Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8T AVJ Buczenie silnika przy pełnym obciążeniu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie mam problem ze swoim 1.8T AVJ, ośka, manual... Po kupnie samochodu auto chodziło głośno bo miało jakieś tłumiki pomodzone. Wymieniłem cały układ wydechowy (oprócz kata, bo nadal jest) na ori układ wydechowy od A4 B7 1.8T w doskonałym stanie (Identyczny jak w B6). Całość złożona bardzo szczelnie i... problem jak był tak dalej jest.

Buczenie silnika występuje tylko po mocnym wciśnięciu gazu, podczas przyspieszania w zakresie tylko pewnych obrotów 2500 - 3500 tak mniej więcej. Na postoju auto chodzi bardzo cicho, powyżej tych 3500 też jest ładnie cicho. W tym podanym zakresie jest głośno, buczy bardzo nieprzyjemny dźwięk, jakby auto chodziło na jakimś wielkim filtrze stożkowym... Logi robiłem wychodzą ok, silnik ma odpowiednią moc, nie ma z nim absolutnie żadnych problemów. Wymiana dvki, n75, świec i cewek. Sprawdzona szczelność odmy i całego dolotu wszystko ok... Złącze elastyczne też ok, kolektor szczelny, turbo nie popękane... Przewałkowałem forum i nie chodzi mi o te charakterystyczne buczenie dvki w 1.8t gdy się jedzie ze stałą prędkością obrotową... U mnie występuje to nieprzerwanie w zakresie obrotów jaki podałem zarówno na PB jak i na LPG.

Dodam, że auto dziwnie drży na postoju, mrowienie czuć na fotelach, kierownicy, choć sam silnik chodzi równo, mimo,że się trochę trzęsie. Dźwięki silnika i te wibracje jakby niosą się na karoserię i mocno całość słychać w środku.

Jeździłem już prędzej 1.8T w B5 zarówno w Audi jak i w Pasku i tak na pewno nie powinno być... Jakieś pomysły, sugestie? Poduszki, katalizator?? Postarałem się opisać jak najdokładniej...

Z góry dziękuję za pomoc.

Opublikowano

A jak z obrotami spadają normalnie czy wolno?

Opublikowano

Normalnie, zaworek odmy sprawny...

Opublikowano

Sory że się wcinam w temat.

Ale wiesz może co jest przyczyną buczenia DV przy jeździe ze stałą prędkością?

Opublikowano

One chyba tak mają, że nieraz buczy jak się jedzie cały czas na tych samych obrotach. Zaobserwowałem też to w poprzednim 1.8T. Inni właściciele też się z tym spotkali. Jak miałem stożek założony to było głośniej to słychać, ale wystarczyło tylko musnąć gaz bardziej i już przestawało...

Ale w dalszym ciągu rozwiązania mojego problemu brak :(

Opublikowano

ja powiem inaczej, jak znajdziesz przyczynę to się pochwal bo miałem to samo w 1.8t AVJ i przez 2 lata nie znalazłem przyczyny :(

Opublikowano

Na razie udało mi się ustalić 2 rzeczy... Po poluzowaniu tego odboju silnika co idzie to pasa przedniego wibracje prawie całkowicie ustają, no i lewa poduszka silnika ma odbarwienia od czerwonego oleju więc zapewne jest wywalona... Trzeba będzie ją wymienić i zobaczymy czy to pomoże... Najdziwniejsze jest to, że kilka dni temu wywaliłem cały dolot, obejrzałem jeszcze raz, złożyłem najdokładniej jak tylko potrafiłem wyjechałem na trasę i... nic zero buczenia silnik chodził jak igła, moc nawet wzrosła... Przejechałem 5 km i buczenie powróciło... WTF??? Czy tylko ja muszę mieć k... takie głupie problemy?? Człowiek by wiedział co jest popsute to by się wymieniło i by było po sprawie a tak szukanie dziury w całym...

Buczy w przedziale obrotów 2500-3500 i tylko podczas pmocnego obciążenia (but w podłogę). Po przekroczeniu tych obrotów jest cicho...

Opublikowano

gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy że ktoś miał taki przypadek ze zawor SAI mu puszczał spaliny do pompa a ona potem do dolotu ... może zaslep zawór SAI na próbę, ten z tylu głowicy, duzy przewod idzie w strone lampy prawej.

Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem poduszki pod silnikiem i wibracje ustały niemal całkowicie ale jak buczał tak dalej buczy... Rozkładam ręce... Sprawdzę jeszcze ten zawór SAI jakoś...

Chodzi o to?? http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=45&t=29470

Edytowane przez Godlech912
Opublikowano

tak,

w ogole jaki masz przebieg, w jakim stanie sa tlumiki ? .... moze poprostu sie skonczyly.

Opublikowano

Tłumiki wymieniałem na inne ori z audi b7, były w doskonałym stanie. To nie wina tłumików, bo na poprzednich były takie same objawy. Przebiegu jest trochę ponad 200 tys. wydaje się być w miarę realny bo auto nie jest w środku w ogóle zniszczone (fotele, pedały, kierownica, przełączniki-jak nowe wszystko...) Ogólnie auto chodzi bardzo dobrze. Tylko jedziesz gdziekolwiek i na każdym biegu buczy, rezonans, w mieście idzie przeżyć, ale na trasie jest tragedia... Jest może ktoś obcykany w temacie 1.8T z woj. kuj-pom??

Opublikowano

Masz zrobiony soft? Jeżeli tak to ile dmucha turbo w dolnym zakresie obrotów? Na których biegach wystepują wibracje i buczenie, na wszystkich?

Poduszki silnika wymieniles na ori?

Sprawdzales poduszke skrzyni biegów?

Odbojnik czolowy masz ori?

Rzuć okiem na przeguby wewnętrzne.

Opublikowano

Witam, mam ten sam problem z tym że buczenie włącza się jakby trochę wyżej, mniej więcej od 3 do 4 tys. Ja akurat obstawiam katalizator, już dwa razy wywaliło mi błąd katalizatora i dzisiaj sprawdzałem jego stan. Test pokazał wartość 0,77 czyli troche poniżej min. Nie wiem czy szybko mi się uda go wyrzucić bo wyjeżdzam ale jak będe coś wiedział to napiszę

Opublikowano

Ja również walczę z buczeniem i generalnie ostatnio słyszałem jedną ciekawostkę, że mogą być stwardniałe podwieszki tłumika- od tego zacznę.

A czy np łącznik elastyczny w układzie wydechowym może mieć taki objaw? Niby wizualnie jest szczelny.. ale już brakuje mi pomysłów na ten samochód ;/

Opublikowano

Poduchy ori (AVON), ten łącznik z przodu też nowy, poduszka skrzyni ok. Buczy zależnie od obrotów nie od biegów czy prędkości. Wciskam gaz i od 2500rpm mam buczenie... W ogóle jakoś ten silnik mocno słychać w kabinie... W b5 tak nie było. Mam jakiś delikatny soft niby na ~170 km. Tu mam jakieś 2 logi sprzed jakiegoś czasu. Od tego czasu dalej chodzi tak samo. (Wtedy było bardzo gorąco jak je robiłem)

http://vaglog.pl/log_232484.html

http://vaglog.pl/log_229540.html

Co mnie jeszcze dziwi to jak odpalę rano i jest na ssaniu to przez około 10 sekund bardzo głośno buczy, potem ustaje ale ssanie jest dalej jeszcze przez chwilę... I ogólnie dalej jednak drży cała buda... Nawet jak się oprę o tylną klapę to czuć wibracje...

Opublikowano

Avon oryginalne ale jeszcze z fabryki, z ASO czy kupione w sklepie ?

Opublikowano

Kupiłem używkę jedną poduszkę lewą o takich samych nr. fabrycznych co moja(znaczki audi posiada). Jest w idealnym stanie, posiada też olej w środku, nie ma żadnych pęknięć i przebarwień. Tutaj jest problem gdzieś z silnikiem a nie z tymi poduszkami chyba...

Opublikowano

lewa tzn ta po stronie turbo ?:)

Opublikowano

cos nie teges z pompą SAI(odkurzacz) na 100 % ja u siebie wywaliłem te ustrojstwo

Opublikowano

Ja bym skrzynie obstawiał , mogą być właśnie takie objawy jak buczenie..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...