tommy-cichy Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 A jak wyglada pozniej sprawa gwarancji w danym kraju. Np. kupie auto w Angli a zarejestruje w Niemczech. Mam wtedy normalnie gwarancje w niemieckich serwisach? Jak wyglada sprawa odbioru takiego auta: zamawiamy w UK a odbieramy sobie sami np. w fabryce Audi? Ktos wyzej pisal ze mozna z kierwonica po stronie europejskiej zamowic tylko w 1 salonie, mozecie napisac dokladnie w ktorym?
jedrekx Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 gwarancję masz europejską. http://www.auditaxfree.co.uk/
tommy-cichy Opublikowano 29 Czerwca 2016 Opublikowano 29 Czerwca 2016 Jesli dobrze widze to cena wyjsciowa A4 Avanta to £27,300, a wiec wcale nie taniej jak u nas.
MarcinOslo Opublikowano 30 Czerwca 2016 Opublikowano 30 Czerwca 2016 UK wychodzi z EU wiec teraz to juz i tak po temacie ...
misku Opublikowano 1 Lipca 2016 Opublikowano 1 Lipca 2016 To może trochę z innej beczki: jaki rodzaj czynnika chłodniczego wykorzystuje nowe A4? Czy udało się homologować auto z R134a, czy już nie zdążyli i EU wymusiło drogi i potencjalnie trujący R1234yf?
tadziak Opublikowano 2 Lipca 2016 Opublikowano 2 Lipca 2016 Z tego co piszą na niemieckim forum to R134a.
misku Opublikowano 2 Lipca 2016 Opublikowano 2 Lipca 2016 Z tego co piszą na niemieckim forum to R134a. To dobra wiadomość!
tadziak Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Z tego co piszą na niemieckim forum to R134a. To dobra wiadomość! Potwierdzam, że u mnie pod maską też jest informacja o R134a.
casavio Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 Auto mam z czerwca 2016 i na naklejce pod maską jest R1234yf, może wcześniej dawali R134a.
misku Opublikowano 15 Lipca 2016 Opublikowano 15 Lipca 2016 (edytowane) Auto mam z czerwca 2016 i na naklejce pod maską jest R1234yf, może wcześniej dawali R134a. Więc jednak lobby wygrało. Nie dość, że czynnik jest mniej wydajny (5-10%), co przekłada się na większe spalanie, to jeszcze jest bardziej łatwopalny (w temp. ok. 405℃ vs R134a ok. 770℃) i przy tym zapłonie wydziela się toksyczny fluorowodór. Wodny roztwór fluorowodoru, to silnie trujący kwas fluorowodorowy, który trawi nawet szkło, a co dopiero tkanki człowieka. Wyobraźcie więc sobie sytuację, gdy podczas pożaru czynnik zapala się i jest gaszony wodą. Nie potrzebny jest nawet stężony roztwór, żeby nam zaszkodzić. Za wikipedią: Rozcieńczone roztwory również są bardzo niebezpieczne, gdyż przenikają bez uczucia bólu przez skórę i tkanki miękkie, atakując bezpośrednio chrząstki i kości. Kolejna rzecz, to ceny środków: R1234yf ok. 718zł/kg vs. R134a ok. 30zł/kg Chyba będzie trzeba poszukać warsztatu, który dostosuje instalację do starego, poczciwego środka. Jednorazowy koszt przeróbki, to koszt pojedynczego serwisowania układu z klimatyzacją R1234yf (1000-1200zł), więc usługa zwróci się szybko. Edytowane 15 Lipca 2016 przez misku
grajdek Opublikowano 15 Lipca 2016 Autor Opublikowano 15 Lipca 2016 Auto mam z czerwca 2016 i na naklejce pod maską jest R1234yf, może wcześniej dawali R134a. Faktycznie w niektorych samochodach z czerwca i lipca 2016 napelniaja juz R1234yf... Choc z tego co czytam na niemieckich forach to jednak wiekszosc zalapala sie jeszcze na R134a. Miales pecha :/
griga-st Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 to silnie trujący kwas fluorowodorowy Przypominam sobie ze kiedyś opowiadał mi kolega z uni w Monachium o symulacjach spalania tetrafluorpropenu. Jedna czwarta tego badziewia tworzy karbonylfluorid. Potencjalnie jeszcze gorsza truciznę. "Najciekawsze" jest to ze ani strażacy ani pogotowie oficjalnie tego nie wie. Interesujące jest tez tłumaczenie tego wyboru szanownego gremium naukowców zebranych przy komisji EU. Moze ktoś znajdzie czas i ochotę żeby to tu opisać
quadral20004 Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 robicie z igly widly.jakie ma znaczenie ten czynnik? wazne ze spelnia swoje zadanie i tyle!
misku Opublikowano 17 Lipca 2016 Opublikowano 17 Lipca 2016 robicie z igly widly.jakie ma znaczenie ten czynnik? wazne ze spelnia swoje zadanie i tyle! Pomijając niskie (choć niezerowe) ryzyko zapalenia się czynnika np. w trakcie wypadku, to rozumiem, że lubisz przepłacać 240 razy za równoważny produkt/usługę tylko dlatego, że jest lepsze dla środowiska, bo szybciej się rozkłada?
casavio Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 I po co bić pianę, wiadomo że ta pseudo ekologia nikomu z użytkowników nie wychodzi na dobre. A jak trzeba będzie przepłacać 240 razy za równoważny produkt/usługę to się przepłaci i tyle.
griga-st Opublikowano 18 Lipca 2016 Opublikowano 18 Lipca 2016 Tu nie chodzi o ekologię czy kasę. Fama poszła. Dla mnie ważne jest czy strazak będzie się zastanawiać 10 minut wyciągać czy nie wyciągać. Ryzyko wypadku jest niestety wyższe w PL niż na zachodzie EU.
grajdek Opublikowano 28 Lipca 2016 Autor Opublikowano 28 Lipca 2016 Mam cos co w polskim katalogu opisane jest jako "Kluczyk komfortowy z funkcją Safe lock z funkcją otwierania bagażnika za pomocą gestów"
misku Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 grajdku, kupowałeś auto w Niemczech, więc rozumiem, że dostałeś niemiecką instrukcję obsługi? casavio, być może Ty masz auto z polskiej dystrybucji i polską instrukcję? Pytam, ponieważ jestem w trakcie procesu zamawiania nowego S4 w Niemczech i wszędzie mi mówią, że dają tylko niemiecką instrukcję. Wolałbym po polsku lub chociaż po angielsku. Zawsze lubię czytać wszelkie instrukcje samochodowe i poznawać auto jeszcze przed pierwszą jazdą. Bardzo chętnie odkupię taką instrukcję (lub skany).
Binek1.8T Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Opublikowano 19 Sierpnia 2016 Misku, ja swoją s5 kupiłem w DE ze salonu i niestety wszelkie książeczki, instrukcje są w języku niemieckim
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się