Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. W moje auto uderzyła pewna pani audi a3. W wyniku czego został skrzywiony dość znacznie hak odpinany firmy westfalia, porysowany i odkształcony zderzak tylny, zderzak tylny z lewej strony wszedł ok 4 cm w głąb auta. Auto oglądał rzeczoznawca firmy uniqua we wskazanym przez siebie warsztacie w którym próbowano zdjąć zderzak. Lecz stworzył on dość spore trudności i zdecydowano go pozostawić. W dniu dzisiejszym dostałem wycenę w wysokości 780 zł. Coś chyba mało ? ile powinienem dostać za takie uszkodzenia ?

Opublikowano

Odwołuj się śmiało, jest co najmniej kilka tematów o oryginalnych częściach w wycenach itd.

780 zł, to śmiech, ale w końcu to pierwszy strzał ' bo może trafią na głupiego ' kilka lat temu dostałem tyle za lekko puknięty zderzak tylny w accordzie v, a gdzie jeszcze hak, jakieś slizgi czy co tam jeszcze. Szkoda, że nie zdjęliście zderzaka, żeby zobaczyć co jest pod.

Opublikowano

ile powinienem dostać za takie uszkodzenia ?
Bez fotek uszkodzeń trudno zrobić wycenę. Sądząc jednak po opisie, jest to szkoda na ponad 2 tyś (zdjęcie zderzaka, malowanie i ponowne założenie, to kwota blisko 1 tyś) Ty zaś masz skrzywiony hak (może być wymiana) i wciśnięty zderzak, co może sugerować urwane ślizgi, zaczepy (także wymiana).
Opublikowano

Zdjęcia...

Opublikowano

Zdjęcia...

drxufS.jpg

sLGtCg.jpg

8rcxw0.jpg

3AgjyB.jpg

E2eVLr.jpg

Opublikowano

Zderzak do wymiany! Wyłamany element mocujący..

Opublikowano

Gniazdo haka jest uszkodzone?

Pytam bo jesli tak to moga Ci szkode calkowita zrobic i wyplacic kilka setek. (Hak westfalia to koszt ponad 2k + zderzak na kosztach ASO).

Opublikowano

Hak dobrze się wypina jak i wpina. A jak to wygląda pod zderzakiem to nie wiem ponieważ były bardzo duże problemy ze zdjęciem zderzaka.

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Naliczyli Ci amortyzację i zamienniki? Pokaż kosztorys.

Opublikowano

Nie przedstawiono mi kosztorysu. Napisałem odwolanie i czekam na odpowiedz

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Telefon do nich i proś o kosztorys podstawowa sprawa.

Opublikowano

Mam pozytywne doświadczenie z Uniqa. Miałem kiedyś innym autem kolizję i z początku zaproponowali mi 1000zł, ale byli otwarci na dialog i wyciągnąłem 2 tys. także ciągnij ile się da, bo u nich się da negocjować.

Opublikowano

Dzień dobry

W związku z otrzymanym pismem z dnia 01.01.2016 r. w sprawie pojazdu AUDI informuję co następuje.

Podstawą rozliczenia szkody jest zgodnie z orzeczeniem Sądu Okręgowego w Gdańsku sygn. akt XVI Ca 350/13 oraz orzeczenie Sądu Okręgowego w Legnicy, sygn. akt II Ca 84/10 w których czytamy: „Wysokość odszkodowania powinna być ustalona według reguł określonych w art. 363 k.c. i stanowić „odpowiednią sumę pieniężną". W przypadku szkody majątkowej w samochodzie, który uległ uszkodzeniu w wyniku kolizji drogowej, efekt w postaci naprawienia szkody osiągnięty zostaje wtedy, gdy w wyniku prac naprawczych pojazd doprowadzony zostanie do stanu technicznej używalności odpowiadającej stanowi przed uszkodzeniem, co zostaje udokumentowana imiennymi rachunkami”.

Również Sąd Rejonowy w Olsztynie sygn. akt V GC 817/03 i Sąd Najwyższy sygn. akt III CRN 450/70 stwierdziły: „Za niezbędne koszty naprawy należy uznać takie koszty, które zostały poniesione w wyniku przywrócenia uszkodzonego pojazdu do stanu jego technicznej używalności przy zastosowaniu technologicznej metody odpowiadającej rodzajowi uszkodzeń pojazdu mechanicznego. Kosztami ekonomicznie uzasadnionymi są koszty ustalone według cen, którymi posługuje się wybrany przez poszkodowanego warsztat naprawczy dokonujący naprawy samochodu.

Analiza orzecznictwa oraz litery prawa wskazuje, iż skoro naprawienie szkody ma polegać na przywróceniu stanu poprzedniego, to rzecz uszkodzona powinna osiągnąć stan używalności w takim zakresie, jaki istniał przed wyrządzeniem szkody, a wydatki poniesione na części składają się na koszt naprawienia szkody. Skoro poszkodowany nie udokumentował poniesionych wydatków, a istnieje możliwość przeprowadzenia naprawy przy użyciu części nowych, alternatywnych brak jest podstaw do uwzględnienia kosztów najwyższych.

Należy również zwrócić uwagę na orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Poznaniu, sygn. akt I ACa 1179/06, potwierdzony przez Sąd Rejonowy w Gdyni z dnia 04.03.2013 r., sygn. akt I C 990/12 w których stwierdzono, poszkodowany, który nie dokonał naprawy pojazdu powinien przedstawić stosowne dowody wskazujące na to, że gdyby zdecydował się na naprawę, to powstałby po jego stronie obowiązek poniesienia podatku VAT jako elementu cenotwórczego. Wynika to z tego, że kasowa metoda rozliczania podatku VAT wyraźnie uzależnia moment powstania obowiązku podatkowego od uzyskania przez przedsiębiorcę rzeczywistej zapłaty. Do tej chwili obowiązek podatkowy nie istnieje.

Niemniej jednak wychodząc naprzeciw Pana oczekiwaniom jesteśmy skłonni zakończyć postępowania na drodze ugody poprzez zawarcie ugody na łączną kwotę 900,00 zł.

Oczekujemy na Pana stanowisko.

pozdrawiam

Michał Ksionek

Samodzielny specjalista - koordynator.

Centrum Likwidacji Szkód Klienta Indywidualnego

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA

e-mail: [email protected]

www.uniqa.pl

tel. 42 66 66 500 z telefonu komórkowego

tel. 0801 597 597 z telefonu stacjonarnego

fax. +48 42 637 70 88

Adres korespondencyjny:

UNIQA TU S.A.

Jednostka Skanująco-Indeksująca

ul. Gdańska 132

90-520 Łódź

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Łodzi

Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

KRS 0000001201, NIP 727-01-26-358

wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 220.308.282,00 PLN

adres: ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Dzień dobry

W związku z otrzymanym pismem z dnia 01.01.2016 r. w sprawie pojazdu AUDI informuję co następuje.

Podstawą rozliczenia szkody jest zgodnie z orzeczeniem Sądu Okręgowego w Gdańsku sygn. akt XVI Ca 350/13 oraz orzeczenie Sądu Okręgowego w Legnicy, sygn. akt II Ca 84/10 w których czytamy: „Wysokość odszkodowania powinna być ustalona według reguł określonych w art. 363 k.c. i stanowić „odpowiednią sumę pieniężną". W przypadku szkody majątkowej w samochodzie, który uległ uszkodzeniu w wyniku kolizji drogowej, efekt w postaci naprawienia szkody osiągnięty zostaje wtedy, gdy w wyniku prac naprawczych pojazd doprowadzony zostanie do stanu technicznej używalności odpowiadającej stanowi przed uszkodzeniem, co zostaje udokumentowana imiennymi rachunkami”.

Również Sąd Rejonowy w Olsztynie sygn. akt V GC 817/03 i Sąd Najwyższy sygn. akt III CRN 450/70 stwierdziły: „Za niezbędne koszty naprawy należy uznać takie koszty, które zostały poniesione w wyniku przywrócenia uszkodzonego pojazdu do stanu jego technicznej używalności przy zastosowaniu technologicznej metody odpowiadającej rodzajowi uszkodzeń pojazdu mechanicznego. Kosztami ekonomicznie uzasadnionymi są koszty ustalone według cen, którymi posługuje się wybrany przez poszkodowanego warsztat naprawczy dokonujący naprawy samochodu.

Analiza orzecznictwa oraz litery prawa wskazuje, iż skoro naprawienie szkody ma polegać na przywróceniu stanu poprzedniego, to rzecz uszkodzona powinna osiągnąć stan używalności w takim zakresie, jaki istniał przed wyrządzeniem szkody, a wydatki poniesione na części składają się na koszt naprawienia szkody. Skoro poszkodowany nie udokumentował poniesionych wydatków, a istnieje możliwość przeprowadzenia naprawy przy użyciu części nowych, alternatywnych brak jest podstaw do uwzględnienia kosztów najwyższych.

Należy również zwrócić uwagę na orzeczenie Sądu Apelacyjnego w Poznaniu, sygn. akt I ACa 1179/06, potwierdzony przez Sąd Rejonowy w Gdyni z dnia 04.03.2013 r., sygn. akt I C 990/12 w których stwierdzono, poszkodowany, który nie dokonał naprawy pojazdu powinien przedstawić stosowne dowody wskazujące na to, że gdyby zdecydował się na naprawę, to powstałby po jego stronie obowiązek poniesienia podatku VAT jako elementu cenotwórczego. Wynika to z tego, że kasowa metoda rozliczania podatku VAT wyraźnie uzależnia moment powstania obowiązku podatkowego od uzyskania przez przedsiębiorcę rzeczywistej zapłaty. Do tej chwili obowiązek podatkowy nie istnieje.

Niemniej jednak wychodząc naprzeciw Pana oczekiwaniom jesteśmy skłonni zakończyć postępowania na drodze ugody poprzez zawarcie ugody na łączną kwotę 900,00 zł.

Oczekujemy na Pana stanowisko.

pozdrawiam

Michał Ksionek

Samodzielny specjalista - koordynator.

Centrum Likwidacji Szkód Klienta Indywidualnego

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA

e-mail: [email protected]

www.uniqa.pl

tel. 42 66 66 500 z telefonu komórkowego

tel. 0801 597 597 z telefonu stacjonarnego

fax. +48 42 637 70 88

Adres korespondencyjny:

UNIQA TU S.A.

Jednostka Skanująco-Indeksująca

ul. Gdańska 132

90-520 Łódź

UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń Spółka Akcyjna z siedzibą w Łodzi

Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Krajowego Rejestru Sądowego

KRS 0000001201, NIP 727-01-26-358

wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 220.308.282,00 PLN

adres: ul. Gdańska 132, 90-520 Łódź

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Prosiłem również o kosztorys Ale go

nie uzyskałem

Wysłane z mojego SM-G531F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Mają prawny obowiązek przesłać kosztorys naprawy! Taki kosztorys stanowi bowiem podstawę, do podjęcia jakichkolwiek rozmów z ubezpieczycielem. Od czego się tu odwoływać, skoro brak jest kalkulacji kosztów naprawy?


W przypadku szkody majątkowej w samochodzie, który uległ uszkodzeniu w wyniku kolizji drogowej, efekt w postaci naprawienia szkody osiągnięty zostaje wtedy, gdy w wyniku prac naprawczych pojazd doprowadzony zostanie do stanu technicznej używalności odpowiadającej stanowi przed uszkodzeniem, co zostaje udokumentowana imiennymi rachunkami”.

Bzdura. Naprawienie szkody (ze strony ubezpieczyciela) odbywa się tylko w formie świadczenia pieniężnego, nie może on (ubezpieczyciel) zmusić właściciela pojazdu do jego naprawienia, bo można go sprzedać w stanie uszkodzonym, a wypłacenie odszkodowania i tak jest obowiązkiem ubezpieczyciela. Ponadto tylko likwidacja szkody w tzw trybie serwisowym (bezgotówkowo) wymaga udokumentowania rachunkami. W każdym innym przypadku wypłata odszkodowania powinna nastąpić na podstawie samej kalkulacji naprawy, przy czym jeśli kalkulacja ubezpieczyciela jest zaniżona, można zlecić wykonanie takiej kalkulacji niezależnemu rzeczoznawcy.

Skoro poszkodowany nie udokumentował poniesionych wydatków, a istnieje możliwość przeprowadzenia naprawy przy użyciu części nowych, alternatywnych brak jest podstaw do uwzględnienia kosztów najwyższych.

. Skoro poszkodowany w swoim pojeździe miał oryginalny zderzak, to tylko wymiana na taki sam oryginał spełnia kryteria "doprowadzenia do stanu przed zdarzeniem"
Opublikowano

Przesłano mi kosztorys.

kosztorys.jpg

kosztorys_2.jpg

Opublikowano

oni sa smieszni. niech za taka kase zrobia ci jak bylo. zderzaka nie mozesz sciagnac bo belka wlazla do srodka. sroby mocujace w srodku bagaja byly odkrecone? jak wygladaly pogiete itp? hak jak i belka napewno do wymiany bo bedzie odksztalcony material. zderzak spadl ze slizgow prawdopodobnie ale najpierw trzeba go zdjac. najlepiej samemu polamac jak bedzie caly wtedy przysluguje nowy zderzak. wycena moim zdaniem powinna stosunkowac sie od 2500-3000 zl

Opublikowano

Oddaj do ASO i po problemie

Opublikowano

Nie chcę mieszać, ale z tego co wiem, to jest sporo przypadków, że ludzie oddawali do ASO a ubezpieczyciele mówili po tym, że oni takiej kwoty nie zapłacą. Na jakiej podstawie nie wiem.

Opublikowano

ludzie oddawali do ASO a ubezpieczyciele mówili po tym, że oni takiej kwoty nie zapłacą.
1. Zakres prac naprawczych powinien być uzgodniony i zaakceptowany przez ubezpieczyciela.

2. Ubezpieczyciel nie wypłaci pełnej kwoty za część, która nosiła ślady wcześniejszych (zwłaszcza niefachowych) napraw.

3. Koszt naprawy nie może przekraczać wartości pojazdu przed wypadkiem.

4. Rekompensata należy się tylko za części uszkodzone w wyniku zdarzenia (kolizji, wypadku) Jeśli więc w kolizji urwało prawe koło, to ubezpieczyciel nie zapłaci za wymianę zawieszenia lewego koła (mimo, iż takie rzeczy wymienia się parami).

5. Jeśli uszkodzeniu uległa część nie będąca oryginałem (zamiennik), to ubezpieczyciel nie zapłaci za część oryginalną.

6. Ubezpieczyciel nie wypłaci pełnej kwoty odszkodowania w przypadku stwierdzenia współwiny (przyczynienia).

7. Przy szkodach likwidowanych z AC, wiążącą kwestią są warunki ubezpieczenia (zapisy w umowie), np: części oryginalne przysługują tylko w przypadku napraw pojazdów będących objętych gwarancją producenta, lub nie starszych niż 5 letnie.

To tak w skrócie, bo tych warunków jeszcze by się trochę uzbierało.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...