Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AJM Kuleją obroty, brak mi cierpliwości!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie forumowiczów. Mam problem ze skaczącymi obrotami w moim A4 1.9 TDI AJM

​Otóz po zapaleniu wydaję dźwięk jak gdyby pracował na dwa cylindy, gdy już się w miarę uspokoi to skacze po obrotach.

\​Dwa razy zdarzyło się w czasie jazdy przy większych obrotach sam zgasł, musiałem kręcic kilka sekund żeby ponownie zapalił, efekt podobny do zapowietrzenia
​Blędów w silniku brak, jedyny błąd jaki jest to coś związanego z abs-em, błąd komunikacji can.
​Sprawdziłem przekaźnik 219 pod podszybiem, pompa tandemowa podmieniona, nowa pompa w baku sitko wyczyszczone, nowy filtr paliwa, wtyczki na pompkach sprawdzone, masy sprawdzone, podciśnienia też, przepływka podmieniona. Czy ktoś zwalczył już podobny problem? Proszę o pomoc. :)

Opublikowano

a wałek rozrządu w jakim stanie? może uszczelniacze pompek wymagają wymiany?

Opublikowano

a wałek rozrządu w jakim stanie? może uszczelniacze pompek wymagają wymiany?

Krzywki nie wyglądały na podtarte, nad uszczelniaczami też się zastanawiałem ale stan oleju w normie tzn. nie przybywa go. Bo jeśli dobrze myślę to gdyby oringi na pompkach ,,puszczału'' to paliwo dostawało by się do oleju? Lub odwrotnie spalałby olej tak? Samochód nie puszcza grama dymu :)

Opublikowano

Zrób pelneclogi to pewnie okaże sie co jest grane. Masz dobrze rozrzad ustawiony ?

Opublikowano

Zrób pelneclogi to pewnie okaże sie co jest grane. Masz dobrze rozrzad ustawiony ?

Dokladnie. Wsio komplet logow korekty biby sripy itp itd. Synchro. Moze najzwyczajniej ktorys wtrysk umiera. Moze listwa od wtryskow szwankuje.

Pozdro

Opublikowano

Witam, słuchajcie z rozrządem nic nie robiłem, objawy spadania obrotów zaczęły się jakieś dwa miesiące temu, teraz doszło do tego że sam gaśnie. Objaw idealnie pasujący na zapowietrzony układ lecz to nie to. Możę są to te uszczelnienia na pompkach? Pompi sprawdzone na kompie przeze, mnie wszystko jest tak jak zaleca producent tzn. mieści się w granicach normy.


Może gniazda w głowicy są wyrobione? Czymś konkretnym to się objawia? Nie wiem silnik głośniej pracuje czy coś w tym stylu?

Opublikowano

Szukaj tak dalej to wymienisz pół silnika i będzie chodził tak samo.

Wbijaj na dział diagnostyki vag, tam jest opisane jak zrobić logi.

Jak je zrobisz to wrzuć tutaj albo w diagnostyce vag a chłopaki Ci pomogą (ja z logami mam ciężko więc zostawiam to innym)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Witam ponownie, wybaczcie że odgrzewam starego kotleta ale gdybyście mogli podać jakie logi dokładnie mam zrobić co do tych skaczących obrotów, będę wdzięczny. :)

Opublikowano

Kolego sprawdź ciśnienie oleju....

Opublikowano

Kolego sprawdź ciśnienie oleju....

Jak się to ma do falujących obrotów? Występują tylko na dobrze rozgrzanym silniku.

Opublikowano

Witam. Ja miałem taki przypadek w ajm. zmieniłem uszczelniacze pompek i pomogło tylko na tydzień, kupiłem 4 używane pompki z pewnego źródła, założyłem znów nowe uszczelniacze i problem z głowy. Korekty na starych pompkach mialem ok -1.4 na 1 Cyl i + 2 na 3Cyl reszta kolo 0. Nasilalo się to w przeciągu miesiąca od drgających obrotów aż do problemów z odpalaniem, falowaniem i paleniem na 2 gary przy odpaleniu w czasie jazdy było wszystko ok. Przy dynamicznych logach korekty mialem po -3.5 nawet przy przegazowaniu tak skakalo. Dla mnie to ewidentnie pompki do wymiany. Przerabialem to na sobie.

Opublikowano

Witam. Ja miałem taki przypadek w ajm. zmieniłem uszczelniacze pompek i pomogło tylko na tydzień, kupiłem 4 używane pompki z pewnego źródła, założyłem znów nowe uszczelniacze i problem z głowy. Korekty na starych pompkach mialem ok -1.4 na 1 Cyl i + 2 na 3Cyl reszta kolo 0. Nasilalo się to w przeciągu miesiąca od drgających obrotów aż do problemów z odpalaniem, falowaniem i paleniem na 2 gary przy odpaleniu w czasie jazdy było wszystko ok. Przy dynamicznych logach korekty mialem po -3.5 nawet przy przegazowaniu tak skakalo. Dla mnie to ewidentnie pompki do wymiany. Przerabialem to na sobie.

To mnie kolego pocieszyłeś :( Sprawdzałem tzw. ,,bipy'' i inne parametry potrzebne do sprawdzenia pompek i wszystko mieściło się w granicach norm. Może gniazda w głowicy się wyrobiły, podobno częste zjawisko.

Opublikowano

Moje korekty w logach statycznych też mieściły się w granicach normy. Żeby wyrobily się gniazda to silnik musi mieć z 500000km mi wtryski padly po 320000 i to jeszcze przy chipie od 150000 A gniazda by by ok. Zawsze same wtryski i gniazda są przetarte po przeciwnej stronie śruby mocujące. Taki już urok jednej śruby trzymającej wtrysk. W tym miejscu zawsze uszczelki padają. Mozesz zaczac od samej wymiany uszczelniaczy co na pewno pomoże jak nigdy nie były wymieniane. Ale pozostaje pytanie na jak długo to pomoże. Dobrze by było dac wtryski do sprawdzenia.

Opublikowano (edytowane)

Sprawdzałem tzw. ,,bipy'' i inne parametry potrzebne do sprawdzenia pompek i wszystko mieściło się w granicach norm. Może gniazda w głowicy się wyrobiły, podobno częste zjawisko.

Sprawdzałeś parametry kompem w momencie kiedy problem występował , czy wtedy gdy było OK :decayed:

Bo jak nie było akurat objawów , na na kompie też wszystkie parametry będą OK :P

Zacznij loga grup 013,018 i 023 robionego na biegu jałowym od momentu uruchomienisa rozrusznika przez kilka minut i potem taki sam log, tylko na rozgrzanym do temperatury roboczej :hi:

Ważne , żeby było logowane jak nie chce odpalić , gaśnie , albo telepie motorówką :whistling:

Co do gniazd pompek to szybkość ich zużycia zależy od wielu czynników, między innymi od mocy silnika , stylu jazdy, rocznika produkcji głowicy i jeszcze wielu innych :P

Oglądałem głowice z silnika AVB po przebiegu 400 kkm, gdzie zużycie gniazd było w małe, a moje BPW po 110 kkm maiało gniazda tak wyrobione że to AVB musiało by jeszcze zrobić następne 400 kkm , by było porównywalne :naughty:

Poza tym ważny jest także stopień powycierania pompowtryskiwaczy , one też się zużywają , zużycia można z grubsza pomierzyć czujnikiem zegarowym , tylko trzeba mieć zdjęty wałek rozrządu i wałki dźwigienek pompowtrysków i pompkę ze zdjętą sprężyną i gumkami :

Tutaj masz filmik gdzie chłopaki pokazują jak się wymienia uszczelnienia pompek, trochę tylko sobie łaciną pomagają :decayed: :

Dolny uszczelniacz z podkładką mosiężną odpowiada za to by spaliny z cylindra nie dostawały się do szyny paliwowej głowicy i jego stan ma największy wpływ na pracę silnika , środkowy odpowiada za ciśnienie paliwa napełniającego pompki, górny powinien zapobiegać przedostawaniu się paliwa do oleju .

Z moich obserwacji , to dolne uszczelnienie pompki rzadko kiedy jest szczelne na 100 %, czasem się to udaje uzyskać po wymianie uszczelniaczy, ale zazwyczaj nie trwa to długo :naughty:

Nie jest to groźne , puki korekcje są w normie, a objawia się lekkim nieregularnym poszarpywaniem silnika na biegu jałowym .

Nie warto z tym walczyć bo to walka z wiatrakami, przy takiej konstrukcji mocowania pompek :hi:

Edytowane przez piotrsob1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...