Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B7 BPW] Opinie o silniku BPW


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja postawie takie pytanie tez mam silnik o jakim tu mowa mam najechane troche ponad 170tys mam DPF-a odkad kupilem auto jezdze na oleju MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 i wymieniam go co 10tys wczesniej auto w DE jezdzilo na Castrolu Longlife i byl wymieniany co 20tys. przez poprzedniego wlasciciela i powiem szczerze jest to moje pierwsze audi , ktore nie bierze ani grama oleju w poprzednich (tez diesle) musialem srednio co 1tys km dolewac okolo 150ml oliwy a teraz takie cos czy to normalne dodam iz oleju nie przybywa poziom jest caly czas jednakowy w oleju nie czuc tez ropy, jak narazie ani razu nie wlaczyla mi sie procedura wypalania filtra...glownie chodzi mi o to czy to dobrze ze nie bierze wogole bo kiedys slyszalem ze kazde auto musi troche wziasc...:mysli:

Opublikowano

piotrsob1 - na forum są osoby którym po usunięciu DPFa przestało przybywać oleju - jak to wyjaśnić?

Chętnie poczytam ich relacji na ten temat :)

Opublikowano

U mnie toże - dwie wymiany oleju po 15 tys. i grama oleju ani nie ubyło, ani nie przybyło. Mam DPF :rolleyes:

Opublikowano

Mój na 15 kkm wypija ćwiartkę Mobil 1 :gwizdanie:

Opublikowano

A ja postawie takie pytanie tez mam silnik o jakim tu mowa mam najechane troche ponad 170tys mam DPF-a odkad kupilem auto jezdze na oleju MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 i wymieniam go co 10tys wczesniej auto w DE jezdzilo na Castrolu Longlife i byl wymieniany co 20tys. przez poprzedniego wlasciciela i powiem szczerze jest to moje pierwsze audi , ktore nie bierze ani grama oleju w poprzednich (tez diesle) musialem srednio co 1tys km dolewac okolo 150ml oliwy a teraz takie cos czy to normalne dodam iz oleju nie przybywa poziom jest caly czas jednakowy w oleju nie czuc tez ropy, jak narazie ani razu nie wlaczyla mi sie procedura wypalania filtra...glownie chodzi mi o to czy to dobrze ze nie bierze wogole bo kiedys slyszalem ze kazde auto musi troche wziasc...:mysli:

U mnie toże - dwie wymiany oleju po 15 tys. i grama oleju ani nie ubyło, ani nie przybyło. Mam DPF :rolleyes:

byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa.... :cool1:

Opublikowano

A ja postawie takie pytanie tez mam silnik o jakim tu mowa mam najechane troche ponad 170tys mam DPF-a odkad kupilem auto jezdze na oleju MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 i wymieniam go co 10tys wczesniej auto w DE jezdzilo na Castrolu Longlife i byl wymieniany co 20tys. przez poprzedniego wlasciciela i powiem szczerze jest to moje pierwsze audi , ktore nie bierze ani grama oleju w poprzednich (tez diesle) musialem srednio co 1tys km dolewac okolo 150ml oliwy a teraz takie cos czy to normalne dodam iz oleju nie przybywa poziom jest caly czas jednakowy w oleju nie czuc tez ropy, jak narazie ani razu nie wlaczyla mi sie procedura wypalania filtra...glownie chodzi mi o to czy to dobrze ze nie bierze wogole bo kiedys slyszalem ze kazde auto musi troche wziasc...:mysli:

U mnie toże - dwie wymiany oleju po 15 tys. i grama oleju ani nie ubyło, ani nie przybyło. Mam DPF :rolleyes:

byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa.... :cool1:

Otóż właśnie.

A jeżeli jeszcze dodatkowo trzeba dolewać... :mysli:

Opublikowano

byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa.... :cool1:

No dobra, ale ja przy wymianie oleju nie czuje w starym ropy ani nie wydaje mi sie zeby stary olej byl bog wie jak rzadki a wczesniej czytalem w tym watku, ze paliwo moze dostac sie do oleju w momencie wlaczenia procedury wypalania filtra tylko u mnie do czegos takiego nie powinno dojsc poniewaz ani razu nie wlaczyl mi sie ten proces wiec czemu tak mi odpowiadasz a moze to dobrze ze auto nie bierze oleju :mysli:

Opublikowano

byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa.... :cool1:

No dobra, ale ja przy wymianie oleju nie czuje w starym ropy ani nie wydaje mi sie zeby stary olej byl bog wie jak rzadki a wczesniej czytalem w tym watku, ze paliwo moze dostac sie do oleju w momencie wlaczenia procedury wypalania filtra tylko u mnie do czegos takiego nie powinno dojsc poniewaz ani razu nie wlaczyl mi sie ten proces wiec czemu tak mi odpowiadasz a moze to dobrze ze auto nie bierze oleju :mysli:

Ten proces włącza Ci się co jakiś czas i w ogóle o tym nie wiesz.

Gdybyśmy wiedzieli kiedy, to przecież nikt by nie gasił silnika do jego zakończenia i problemu by nie było.

Opublikowano

Ten proces włącza Ci się co jakiś czas i w ogóle o tym nie wiesz.

Gdybyśmy wiedzieli kiedy, to przecież nikt by nie gasił silnika do jego zakończenia i problemu by nie było.

Ja myslalem ze ten proces sie wlacza wtedy gdy na fisie pojawia sie ten komunikat i pozniej trzeba jechac na tarsie ze stala predkoscia w okreslonym zakresie obrotow i przez pewien czas bylem pewien ze o to chodzi... :wallbash:

Opublikowano

Ten proces włącza Ci się co jakiś czas i w ogóle o tym nie wiesz.

Gdybyśmy wiedzieli kiedy, to przecież nikt by nie gasił silnika do jego zakończenia i problemu by nie było.

Ja myslalem ze ten proces sie wlacza wtedy gdy na fisie pojawia sie ten komunikat i pozniej trzeba jechac na tarsie ze stala predkoscia w okreslonym zakresie obrotow i przez pewien czas bylem pewien ze o to chodzi... :wallbash:

Kontrolka filtra zapala się dopiero kiedy jest on już porządnie przypchany, po wielokrotnej niedokończonej próbie wypalenia. Ja w ciągu dwóch lat miałem ten komunikat 2 razy, kiedy przez więcej niż 3 tygodnie nie wyjeżdżałem z miasta. Ale wystarczy krótka trasa (dosłownie kilka kilometrów ze stałą prędkością) i wszystko jest w porządku, już się wypali.

Być może wcale problem Cię nie dotyczy, jeżeli robisz często choćby krótkie przebiegi ze stałą prędkością.

U mnie do zgaśnięcia kontrolki wystarczało dosłownie 6 - 7 kilometrów na wyjazdówce z miasta z prędkością ok. 80 - 100 na piątce.

Opublikowano

No w sumie to ja nie robie duzo krotkich tras 70% roku jestem w DE tutaj auto praktycznie stoi bo wszedzie jezdze firmowym moje mam tylko na powroty do kraju wiec moze u mnie nie bedzie tak zle, ale z drugiej strony zastanawiam sie na calkowitym wywaleniem DPF-a bo wtedy problem z paliwem w oleju znikal by calkowicie a po drugie wiele osob ktore wywalily ten filtr twierdzi ze im spalanie znacznie spadlo i sam nie wiem co robic moze nie ruszac niczego jesli ciagle chodzi bez zarzutu :mysli:

Opublikowano

rogal z mrmotors twierdzi że jeśli dpf nie sprawia problemów to sie go nie wywala, ale pytanie jak wyjasnić nie przybywanie oleju po wywaleniu dpfa jest aktualne (mam na myśli profil krzywek wałka rozrządu, itp.)

Opublikowano

byc moze ubytek oleju, jest wyrownany przybytkiem paliwa....

Nie wydaje mi się. Po pierwsze robię same trasy, po drugie jest rzeczą niemożliwą, żeby tyle samo oleju ubywało co przybywa paliwa.

Opublikowano

Dodatkowa dawka paliwa jest podawana gdy w cylindrze są praktycznie już spaliny i może się nie spalić całkowicie w pewnych warunkach, stąd przybywanie oleju.

ale pytanie jak wyjasnić nie przybywanie oleju po wywaleniu dpfa jest aktualne (mam na myśli profil krzywek wałka rozrządu, itp.)

Pompowtrysk się nie otwiera bo jest wyłączony programowo i dodatkowa dawka paliwa wraca do baku.
Opublikowano

A ja postawie takie pytanie tez mam silnik o jakim tu mowa mam najechane troche ponad 170tys mam DPF-a odkad kupilem auto jezdze na oleju MOTUL SPECIFIC 504.00/507.00 i wymieniam go co 10tys wczesniej auto w DE jezdzilo na Castrolu Longlife i byl wymieniany co 20tys. przez poprzedniego wlasciciela i powiem szczerze jest to moje pierwsze audi , ktore nie bierze ani grama oleju w poprzednich (tez diesle) musialem srednio co 1tys km dolewac okolo 150ml oliwy a teraz takie cos czy to normalne dodam iz oleju nie przybywa poziom jest caly czas jednakowy w oleju nie czuc tez ropy, jak narazie ani razu nie wlaczyla mi sie procedura wypalania filtra...glownie chodzi mi o to czy to dobrze ze nie bierze wogole bo kiedys slyszalem ze kazde auto musi troche wziasc...:mysli:

Nigdy nie przybędzie tyle samo paliwa co równy stan oleju,jak by dostawało się paliwo do oleju to byśmy mieli ponad stan,przecież to logiczne.Jak by ropa dostawała się do oleju to olej po zrobieniu 5000 tyś.km. po wymianie miał by jaśniejszy kolor.Moja Audi też nie bierze nawet grama oleju i na pewno nie ma paliwa w oleju.Leje olej Castrol Long Live i wymianę robię co 15000 tyś km.

Kolega ma Passata 1,9TDI 130KM 2001 rok i też mu nie bierze,a ja miałem passata tylko z 1997 roku i na 2000 tyś.km dolewałem 150-200 mil.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...