Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

z dunlopa rt będziesz na pewno zadowolony.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Tylko ponoć żywotność mają bardzo krótką.

Opublikowano

no w zależności od urzytkowania. .

ale 3 sezony max...

coś za coś.

mam je na b5 w 16 calach. wode odprowadzają pieknie. sa dosyc ciche i trzymają sie elegancko.

i dla tego żywotność mniejsza

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

PZERO w różnych testach zawsze bywają w czołówce, najczęściej idą łeb w łeb z ContiSportami 5

No i cenowo lepiej stoją (na oponeo) od Dunlopów...

Opublikowano

Jeździ ktoś na kumho sport ku39 19"? Parametry i testy zachęcające, ale za to wg. wlepki są głośne.

Opublikowano

Nankang NS20. Uzytkuje w 3 autach. Jak za to cene to dobre. Troche na mokrym mogloby byc lepiej.

Opublikowano

Goodyear F1 asymetrii 2. Super opony , bardzo dobrze trzymają w szybkich zakretach, bardzo ciche :)

Opublikowano

Panowie ktoś coś może powiedzieć o vredestein ultrac sessanta? Waham sie czy probować vredestein czy dołozyc do dunlopów? 225/40 r18.

Opublikowano

Dołóż. Na forum jest temat, jak użytkownkom na drodze te opony strzeliły.

Opublikowano

No to grubo..

Opublikowano

Latam na sessantach już 3 sezon ok30tys zrobione, zużycie ok 40% wiec jeszcze 4 sezon przelatają spokojnie. Po przeczytaniu przywołanych wcześniej postów zacząłem regularnie sprawdzać jak wygląda sprawa od wewnątrz koła. Nic się nie dzieje. Ważnym przy tych oponach jest pilnowanie zalecanego ciśnienia( str www vreda). Co do samej opony to jestem bardzo zadowolony. Świetnie odprowadza wodę, nawet przy wjechaniu w kałużę nie straci przyczepności, co do głośności to nie widzę różnicy poprzednio miałem contisport3. Osobną kwestią jest fenomenalny wręcz wygląd opony, ale to osobna kwestia. Podsumowując kolejnym kompletem opon z całą pewnością będzie sessanta.

Opublikowano

Panowie warto brać te Imperiale Ecosport 215/50/17 czy dołożyć te 200zł do Barum Bravuris 225/45/17 ? Głównie miasto, trasa może raz na miesiąc. Jeździł ktoś na tych Imperialach, bo opinie całkiem fajne mają

Opublikowano

Kumpel lata na imperialach ,jest zadowolony(przebieg ~8kkm)

Od siebie dodam że nie są głośne

Opublikowano (edytowane)

Panowie warto brać te Imperiale Ecosport 215/50/17 czy dołożyć te 200zł do Barum Bravuris 225/45/17 ? Głównie miasto, trasa może raz na miesiąc. Jeździł ktoś na tych Imperialach, bo opinie całkiem fajne mają

bierz Imperiale, nie pożałujesz

od siebie jeszcze dodam, że to Imperiale powinny być droższe od Barumów....... więc to, że jakaś opona jest droższa to nie znaczy, że lepsza

Edytowane przez A-rek
Opublikowano

Zamówiłem Imperiale, cena - 179zł za szt. Dzisiaj akurat będę zakładał na koła

Opublikowano

Ja u siebie na aucie mam Michelin PilotSport3 jako spadek po poprzednim właścicielu. Na suchym i mokrym trzymają jak wściekłe i pod tym kątem są kapitalne. Niestety są dość głośne. Albo inaczej - wrażliwe akustycznie na strukturę asfaltu ;)

via Nexus6@Tapatalk

Opublikowano

Ja mam podobnie z Uniroyal ranisport 3, świetnie trzymają, przez swój bieżnik też lekko słyszalne.

Opublikowano (edytowane)

jakie oponki mi doradzicie ?

Goodyear Efficientgrip Performance 205/50 R17 93 W XL

czy

Dunlop SP Sport Bluresponse 205/50 R17 93 W XL

które będą miały lepszy bieżnik i mniej hałasu ?

a i jeszcze jedno co oznacza ten rozmiar xl ?

a moze polecicie cos jeszcze lepszego w tej cenie ?

Edytowane przez akro023
Opublikowano

xl=ExtraLoad, oznacza, że opona taka jest wzmocniona, ma wybity wyższy indeks nośności w porównaniu do jej normalnej wersji którą producent tłucze w największej liczbie sztuk. To nie chęć zarobienia paru złociszy na niejako selekcjonowanej oponie (różnią się one jednak konstrukcyjnie w stosunku do wersji normalnej, mogą być mniej komfortowe), ale sprostanie oczekiwaniom producenta który założył, projektując dane auto, że potrzebuje taki a nie niższy indeks nośności. A nie chce poszerzać laczka opony gdyż spalanie mu wzrośnie a osiągi zmaleją... :whistling:

Więc jeśli powyższe opony są XL przy indeksie 93 oznacza to, że "mainstreamowy" indeks dla tych opon to 91

Opublikowano

ok czaje, a doradzi ktos z oponami ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...