Skocz do zawartości
IGNOROWANY

klima nabita ale nie działa wtf ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Chciałbym opisać swój problem. Wczoraj pojechałem sprawdzić i nabić klimatyzację, miły pan wszystko sprawdził pod względem szczelności i uzupełnił wszystko jak trzeba. kontrolka ECON zgasła jednak klima nie działa. AUtko zostało podłączone pod komputer i nie wykazało żadnych błędów. Zaczęliśmy sprawdzać wszystko po koleji i doszliśmy do kompresora który... i terazzzzz pytanie! całe koło na pasku się kręci ale podczas uruchamiania compresor nie załącza się tz. nie kręci się ten środek wewnątrz koła. Nie wiem czy to istotne ale mechanik chciał kluczem przekręcić to coś w środku ręcznie ale ni huhu. Jak się zabrać do tego? wymiana całego kompresora czy regeneracja ? Możecie coś podpowiedzieć

Pozdrawiam

Opublikowano

Zaczął bym od sprawdzenia sprzęgła sprężarki może jest zerwane albo sprężarka zatarta i sprzęgło na pewno zerwane. Ściągnij kolo ze sprzęgłem i spróbuj pokręcic sprężarka jak nie pójdzie znaczy zatarta.

Opublikowano

Czesc, klima nabita na full nie widać żadnych wycieków odgrzybiona 2 razy wszystko działa pięknie ale tylko na niskich obrotach. Podczas jazdy gdy obroty są na wysokości około 1500 klima działa poprawnie lecz gdy jedzie się z wieksza prędkością i obroty utrzymają się powyżej 2000 przez 1 / 2 minuty to przestaje działać i leci ciepłe powietrze. Czego to może być wina ??

Opublikowano

Podłącz kompa i sprawdź czy są błędy, może to coś podpowie.

Opublikowano

Witam, mam problem z klimatyzacją mimo wymiany kompresora. Sprężarka wymininona na regenerowaną, napełnona, zamontowana prawidłowo. Na penelu wyłącza się econ ale klimy nie ma. Napięcie do sprężarki idzie ale bardzo słabe, po włączeniu klimy powinno skoczyć (według elektryka ) ale nic się nie dzieje.

Może miał ktoś podobny problem? Proszę o radę bo elektryk rozkłada ręce, :)

Audi A4 B7 kod silnika BLB sprężarka z elektrozaworem

Pozdrawiam

Opublikowano

sprawdzal twoj ele. przekaznik

napięcie właśnie sprawdzał na nim

Opublikowano

napewno sprawidzl jakie napiecie wychodzi z przekaznika i jakie wchodzi na kompresor? jesli jest inne to gdzies styku nie ma albo przewod przetarty dostal wody,skorodowal i moze zaklocac napiecie

Opublikowano

witam. Kupiłem audi a4 b6 1.9 tdi Avf 2003r i nie działa klima. Pierwsze co to pojechałem zobaczyć czy jest czynnik. Czynnika nie było. Okazało się że jest zerwane sprzęgło zrywne. Kupiłem nowe sprzęgło ale po wyjęciu sprężarki okazało się jest przytarta. Kręcila się lekko palcami ale kilka obrotów i ją blokowalo. Potem ruch wstecz i znowu kilka obrotów się kręcila i znowu ją blokowalo, więc wymieniłem sprezarke na regenerowana. Wsadzilem nabilem i dalej nie chodzi klima. Po włączeniu sprężanie nie rośnie. Pokazuje 6 bar czyli tyle ile nabil mi gość tą swoją maszynka. Prąd do zaworu na sprezarke dochodzi. Gdzie mam szukać? Podlaczalem pod kompa i zero błędów.

Opublikowano

Jaka sytuacja na panelu klimy? Econ gaśnie?

Wentylator z klimy się kręci?

Wysłane z mojego iPada...

Opublikowano

Wcześniej econ nie gasl jak nie było gazu ale po napelnieniu normalnie gaśnie. Wentylator chodzi. A jeszcze takie pytanie. Czy jeśli podaje napięcie bezpośrednio z akumulatora na zawór w kompresorze i słyszę jak zawór tyka cyka to sprężarka powinna zacząć pompowac? Bo tak robiłem i słychać że zawór chodzi ale sprężarka nic nie pompuje. Czyżby z " regenerowana " Sprężarka jest coś nie tak?

Opublikowano

witam. Kupiłem audi a4 b6 1.9 tdi Avf 2003r i nie działa klima. Pierwsze co to pojechałem zobaczyć czy jest czynnik. Czynnika nie było. Okazało się że jest zerwane sprzęgło zrywne. Kupiłem nowe sprzęgło ale po wyjęciu sprężarki okazało się jest przytarta. Kręcila się lekko palcami ale kilka obrotów i ją blokowalo. Potem ruch wstecz i znowu kilka obrotów się kręcila i znowu ją blokowalo, więc wymieniłem sprezarke na regenerowana. Wsadzilem nabilem i dalej nie chodzi klima. Po włączeniu sprężanie nie rośnie. Pokazuje 6 bar czyli tyle ile nabil mi gość tą swoją maszynka. Prąd do zaworu na sprezarke dochodzi. Gdzie mam szukać? Podlaczalem pod kompa i zero błędów.

Kolego, po zatarciu, wymieniłeś tylko sprężarkę i nic więcej nie robiłeś?

Jeżeli tak to nie licz na to, że układ będzie działał prawidłowo i bezawaryjnie, Po zatarciu sprężarki jest kilka rzeczy do wymiany, i płukanie układu, poczytaj, jest o tym trochę w sieci. :wink:

Sam jestem dopiero co po zatarciu sprężarki, nie nadawała się do niczego, wymieniony osuszacz dysza rozprężna, chłodnica (skraplacz), plus płukanie układu, koszt 1900zł., 12 miesięcy gwarancji na kompresor.

Opublikowano

Witam,

Ostatnio zauważyłem ze jak przekraczam jakies 140km/h przy wysokich temperaturach zewnetrznych klima zaczyna slabiej chlodzic. Jak zwalniem do np 100 odrazu czuc ze z nawiewów leci zimniejsze powietrze. Dziwne tez jest to ze jak np jade 160km/h i uzyje spryskiwacza na przednia szybe odrazu czuc jak zimniejsze powietrze wylatuje z kratek trwa to okolo kilku sekund od momentu uzycia spryskiwacza. Brak bledów w komputerze. Kiedys miałem problem z nieszczelna sprezarka ale zostal on naprawiony. Ktos mial podobny problem i sobie z nim poradził ?

Opublikowano

masz osłonę pod silnikiem ?

Opublikowano

witam. Kupiłem audi a4 b6 1.9 tdi Avf 2003r i nie działa klima. Pierwsze co to pojechałem zobaczyć czy jest czynnik. Czynnika nie było. Okazało się że jest zerwane sprzęgło zrywne. Kupiłem nowe sprzęgło ale po wyjęciu sprężarki okazało się jest przytarta. Kręcila się lekko palcami ale kilka obrotów i ją blokowalo. Potem ruch wstecz i znowu kilka obrotów się kręcila i znowu ją blokowalo, więc wymieniłem sprezarke na regenerowana. Wsadzilem nabilem i dalej nie chodzi klima. Po włączeniu sprężanie nie rośnie. Pokazuje 6 bar czyli tyle ile nabil mi gość tą swoją maszynka. Prąd do zaworu na sprezarke dochodzi. Gdzie mam szukać? Podlaczalem pod kompa i zero błędów.

Kolego, po zatarciu, wymieniłeś tylko sprężarkę i nic więcej nie robiłeś?

Jeżeli tak to nie licz na to, że układ będzie działał prawidłowo i bezawaryjnie, Po zatarciu sprężarki jest kilka rzeczy do wymiany, i płukanie układu, poczytaj, jest o tym trochę w sieci. :wink:

Sam jestem dopiero co po zatarciu sprężarki, nie nadawała się do niczego, wymieniony osuszacz dysza rozprężna, chłodnica (skraplacz), plus płukanie układu, koszt 1900zł., 12 miesięcy gwarancji na kompresor.

dokladnie tak:)

Opublikowano

To jest problem z silniczkami od kapek, zrób nastawy podstawowe i będzie po problemie, zauważ że powyżej 140 km/h poprostu słabiej wieje, chyba że u ciebie coś innego, ale radzę sprawdzić, dla testu możesz też włączyć obieg zamknięty i ci porządnie dmuchanie

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Klapki nie mają nic do prędkości...

Jeśli np. nie masz osłony pod silnikiem to przy sporej prędkości powietrze wpada również od dołu do komory silnika między silnik a chłodnice i robi tak zwaną poduszkę powietrzną uniemożliwiając przepływ powietrza które wpada i powinno przepłynąć przez chłodnice klimy od przodu

Dlatego przy dużych prędkościach może być problem z chłodzeniem...

Opublikowano (edytowane)

Klapki nie mają nic do prędkości...

Jeśli np. nie masz osłony pod silnikiem to przy sporej prędkości powietrze wpada również od dołu do komory silnika między silnik a chłodnice i robi tak zwaną poduszkę powietrzną uniemożliwiając przepływ powietrza które wpada i powinno przepłynąć przez chłodnice klimy od przodu

Dlatego przy dużych prędkościach może być problem z chłodzeniem...

mam oslone pod silnik i pod skrzynie. Kiedys nie bylo tego problemu pierwszy raz zaobserwowalem to rok temu latem. Czy VCDSem mozna sprawdzic jakos cisnienie w ukladzie klimatyzacji moze faktycznie za malo czynnika jest ? chociaz dziwi to ze jak daje spryskiwacz na szybe to odrazu chlodzi dobrze czyli tak jak by jednak cos z tymi silniczkami bylo ?

Edytowane przez ptaku999
Opublikowano

Czy VCDSem mozna sprawdzic jakos cisnienie w ukladzie klimatyzacji
można... :)

5 bar bez obciażenia

Opublikowano

Klapki nie mają nic do prędkości...

Jeśli np. nie masz osłony pod silnikiem to przy sporej prędkości powietrze wpada również od dołu do komory silnika między silnik a chłodnice i robi tak zwaną poduszkę powietrzną uniemożliwiając przepływ powietrza które wpada i powinno przepłynąć przez chłodnice klimy od przodu

Dlatego przy dużych prędkościach może być problem z chłodzeniem...

Niestety kolego ale jednak ma i przerabiałem temat, Tu jest opisany problem, Nie twierdze że to jest problem kolegi ale objawy jak dla mnie pasują, i warto sprawdzić. Żeby nie było że się wymądrzam to tylko sugestia .

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/321241-niska-sila-nawiewu-przy-wyzszych-predkosciach-a-po-uruchomieniu-spryskiwacza-mocno-wieje/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...