Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6] Szary Avant / Prawie wszystko mający ALTek ? :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Bohaterem jest zwyczajne Audi A4 B6 Avant z 2004 roku [8E5 0BH]. W moim posiadaniu od marca 2016 roku.

Podstawowe informacje o samochodzie:

Data produkcji - lipiec 2004
Typ - 8E5 0BH
Przebieg - 173000 km [przy zakupie], obecnie 222000 km [10/2019]
Typ nadwozia - Avant
Silnik - 2,0 l benzyna [ALT] + Gaz [Stag 4 QBOX, wtryskiwacze Barracuda 115]
Skrzynia biegów - Multitronic 01J [GWS]
Lakier - 4A4A - LY7Q [Atlas Grey]
Kolor wnętrza - LA [Soul]

Najważniejsze wyposażenie z jakim auto wyjechało z fabryki [przede mną nic nie było modzone]:

- Fotele sportowe skóra/alkantara z elektryczną regulacją odcinka lędźwiowego wraz ze schowkami i siatką oparcia. Tylna kanapa dzielona z zagłówkami na wszystkich siedzeniach [Q1D, 3L3, 7P1, N7U, PLE, 3NZ, 3Q6]
- Podłokietnik przód [skóra] oraz tył z uchwytem na napoje oraz apteczką pierwszej pomocy [6E3]
- Kierownica sportowa trójramienna wykończona skórą [2PV]
- Dekory wewnętrzne drewniane, bursztyn Vavona - wysoki połysk [5ME]
- Gałka zmiany biegów drewniana, rączka hamulca wykończona skórą [6PC, 6Q3]
- Szyby przednie oraz tylne w pełnej elektryce z domykaniem na pilota [4R4]
- Kolorowy komputer pokładowy FIS wraz z nawigacją BNS 4.1 [9Q4, PNH]
- Radio Concert 2 z zestawem audio BOSE z dynamiczną redukcją hałasu podczas jazdy (AudioPilot) [8UD, PBL, 8RY]
- Pakiet oświetlenia wnętrza [QQ1, WSP]
- Sportowy pakiet zawieszenia (zawieszenie obniżone o 20 mm), kategoria wagowa: przód 6, tył 9 [1BE, 0JF, 0YJ]
- Dolne listwy ochronne oraz obudowy lusterek zawnętrznych lakierowane w kolorze nadwozia [VR2, 6FB]
- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie [6XC]
- Listwy ozdobne oraz relingi dachowe chromowane [3S1, 4ZB]
- Felgi aluminiowe 7,5Jx17 ET 45 – 6 ramienne z oponami 235/45R17 (lato) + Felgi aluminiowe 7Jx16 ET 42 "Biedronki" z oponami 205/55R16 (zima) [CD0, CB1, PRS]
- Hamulce przód 288 mm, tył 245 mm [1LB, 1KD]

Dołożone wyposażenie [wszystko jak w oryginale]:

- Lusterka zewnętrzne regulowane elektrycznie oraz ogrzewane [6XD]
- Tempomat [8T1]
- Ultradźwiękowy układ pomocy przy parkowaniu PDC tył [7X1]
- Wewnętrzne lusterko samościemniającę z czujnikiem światła 8P0 857 511 [4L6]
- Przełącznik świateł z funkcją AUTO [ oraz przełącznik Coming/Leaving Home [8K5]
- Instalacja do telefonu komórkowego z systemem głośnomówiącym Bluetooth 8P0 ... AA [9ZF]
- Zestaw hamulcowy przód 320 mm oraz tył 288 mm po pełnej regeneracji z tarczami i klockami FERODO [1LA, 1KW]
- Przekładnia kierownicza Servotronic - Nowa przekładnia o numerze 3R0 ... A z Seata Exeo oraz nowa pompa wspomagania z ASO [1N3]

Dodatkowo zrobione:

- Wyłączenie funkcji AudioPilot
- Zamontowanie osłon szyn foteli przednich
- w 2016 zrobiona korekta lakieru oraz położony wosk [na dzisiaj lakier wymaga drobnych poprawek]
- Przeprogramowanie sterownika komfortu [dodanie automatycznego blokowania drzwi po przekroczeniu 15km/h]
- Wymienione wszystkie cewki zapłonowe na nowe oryginalne o numerze 06C 905 115 M
- Zamontowany zestaw naprawczy rolety bagażnika 8E9 898 661 4PK
- Zrobiony serwis silnika - ori zestaw rozrządu z pompą wody, filtry oleju, paliwa, powietrza i kabinowy, olej Castrol Edge 5W30, świece DENSO K16TT (z jedną elektrodą), płyn G13 [Przebiej ok. 174000 km]
- Zrobiona wymiana oleju w skrzyni Multitronic u kolegi Bart-S [przy przebiegu ok. 200000 km]
- Kierownica multifunkcyjna czteroramienna z A4 B8 wraz z modułem kierownicy Q oraz taśmą
- Dołożony przycisk MENU do obecnego panelu nawigacji w tunelu środkowym
- Lampy przednie przerobione na bi-halogen H7 z soczewkami z A4 B8
- Pełna regeneracja zawieszenia, tył oraz przód, wszystko co można było kupione z Lemfordera, śruby i drobiazgi z ASO, amortyzatory Monroe, stare zostały tylko sprężyny oraz sanki i zwrotnice przedniego zawieszenia
- Wymieniony alternator na regenerowany
- Wymienione elementy odmy silnika
- Wymieniony silniczek tylnej wycieraczki na nowy [Valeo]
- Kupione nowe opony letnie Uniroyal 235/45R17 [lato 2019] - Zregenoroawne felgi zimowe "Biedronki" oraz kupione nowe opony zimowe Nokian WR D4 205/55R16 [zima 2019/2020] - Regularne serwisy olejowo filtrowe [filtry knecht'a olej motul], od następnej wymiany przeskakuję na Ravenol'a
- Radio nawigacja RNS-E LED z Seata Exeo wraz z kamerą cofania z Audi Q7
- Wymieniony Klimatronik pod radio 2DIN z regulacją grzania foteli
- Dołożone maty grzewcze foteli przednich
- Dekory wnętrza zmienione na ori Black Piano
- Zrobiony serwis klimatyzacji - nowy kompresor, skraplacz, osuszacz, dysza rozprężna, czyszczenie układu
- Wymieniony termostat cieczy chłodzącej silnika na nowy ORI
- Wymieniony czujnik poziomu oleju w misce na Hella (Ori bez znaków Audi), nowy napinacz paska PK, łożysko alternatora i pasek PK
- Radio nawigacja RNS-E LED z seata Exeo wraz z kamerą cofania z Audi Q7 [1N3]
- Montaż VFIZ'a

Zrobione w 2021:

- Montaż lamp Bi-Xenonowych z soczewkami Evox-R oraz modułu i czujników samopoziomowania lamp przednich [Lampy made by @kamil-vag]
- Montaż homologowanych lamp DRL w halogenach [Wpadły lampy DRL dedykowane pod golfa V GTi z all ale z homologacją]
- Montaż instalacji spryskiwaczy lamp
- Pakiet zewnętrzny S-Line/S4 zderzak przedni ze spryskiwaczami lamp i tylny S-Line, lotka klapy S-Line z B6, listwy drzwi i grill z S4
- Montaż modułu oraz anteny systemu TPMS [czekamy na wiosenną zmianę kół na letnie wraz z czujnikami]
- Wymiana sprężyn zawieszenia tylnego i zrobienie pełnej geometri zawieszenia

Plany:

- Montaż lusterek składanych z wkładami fotochromatycznymi, blendami z A6 C6 i modułami od kkam'a [lewe lustro założone, reszta czeka]
- Przerobienie foteli kierowcy i pasażera na elektrycznie regulowane z modułem pamięci dla fotela kierowcy [części są, trzeba znaleźć czas na przerobienie foteli]
- Wymiana klocków hamulcowych przód i tył na EBC [klocki zamówione]
- Zmiana szyby przedniej, lusterka wewnętrznego na wersję z B7 z czujnikiem deszczu i przerobienie instalacji pod MCE z B7 [plan na przyszłość]
- Regulacja instalacji LPG oraz wymiana kilku kostek elektrycznych pod maską ze względu na uszkodzone zatrzaski [wszystko czeka na montaż]

Oczywiście samochód na bieżąco eksploatowany i serwisowany, wymieniany olej średnio co 10000 km, świece filtry, i wszystko co w danej chwili wymaga naprawy.

Zdjęcia z prac i spojlery będą wpadały sukcesywnie w miarę wolnego czasu.

Marzec 2016 - samochód w chwili zakupu

  Pokaż ukrytą zawartość

Marzec 2017 - sesja zdjęciowa

  Pokaż ukrytą zawartość

Pełna lista wyposażenia samochodu [wyposażenie fabryczne]

  Pokaż ukrytą zawartość

Historia napraw w ASO:

  Pokaż ukrytą zawartość

Czyszczenie soczewek lamp przednich [przed modyfikacją na bi-halogen]

  Pokaż ukrytą zawartość

Czyszczenie silniczka tylnej wycieraczki [ostatecznie wpadł nowy silniczek bo czyszczenie nie przyniosło efektu]

  Pokaż ukrytą zawartość

Montaż układu PDC tył

  Pokaż ukrytą zawartość

Montaż modułu Bluetooth

  Pokaż ukrytą zawartość

Montaż oświetlenia tablicy rejestracyjnej LED

  Pokaż ukrytą zawartość

Swap układu hamulcowego na 320mm / 288mm

  Pokaż ukrytą zawartość

Regeneracja zawieszenia oraz montaż przekładni Servotronic [3R0 ... A] wraz z nową pompą wspomagania

  Pokaż ukrytą zawartość

Drobne prace silnikowe [wymiana uszczelki pokrywy zaworów, odmy, alternatora i innych drobiazgów]

  Pokaż ukrytą zawartość

Małe podsumowanie zakupów na forum:

  Pokaż ukrytą zawartość

 

Edytowane przez MaTeo85
  • Pomoc techniczna 1
  • Super 2
Opublikowano

Auto wygląda dobrze ale wybrałeś najgorsze możliwe połączenie w tym samochodzie .silnik plus skrzynia.

Opublikowano
  W dniu 6.05.2016 o 11:18, hunter91 napisał(a):

Auto wygląda dobrze ale wybrałeś najgorsze możliwe połączenie w tym samochodzie .silnik plus skrzynia.

Tak naczytałem się wiele złych opinii na temat tego zestawu, ale wybór był świadomy i wiem na czym stoję. Oczywiście liczę się z tym że ew. naprawy to spory koszt ale nie zrażam się na dzień dzisiejszy autko śmiga jak trzeba.

A auta dla siebie szukałem ponad pół roku (najpierw miała być Primera P12 ze stajni Nissana ponieważ mam P11 i jestem bardzo zadowolony, później Mazda 6 aż w końcu skończyło się na Audi) i myślę że ten egzemplarz jest po prostu zadbany. Niestety ale na rynku jest tyle szrotów że brakuje słów.

Ten konkretny egzemplarz do najtańszych nie należał ale zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz po prostu wygląda dobrze, a i pod względem mechanicznym nie wiele jest do poprawy.

Opublikowano

No tak świadomie wybrałeś takie zestawienie,lecz wad fabrycznych nie ominiesz

Opublikowano

Masz rację wady fabryczne są ciężkie do wyeliminowania, a czasem nawet niemożliwe, jednak mimo wszystko wolę taki zestaw niż auto trupa po nie wiadomo jakich przygodach. Tutaj przynajmniej z góry mam wiadomości co mnie może spotkać prędzej lub później. Wiadomo że inne "kwiatki" mogą wyjść w przyszłości ale na tyle dużo czasu na zdobycie jakiejś wiedzy poświęciłem przed kupnem auta żeby to ryzyko zminimalizować.

Opublikowano

Ładne autko. Przebieg sprawdzales? Nie sluchaj innych odnosnie silnika alt. Każdy silnik jest inny. Ja mam też alt i rzadko dolewam oleju (bo nie ma potrzeby) a znowu kumpel tez ma alt i dolewa pol litra na 1000km.

Gaz do alt tez nie problem. Mialem sam problemy i meczylem sie ponad rok. W koncu pojechałem do odpowiedniego goscia i z głowy. Odnośnie skrzyni to sie nie wypowiem ale jak sie dba tak sie ma. Jak ktoś dbal i wymienial olej to powinna sie sprawowac. Pzdr

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Nie lej Castrola!!!

Silnik zawsze można zmienic:) Grunt że właściciel zadowolony:)

Opublikowano (edytowane)

Ja leje Castrola 10W40 i mam w miarę spokój. Chociaż też słyszałem że Castrol się popsuł. Podobno już Mobil jest lepszy nie mówiąc o Motulu czy Liqui Moly .

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez rozek
Opublikowano

Co do przebiegu to tak sprawdzany i faktycznie tyle ma co powinien mieć. A przynajmniej jeśli chodzi o informacje z ASO. W aucie po za licznikiem gdzieś jeszcze jest przebieg przechowywany?

Olej i tak będzie zmieniany co 15tyś km więc nie za bardzo ma znaczenie co będzie. Zresztą wydaje mi się że Castrol ma raczej złą opinię przez te oleje lane z beczki (mało który warsztat miesza olej w beczkach przez co ten traci dużo na jakości)

Gaz to jeszcze poprzedni właściciel montował, gdyby auto było bez to pewnie sam bym nie zakładał jednak chwalę sobie wizyty na stacji gdzie zbiornik gazu to max 60 zł a ponad 400 km spokojnie robię.

Opublikowano

To ile ci pali gazu?

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
  W dniu 9.05.2016 o 07:28, rozek napisał(a):

To ile ci pali gazu?

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

tak na luźno licząc ok 10 - 11l /100 km jazda różnie miast + czasem trasa. Pewnie dało by się zejść jeszcze niżej, ale najpierw trzeba opanować jazdę automatem, chociaż z drugiej strony nie mam zamiaru jeździć autem jak emeryt :)

PS. Jak rajdowiec też nie jeżdżę

Opublikowano

A mówią ze jak masz w automacie to ci wiecej pali. Ja mam manual i w mieście ponizej 13 nie zejde. Trasa 10.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
  W dniu 9.05.2016 o 08:24, rozek napisał(a):

A mówią ze jak masz w automacie to ci wiecej pali. Ja mam manual i w mieście ponizej 13 nie zejde. Trasa 10.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Wydaje mi się że wszystko zależy jak się jeździ. Osobiście nie szarżuję ale nie lubię się wlec. Po mieście staram się wyprzedzać sytuację i nie gazować po to żeby zaraz zatrzymać się na czerwonym itp. Oczywiście jak trzeba się gdzieś wcisnąć to trzeba i wtedy gaz idzie w podłogę. Po za tym staram się zachować jakąś tam odległość od poprzedzającego mnie auta dzięki czemu mało hamuję co na pewno tez ma spory wpływ na spalanie. Gdybym jeździł nerwowo i skokami to pewnie i z 15l/100 wciągnie.

Opublikowano

Ja nie jeżdżę spokojnie ani nie jak dziadek. Umiarkowany mam stul jazdy. Teraz musze wymienic świeczki bo od mojej kadencji czyli od roku nie byly wymieniane a nie wiem ile wcześniej jezdzilo auto na nich a zapomniałem w ogóle o nich:-D

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
  W dniu 9.05.2016 o 09:43, rozek napisał(a):

Ja nie jeżdżę spokojnie ani nie jak dziadek. Umiarkowany mam stul jazdy. Teraz musze wymienic świeczki bo od mojej kadencji czyli od roku nie byly wymieniane a nie wiem ile wcześniej jezdzilo auto na nich a zapomniałem w ogóle o nich:-D

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Ja właśnie idę do auta świeczki zmienić bo pewnie mam jakieś padło bo już musiałem cewkę zmienić bo padła, ale wymienie nie jak wszyscy polecają na NGK tylko mam DENSO K16TT z jedną elektrodą bo do gazu ponoć lepiej.

Opublikowano

Do gazu jedna elektroda, tak lecz czy Denso będzie lepsze. Ile osob tyle zdan. NGK wiem ze na pierwszy montaż szlo. Ja teraz zmieniam na te NGK LPG 1 1496 irydowo-platynowe. Tez różne zdania są ale póki sam nie założę to sie nie dowiem.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Opublikowano
  W dniu 9.05.2016 o 10:13, rozek napisał(a):

Do gazu jedna elektroda, tak lecz czy Denso będzie lepsze. Ile osob tyle zdan. NGK wiem ze na pierwszy montaż szlo. Ja teraz zmieniam na te NGK LPG 1 1496 irydowo-platynowe. Tez różne zdania są ale póki sam nie założę to sie nie dowiem.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Mi sie wydaje że nie ma większego sensu inwestować w drogie świeczki do gazu. DENSO ten sam model mam w drugim aucie Nissanie Primera P11 i jest OK. A do Audi kupiłem te bo akurat takie mieli na stanie i zobaczymy co z tego będzie.

Opublikowano

Założę w czwartek i zobaczymy

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
  W dniu 10.05.2016 o 13:02, rozek napisał(a):

Założę w czwartek i zobaczymy

Jak na tych świeczkach NGK do gazu się jeździ? Odczuwasz jakiekolwiek różnice w pracy silnika?

Ja na swoich DENSO zrobiłem już kilka tyś. km i jestem zadowolony, silnik pracuje równiutko bez żadnego problemu zarówno na gazie jak i benzynie.

Średnie spalanie miasto ok 11 - 12 l/100 km a na trasie (autostrada ciągle 140 - 160 km/h) ok 13 l/100 km

Opublikowano

No widzę różnicę. Spalanie wzrosło do 18l. gazu. Zareklamowalem je i uznali reklamacje. Założyłem zwykłe bo się wkurzylem i powiedzialem ze wiecej fabryki poprawiać nie będę bo wydalem 250zl a tylko pogorszylem choć powiem Ci że dynamika była odczuwalna. Jezdzil dużo plynniej i było czuć różnice na pewno.

Wysłane z mojego GT-I8190N przy użyciu Tapatalka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...