Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Rezonans wydechu, Dziwne przerwanie...


Mjetek

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko,czemu rezonuje juz niezostalo nic poza wałkiem i dołem silnika. Mechanik ogladał walek i mowił ze ładny. Sam juz niewiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje BPW ma już 10 latek i jak było około 10 stopni na minusie to też zauważyłem, że na zimnym silniku drgania silnika mocniej się przenoszą na nadwozie niż kiedyś.

Prawdopodobnie wiek poduszek ma znaczenie , jeśli chodzi o ich właściwości tłumienia drgań.

Ich tolerowany poziom jest rzeczą względną , zależną od wrażliwości kierownika i ciężko o ich porównywanie patrząc w ekran kompa i stukając na klawiaturze.. :naughty:

Na pewno u mnie powyżej 2k RPM i w wyższej temperaturze jest dużo lepiej :)

Może trzeba się pokusić o porównanie kilku egzemplarzy w celu wyrobienia sobie skali porównawczej ?

A może pokręcić synchronizacją w stronę miększej pracy silnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze u mnie jest problem rezonansu i buczenia przedział1500-2200rpm w tym przedziale dochodzą mocne drgania calej budy tak ze az fotel masuje plecy na postoju lewarek lata na boki i czuć drgania budy, jak przygazuje pod wzniesienie to mi ksenony mrugają od drgań,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze u mnie jest problem rezonansu i buczenia przedział1500-2200rpm w tym przedziale dochodzą mocne drgania calej budy tak ze az fotel masuje plecy na postoju lewarek lata na boki i czuć drgania budy, jak przygazuje pod wzniesienie to mi ksenony mrugają od drgań,

Z ciekawości. rozwiązałeś problem?

Moje A4 w miedzyczasie było u kilku speców i nikt nic nie wydumał :kwasny: Co więcej objawy się teraz nasiliły tak że jazda przy obrotach niskich jest praktycznie niemożliwa bo drży tak że aż szyby wpadają w rezonans. Jednym słowem nie mam siły :facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turzol, na forum passata poradzili sobie z rezonansem wydechu wspawując kolejny łącznik elastyczny za katalizatorem... a tą pierwszą łączkę elastyczną masz OK ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turzol, na forum passata poradzili sobie z rezonansem wydechu wspawując kolejny łącznik elastyczny za katalizatorem... a tą pierwszą łączkę elastyczną masz OK ?

Tak mam nowe złącze wspawane, ponoć najlepsze co mieli na stanie firmy Fisher - zapłaciłem prawie 300zł za ten łącznik razem z wymianą. W bagażniku też leży downpipe z kwasiaka i czeka na montaż, ale to chyba tylko dla poprawy nastroju i odelżenia auta z katalizatora. Nie sądzę ze to będzie lekarstwo na moje problemy.

Autem rzuca przeokrutnie przy gaszeniu i odpalaniu - szczególnie jak jest ciepły. Gaszak odpada - nowy zawór EGR wsadzony i widac jak pracuje w całym zakresie. Poduchy silnika obie nowe z ASO (juz 2gi komplet) założone miesiąc temu.

Podczas przyśpieszania mocno mrowi na fotelu i podłodze a lewarkiem zmiany biegów telepie. Dodatkowo przy schodzeniu z obrotów jest taki basowy mocny dźwięk że aż uszy zatyka w kabinie.

Ja mam wrażenie że nowy dwumas LUK który mi wsadzili to jakiś niewypał bo na starym aż tak nie trzęsło, a teraz problemy się nasiliły x10 i auto jest nie do jazdy.

Za każdym razem jak odstawiam do diagnozy do warsztatów polecanych na przeróżnych forach gdzie juz tam na pewno mają mi uzdrowić auto to przy odbiorze słyszę, że się czepiam i chętnie by przytulili to auto bo chodzi jak zegarek :D Mimo moich próśb nikt nie raczył sprawdzić chociażby kompresji na garkach... Rece mi opadają do samej ziemii

Edytowane przez turzol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas - kwestia czy dobrze wycentrowany, czy w ogóle centrowali, czy skręcili od tak... druga kwestia to pompki... jak korekcje idą pod 1 mg to dzieje się podobnie... Zrób log dynamiczny 013 i 023 i 001 i zobacz czy w tym przedziale co najgorzej buczy korekcje nie wieszają się na +-1mg... Takie mrowienie na kierownicy nieprzyjemne też masz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas - kwestia czy dobrze wycentrowany, czy w ogóle centrowali, czy skręcili od tak... druga kwestia to pompki... jak korekcje idą pod 1 mg to dzieje się podobnie... Zrób log dynamiczny 013 i 023 i 001 i zobacz czy w tym przedziale co najgorzej buczy korekcje nie wieszają się na +-1mg... Takie mrowienie na kierownicy nieprzyjemne też masz ?

Po nowym roku daje jeszcze szanse jednemu mechanikowi, tym razem obiecał że zrobi porządną diagnostykę wraz z pomiarem kompresji na zimnym i ciepłym motorze. Będzie też zrzucana skrzynia bo mam luzy na flanszach - przy okazji remontu skrzyni sprawdzone zostanie koło DM.

Pompki wydają sie ok - korekcje na ciepłym bliskie 0, nie ma żadnych odchyłek. Jedynie na zimnym na 4 cyl jedna pompka jest na sporym minusie (tak ok -1,7mg), ale reszta ma plusowe wartości które zrównują dawki tej ostatniej.

Kierownica też mrowi na postoju i podczas jazdy jest to wyczuwalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dawaj znać bo ja też mam buczenie w aucie. To co minimalnie pomoglo to wymiana kolka trzymajacego puszkę filtra powietrza i poprawne obsadzenie tej puszki w uchwytach. Wiem ze w

Awx i avf w prawym nadkolu jest jeszcze zbiornik i jego ulozenie tez ma znaczenie (gdzies na forum ktos to pisal)

Wysłane z mojego HUAWEI VNS-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duzo ludzi ma te problemy i każdy szuka problemu w silniku a może jednak to coś ze skrzynią jest nie tak może tak być ????? u mnie tak samo pompki w dobrej kondycji wałki pierdoły wszystko nowe i dalej nic.

Nie dawno czytałem na forum passata stary temat człowiek tez miał problemy z wibracjami i po długich poszukiwaniach słuchaniach wyszło mu ze poduszka skrzyni lema którą założył jest ciut mniejsza nic oryginalna i skrzynia czy rama skrzyni opierała mu sie na sankach czy jakoś tak i postanowił kupić ori poduszkę skrzyni ale używkę no i wibracje jak ręką odjął tak to mniej więcej opisał

Postaram sie odkopać ten temat i go tu wkleję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radex121, w Passacie jest inaczej mocowana skrzynia... Dwie poduchy po bokach skrzyni, a u nas skrzynia się opiera na podporze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 30.12.2016 o 16:34, Radex121 napisał:

Duzo ludzi ma te problemy i każdy szuka problemu w silniku a może jednak to coś ze skrzynią jest nie tak może tak być ????? u mnie tak samo pompki w dobrej kondycji wałki pierdoły wszystko nowe i dalej nic.

U mnie na 99% wibracje podczas jazdy są jednak od skrzyni - na flanszach, które wychodza na półosie są bardzo duże luzy - można spokojnie ręką sobie góra/dół nimi ruszać bez użycia siły :facepalm:

W efekcie tych luzów prawdopodobnie dostały również przeguby wewnętrzne, które nie tak dawno wymieniałem...

Jutro skrzynia wędruje na porządny remont bo definitywnie jej się przyda, dodatkowo chce skasować luzy na wybieraku i drążku zmiany biegów.

Ponadto sprawdzona została dzisiaj w końcu kompresja na zimnym i ciepłym - wszystko mieści się w normie, bez odchyłek.  

Mechanik sugeruje, że drgania jednostki są od pompek mimo że korekty i BIPy są naprawdę ładne to ja zaczynam w to wierzyć, ale tym razem pompki wioze na stół probierczy i wyjdzie prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też mam dosłownie rezonans na wolnych obrotach, mimo że silnik chodzi dobrze nie szarpie i nie przerywa. jak otworzę drzwi to jest znacznie ciszej, po zamknięciu mam wrażenie jak bym siedział w kartonowym pudle na ktorym leży wibrujaca komórka. Sprzęgło mam już w nie najlepszej kondycji, dlatego moje podejrzenia padają na dwumas. Mimo że nie daje innych swoich typowych objawów.  kolejna podejrzaną jest poduszka skrzyni, tym sią zajmę w pierwszej kolejności poprzez podwieszenie skrzyni i porównanie wibracji.

poduszki silnika nie przenoszą wibracji pomiędzy swoimi mocowaniami

podczas jazdy jest w miare ok, tylko hałas jak w pędzącym polonezie. i to mnie najbardziej wpienia. nie po to człowiek wydaje worek pieniędzy na auto żeby było jak w starym rumplu

w rodzinie jest b6 z AVF, sprzęglo z dwumasem od nowości 340tys km, poduszki tak samo, plecionka wygląda jakby wybuchł w niej granat, przy przyspieszaniu i hamowaniu drążek biegow chodzi jak chce góra doł, a mimo to silnika zupełnie nie czuć w kabinie, pyrka jakby za grubą ścianą i zero wibracji. co bylo robione w silniku to przy 300tyś wałek rozrządu i szklanki bo jedną przetarło na wylot. nawet tuż przed tym remontem silnik nie przenosił wibracji na bude,jedynie pufał w filtr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Radex121 napisał:

Daj koniecznie znać 

Już mam więcej info

Kompresja na zimnym Cyl1 28,5-Cyl2-28 Cyl3-28 Cyl4-28,5

na ciepłym Cyl1-31,5 Cyl2 -32 Cyl3-32 Cyl4-31,5

wygląda w porządku. Skrzynia dzisiaj została oddana do sprawdzenia,  do skasowania luz na flanszach. Dodatkowo wał oddałem do wyważenia i wymiany podpory. 

Niestety potwierdziło się też, że dwumas który zakładałem nowy LUK ok roku temu ma spory luz, a poza tym nie wraca płynnie do swojej pozycji pierwotnej i

I na koniec pompki - bo tutaj jest najwięcej podejrzeń- tutaj sprawa w toku i bede prawdopodobnie wkładał seryjne BA.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turzol doszedłeś w końcu z tym rezonansem wydechu u Ciebie?
Mi juz brakuje pomysłów żeby sie z tym uporać, obleciałem już wszystko od przedniego odboju do wieszaków tylnych tłumików i zero poprawy. U mnie silnik powoduje wibracje niskiej częstotliwości które plecionka nie może zredukować.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, MemberA4 napisał:

Turzol doszedłeś w końcu z tym rezonansem wydechu u Ciebie?
Mi juz brakuje pomysłów żeby sie z tym uporać, obleciałem już wszystko od przedniego odboju do wieszaków tylnych tłumików i zero poprawy. U mnie silnik powoduje wibracje niskiej częstotliwości które plecionka nie może zredukować.

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Niestety nie doszedłem do sedna :( Byłem kolejny raz u tłumikarzy i zostawiłem u nich auto na prawie cały dzień, stwierdzili że wszystkie wieszaki są w porzadku, plecionka nowa. Wg nich wydech wpada w rezonans idzie od silnika. Także ja na 99% bede wywalał ten motor z auta bo od tego trzeba bylo zacząć, a tak to jestem o kilkanaście tys w plecy i nie ma poprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w weekend zwalam skrzynie bo jak montowałem nowy dwumas to chyba nie ma on centrowania na wale. Na foto zaznaczyłem skosy gdzie dwumas powinien przylegać (tak miałem ze starym kołem)aby sie wycentrować z wałem a u mnie wogole tam nie przylegał a do tego miał jeszcze luz pomiedzy. Stare koło to musialem z tych skosów "odklejać" a nowe przy montażu musiałem trzymać do momentu złapania srubamu bo inaczej by spadło. Może u mnie tu jest wina wibracji ze nie ma centrowania.cfd3ec0584687ccc5d7066a5f22482c8.jpg

Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja pierdziele....gruba robota u was panowie. ..u mnie silnik drży bardziej niż powinien i to stąd te wibracje, ale od czego nie wiem. A może to źle dobrany program do pompek jest sprawcą?

Wysłane z mojego GT-I9300 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolejny raz zakończyłem prace przy sprzęgle. Jedynie co zdziałałem to przestawiłem docisk względem koła i nie bede juz tam zagladac chyba że się coś rozsypie. Praktycznie nic to nie dało bo silnik i rura która idzie pod autem wibruje jak nie wiem co(przykładając klucz do niej on zaczyna podskakiwać) ale, zniknęły wibracje które miałem na fotelu i zmniejszyły się te co były na kierownicy możliwe że przez to że przestawiłem docisk.
Pozostaje mi tylko zlogowac autko i może coś wtedy wyjdzie. W maju mam plany na wgranie programu i nie wiem czy nie wyjdzie kicha przez to. Aha no i rezonans układu wydechowego podczas przyspieszania też nie zniknął.....


Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...