Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Opony letnie - jakie polecacie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To zdecyduje sie na Conti 5.

Mi nie przeszkadza 245/40 tylko mi chodzi czy ładnie bedzie to współgrać z felga 8J :)

Na wlepce rzeczywiście mam taki rożmiar opon jaki pisze :)

  • Odpowiedzi 6.3 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Ładnie to pojęcie względne :wink: jeśli nie masz gleby to będzie ok,

Opublikowano

Nie mam gleby :)

To postanowione , kupuje Conti 5 245/40 r18

Opublikowano

Mi jechałeś po plecach za 88xl/y a tu sam mówisz ze 93xl to 97, wiec idąc tym tokiem 88xl to 92 i tu już jest 630kg a nie 560kg

Oznaczenie Xl mówi, że jest to opona wzmocniona względem standardowej. Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL

Nie chcę być niczyim rzecznikiem, ale jak dla mnie kol. wampir wyraził się jasno: jeśli jakaś opona ma np. 88Y XL, to oznacza to, że typowy model tej opony miałby indeks coś koło 84Y



W Japonii modne są negatywy, na których auto wygląda jakby sie uginało pod ciężarem (lub jak sr**ący pies z rozkraczonymi łapami).

:decayed::grin::D:banan::kox::hi::naughty:

cała prawda o negatywie... :P

Opublikowano

Polecam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40R18 92 Y XL, FP

d6293947edfa3d74.jpg

Opublikowano

A ja od początku tego sezonu latam na Vredestein Ultrac Vorti R i szczerze polecam :good:

Opublikowano

:facepalm: a tu dalej swoje xl podwyższa nośność a nie obniża

http://www.opony.com.pl/opony-porady-ekspertow/opony-wzmacniane-xl-fakty-i-mity/?id=19

Przecież wypowiedzi expertów z tego linka mówią dokładnie to co ja napisałem!

I to samo napisał wampir :hi:

Ehhh...

Expert z linka:

"Dla przykładu opona Continental o rzeźbie bieżnika ContiPremiumContact 2 w rozmiarze 225/55R16 i indeksie prędkości W, występuje w wersji "normalnej" - indeks nośności 95 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 690 kg) oraz w wersji "XL" - indeks nośności 99 (czyli maksymalne obciążenie jednej opony to 775 kg)."

Wampir:

"Jeżeli opona o danym rozmiarze ma np. indeks 93 to opona wzmocniona będzie miała 97XL. Miałem kiedyś takie w Contisport 3. Twarde ścianki, niski komfort ale czucie auta rewelacyjne."

A teraz udowodnij proszę, że ja i wampir mówimy coś zupełnie przeciwnego! :hi:

Opublikowano

a może ktos załatwia taniej oponki ? :naughty::grin::banan:

Opublikowano

Możesz rozwinąć myśl...? Co z PZERO Rosso?

Zapomniałem, że Rosso jeszcze są w produkcji... ;) Generalnie żadne PZero nie są złe, ale Rosso to stary model, Nero GT to powiedzmy dobra "zwykła" opona, a jeśli ma być a'la sportowa, to PZero bez żadnych dopisków.

Miałem zwykłe PZERO a teraz mam Rosso... generalnie jest dobrze, acz mam wrażenie, że Rosso czasem pracują na granicy przyczepności... na PZERO nie miałem tego odczucia. Choć może to też wynikać z faktu, że ostatnio częściej w zakrętach korzystam z dobrodziejstw napędu quattro, tj. wchodzę w nie z większą prędkością :)

Opublikowano

a może ktos załatwia taniej oponki ? :naughty::grin::banan:

własnie, może ktoś załątwia coś? :)

Opublikowano

a może ktos załatwia taniej oponki ? :naughty::grin::banan:

własnie, może ktoś załątwia coś? :)

Panowie... zapomnijcie ;) Chyba że ktoś ma dostęp do opon które "wypadły komuś z ciężarówki" :D Widzę rynek od strony sprzedawcy i powiem, że niektóre sklepy internetowe (szczególnie 2-3, nie będe wymieniał nazw, ale Oponeo się do nich nie zalicza) sprzedają opony klientowi detalicznemu za takie same pieniądze jak producenci nam, czyli nie najmniejszej firmie będącej ponad 20 lat na rynku... Sam kupuje motocyklowe opony przez neta, a w samochodowych czasem wolę dołożyć pare złotych i wziąć na miejscu, bo w razie jakiś reklamacji wszystko jest znacznie prostsze.

BeyerBrown- jest nowe, odświeżone PZero :) ale generalnie wiadomo, odczucia z jazdy to rzecz subiektywna- ja mówię bardziej o pozycjonowaniu modeli przez producenta i wiem jaka jest różnica w technologii między starszymi i nowymi modelami.

Opublikowano

Polecam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40R18 92 Y XL, FP

d6293947edfa3d74.jpg

Ładnie te oponki wygladaja,moze jak zuzyje Dunlopa to nastepne kupie takie,ale jak narazie jezdzilem aby na Dunlop i jestem mega zadowolony. Polecam

Opublikowano

Mam Asymmetric 2 kupione jako nowe w zeszłym roku w hondzie ufo 2.2 (225/45 r17) i szczerze polecam....ciche,super trzymają i na suchym jak i na mokrym.

Nie mam zastrzeżeń

Pozdrawiam.

Rafał

Opublikowano

jest nowe, odświeżone PZero ale generalnie wiadomo, odczucia z jazdy to rzecz subiektywna- ja mówię bardziej o pozycjonowaniu modeli przez producenta i wiem jaka jest różnica w technologii między starszymi i nowymi modelami.

A co w nich ogólnie jest nowego? Wzór bieżnika wydaje mi się być bez zmian... Conti dla przykładu co nowszy model to zmiana designu...

Opublikowano

Conti idzie inną drogą- tak jak mówisz, co generacja to inny bieżnik. Chociaż, czego nikt głośno nie mówi, jak opona jest produkowana ileś lat (np do niedawna był robiony stary, pierwszy Premium, a Sport 2 jest nadal w produkcji - chociaż już są Premium 5 i Sport 6) to wersja z poprzednich lat często jest zupełnie inna niż ta nowsza bo modyfikują je na bieżąco.

Pirelli wyszło z założenia że dobrej gumy się nie zmienia, więc kształt bieżnika jest tylko "zliftowany", karkas w sumie też podobny, największa różnica w mieszankach tak naprawdę- bardziej przyczepne na deszczu (więc i na suchym też), i wg deklaracji sporo cichsza. Póki co klienci z tych nowych zadowoleni, chociaż najlepiej by było gdyby ktoś bezpośrednio przesiadł się ze starszej PZero na nowszą...

Opublikowano

Polecam Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 225/40R18 92 Y XL, FP

d6293947edfa3d74.jpg

Ładnie te oponki wygladaja,moze jak zuzyje Dunlopa to nastepne kupie takie,ale jak narazie jezdzilem aby na Dunlop i jestem mega zadowolony. Polecam

AsymmeTric 3 jest cichsza od asymmetric 2 i podobno mniejsze zużycie bieżnika . W rankingu opon na pierwszych miejscach .

Opublikowano

najlepiej by było gdyby ktoś bezpośrednio przesiadł się ze starszej PZero na nowszą...

Tyle, że sprawa się komplikuje przez fakt, że opony podczas użytkowania się zużywają i nawet gdybym kilka lat temu zakupił drugi taki sam komplet PZERO (które to konserwowałbym i przechowywał w odpowiednich warunkach by się zbytnio nie postarzały) i po zajechaniu pierwszego kompletu założył teraz ten zapasowy, to też bym odczuł różnicę na plus - w końcu grubość bieżnika opony ma bardzo istotny wpływ na jej właściwości jezdne :)

Można jakoś rozpoznać które opony są nowszej generacji a które starszej? Czy tylko po dacie produkcji?

Opublikowano (edytowane)

Kurcze, zapomniałem o jednej ważnej rzeczy- teraz do 17" jest lekko odświeżony stary bieżnik i nie do rozpoznania, a przecież od 18" wzwyż są 3 różne bieżniki... Mój błąd, sorry. Te pozostałe 2 też jako po prostu PZero, ale po nich już widać że są inne, chociaż mają elementy ze starej wersji.

Edytowane przez wojtek_lbn
Opublikowano

Nowe PZERO zmieniły się jednak wizualnie i teraz są oferowane w dwóch wersjach - do samochodów sportowych i do luksusowych limuzyn.

https://www.pirelli.com/tyres/pl-pl/car/find-your-tyres/products-sheet/p-zero#/details

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...