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Widać samochód bardzo zadbany, będzie przyciągał oko po kilku modach Bezawaryjności
Romeck Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Eleganckie autko... łokiec z przodu jest ori? Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Animal Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Dzięki wszystkim Owszem auto jest zadbane ale mimo to na pewno je trochę dopieszczę o czym będę na bieżąco informował Nie mam pojęcia czy były różne wersje podłokietnika bo widziałem już dwa różne typy w B5 i oba wyglądały na ori ale mogę się mylić
Romeck Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Tak pytam bo mam auto z tym samym silnikiem z tego samego roku a łokcia u mnie nie bylo... moglbys wstawic jakas fotke z gory na podlokietnik? Mam taki sam welur jak ty a chcialbym dokupic łokiec a kolorow jest od groma... Wysłane z mojego SM-G530FZ przy użyciu Tapatalka
Animal Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Nie ma problemu, jak nie zapomnę to wieczorem wrzucę fotkę. Mój niestety wymaga już wymiany bo materiał na rogach się przeciera
instruktor83 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Jaka różnica między nowszym modelem a starszym? Ogólnie bardzo zadbane auto:-) wkońcu to audi:-)
Animal Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Ciężko porównywać oba auta bo tam miałem utwardzone zawieszenie i zupełnie inne koła więc prowadzenie zupełnie inne. B6 na pewno było lepiej wygluszone co czuć przy większych prędkościach ale ponieważ to audi to większej różnicy naprawdę nie czuć. Obydwa modele są naprawdę świetne wykonane i ta jakość się czuje. Bałem się przeskoku w inną epokę a tu naprawdę pozytywne zaskoczenie :-) bez wątpienia jest to auto przejściowe ale musze przyznać że z każdym dniem przywiązuje się do niego coraz bardziej :-) jednak co audi to audi!
Sebastiano87 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Mi się nawet wydaje ze wnętrze jest trwalsze bo nie zauważałem żeby w b5 sie wycieraly przyciski tak zastraszająco szybko jak w b6.
kodzak0 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Teraz tylko czekac na modzenie zewnetrzne hehe ) ladne autko ))
Animal Opublikowano 7 Października 2015 Autor Opublikowano 7 Października 2015 Mi się nawet wydaje ze wnętrze jest trwalsze bo nie zauważałem żeby w b5 sie wycieraly przyciski tak zastraszająco szybko jak w b6. Nie do końca się z tym zgodzę. Wnętrze B6 jest bardzo dobrze wykonane i użyte są naprawdę dobre materiały... za wyjątkiem przycisków a w zasadzie lakieru/gumy/okleiny, którą są pokryte przyciski. To wada, która dotyczyła nie tylko Audi ale aut z całego koncernu VW. Ktoś ewidentnie nie przewidział jak to się zachowa po kilkunastu latach intensywnego użytkowania. Choć trzeba przyznać, że pod tym względem w B5 jest o wiele lepiej Teraz tylko czekac na modzenie zewnetrzne hehe ) ladne autko )) Nie, nie, nie... żadnych modów! Ja wiem, że to choroba i szczerze mówiąc to już widziałbym wiele zmian ale obiecałem sobie, ze to auto ma być w pełni seryjne i służyć jedynie do sprawnego przemieszczania się z pkt A do B Na auto do modzenia przyjdzie jeszcze czas
kodzak0 Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 hehehhe tak pewnie nie jedna osoba mowi czas pokaze ja przez te tematy tutaj i kilka osob poznanych tu w realu sam sie zarazilem i chcialbym duuuuzo
musti Opublikowano 7 Października 2015 Opublikowano 7 Października 2015 Animal graty fajnego i ładnego polifta Niech służy to najważniejsze
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się