keczu Opublikowano 25 Maja 2016 Opublikowano 25 Maja 2016 Awaria przydarzyła mi się co prawda w A2, ale że także A4, pozwolę sobie zapytać - cytat z forum A2 - czy waszym zdaniem wymienić moduł parktronika czy przyjdzie mi wymienic moduł komfortu: po zakupie auta parktronik był, później znikł i na chwilę się pojawił.Z Vaga brak błędów, ale zachowanie dziwne:raz testowanie działa - głośniczek wydaje dźwięk, za chwilę brak kontaktu z modułem. Włączanie wstecznego moduł widzi, ale choć jestem pod ścianą odległość się nie zmienia.Nie wiem czy kupić nowy moduł czy może go wyjąć i np osuszyć ?Proszę o radę.2016-05-24Jednak jakieś błędy są:Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lblPart No: 8Z0 920 900 TComponent: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D04Coding: 08030Shop #: WSC 12342 Faults Found:01327 - Control Module for Parking Aid (J446)49-10 - No Communications - Intermittent00566 - Steering Assistance Operation27-10 - Implausible Signal - IntermittentProszę o opinię - czy to moduł komfortu - czy raczej pdc - stawiam niestety na MK bo we wcześnijszych logach było tak:Address 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lblPart No: 8Z0 920 900 TComponent: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D04Coding: 080302 Faults Found:01309 - Power Steering Control Module (J500)49-10 - No Communications - Intermittent01327 - Control Module for Parking Aid (J446)49-10 - No Communications - Intermittenti takAddress 17: Instruments Labels: 8Z0-920-xxx-17.lblPart No: 8Z0 920 900 TComponent: KOMBI+WEGFAHRS. VDO D04Coding: 08030Shop #: WSC 123452 Faults Found:01304 - Radio49-10 - No Communications - Intermittent00566 - Steering Assistance Operation27-10 - Implausible Signal - Intermittent
keczu Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Opublikowano 25 Maja 2016 A jakie są błędy w PDC? w PDC brak jakichkolwiek - jak napisałem wyżej - przy testowaniu raz się łączy a raz nie
keczu Opublikowano 25 Maja 2016 Autor Opublikowano 25 Maja 2016 (edytowane) No to jakby komfort miał problem... Wymieniłem moduł PDC na niby działający - bez zmian - nie ma nawet problemów w module 17. Mam jeszcze pytanie - jak wymienię na inną sztukę to należy ją dodać do komfortu ? Gdzieś widziałem, że chyba tak, ale nie mogę się doszukać gdzie. A - i u mnie jest odpinany hak - może coś w jego instalacji przeszkadza ? Edytowane 25 Maja 2016 przez keczu
Banan Opublikowano 26 Maja 2016 Opublikowano 26 Maja 2016 Sprawdź w blokach pomiarowych czy przypadkiem pdc nie myśli że hak wpięty - spotkałem się już raz z taką sytuacją w C5 Możesz też dla próby zmienić kodowanie na takie bez haka.
keczu Opublikowano 26 Maja 2016 Autor Opublikowano 26 Maja 2016 Sprawdź w blokach pomiarowych czy przypadkiem pdc nie myśli że hak wpięty - spotkałem się już raz z taką sytuacją w C5 Możesz też dla próby zmienić kodowanie na takie bez haka. Mimo święta schyliłem się i opuściłem gniazdo haka, parę razy ruszyłem klapką i ... przy wbijaniu wstecznego parktronic ożył, więc to chyba ten trop ! Jutro trzeba podpiąć kompa i się pobawić - czy orientujesz się jak wyłączyć hak ?
keczu Opublikowano 30 Maja 2016 Autor Opublikowano 30 Maja 2016 Kodowanie - podpowiedź w vagu Nie wiem co jest, ale mam kodowanie na takie bez haka a mam hak i czujnik cofania teraz działa. A przy okazji - jak już kupiłem drugi moduł, który w tej chwili leży na półce, to czy dałoby go się podpiąć do A4, ale żeby nie ciągnąć przewodów do komfortu a tylko podpiąć do tylnego światła?
Dobrzyn Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Odświeżę temat, żeby nie mnożyć wątków. Pacjent: A4 B7 avant, 2005, 1.8T (BFB) Po zakupie parktronic (tylko tył) milczał jak zaklęty. Dobrałem się do sterownika w bagażniku. Wszystkie sygnały były. Głośniczek sprawdzony bateryjką - sprawny. Zamieniłem sterownik na taki z passata 3C2, ale o tym samym numerze - cisza. Kupiłem inny sterownik - cisza. Ogólnie żaden komputer nie chce się połączyć ze sterownikiem a jak mówiłem - sygnały są. Nie chce mi się wierzyć, że wszystkie trzy sterowniki były uwalone. Sprawdzaliśmy kodowania - nie ma zakodowanego haka (bo w ogóle go nie ma). Pomysły się zaczynają kończyć, a żona zaczyna się niecierpliwić, że auto dopiero kupione, a bagażnik permanentnie rozbebeszony. Jakieś pomysły?
bobikos Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 Masz VAG'a do sprawdzania błędów? Czy próbujesz łączyć się czymś uniwersalnym? Do sprawdzenia przede wszystkim zasilanie (bezpiecznik S17 i pin 3 zasilanie permanentne (czerwono-purpurowy), potem S5 pin 1 zasilanie po zapłonie(czarno-niebieski), pin 8 masa (brązowy)) Następnie sprawdź szynę can na przejście, ew zrób obejście i podłącz bezpośrednio pod zegary. Czy w innych sterownikach masz jakieś błędy? Tu masz schematy (na dole strony jest o pdc z tyłu):
Dobrzyn Opublikowano 12 Października 2018 Opublikowano 12 Października 2018 I uniwersalnymi i vagiem. Zasilania są, can też dochodzi. Poczytam jeszcze temat który podesłałeś. Generalnie i zasadniczo - dowolny komputer nie widzi sterownika pdc. Brak komunikacji
bobikos Opublikowano 13 Października 2018 Opublikowano 13 Października 2018 Jaki nr sterownika bo musi być z b7 z poczatkiem 8e0, inny nie zadziała, właśnie po can nie będzie się komunikował. Jak chcesz to mam sprawny sterownik do pdc na tył od b7, został mi po wymianie na pdc obslugujacy przod+tył.
Dobrzyn Opublikowano 14 Listopada 2018 Opublikowano 14 Listopada 2018 Dziś w końcu miałem chwilę żeby posiedzieć nad tym. Otóż komunikacja jest, zrobiłem testy wyjść - brzęczyk działa. Oprócz tego wykryłem, że w blokach pomiarowych w grupie 004 mam ciągle reverse=no. Kodowanie: 0001014
MaTeo85 Opublikowano 14 Listopada 2018 Opublikowano 14 Listopada 2018 napisz jaki masz numer sterownika i jakie błędy się pokazują w sterowniku
Dobrzyn Opublikowano 14 Listopada 2018 Opublikowano 14 Listopada 2018 8E0 919 283B. Sterownik zwraca brak błędów. Wyczytałem gdzieś, że kodowanie XXX1XXX jest dla skrzyni automatycznej. jutro spróbuję zmienić je na 0000014
MaTeo85 Opublikowano 14 Listopada 2018 Opublikowano 14 Listopada 2018 Tak jak nie masz automatu to zero zamiast jedynki Tu masz dokładny opis kodowania dla sterowników z b7 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Audi_A4_(8E)_Parking_Aid_(4/8-Channel_-_8EC/8ED)
Dobrzyn Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 Niestety przy kodowaniu 0000014 brak zmian... Czy PDC może być dezaktywowany gdzieś jeszcze?
bobikos Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 Sprawdź jeszcze czy masz potwierdzenie wrzucenia wstecznego. Adaptacje, kanał 5, powinna być 1. Możesz też spróbować przywrócić ustawienia fabryczne pdc, w adaptacjach, kanał 6 zapisać wartość 0 Potem sprawdź czy masz doprowadzony do PDC kabel niebiesko-czerwony - pin 6 kostki 16 pinowej. Czy po wrzuceniu wstecznego pojawia się tam +12V? Działają Ci w ogóle światła wsteczne?
bobikos Opublikowano 15 Listopada 2018 Opublikowano 15 Listopada 2018 W B7 informacja o sygnale wstecznego wysyłana jest po CAN. Ty masz moduł z B7 ale stosowany tylko do września 2005 roku. Byćmoże, jeżeli nie masz kabla o którym napisałem, powinieneś mieć moduł z listerką D na końcu aby wszystko działało jak trzeba. Sprawdź to.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się