H4mm3R Opublikowano 22 Maja 2019 Opublikowano 22 Maja 2019 W dniu 14.05.2019 o 19:12, kamil-vag napisał: Albo jeździłeś na złym ciśnieniu, albo Ci tnie opony... nie za duża różnica rantów względem środka ? ? ? Tnie, bo jest negatyw z racji gwintu. Profi robota jak zawsze
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 Trochę detailingu… Cześć wszystkim, na koniec zeszłego roku spotkała mnie bardzo przykra rzecz, w moim domu malowana była elewacja, pomimo iż prosiłem osoby wykonujące tą usługę aby wyrobiły się przed jesienią ponieważ tam gdzie mieszkam są bardzo duże wiatry, zostało to zignorowane i niestety ale po wymalowaniu połowy domu, jednej nocy przyszła potężna wichura, wiało wtedy chyba w całym kraju a potem kilka dni ulewnych deszczy….. Auto po tym wyglądało tak: Generalnie całe było w farbie elewacyjnej, lakier, uszczelki, relingi, szyby. Samochód stał schowany za domem tam gdzie nie było malowane ale niestety wichura i opady były tak potężne że wiejący wiatr ochlapał wszystko co się dało. Niestety ale IPA nawet w 100% roztworze która w takim stężeniu może już powodować zmatowienie lakieru, zmywacz silikonowy, ADBL Wipe Out-chyba jeden z mocniejszych zmywaczy oraz inne nic nie dawały, pozostało więc użyć glinki….wiedziałem jak lakier będzie po tym pochlastany i pomimo iż użyty był Gyeon Clay Lube w bardzo dużej ilości, glinka była wymywana co chwila w ciepłej wodzie z szamponem to niestety po glinkowaniu wyglądało tragicznie, rysy wszędzie jak się patrzy, ogólna masakra i taka c**jnia że nawet na BT pojechałem A3 Tak czy inaczej wolałem się pozbyć farby z lakieru i go porysować niż przejeździć z nią całą zimę… Tutaj Bruuum miał rację trzeba było jeszcze spróbować Kochem Eulex, no ale…… w zimie pomimo że w miarę powiedzmy ogarniam „temat” to zaliczyłem sobie pełne szkolenie z polerowania w profi studiu i powiem Wam szczerze że mógłbym się tutaj pokusić o laborat kiedy to pisałem w rożne miejsca odnośnie szkolenia, ale to chyba nie czas na to, można to podsumować tak, że „wielkie” gwiazdy „facebookowego detailingu” robią łaskę że odpiszą albo i wcale nie odpisują, ale robić z pisknięcia felg ironem, czy wypolerowania tego czy tamtego kosmiczną technologię i wielką tajemnicę tylko dla wybranych to już potrafią doskonale, ale zostawmy to pierdololo bo śmiać mi się tylko chce… Przez to wszystko nie chciało mi się w ogóle dbać o auto, jeździło cały czas usyfione, było u mechanika na kilka drobnych napraw no a wiadomo jak wygląda czarne Uni jak wraca od mechniora - kolejne rysy. No i tak jeździłem tym brudasem, a do tego kupy, rysy, bałagan po glince i twarde waterspoty na szybach, a po zimie to już było tak zasyfione że szkoda gadać, aż w końcu pewnego pięknego dnia czas było coś z tym zrobić, więc… Zamiast na mody kasa poszła na graty I jedziemy Po myciu, ponownym glinkowaniu i oczyszczeniu lakieru… Przyszedł czas na korektę… Generalnie czarne Uni czyli tzw. „zmora detailera” to rodzaj lakieru gdzie najlepiej zrobić wszystko zgodnie ze sztuką i pociągnąć trzy etapy czyli cutting, polish i niestety ale wielokrotny finish. Oczywiście wykończenie tego lakieru to dramat i zabiera wielokrotnie więcej czasu niż wycinanie, każdy kto robił taki lakier wie o co chodzi, rysuje się w zasadzie od każdego dotknięcia, ciężko się wycina, jeszcze ciężej wykańcza, ogólnie ciężko też dobrać pasty polishowe i finishowe z odpowiednim padem, a przy odtłuszczaniu czy wycieraniu past zostawiamy lekkie ryski. W codziennym dbaniu wcale nie jest lepiej bo waterspoty i najróżniejsze oksydacje żyć nie dają a rysy powodują że lakier bardzo szybko matowieje, nawet że tak powiem ze świadomością „detailerską” ciężko jest dbać o taki lakier, z drugiej strony weryfikacja używanych kosmetyków następuje bardzo szybko, szampony z neutralnym PH które długa mogą leżeć na lakierze i łatwo się spłukują, qd usuwające waterspoty, dobre zabezpieczenia, powłoki, dobra piana aktywna, to wszystko ma znaczenie…tak czy inaczej robotę trzeba było zrobić. Kilka zdjęć z prac mam, chodź co prawda dużo ich nie ma bo nie było czasu pstrykać Wszystko robione w świetle Scangripa 50/50 to nie jest najlepszy pomysł na UNI no ale … Szyby Auto oceniam że jest wycięte tak w 85%, kilkanaście grubasów zostało, trochę drobnych w naprawdę trudno dostępnych miejscach z uwagi na brak mini polerki, ale niedługo już będzie na stanie. Co mogłem to zrobiłem. Zawsze też byłem zwolennikiem nie męczenia lakieru dla kilku rysek, czasami warto zostawić jedna czy dwie i nie zabierać mikronów z całości… Jeśli ktoś jest ciekawy jakich użyłem past to: I reszta Przed powłokami Po korekcie przyszedł czas na zabezpieczenie Gyeon Primer jako pierwszy A potem W większości lakier został zabezpieczony nową powłoką od CarPro czyli Cquartz Lite A na sam przód wrzuciłem topową dwuskładnikową powłokę od Gyeon a mianowicie DuraFlex Jeśli chodzi o wnętrze to Gyeon Vinyl i Leather Cleaner a potem Preserve oraz Leather Coat i Glass Na szyby po CarPro CeriGlass i odtłuszczeniu Eraserem wrzuciłem niewidzialna wycieraczkę od Gtechniq czyli G1 Na plastiki oraz relingi po ich oczyszczeniu z farby i odtłuszczeniu Gyeon Prep wrzuciłem CarPro Perl Przy aucie spędziłem dokładnie 92 godziny robocze, od mycia do nałożenia powłok, siedziałem bite trzy tygodnie, dzień w dzień po pracy. Po wszystkim tradycyjnie trochę popstrykałem No i tak to wygląda Wnętrze Z modów to wrzuciłem nowe Ledy w DRL Pozdrawiam serdecznie i życzę Wam złapania chodź trochę pasji do ogólnej kosmetyki własnego samochodu, bo to fajna sprawa ale z całego serca nie życzę nikomu mieć auta w czarnym Uni, mimo że wylizany robi największy rozpierdol Pozdr !!! 3
muunv Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Coz napisac... Jak zwykle odje***e Jakich padow uzywales na DA? Nie wolales konkretnie go przeczesac rotacja?
marcin_o23 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 świetna robota, podziwiam zapał, auto wygląda mega dobrze
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 3 minuty temu, muunv napisał: Coz napisac... Jak zwykle odje***e Jakich padow uzywales na DA? Nie wolales konkretnie go przeczesac rotacja? NAT i Rupes, dopóki rysy schodzą w tzrech czy czterech przejazdach nie brałem rotacji, wcześniej korekta była grana na rotacji i futrze, a na czarnym uni robi to taki rozpirdol na lakierze że wole zrobic jeden czy dwa więcej przejazdy i mieć troche prościej do prostawania cuttingu
muunv Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Ja wzialem dzisiaj to testow paste i pada z Honey na DA. Zobaczymy co to warte. Jak z docieraniem powloki, lekko sie docierala? Pytam bo ja uzywam CeramicPro.
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 1 minutę temu, muunv napisał: Jak z docieraniem powloki, lekko sie docierala? Całkowicie bezproblemowo, aczkolwiek trzeba w miare szybko docierać do dość szybko odparowuje, fajnie mieć kogoś ze sobą do pomocy, jak z resztą zawsze przy powłokach, wygodniej w dwie osoby
muunv Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 No proste, jedna naklada, druga dociera
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 6 minut temu, marcin_o23 napisał: świetna robota, podziwiam zapał, auto wygląda mega dobrze Dziekuje
jolley Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Leszek, tu nie ma co pie##olić. Efekt niesamowity ! Jakbym miał bliżej niż całą Polskę z PD na PN przejechać, to podrzuciłbym Ci chętnie swojego avanta na takie "wylizanie" Miazga
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 2 minuty temu, jolley napisał: Leszek, tu nie ma co pie##olić. Efekt niesamowity ! Jakbym miał bliżej niż całą Polskę z PD na PN przejechać, to podrzuciłbym Ci chętnie swojego avanta na takie "wylizanie" Miazga Bardzo dziekuje
K4rol81 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Ja pier**le, rozjebałeś system, zresztą jak zwykle, kawał roboty włożone ale efekt rwie suty. Dobrze że auto już zrobione, pamiętam jak na bt mówiłeś co się stało.
Adran_ Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Wygląda niesamowicie. Widać że poświęcono mnóstwo czasu. Szacunek . Co to za ledy w drlu ( bez błędów?)
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 Godzinę temu, Adran_ napisał: Wygląda niesamowicie. Widać że poświęcono mnóstwo czasu. Szacunek . Co to za ledy w drlu ( bez błędów?) Ledy mam od krystianeos, dokladnie te same co ma Tomekhxc, on mi je polecił, naprawde bardzo fajne
MARCIN607 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Zrobiony czarny jest naprawdę piekny. Bravo bravo.
pksmlody Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Leszek doceniam wkład pracy. Szanuje.
FroS-t Opublikowano 3 Czerwca 2019 Autor Opublikowano 3 Czerwca 2019 4 godziny temu, karol1981 napisał: Ja pier**le, rozjebałeś system, zresztą jak zwykle, kawał roboty włożone ale efekt rwie suty. Dobrze że auto już zrobione, pamiętam jak na bt mówiłeś co się stało. 5 minut temu, pksmlody napisał: Leszek doceniam wkład pracy. Szanuje. 29 minut temu, MARCIN607 napisał: Zrobiony czarny jest naprawdę piekny. Bravo bravo. Bardzo mi miło panowie, dziekuję
kamil-vag Opublikowano 3 Czerwca 2019 Opublikowano 3 Czerwca 2019 Warsztat, umiejętności, pokazanie procesu i efektu pracy na mega poziomie, super się to ogląda, naprawdę miło popatrzeć na taką relację. Kolejny raz rozwaliłeś system ! Perfekcja w każdym calu na karoserii i w każdym pixelu na fotach ! ?
Rekomendowane odpowiedzi