Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Niskie ciśnienie doładowania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

No właśnie egr nic do tego nie ma.
Ciśnienie z dolotu nie będzie przez niego uciekać.
To spaliny będą cały czas do niego pchane.
Majkel, co do wężyka od icka to Ci podeśle rysunek układu z etki. Ja sam już nie pamiętam jak to wygląda w 1z, tak to bym Ci wcześniej pomógł.

EDIT:

Wąż z icka powinien iść do ECU.

http://images75.fotosik.pl/91/8d5a7106983b5930.jpg

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka


I jak tam? Jakieś postępy czy dalej walczysz z problemem?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Na razie nic nie robię bo nie mam możliwości. Dopiero po świętach będę miał dostęp do kanału i porządnego kompresora i wtedy wykonam następujące rzeczy:

zadam ciśnienie 1 bar na gruszkę i zobaczę czy się rusza

potem zadam 2 bary i zobaczę czy trzyma się w tym samym miejscu

mam to zrobić na włączonym czy wyłączonym silniku? mam trzymać żeby kompresor dmuchał na 2 bary i czy sztanga stoi cały czas w tym samym miejscu, tak?

następnie chcę wytłuc wkład katalizatora

przeczyścić kolektor ssący i od razu wydechowy

Opublikowano

Jak pisałem wyżej również mam identyczny problem w swoim 1z. Gdzieś wyczytałem że może być to wina zaworu N109 odcinającego paliwo. Ale u mnie nie ma takiego błędu który odnosi się do tego zaworu. Jest tylko błąd że za niskie ciśnienie doładowania. Co o tym sądzicie?

Opublikowano

za niskie czyli nie ma doładowania- do sprawdzenia układ podciśnienia(weżyki,akumulator podcisnienia) , szczelnosc układu powietrza doładowanego, N75 sterujacy turbo(moze kwestia go przemycia WD40 i wydmuchania i ruszy),lub zapieczone kierownice spalin w pozycji otwartej.

Opublikowano

A kto wymyślił zeby dmuchać sprężarką w gruszkę i to jeszcze 2 bar ?????? nie chce wróżyć ale po takim mądrym zabiegu gruszka moze byc do wymiany :D

Opublikowano

Łukasz, tylko co jest grane że dalej jest niskie doładowanie?

Nieszczelność wężyka z IC do map sensora? A może wyklepana klapa WG która do końca się nie zamyka?

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Trzeba sprawdzić czy na zmostkowanych przewodach (ominąć N75) będzie wpadał w awaryjny. Jesli klapka by sie nie domykała to nie przeładowywał by tylko doładowanie było by za małe a to nie skutkuje awaryjnym (przynajmniej tak mi sie wydaje)

Opublikowano

No właśnie Majkeltaker ma niedoładowanie.

Opublikowano

Nie mam pomysłów, napisz do bardziej wtajemniczonych.

Opublikowano (edytowane)

wężyk z ic do map sensora jest cały :( moje audi jest niepowtarzalne, nikt nie potrafi rozgryźć co z nim jest, lukaszooo a ty jakbyś sprawdził czy gruszka jest szczelna?

z czasem jak coraz więcej sprawdzam stwierdza, że problem leży w okolicach turbiny czyli zawalony katalizator lub zawalony kolektor wydechowy lub ta klapa wg


gdzieś wyczytałem, że przy nieszczelności auto będzie kopcić na czarno, a moje nie kopci. Może problem jest z tym WG, jak to sprawdzić??

Edytowane przez Majkeltaker
Opublikowano

A może po prostu sama pompa vacum jest padnięta i daje mało ciśnienia ?

Opublikowano

@UP, w 1Z turbina jest sterowana ciśnieniem z dolotu a nie jak w silnikach z vnt poprzez podciśnienie pompy vacum.

Wg. mnie to można zrobić trzy rzeczy: wywalić kata, przyjrzeć się gruszce albo gniazdo klapy wg już jest podklepane i niedomyka się do końca.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Teraz czekam na otwartą linię do mechanika i zobaczymy jak to będzie

Opublikowano

Jak dla mnie to albo dolot nieszczelny, albo trza klapę podciągnąć, można zrobić ten baypass pomijając N75. Może być i taki scenariusz, że sama turbina nie wydala, choć to mało prawdopodobne, albo skoro nie ma dymu na takim marnym doładowaniu to same wtryskiwacze są już do du.. i nie dają tyle paliwa a efekcie spalin, żeby dmuchawkę napędzić, no trzeba by się pobawić i sprawdzać, bo do fahofcuf to bym auta nie oddał :facepalm:

Opublikowano

wtrysków się inaczej nie sprawdzi niż u fachowców :P

Opublikowano

Nie, u fachowców tylko u pompiarza który sprawdzi wtryski na stole pobierczym.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

wtryski nie maja tu nic do tego. Jak by mial male cisnienie to by nie rozpylalo, uto nie chcialo by odpalac i kopcilo.

Moze przepływomierz?

Jezli jest walniety i podaje mala wartosc to malo paliwa podaje i nie ma co rozpedzic turba

Opublikowano

Jeśli turbo licho pompuje to przepływka też będzie zaniżać.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

sprawdzic nie zaszkodzi jak wezmie od kogos na podmianke. Albo opornik wstawi chociaz na chwile i sprawdzi czy bedzie lepiej.

Opublikowano

dzisiaj byłem u szarlatana od wydechów, powiedział mi, że uszczelka między plecionką a turbiną się już rozsypało bo już wali przez nią sadzę i na pewno katalizator jest zapchany jak jest takie coś, zapytałem go jak by wycinał by u mnie kata. Mówi że od góry odkręci go a od dołu go utnie bo tamte śruby po 20 latach nie pójdą, potem go natnie wytnie mi monolit i wspawa rurkę a potem go przykręci i przyspawa. Stwierdził, że zejdzie mu 3-4 godziny. Za usługę zażyczył sobie 150 zł. Uważacie, że drogo? Bo mi się wydaje, że tak.

Wesołych świąt!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...