Tomasz Krajewski Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Witam! Już trochę przeczytałem forum, mam swoje typy, ale lęki mam straszne, że coś nie tak. Może ktoś mnie trochę upewni i uspokoi. Dzisiaj zauważyłem, że po zgaszeniu silnika pracuje wentylator chłodnicy. Nie zdziwiłoby mnie to, ale dzieje się to nawet po przejechaniu bardzo krótkich odcinków - do 5km. Do tego wydech jest baaardzo gorący - czuć zapach gorącej stali i słychać obkurczanie gorącego metalu. Sprawdziłem płyn chłodzący - jest na minimum. Przestraszyłem się, że silnik się przegrzewa (mimo, że na tablicy 90st). Z innych forów wychodzi mi, że to może być dopalanie DPF. Wątek o DPF tutaj strasznie długi i bardziej dotyczy tego, jak wywołać procedurę. To może być to? Martwić się? Jechać do serwisu, czy po skończeniu procedury samo przejdzie?
RALF76 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 (edytowane) jedź w trasę - dpf nie wypali się na odcinku 5 km masz podwyższone wolne obroty do około 1000 ? ps. uzupełnij płyn na zimnym silniku i obserwuj czy są ubytki.. Edytowane 14 Czerwca 2016 przez RALF76
skotmen Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Obstawiam czujnik różnicy ciśnień do wymiany
kuebk Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Na jakiej podstawie stwierdzasz ze nalezy wymienic czujnik roznicy cisnien?
Tomasz Krajewski Opublikowano 14 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 14 Czerwca 2016 jedź w trasę - dpf nie wypali się na odcinku 5 km Dzień w dzień jestem w trasie. Wczoraj zrobiłem ok 500 km, dzisiaj ok 200. Problem wystąpił później, właściwie na odcinku praca-dom. Ale faktycznie pojechałem się przejechać. Zrobiłem ok 50 km i przeszło . masz podwyższone wolne obroty do około 1000 ? Tak, znaczy miałem. I dosyć wolno schodził z obrotów, i w ogóle starał się trzymać wysokie. I dziwnie chodził, jakby pompa jakaś była głośniejsza. Na szczęście to był DPF. Będę miał okazję to sprawdzę stopień zasyfienia. Myślałem w ogóle o chiptunningu. Czuję, że DPF wyleci przy okazji
piotrsob1 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Grunt to nie panikować, uzupełniać wiedzę ogólną o działaniu auta i obserwować Jest lato, objawy o których piszesz są normalne w takich warunkach i wcale bym się nimi nie przejmował
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się