Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Koło zamachowe BKN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam do wymiany koło dwumasowe mojej A4 B7. Zakładał ktoś was może sztywne koło zamachowe ? Samochód jest po lekkim programie na 250KM i 600NM i ten dwumas sobie nie daje rady z tą mocą. Potrzebuje pilnej pomocy w tej sprawie.

Edytowane przez MonsterBew
Opublikowano

Obij tarcze kevlarem wzmocnij docisk,wsio do wywazenia i ogien ,tylko nie zapomnij ze na sztywnym kole musisz kupic tarcze z tlumikiem

Opublikowano

wiem tylko teraz dostaje takich w c**j wibracji przy ostrym przyspieszaniu i czy na sztywnym też tego nie będzie bo właśnie przez te wibracje chce zmieniac

Opublikowano

No jak. Bedzie wywazone i wycentrowane to nie ma prawa .chyba ze cos jest j**niete

Opublikowano (edytowane)

ale co dostaje wibracji ? ludzie mają więcej na serii i nic się nie dzieje.


No jak. Bedzie wywazone i wycentrowane to nie ma prawa .chyba ze cos jest j**niete

do 2,7 / 3,0 TDI nie masz czego dopasować więc nie ma czego wyważać. Jedyna opcja to dedykowane drogie i trudno dostępne zestawy, ale to nie pod 600nm... których pewno i tak tam niema.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

wiem tylko teraz dostaje takich w c**j wibracji przy ostrym przyspieszaniu i czy na sztywnym też tego nie będzie bo właśnie przez te wibracje chce zmieniac

A jakieś inne , typowe objawy padniętego koła dwumasowego typu dzwonie, grzechotanie przy gaszeniu albo ostrym przyspieszaniu ale w zakresie tylko do 2000 obrotów ?

Albo ślizganie się sprzęgła ?

Jeżeli nic z powyższych nie występuje, to raczej szukał bym przyczyny gdzie indziej :decayed:

Np. przeguby wewnętrzne półosi, szczególnie te przy skrzyni biegów , wał napędowy, uszkodzoną poduchę silnika , albo problem z generowaniem mocy na którymś garnku :hi:

Ciężko jest po takim opisie coś konkretnie stwierdzić, ale dwumas zostawił bym sobie na deser, a najpierw dokładnie sprawdził powyższe :)

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

wiem tylko teraz dostaje takich w c**j wibracji przy ostrym przyspieszaniu i czy na sztywnym też tego nie będzie bo właśnie przez te wibracje chce zmieniac

A jakieś inne , typowe objawy padniętego koła dwumasowego typu dzwonie, grzechotanie przy gaszeniu albo ostrym przyspieszaniu ale w zakresie tylko do 2000 obrotów ?

Albo ślizganie się sprzęgła ?

Jeżeli nic z powyższych nie występuje, to raczej szukał bym przyczyny gdzie indziej :decayed:

Np. przeguby wewnętrzne półosi, szczególnie te przy skrzyni biegów , wał napędowy, uszkodzoną poduchę silnika , albo problem z generowaniem mocy na którymś garnku :hi:

Ciężko jest po takim opisie coś konkretnie stwierdzić, ale dwumas zostawił bym sobie na deser, a najpierw dokładnie sprawdził powyższe :)

Występują wibracje przy przyspieszaniu na 4, 5 i 6 biegu w zakresie 2-3 tys obrotów i podczas ruszania szarpie. Wszystko inne sprawdzone i jest okej. Sprzęgło się nie ślizga i właśnie nie ma żadnych innych objawów

Opublikowano (edytowane)

Czyli według mojego skromnego zdania to nie jest wina dwumasa, w tym zakresie obrotów ma on dużo mniej do roboty niż do 2 tyś. obrotów :)

Ja bym jeszcze raz dokładnie przejrzał układ napędowy w poszukiwaniu luzów, a w szczególności przeguby wewnętrzne przód i tył ( luzy promieniowe i obwodowe ) , wał napędowy ( przeguby i zużycie elementu gumowego podpory wału ) a także zużycie elementów mocujących dyferencjał i silnik :decayed:

A i jedna ważna uwaga odnośnie sprawdzania luzów na przegubach półosi, nie sprawdza się ich na podnośniku kolumnowym , tylko na kanale, chyba że podnośnik jest najazdowy i auto stoi na nim na kołach :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano

Czyli według mojego skromnego zdania to nie jest wina dwumasa, w tym zakresie obrotów ma on dużo mniej do roboty niż do 2 tyś. obrotów :)

Ja bym jeszcze raz dokładnie przejrzał układ napędowy w poszukiwaniu luzów, a w szczególności przeguby wewnętrzne przód i tył ( luzy promieniowe i obwodowe ) , wał napędowy ( przeguby i zużycie elementu gumowego podpory wału ) a także zużycie elementów mocujących dyferencjał i silnik :decayed:

A i jedna ważna uwaga odnośnie sprawdzania luzów na przegubach półosi, nie sprawdza się ich na podnośniku kolumnowym , tylko na kanale, chyba że podnośnik jest najazdowy i auto stoi na nim na kołach :hi:

Wal napędowy był wyważany i były sprawdzane luzy, podpora jest dobra, luzów na mocowaniu silnika, skrzyni i dyferencjału nie ma półosie były sprawdzane na kanale. Nic nie ma większych luzów niż powinno mieć dlatego właśnie chyba tylko dwumas zostaje ;/

Opublikowano (edytowane)

Witam. Mam do wymiany koło dwumasowe mojej A4 B7. Zakładał ktoś was może sztywne koło zamachowe ? Samochód jest po lekkim programie na 250KM i 600NM i ten dwumas sobie nie daje rady z tą mocą. Potrzebuje pilnej pomocy w tej sprawie.

A nie prościej zejść delikatnie z niutonem? moje auto na setupie 282KM/560Nm jeździ już 6 lat na ori gratach, zrobiło 100 tyś km, 3 razy brało udział w zawodach na 1/4 mili i ma się bardzo dobrze :)

Edytowane przez Pucek
Opublikowano

No tylko że dalej nie jestem przekonany co do winy dwumasa , może się okazać że go wymienisz i się nic nie zmieni , bo objawy na niego nie wskazują :naughty:

Niutona masz sporego :decayed: może jednostka napędowa się podczas jego generowania przemieszcza na tyle że do czegoś zaczyna dotykać , przenosząc drgania na nadwozie ?

Może warto też rozważyć propozycję kolegi z posta powyżej ? :naughty:

Opublikowano

11 postów a ciągle nie wiem co wibruje... telefon komórkowy ?

Drgania wału może powodować (i najczęściej to robi) silnik, 4,5,6 i zakres obrotów to książkowy przykład. Nowością jest szarpanie przy ruszaniu.

BTW: trudno mi uwierzyć w taki moment przy tak marnych koniach, trąci myszką...

Opublikowano (edytowane)

wiem tylko teraz dostaje takich w c**j wibracji przy ostrym przyspieszaniu i czy na sztywnym też tego nie będzie bo właśnie przez te wibracje chce zmieniac

A jakieś inne , typowe objawy padniętego koła dwumasowego typu dzwonie, grzechotanie przy gaszeniu albo ostrym przyspieszaniu ale w zakresie tylko do 2000 obrotów ?

Albo ślizganie się sprzęgła ?

Jeżeli nic z powyższych nie występuje, to raczej szukał bym przyczyny gdzie indziej :decayed:

Np. przeguby wewnętrzne półosi, szczególnie te przy skrzyni biegów , wał napędowy, uszkodzoną poduchę silnika , albo problem z generowaniem mocy na którymś garnku :hi:

Ciężko jest po takim opisie coś konkretnie stwierdzić, ale dwumas zostawił bym sobie na deser, a najpierw dokładnie sprawdził powyższe :)

Występują wibracje przy przyspieszaniu na 4, 5 i 6 biegu w zakresie 2-3 tys obrotów i podczas ruszania szarpie. Wszystko inne sprawdzone i jest okej. Sprzęgło się nie ślizga i właśnie nie ma żadnych innych objawów

mam dokładnie to samo po programie, wibracje ustały po zmniejszeniu Niutona. To nie dwumas, wymieniłem na nowy i wibracje wciąż wystepują. Jak znajdziesz przyczynę to daj znać.

Edytowane przez Maniusiek28
Opublikowano

sprawdź dawkę i boost na szynie.

Opublikowano

11 postów a ciągle nie wiem co wibruje... telefon komórkowy ?

Drgania wału może powodować (i najczęściej to robi) silnik, 4,5,6 i zakres obrotów to książkowy przykład. Nowością jest szarpanie przy ruszaniu.

BTW: trudno mi uwierzyć w taki moment przy tak marnych koniach, trąci myszką...

Nie wiem co wibruje.. powiedziałbym że nadwozie a i przy mniejszym niutonie typu 550 jest to samo tylko lekko mniej ale ciągle jest.

Opublikowano (edytowane)

Przy okazji odpowiedzi w innym temacie przyszło mi coś do głowy, co może być przyczyną Twojego problemu :decayed:

Zerknij na posta nr 10 w tym temacie :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/343011-avf-rezonans-wydechu-dziwne-przerwanie/#entry4696337

Poducha skrzyni biegów pewnie w 3,0 tdi wygląda podobnie i przy takim niutonie może dochodzić do sytuacji że skrzynia jest unoszona lub opuszczana na tyle , że zakres pracy elementu tłumiącego się kończy i poducha opiera się na górnym lub dolnym ograniczniku skoku, co właśnie może skutkować przenoszeniem się wibracji na nadwozie :P

Poznaczył bym powierzchnie oporowe tej poduchy długo schnącą farbą i na przejażdżkę, jak się farba obije na drugiej części ogranicznika to będzie wszystko jasne :hi:

Edytowane przez piotrsob1
Opublikowano (edytowane)

Nie wiem co wibruje.. powiedziałbym że nadwozie a i przy mniejszym niutonie typu 550 jest to samo tylko lekko mniej ale ciągle jest.

możesz zapodać kreski ? Jeśli masz zalany silnik (dużo niuta, mało koni bo silnik nie utrzymuje mocy) to masz przyczynę wibracji.

Poducha skrzyni biegów pewnie w 3,0 tdi wygląda podobnie i przy takim niutonie może dochodzić do sytuacji że skrzynia jest unoszona lub opuszczana na tyle , że zakres pracy elementu tłumiącego się kończy i poducha opiera się na górnym lub dolnym ograniczniku skoku, co właśnie może skutkować przenoszeniem się wibracji na nadwozie :P

Poznaczył bym powierzchnie oporowe tej poduchy długo schnącą farbą i na przejażdżkę, jak się farba obije na drugiej części ogranicznika to będzie wszystko jasne :hi:

przy sprawnej nie może, poduchy warto sprawdzić.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Nie wiem co wibruje.. powiedziałbym że nadwozie a i przy mniejszym niutonie typu 550 jest to samo tylko lekko mniej ale ciągle jest.

możesz zapodać kreski ? Jeśli masz zalany silnik (dużo niuta, mało koni bo silnik nie utrzymuje mocy) to masz przyczynę wibracji.

Poducha skrzyni biegów pewnie w 3,0 tdi wygląda podobnie i przy takim niutonie może dochodzić do sytuacji że skrzynia jest unoszona lub opuszczana na tyle , że zakres pracy elementu tłumiącego się kończy i poducha opiera się na górnym lub dolnym ograniczniku skoku, co właśnie może skutkować przenoszeniem się wibracji na nadwozie :P

Poznaczył bym powierzchnie oporowe tej poduchy długo schnącą farbą i na przejażdżkę, jak się farba obije na drugiej części ogranicznika to będzie wszystko jasne :hi:

przy sprawnej nie może, poduchy warto sprawdzić.

Poduszki wszystkie dobre łącznie z całym zawieszeniem silnika i dyfra. wykresu nie posiadam na kompie ale ładny prosty był bez żadnych spadków czy nierówności. Wibracje pojawiają się tylko przy nagłym przyspieszaniu przy normalnej jeździe wszystko jest git

Posiadam jedynie ten wykres. Te fale na końcu wynikały z przytkanych wtrysków po czyszczeniu wszystko sie wyrównało.

https://drive.google.com/file/d/0B1PO7HmW_U-xSlN6SUgzTVU3U1E/view?usp=sharing

Opublikowano

Zrób ten test z tą farbą, daje 80 % że to wina tej poduchy :decayed:

Opublikowano

strasznie wygładzony ten wykres, a co było winą przeładowania przy 2krpm ?

jak jeździsz normalnie i nagle ogień to masz wibracje, jak startujesz od samego dołu (~1600rpm) jest wszystko ok ?

Log 1, 8, 11 w jednym pliku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...