Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Projekt AntyTheft - blokada uruchomienia nie do zlamania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Od paru miesięcy pracuje nad systemem blokady uruchomienia silnika na sterowniku silnika do 1.8T. Co jest unikalne dla mojego rozwiązania? jest nie do złamania bez znajomości sekwencji uruchomienia. Złodziejowi pozostaje jedynie możliwość podstawienia lawety bądź podmiany komputera co w przypadku b6/b7 jest bardzo kłopotliwe ze względu na występowanie blokady anty-tuningowej na komputerze sterującym, zdjęcie pokryw, zdjęcie wycieraczek, uruchomienie szlifierki kątowej itd.

Co to jest:

- nowa funkcjonalność dodana w oprogramowaniu sterownika Bosch me7.5, uruchamiana tylko gdy silnik jest wyłączony

Charakterystyka:

- niemożliwe odpalenie silnika nawet z kluczykami

- brak ingerencji w układ elektryczny samochodu, licznik czy tez immobiliser, żadnego dodatkowego przewodu, włącznika, płytki, puszki, boxa itp

- odporny na jakiekolwiek urządzenia złodziejskie wpinane w złącze OBD, linie KKL, wyłączanie IMMO, zakłócanie protokołu itd

- odporny na podmianę licznika bądź jego wypięcie

Jak to działa:

- przed uruchomieniem pojazdu, o systemie powiadamia nas migająca kontrolka Check Engine/EPC

- wymagane jest użycie sekwencji z użyciem pedałów i przycisków tempomatu, czas odblokowania to jakieś 1-3sekundy w zależności od trudności sekwencji

- po odblokowaniu kontrolka Check Engine przestaje migać, można uruchomić silnik

- obecnie przygotowanych jest kilkadziesiąt wersji tego zabezpieczenia, aby wprowadzić unikalność sekwencji i wygodę obsługi

Możliwości i funkcje:

- w przypadku uszkodzenia któregokolwiek z czujników użytych do sekwencji, istnieje możliwość odpalenia awaryjnego

- algorytm wykluczenia zgadnięcia sekwencji

System obecnie przeszedł testy na paru samochodach.

Parę pierwszych osób zainteresowanych z forum uzyska system ode mnie za darmo w celach wyrażenia opinii i testów.

Osoby zainteresowane montażem systemu info na @PW

1. Cinkers - 1.8T BFB B7 - done.

2. Imhohet - 1.8T BFB B6 - done.

3. Leon - 1.8T - done.

Edytowane przez roman_tyk
Opublikowano

Ok wal do mnie na pw bo ciekawi mnie bardzo to rozwiązanie :)

Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja też jestem czymś takim zainteresowany :)

Opublikowano

skoro jesteś z Wrocławia, jak ja, to też się chętnie więcej o tym dowiem :)

Opublikowano

I ja jestem bardzo zainteresowany tym rozwiązaniem. Do wrocka mam niedaleko :)

Opublikowano

skoro jesteś z Wrocławia, jak ja, to też się chętnie więcej o tym dowiem :)

na razie nie przewiduje wsparcia dla tego sterownika.

Opublikowano

Ja już w kolejce czekam :)

Opublikowano

Super rozwiązanie, jeśli faktycznie nie da się go obejść :hi:

Opublikowano

Super rozwiązanie, jeśli faktycznie nie da się go obejść :hi:

Nie ma takiej możliwości, bez sekwencji sterownik silnika nie ma wogole funkcjonalnosci dzialania silnika wiec odpalenie i jazda nei jest mozliwa.

Jedynie laweta albo podmiana komputera bez immo.

Opublikowano

Do diesla też coś takiego będziesz robic ??

Opublikowano (edytowane)

Do diesla też coś takiego będziesz robic ??

właśnie, byłbym zainteresowany :)

Edytowane przez xMarcin95x
Opublikowano (edytowane)

Mam coś takiego u siebie. Facet wziął 260pl, grzebał chyba 3 godz. Kombinacja 3 miejsc, dobre to jest. Gość dojeżdza do klienta i robi na miejscu. Tylko WAWA. Ustrojstwo posiada tez tryb servisowy, którym można wyłączyć w razie potrzeby.

Edytowane przez zolti2
Opublikowano

Mam coś takiego u siebie. Facet wziął 260pl, grzebał chyba 3 godz. Kombinacja 3 miejsc, dobre to jest. Gość dojeżdza do klienta i robi na miejscu. Tylko WAWA. Ustrojstwo posiada tez tryb servisowy, którym można wyłączyć w razie potrzeby.

to co zrobil Ci ten Pan to nie jest modyfikacja oprogramowania, tylko cos co moze zlodziej usunac i odjechac (jakby mu sie chcialo).

Opublikowano (edytowane)

Mam coś takiego u siebie. Facet wziął 260pl, grzebał chyba 3 godz. Kombinacja 3 miejsc, dobre to jest. Gość dojeżdza do klienta i robi na miejscu. Tylko WAWA. Ustrojstwo posiada tez tryb servisowy, którym można wyłączyć w razie potrzeby.

to co zrobil Ci ten Pan to nie jest modyfikacja oprogramowania, tylko cos co moze zlodziej usunac i odjechac (jakby mu sie chcialo).

Nie kumasz. Myślisz, że twojego zabezpieczenia nie obejdzie? Uwierz mi , że 1minuta to max i jest po twoim zabezpieczeniu. Chodzi o to , że złodziej jesli nie odpali auta po 1 min, to daje sobie spokój. Facet jest ogólnie specem od alarmów i zabezpieczeń, a ty nie wiesz co mam założone, więc dywagacje w temacie są bez sensu. A z tego co napisałeś wynika , że posiadam to o czym piszesz (oczywiście sekwencji ci nie podam). Rozumiem , że chcesz zarobić, ale pionierem w tej dziedzinie nie jesteś. Jak gdzieś odszukam nr tel faceta, to podam go na forum.

Edytowane przez zolti2
Opublikowano

gratuluje pomysłu skrobłem coś na pw

Opublikowano (edytowane)

Drogi Zolti, wiem o czym mowie bo to co ja zrobilem w Polsce nikt nie zrobil, w europie jest tylko jedna firma która ma podobne rozwiązanie i wiesz mi rozwiązanie to jest tak zaawansowane ze nikt by tego nie robil za 260zl. Jest to bezpośrednie zmodyfikowanie oprogramowania boscha, instrukcji procesora, napisanie nowych funkcji w Assemblerze ktore wstrzymają działanie sterownika.

Bez znanej sekwencji taki sterownik nadaje sie do kosza. Jak zlodziej przyjdzie ze swoim komputerem albo laweta to oczywiście odjedzie, nie mowie ze nie. Nie jestem montazystom alarmów, tacy spece nie znaja sie nad tym na czym ja sie znam, dlatego moje rozwiązanie jest nie do obejścia. A po twoim poscie moge wnosic ze to zewnetrzne urzadzenie gdzies wpinane pomiedzy komputer a licznik skoro ma "tryb serwisowy". Ja nie ingeruje w zaden sposob w samochod i jego elektryke, nie dotykam zadnego kabelka.

Edytowane przez roman_tyk
Opublikowano

moge wnosic ze to zewnetrzne urzadzenie gdzies wpinane pomiedzy komputer a licznik skoro ma "tryb serwisowy"

Zapytam z ciekawości.

A jak Twoje urządzenie ulegnie awarii to co robić ???

Opublikowano

Zapytam z ciekawości.

A jak Twoje urządzenie ulegnie awarii to co robić ???

Nie mam zadnego urzadzenia :lol:

czytajcie dokladnie pierwszy post :)

Opublikowano

Ok.

Kolejne pytanie.

Jest jakaś ilość błędnych sekwencji która całkowicie zablokuje odpalenie auta ?

Opublikowano

Jestem tez zainteresowany.

Dodatkowo skuteczna jest tez naklejka na aucie w stylu "To nie jest diesel tylko awaryjna niepopularna benzyna po zderzeniu z czołgiem" :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...