Fido Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Na torach jeździsz czy jak ? Wybierz coś z Hankook i będziesz zadowolony.
trzacha197444 Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 22 godziny temu, Langista napisał: Załóż najlepiej opony ze stara, były dobre zawsze na szosie i w terenie Spamujesz i tyle. Zasada jest prosta. 4x4 opony powinny być takie same (rozmiar, profil, indeks prędkości i nośności również ten sam i tego samego producenta). Najlepiej zamieniać osiami po każdym sezonie, żeby zapewnić w miarę równomierne zużycie. A ośki? Tu nie ma to znaczenia. Określają to przepisy (szczegółowe warunki dopuszczenia pojazdów do ruchu, homologacja itd) i co do zasady powinny być jednakowe na osi. A to, czy będą kierunkowe czy nie, tego samego producenta czy nie, z przodu czy z tyłu, szersze, węższe - nie ma to znaczenia. Wiedza, doświadczenie i trochę zdrowego rozsądku. "Fakt jest taki, że między RWD a FWD może być różnica z bieżnikiem skierowanym w różne strony. Dla tylno napędowych aut przednie koła mają inna geometrie jak dla przednio napędowe" przeczytaj co napisałeś. Przypomina mi to bełkot prawniczy. Panie mecenasie to mogę to zrobić czy nie? Co do zasady tak, ale nie jest to do końca zgodne z prawem... Bez urazy. W byle szmatławcu motoryzacyjnym można to wszystko przeczytać, a wy tu rozkminiacie bzdety nic nie wnoszące do tematu. Dzielcie się doświadczeniami z zakresu użytkowania opon, wrażeniami itd, a nie wiedzą, a często niewiedzą - bo jest to żenujące. A jeśli już ktoś prosi o wyjaśnienie to należy pisać w sposób przystępny, logiczny i czytać to potem, bo jak sam nie kumam o co mi chodzi to istnieje spore prawdopodobieństwo, że ktoś inny też nie zrozumie... Bez urazy. Pozdrawiam
Langista Opublikowano 6 Maja 2020 Opublikowano 6 Maja 2020 Nie wiem czego tu nie rozumieć. Tak ciężko zrozumieć, że auto które ma napęd na przód ma koła ustawione 'na boki', a jak jest tylnonapędowe to do środka? Żebym nie był gołosłowny, masz tu lekturę: https://autoturn.net.pl/wsparcie-autoturn/słowniczek/46-zbieznosc-kol.html Nigdzie nie pisałem że obowiązkiem jest takie dobieranie opon aby wszystko idealnie pasowało i inaczej nam nie wolno. Teraz opony tak są produkowane, że można wszystkie takie same założyć i nie odczujemy różnicy, jednak dla wymagających można się bawić w dobieranie opon specjalnie pod daną oś, bo i o tym już pomyśleli (pewnie ze względu na coraz to szybsze auta ma to znaczenie).
Unf Opublikowano 7 Maja 2020 Opublikowano 7 Maja 2020 Najzabawniejsze jest to, że o "klejeniu" i ogólnie "performance" opon rozmawia się tutaj w kontekście samochodów typu A4 B5/B6/B7 --> samych podsterownych taczek, tak jak by to jakieś wyścigówki były. Nasze modele to się tylko do jazdy na wprost po lotnisku nadają, a nie do pisania że opona X "klei", a Y nie, tak jak by komuś się wydawało, że po naszych polskich drogach wojewódzkich jeździ "rajdowo" w starej A4 3
george Opublikowano 8 Maja 2020 Opublikowano 8 Maja 2020 21 godzin temu, Unf napisał: Najzabawniejsze jest to, że o "klejeniu" i ogólnie "performance" opon rozmawia się tutaj w kontekście samochodów typu A4 B5/B6/B7 --> samych podsterownych taczek, tak jak by to jakieś wyścigówki były. Nasze modele to się tylko do jazdy na wprost po lotnisku nadają, a nie do pisania że opona X "klei", a Y nie, tak jak by komuś się wydawało, że po naszych polskich drogach wojewódzkich jeździ "rajdowo" w starej A4 I czar prysł.
czarny108 Opublikowano 8 Maja 2020 Opublikowano 8 Maja 2020 No to teraz zastanówmy się, czy gówniane opony z przodu spowodują większą podsterowność, czy mniejszą... 1. Pamiętam lata temu jak zmieniłem w Octavii 195/65/15 na 205/55/16 samochód zmienił się nie do poznania.. 2. Kupiłem jakiś czas temu A3 3.2 z założonymi oponami Bridgestone Potenza RE070A. Wszyscy na forum A3 twierdzili, że "ryje przodem". Nic takiego się nie działo... dopóki nie zmieniłem na zimowe w pierwszym sezonie. Ale ta opona na suchym to jest jakiś niedościgniony fenomen. Niestety jest dostępna w dwóch rozmiarach.... 3. W pierwszym sezonie "zimowym" S4 po zmianie na zimówki też wyjeżdża przodem na mokrym asfalcie, co nie zdarzało się na letnich. także... tak....
Langista Opublikowano 8 Maja 2020 Opublikowano 8 Maja 2020 Prawda jest taka, ze zwykłym autem różnicy nie odczujemy. Zaczyna być widoczna dopiero przy szybszych samochodach, nie ważne jakiej marki. Moje b6 jest mega podsterowne, głównie przez to ciężkie 3.0 z przodu i mimo napędu na 4 buty, nie jestem w stanie wykorzystać go w zakrętach bo przednie opony nie wyrabiają z przyczepnością. Nie narzekam na nie jednak bo wiem, że przyczepność tracą dopiero w sytuacji, do której nie zostały przeznaczone (tj. pokonywanie serpentyn w górach bez zwalniania w zakrętach). Takimi szczegółami przejmują się ludzie co wiedzą, że jest to ważne, aby w ich samochodzie były opony specjalnie dobrane tak, żeby mieć jak najwięcej przyczepności.
czarny108 Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 15 godzin temu, Langista napisał: Prawda jest taka, ze zwykłym autem różnicy nie odczujemy. Weźmy pierwszy lepszy test opon 225/45/17 Hamowanie na mokrym np. Miejsce 1. "Goodyer Eagle F1" - 28.8m . Miejsce 38 "Kormoran UHP" - 37.1m Miejsce 53 ostatnie "Star Performer" - 39,4 m Jeżeli takie różnice są gdy siła działa w płaszczyźnie równoległej do kierunku jazdy, to pewnie podobne albo nawet i większe są gdy siła działa w płaszczyźnie prostopadłej do kierunku jazdy - czyli w zakrętach. Tak jak pisałem wcześniej.... nigdy nie zapomnę, jak inaczej przed laty zaczął mi jeździć samochód, gdy założyłem oponę szerszą zaledwie o jeden 1cm. A to było jak najbardziej zwyczajne auto, tanie opony 195 zastąpiłem tanimi oponami 205. To była Octavia 1.8T i po założeniu szerszych nagle zaczęła skręcać :-)
Langista Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 No fajnie, tylko pokazujesz tu skrajne przypadki opony premium, która jedna kosztuje tyle samo co dwie sztuki kormorana albo komplet tych pozostałych..
george Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 Kormoran kosztuje około 180 zł, a Goodyear około 300 zł biorąc pod uwagę możliwości wypada bardzo dobrze. Dla porównania Goodyear Efficientgrip kosztuje 250 zł w 205/55R16.
czarny108 Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 2 godziny temu, Langista napisał: No fajnie, tylko pokazujesz tu skrajne przypadki opony premium Tak. Odsiewając nawet tego no name'a z ostatniego miejsca to pokazuje, że między kimś, kto założy do np. A4 B6 Goodyear'a a kimś kto założy np. Kormorana będzie prawie 10 metrów różnicy w hamowaniu na prostej drodze. Dwie długości samochodu. W zakrętach też będzie inaczej.
Langista Opublikowano 9 Maja 2020 Opublikowano 9 Maja 2020 (edytowane) Tego nie podważam, tu akurat każdy mądry wie, że jakość opony idzie bardzo często z jej ceną. Jednak poprzednia rozmowa była o konkretnym doborze bieżnika opony, którego budowa też ma wpływ na jazdę. Edytowane 11 Maja 2020 przez Langista
trzacha197444 Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 W dniu 9.05.2020 o 22:04, Langista napisał: Tego nie podważam, tu akurat każdy mądry wie, że jakość opony idzie bardzo często z jej jakością. Jednak poprzednia rozmowa była o konkretnym doborze bieżnika opony, którego budowa też ma wpływ na jazdę. "... tu akurat każdy mądry wie, że jakość opony idzie bardzo często z jej jakością..." ???
Langista Opublikowano 11 Maja 2020 Opublikowano 11 Maja 2020 5 godzin temu, trzacha197444 napisał: "... tu akurat każdy mądry wie, że jakość opony idzie bardzo często z jej ceną..." ??? Sorka, słownik mi szaleje ostatnio w telefonie i nie panuje nad nim..
phiel Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 Mam już mętlik, doradzicie coś ? Dębica UHP2 vs Barum Bravuris 5HM vs Fulda SportControl2 vs Hankook Ventus Prime 3 - jest duży sens dopłacać? Jazda bez szaleństwa, ale czasem dynamiczna w zakrętach, ciężkie B8 2.0TDI bez dużej mocy.
Unf Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 1 godzinę temu, phiel napisał: dynamiczna w zakrętach, ciężkie B8 2.0TDI bez dużej mocy. Właśnie o tym pisałem wcześniej To jak ciężkie 2.0TDI bez dużej mocy to co to znaczy jazda "dynamiczna" w zakrętach? Podałeś dwie opony określane mianem klasy ekonomicznej oraz dwie klasy średniej - jeździsz z ludźmi / dzieckiem, spokojnie z punktu A do punktu B? To weź średnie ( Fulda / Hankook ). Masz Audi A4 B8 z 2013 roku i zastanawiasz się nad Barumem? Chłopie
Langista Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 Miałem Hankooki i z czystym sumieniem polecam. Musiałem się ich pozbyć (w sumie nadal mam na sprzedaż komplet 225/45/R17) Bo przeglądu mi diagnosta nie podbił, musiałem zamienić na 235/45/17.. 1
phiel Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 2 godziny temu, Unf napisał: Właśnie o tym pisałem wcześniej To jak ciężkie 2.0TDI bez dużej mocy to co to znaczy jazda "dynamiczna" w zakrętach? Podałeś dwie opony określane mianem klasy ekonomicznej oraz dwie klasy średniej - jeździsz z ludźmi / dzieckiem, spokojnie z punktu A do punktu B? To weź średnie ( Fulda / Hankook ). Masz Audi A4 B8 z 2013 roku i zastanawiasz się nad Barumem? Chłopie Średnio znam temat. Kilku znajomych bardzo pozytywnie się wypowiadało na temat tych tańszych opcji, dlatego też zastanawiam się nad nimi. Trochę szybsze zakręty, ale nie na miarę RS4. Samemu. Porównywałeś te opony w praktyce? Barumy aż takie złe?
greg2505 Opublikowano 12 Maja 2020 Opublikowano 12 Maja 2020 miałem krótki czas barumy ,jak dla mnie za głośne ,miałem dunlop po 3 sezonach popękały między bieżnikiem,dlatego teraz założyłem Dębicę i jak narazie nie zauważyłem różnicy między dunlopem 1
qruku Opublikowano 15 Maja 2020 Opublikowano 15 Maja 2020 3 godziny temu, ostrry napisał: Opony letnie w przeciwieństwie do zimowych to zwykle miękką mieszanka. Chodzi o to, aby przyczepność była możliwie jak największa. Istotnym czynnikiem jest również grubość bieżnika. Gruby bieżnik, to lepsze odprowadzanie wody, co ma znaczenie zwłaszcza na trasach szybkiego ruchu, gdzie wydajność odprowadzania wody powinna być możliwie jak największa, co przekłada się na lepsza przyczepność. Przepraszam, ale większych głupot dawno nie czytałem. Idąc twoim tokiem myślenia opona letnia jest miększa żeby przyczepność w lecie była możliwie jak największa, a opona zimowa jest twardsza żeby przyczepność w zimie była ... mniejsza No geniusz. "Grubość" bieżnika, dedukując że chodzi Ci o "wysokość" bieżnika jest również wyższa w nowych zimówkach vs. oponach letnich. Np. nowe letnie Micheliny PS4 mają tylko lekko ponad 7mm. @ostrry cień mgły chyba Cię dopadł
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się