lukasz14614 Opublikowano 12 Listopada 2015 Opublikowano 12 Listopada 2015 Witam mam problem ze swoim audi 95r.silnik 1.6 ADP +lpg a mianowicie przeczytałem już chyba wszystkie fora na ten temat i nic stosowałem sie do wielu zaleceń kolegów i dalej zonk. Rano nie mogę zapalic można kręcić i kręcić i nic a jeśli tylko prysnę w dolot samostart to pali odrazu. Na kompie nie ma błędów ,wymieniona pompa,i czujnik temp Może ktoś wie jak pomóc Witam mam problem ze swoim audi 95r.silnik 1.6 ADP +lpg a mianowicie przeczytałem już chyba wszystkie fora na ten temat i nic stosowałem sie do wielu zaleceń kolegów i dalej zonk. Rano nie mogę zapalic można kręcić i kręcić i nic a jeśli tylko prysnę w dolot samostart to pali odrazu. Na kompie nie ma błędów ,wymieniona pompa,i czujnik temp Może ktoś wie jak pomóc zostało mi chyba wymienić listwę wtryskowa wyjmowałem ja i wygląda że paliwo jest rozpylane tylko nie wiem czy dostaje tyle co powinna bo nie mam jak porównac
neoxpl Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 Wpisz na Youtube wtryski 1.6 adp kiedys dodalem filmik to sobie porownasz. Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapatalka
lukasz14614 Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Opublikowano 13 Listopada 2015 Wpisz na Youtube wtryski 1.6 adp kiedys dodalem filmik to sobie porownasz. Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapa widziałem ten twój filik trochę inaczej u cb odrazu jest mgiełka a u mnie dużo dalej leci strumień tak na 30 cm i dopiero na końcu jest mgiełka. a czy oże mieć jakiś wpływ to że pompka paliwa jest od bmw 4.4 motor bo myślałem że to wina pompy i pożyczyłem od kumpla i jak mierzyłem jej ciśnienie to ona ma 6 barów lecz dalej nie pali a może wina jest regulatora cisnienia na listwie bo na powrocie też jest takie duże ciśnienie
neoxpl Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 Jak jest zimny silnik to jest ssanie wiec paliwa jest wiecej na ty filmie silnik byl cieply. A cisnienie na garach masz? Bo jesli slabe to moze byc przyczyna. Wysłane z mojego myPhone Qsmart Premium przy użyciu Tapatalka
lukasz14614 Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Opublikowano 13 Listopada 2015 no nie sprawdzałem dziś to zrobie problem jest z pierwszym zapaleniem a póżniej odpala od strzała za każdym razem,a rano najczęściej jak mu dam w dolot to zapali i jak szybko chcę dodać gazu to sie dławi ale tylko jak jest zimny po nagrzaniu jest ok wszystko pali za kazdym razem. dobra sprawdzę to ciśnienie i dam znać pzdr
AudBlackbird Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 Ciśnienie paliwa za duże. Powinno być 2 - 3 bary. Przy większym ciśnieniu będziesz miał strugę paliwa z wtryskiwacza taką jak opisujesz. Aczkolwiek jak by wtryskiwacz nie lał paliwa powinno zapalić mieszankę kilkanaśie razy także słyszałbyś, że silnik zaskakuje. Wg. mnie regulator paliwa ma zamknięty odpływ przy odaplaniu silnika bo jest on podciśnieniowy, także póki silnik nie pracuje to jest zamknięty.
lukasz14614 Opublikowano 13 Listopada 2015 Autor Opublikowano 13 Listopada 2015 czyli co regulator do wymiany?z tego co wiem to on ustawia ciśnienie na 3,5bara a jeśli jest nadwyżka ciśnienia to i tak w powrót powinno iść jak sprawdzałem ciśnienie na powrocie bo nie ma możliwości sprawdzenia na listwie bo nie ma gdzie sie podpiąć to waliło i aż do 4,5bara może on jest zepsuty i puszcza całe paliwo spowrotem w powrót ?ale czemu pali póżniej za każdym razem nie mam pojęcia
AudBlackbird Opublikowano 13 Listopada 2015 Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Hmm ...... na powrocie też nie powinno być takie. Ja sprawdzałem ciśnienie za filtrem paliwa czyli trzeba wjechać na kanał i przy tylnym prawym kole jest filtr paliwa (przewody fi 8mm). Tylko, że to były pomiary na pracującym silniku. W sumie jeżeli silnik nie zapala to możliwe, że będzie wyższe ciśnienie bo regulator ciśnienia nie jest otwarty ale z drugiej strony patrząć przecież pompka nie pracuje cały czas tylko załączy się i "czeka" na spadek ciśnienia. Jakby na to nie patrzeć to nawet przy dużym ciśnieniu paliwa silnik powinien chociaż załapywać zapłony. Może czujnik położenia wału nie daje sygnału jak powinien ...... ale jeżeli później zapala silnik za każdym razem to dobra zagadka się zrobiła. EDIT: fotka z książki serwisowej Zdjęcia Edytowane 13 Listopada 2015 przez AudBlackbird
y4kub Opublikowano 14 Listopada 2015 Opublikowano 14 Listopada 2015 Witam, podepnę się po temat mam podobny problem z odpalaniem. U mnie za pierwszym kręceniem nic około 10 s drugie kręcenie około 5s silnik zapala ale tak jak by na jeden cylinder trzecie kręcenie odpala od razu ale nie chodzi równo, przy dodawaniu gazu strzela w wydech, po chwili jest ok albo muszę go zgasić i odpalić ponownie. komputer brak błędów, świece kable nowe. Piękna mgiełka z wtrysków, świece ładnie mrugają niebieska iskrą.
maniek194 Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 kolego mam ten sam problem,wymieniłem listwę wtryskową i nic nie pomogło również szukam rozwiązania tego problemu,natomiast wczoraj wymieniłem czujnik położenia wałka rozrządu i auto odpaliło od strzała po przestaniu na gazie zgaszony na gazie,zauważyłem poprawę jak przęłączałem na pb przed dojechaniem kawałek do celu lecz potem już to nie pomagało,po wymianie tego czujnika odpalił od strzała lecz na pb dalej dusi się strzela prycha jak się da gaz do dechy natomiast jak się przełączy na gaz jest miód malina igła.
y4kub Opublikowano 15 Listopada 2015 Opublikowano 15 Listopada 2015 Witam, po całej niedzieli spędzonej w garażu dalej mam problem próbowałem zdiagnozować cewkę i wygląda chyba ok wtyczka między 1 i masą jest 12v miedzy 1 i 3 jest 12v miedzy pinami 2 i 3 miałem podpięta żarówkę 12v 5w ale niestety nie mrugała ona, na pinie cewki 1 i 15 żarówka mruga oporności cewki jak w książce napraw. oporność kabli wn około 5kohm natomiast kabel wn miedzy cewka a rozdzielaczem 9kohm ale jest to "Przewody zapłonowe z opornikiem węglowym"(zamiast drutu włókno węglowe) z tego co widzę to kupując zestaw sa 4x 5kohm i 1x 1kohm. Tutaj filmik z prób odpalania auta , po odpaleniu i poczekaniu 15 minut znowu to samo, wymusiłem ciągłą prace pompki paliwa ale nic to nie dało.
lukasz14614 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 Witam panowie u mnie poprawiło się odpalanie kupiłem nowy czujnik temp i żadnej poprawy ale on okazał się dziadostwem bo oszukuje jakieś 20 stopni ale na szrocie kupiłem oryginał vw,audi vdo zupełnie przypadkowo za 10pln i działa poprawnie wyczyściłem kopułkę i palec i problem znikł pali jak należy a czy u was na vag-u temp.zasysanego powietrza też jest stała jak u mnie 19.5stopnia i nie zmienia się? do y4kub kolego a błędy jakieś ci wywala na kompie bo z tego filmiku wynika że nie chodzi ci na wszystkie gary albo coś z zapłonem.na wszystkich przewodach masz iskrę? ogólnie mi elektryk powiedział że jak ci nie wywala błędów dot.zapłonu czyli czujnik halla itd. to nie grzebać bo zapłon jest dobrze ustawiony więc tylko wyczyściłem kopułkę i palec
y4kub Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 brak błędów na kompie, miałem wyjęte wszystkie świece i iskra pokazywała się na każdej , właśnie myślałem żeby wyczyścić kopułkę ( ale jest tam dość trudny dostęp) może być to wina czujnika położenia wału? Temp zasysanego powietrza u mnie też 19.5 stopnia ( o ile się nie mylę nie mamy czujnika temp powietrza)
lukasz14614 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 no właśnie nie wiem ja też myślałem żeby i o ten czujnik zaczepić ale po wymianie czujnika temp.na oryginał i wyczyszczeniu kopułki zaczęła palić a też miałem takie przerywanie jak zapaliła rano lub ledwo co chodził silnik 400 obrotów i ani zgasnie ani zacznie pracować normalnie a co do tego czujnika zasysanego powietrza to on jest w przepływce i chyba działa bo u nie po odłaczeniu jest błąd za niski sygnał czujnika zasysanego powietrza ale jak go podłączę to wartość jest stała
y4kub Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 (edytowane) samo wyczyszczeni kopulki wystarczy? czy kupować odrazu palec rozdzielacza i kopułkę mam 290tys wiec może być to już wyrobione (kasa nie duża a rozkręcania masa). Zastanawia mnie jeszcze czy czasem to nie wina paliwa, zawsze tankuje do pełna a ostatnio w lipcu tankowałem teraz mam 1/4 baku u mnie jak przejadę 30 km i poczekam 15 minut to już jest problem z odpaleniem, wiec silnik jeszcze ma +60 Edytowane 16 Listopada 2015 przez y4kub
lukasz14614 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 ja jeszcze dodatkowo sprawdzałem czy zapłon jest dobrze ustawiony jak już zdjąłem kopułkę to na kole zamachowym ustawiłem zero i patrzyłem na który przewód ustawia mi się palec bo to ma być wtedy niby pierwszy cylinder,tylko zaznaczam "sprawdzałem" nic nie przestawiałem bo przecież za którymś tam razem zapala wkońcu i chodzi prawidłowo czyli to nie zapłon. A próbowałes rano przed zapaleniem prysnać w przepustnice cos łatwo palnego ja użyłem wd i odrazu zapaliła więc u mnie problem był po stronie mieszanki paliwowej no ja mam 280tyś.i u mnie czyszczenie wystarczyło a co do wymiany to faktycznie tam jest kupe roboty bo najlepiej było by wymontować kolektor ssący a ciśnienie pompy sprawdzałeś?mówię ci spróbuj jej prysnąć czymś i zobacz czy zapali odrazu u mnie też szarpalo przy normalnym odpaleniu ale jak prysnąłem to odrazy 1200 obr było i silnik chodził pięknie a jaką komp ci pokazuje temp.płynu? sprawdz ciśnienie na listwie i jaką temp.widzi komp bo na zegarach to sobie moż być 90 u mnie tak było komp widział ciągle 24 stopnie a zegar na desce pokazywał 90. no i jak nie chce zapalic to daj jej w dolot to min roboty i zobacz czy zapali odrazu kolego jeśli po 15 min masz już problem z odpaleniem to wina jest czujnika temp najprawdopodobniej sprawdz jaka temperaturę widzi komputer
y4kub Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam jak, ale uruchamiałem pompę paliwa na krótko wiec paliwo się nie cofa, teraz jestem w pracy wiec jak wrócę spróbuje z plakiem, temp płynu nie powiem teraz ale jak odpiołem czujnik który jest za głowica i jak już odpalił to miał wiecej niż 1200 obrotów
lukasz14614 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 ciśnienia nie sprawdzałem bo nie mam jak, ale uruchamiałem pompę paliwa na krótko wiec paliwo się nie cofa, teraz jestem w pracy wiec jak wrócę spróbuje z plakiem, temp płynu nie powiem teraz ale jak odpiołem czujnik który jest za głowica i jak już odpalił to miał wiecej niż 1200 obrotów musisz sie podpiąć pod kompa i zobaczyc temperature,jak tylko odepniesz czujnik to masz bład odrazu i wtedy komputer nie widzi temp i ustawia jakąś średnią tez tak robiłem to nic nie daje zrób tak jak ci wcześniej pisałem i sprawdz kompem parametry
maniek194 Opublikowano 16 Listopada 2015 Opublikowano 16 Listopada 2015 panowie po wymianie czujnika halla odpalił dziś rano i po pracy od strzałą,myślę jeszcze nad wymianą czujnika temp może to jest przyczyną szarpania przez krótki czas 1-2 km dopókki się nie rozgrzeje,lub być może dostaje za mało albo za dużo paliwa? co sądzicie?
lukasz14614 Opublikowano 16 Listopada 2015 Autor Opublikowano 16 Listopada 2015 sprawdz jakie parametry pokazuje komputerowi ten czujnik bo ja tak właśnie miałem strasznie szarpała przy ruszaniu i zmianie biegów po wyianie czujnika temp.który dawał sygnał komputerowi że ma 24 stopnie czyli silnik niby zimny jeszcze a w rzeczywistości było 90 to tak mi się robiło nawet już zastanawiałem się czy to nie sprzęgło a to wina czujnika.tylko że jak kupiłem nowy zamiennik to też nie było dobrze dopiero jak dostałem używkę ale oryginał to jest cacy
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się