Yelo Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 No to wydaje mi się, że spalaniem oleju nie ma się co przejmować - dynamiczny styl jazdy (wysokie obroty), olejożerny silnik, olej pełen syntetyk to wszystko powoduje, że nie ma się co nadmiernie martwić. Zobacz co się będzie działo przy nieco spokojniejszej jeździe.
Korzeń Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 Kupiłeś auto z zagranicy, założyłeś gaz i teraz bierze olej?
m123ek Opublikowano 15 Listopada 2008 Autor Opublikowano 15 Listopada 2008 Korzen tak , tylko niewiem jak sytuacja wygladala gdy gazu niebylo bo załozylem go odrazu.
Thomass6 Opublikowano 15 Listopada 2008 Opublikowano 15 Listopada 2008 ...ok nie bede pisal ulicy poniewaz nie wiem dokladnie jak sie nazywa ale chyba NOCZNICKIEGO, wiec jak wyjeżdzasz z zagania na kozuchowska jest rondo od strony miasta po prawej masz wyjazdowke na obwodnice na zary a ty na rondzie lecisz prosto pozniej od razu w prawo i nastepnie pierwsza w prawo i od razu w lewo bedziesz mial szyld z napisem bodajze "serwis" jak nie bedzie napisu to wejdz tam i powiedz ze chcesz sprawdzic sprezanie w cylindrach. Magik bieze za to 30zł. Powodzenia i prosze dac znac co z tym fantem wyniknelo.
Korzeń Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 Korzen tak , tylko niewiem jak sytuacja wygladala gdy gazu niebylo bo załozylem go odrazu. a wiec nie przejmuj sie dolewaniem oleju Ja po założeniu gazu tez sie dziwiłem, przy butowaniu nawet 0,8 na 1000km. Jak nie było gazu to nie dolewałem. Gaz jest suchy i jest inne smarowanie w silniku I absolutnie jezdze dalej na oleju syntetycznym (przebieg 130k) Poczytaj tutaj http://www.a4-klub.pl/smf/odp_b6_alt_zuzywa_za_duzo_oleju_prosze_o_rade-t36320.0.html;msg431266#msg431266
radekgrabo Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 ja jestem tego zdania ze 2 litry na 15tys to nie duzo
Korzeń Opublikowano 16 Listopada 2008 Opublikowano 16 Listopada 2008 ja jestem tego zdania ze 2 litry na 15tys to nie duzo to nic a nie nie duzo.
Przemo1979 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 Panowie mi bierze 2 l na 2000 2l na 15000 na tak wysokich obrotach to praktycznie nic uważam. Niech Kolega spokojnie pojeździ a zobaczy że zmniejszy się zużycie oleju. 3000 - 4000 to dość wysokie obroty.
szkopek Opublikowano 14 Grudnia 2008 Opublikowano 14 Grudnia 2008 z tego co wiem to moim kolegom 2-litrówki biora sporo oleju te silniki juz tak maja.....
Deszcz Opublikowano 23 Grudnia 2008 Opublikowano 23 Grudnia 2008 2l/15000? Nawet nie marze o tak niskim zużyciu, mam ok. 1l/3000km - norma jest 0,5l/1000 a nie 1l. Ja sie mieszcze ledwo, a Ty spokojnie NIC NIE CUDUJ zostaw auto i nie zawracaj sobie tym głowy...
arczito Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Kurde nie meczcie chlopaka tekstami ze bierze mu za duzo.... macie totalnie inne silniki a sie wypowiadacie... te silniki biora olej bo sie w ten sposob dosmarowywuja(stad ich dlugozywotnosc). to norma i niczym sie nie przejmuj.[br]Dopisany: 31 Styczeń 2009, 14:25_________________________________________________tymbardziej przez gaz bierze, bo tam jakies gumy twardnieja(zapomnialem jak one sie nazywaja) i przez to bierze wiecej. nie masz sie czym przejmowac. mi bierze podobnie a mam 90tys przebiegu. nic nie zmieniaj w parametrach oleju. polecam Ci tylko olej Castrol Magnatec, bo bardziej sie wiaze z metalem w silniku i pomimo ze to syntetyk to troche uszczelni go. I pamietaj- nic zlego sie nie dzieje.
szopa78 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Witam Strach pomyśleć co zrobią ze mną forumowi wyjadacze ale co tam napiszę to... silnik musi brać olej i nic złego w Twoim przypadku się nie dzieje, więc pozostaje Ci jeździć i cieszyć się z życiem :>. Pozdrawiam
Ronin Opublikowano 31 Stycznia 2009 Opublikowano 31 Stycznia 2009 Ja mam nieco mniejszy silnik. Samochód dużo pali i także więcej zużywa oleju przy większych prędkościach, tj. powyżej 160 na godzine. W moim samochodzie silnik wkręca się na obroty bardzo łatwo. Normalnie kręcę do 4,5/ 5 tys i jeżdżę z prędkościami niskimi do 100/ 120 km na godzinę. Po prostu szybko dochodzę do prędkości dozwolonej, o ile wogóle jest taka możliwość (cholerne korki). W ciągu roku dolewałem 2 razy, dzisiaj drugi raz. Dolałem to co zostało w karnisterku, dziś już nic nie zostało. Może te 2 litry na 15000 to troszeczke za dużo ale powodu do zmartwienia to nie ma. Ja miałem wiele samochodów i różnych marek, właściwie wszystkie brały olej, minimum 0,6 litr na 10000 z wyjątkiem przedostatniej BMW'emki. Ona spalała około 2 litrów na 5000 km - po prostu taki silnik. Nowsze silniki wymagają oleju syntetycznego, jak masz duży przebieg to częściej zmieniaj olej i dodaj do oleju uszlachetniacza. Zdrówka
meidzer Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Ja mam również ten silnik i u mnie podobnie jak u kolegów bierze około 0,5 litra na 1000km - podobno to norma. Więc się tym nie przejmuję. Poprzednia moja a4 miała silnik 2,5 TDI i tam nie dolewałem ani grama dlatego przyznam szczerze, że troszkę mnie denerwuje to dolewanie oleju, ale w tych długowiecznych silnikach 2,0 to norma więc polecam się nie przejmować, a olej zalewam Mobil 5W40.
marian2007 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Witam!!! Ja również mam 2.0 Alt z przebiegiem 110 000 tys km udokumentowane (auto kupione w serwis-salon Audi Vw Niemcy ) na gwarancji rocznej . Miałem ten sam problem ze spalaniem oleju ( ok 0.4l na 1000 km) oczywiscie pierwsze co zrobiłem to pojechał spowrotem do niemiec do tego serwisu i powiedzieli mi ze to normalne ze to auto tyle pali oleju poniewaz jest dosmarowywane olejem ( silnik jest nastawiony na 500 do 700 tys km) . Oczywiscie im nie uwierzyłem i pojechalem do drugiego serwisu i powiedzieli mi to samo tylko ze dodali aby nie zmieniac oleju na inny niz syntetic (orginalnie castrol long life profesional 5w/30) jezdzic na tym oleju az do 200 do 300 tys km.Takze te silniki sa nastawione na dlugie trasy i nie ma co sie przejmowac spalaniem oleju (troche drogi bo w niemczech kosztuje 25 euro za litr) za to audi odwdzieczy sie nam dluzsza zywotnoscia. Pozdro
Ronin Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 To wychodzi na to, że 2 litry na 15000 km to za mało i powinno spalić około 7 litrów. Czyli na 100 000 km powinno spalić około 50 litrów oleju. Zastanawiam się tylko, kto robi 500 000 samochodem osobowym, chyba tylko kurierzy w DHL'u na autostradach, bo taksówkarze sprzedają auta po około 250/300 000 bez względu na wiek.
adeuszA4 Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 2.0 Alt tak mają.Zaraz po zakupie (w Niemczech) ostrzej pojeździłem i byłem zdziwiony tym 0,5 oleju na 1000 km. Na allgerio zakupiłem polską instrukcje A4 B6 (75 zł) według której takie zużycie mieści się w normie. Poczytałem również o zasadach oszczędnej jazdy i jeżdżę po mieście na obrotach około 2000 zużycie oleju mam mniejsze , a FIS pokazuje ,że również mniej paliwa je moja 2.0. 2L oleju na 15000km to pryszcz. Życzę w Nowym Roku 2009 wszystkim klubowiczom miłej, bezpiecznej i oszczędnej jazdy.
Korzeń Opublikowano 15 Lutego 2009 Opublikowano 15 Lutego 2009 silnik do roboty wyjaśnij proszę wypowiedź...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się