duzy616 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Zastanawiam się czy jeżeli katalizator będzie z małym przebiegiem 20-30 tys. km powinienem robić adaptację ?
janusz75 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 28 minut temu, duzy616 napisał(a): @Muskel1 po wymianie katalizatora trzeba robić jakieś adaptacje ? na tą chwilę nie wymieniaj katalizatora... dobrze zdiagnozuj co jest przyczyną błędu o którym wspominasz. i który się u Ciebie pojawia... odczyty z drugiej sondy (diagnostycznej) te które podajesz są OK... te 450 mV na które się powołujecie dotyczy mieszanki stechiometrycznej o współczynniku λ = 1 i taka jest optymalna jak i wymagana do poprawnej pracy układu katalitycznego (katalizatora) i takie odczyty powinne się pojawiać na pierwszej sondzie (przed katalizatorem) natomiast druga sonda lambda (ta o którą Ci chodzi) jest tzw. sondą diagnostyczną i jej odczyty są zupełnie inne... sprawny katalizator "zabiera" tlen pozostały w spalinach celem "katalitycznego utleniania" stąd też przy sprawnym katalizatorze odczyty z tej właśnie sondy powinne oscylować w przedziale 650 -750 mV...
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego No ale skoro druga sonda rejestruje zbyt niską skuteczność katalizatora, to musi to mieć jakąś przyczynę. Oczywiście, wymiana katalizatora to ostateczność po sprawdzeniu i wykluczeniu wszystkich możliwych przyczyn.
janusz75 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 1 minutę temu, Muskel1 napisał(a): No ale skoro druga sonda rejestruje zbyt niską skuteczność katalizatora, to musi to mieć jakąś przyczynę. Oczywiście, wymiana katalizatora to ostateczność po sprawdzeniu i wykluczeniu wszystkich możliwych przyczyn. zgoda w 100% tylko autor tematu Nie dołączył żadnego kodu błędu, ani też dokładnych informacji (chyba że coś mi umkło) tylko napisał że mierzy się jeszcze z innym problemem... napisałem tylko, aby dobrze Sobie zdiagnozował co jest przyczyną... bo koszt katalizatora nie jest mały, używki to zawsz loteria (osobiście nie polecam) a i tak jak sam zauważyłeś z czym się w pełni zgadzam, najpierw trzeba wykluczyć inne możliwości...
duzy616 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) W dniu 21.02.2025 o 21:13, duzy616 napisał(a): Też słyszałem, że optymalna 450 mV u mnie na jałowym pokazuje 750-830 mV Podejrzewam, że kat do wymiany. Co jakiś czas mam bład. Wątpię, żeby sama wymiana sondy pomogła. Byłem na stacji SKP spaliny Ok. Log-KATALIZATOR-WAUZZZF45HA079521.txt 2.21 kB · 2 pobrania @janusz75Błąd był podany, coś Ci umknęło Edytowane 23 Lutego przez duzy616
duzy616 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego 55 minut temu, Muskel1 napisał(a): No ale skoro druga sonda rejestruje zbyt niską skuteczność katalizatora, to musi to mieć jakąś przyczynę. Oczywiście, wymiana katalizatora to ostateczność po sprawdzeniu i wykluczeniu wszystkich możliwych przyczyn. To od czego najlepiej zacząć.
duzy616 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) 3 godziny temu, janusz75 napisał(a): na tą chwilę nie wymieniaj katalizatora... dobrze zdiagnozuj co jest przyczyną błędu o którym wspominasz. i który się u Ciebie pojawia... odczyty z drugiej sondy (diagnostycznej) te które podajesz są OK... te 450 mV na które się powołujecie dotyczy mieszanki stechiometrycznej o współczynniku λ = 1 i taka jest optymalna jak i wymagana do poprawnej pracy układu katalitycznego (katalizatora) i takie odczyty powinne się pojawiać na pierwszej sondzie (przed katalizatorem) natomiast druga sonda lambda (ta o którą Ci chodzi) jest tzw. sondą diagnostyczną i jej odczyty są zupełnie inne... sprawny katalizator "zabiera" tlen pozostały w spalinach celem "katalitycznego utleniania" stąd też przy sprawnym katalizatorze odczyty z tej właśnie sondy powinne oscylować w przedziale 650 -750 mV... U mnie raczej się waha powyżej 800 mV LOG sonda LAMBDA.CSV Edytowane 23 Lutego przez duzy616
janusz75 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego (edytowane) ok... już widzę... Edytowane 23 Lutego przez janusz75
Muskel1 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Możliwe przyczyny to usterka sondy, nieszczelność w układzie wydechowym i w końcu uszkodzenie katalizatora. Na początku sprawdziłbym szczelność układu wydechowego, często pęknięcie plecionki jest przyczyną. Następnie endoskop i z obu stron sprawdzić optycznie jak wygląda katalizator.
duzy616 Opublikowano 23 Lutego Opublikowano 23 Lutego Wydech jest cały Millteka z nierdzewki, ostatnio był przeglądany, więc raczej wykluczam. Sonda wszystko możliwe.
dawid195a Opublikowano wczoraj o 06:54 Opublikowano wczoraj o 06:54 W dniu 11.02.2025 o 21:25, Muskel1 napisał(a): I jeszcze jedno. Kalibracja matrix i kalibracja lamp to dwie pary butów. Kalibrację (nastawy podstawowe lamp) wykonuje się w sterowniku 09 i sterownik posiłkuje się przy tym z czujników samopoziomowania aby ustalić położenie osi. Kalibrację matrix przeprowadza się w sterowniku kamery A5 i tutaj kamera nie potrzebuje wartości z czujników samopoziomu, gdyż funkcja matrix z nich nie korzysta. Przy kalibracji matrix sterownik uruchamia wiązkę kontrolną światła jako punkt odniesienia. To ja mam pytanie , odnośnie matrix które działają a oślepiają (błędnie pewnie wycina wiązkę) , jeśli jest możliwość że mój BCM1 założony z facelifta nie pamięta ustawień po uśpieniu sterownika (np. ambiente wraca do pozycji wyjściowych) to czy wydanie kilku stówek na kalibracje matrixów ma sens?? Chciałbym sobie oszczędzić czasu i kasy jeśli skalibrują mi matrixy a po uśpieniu sterownika wszystko się rozjedzie ....
Muskel1 Opublikowano wczoraj o 08:29 Opublikowano wczoraj o 08:29 Kalibracja funkcji matrix przeprowadzana jest w sterowniku kamery, a dokładniej mówiąc tam zostają zapisane wartości minut kątowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się