Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Żywotność silników benzynowych


Wojtek75

Rekomendowane odpowiedzi

Mój brat ogląda C5 2002 (w maju zeszłego roku), służbowy 68tkm, zadbany, w dobrym stanie (czyli tylko troszke rdzy na 4 letnim aucie :wink: ). Jedzie do ASO, podpieli się kompem, żeby sprawdzić błędy i sprawdzają historię napraw. W styczniu miał 131tkm. I tak kupił, bo to była megaokazja, a z tym przebiegiem i tak bardzo korzystna oferta, autko do końca robione w ASO.

A co do aut z dużym przebiegiem, ojciec sprzedając Poloneza 1500LE z 1986 roku miał nim natrzaskane ponad 400tkm. Ale szczerze mówiąc, to on się wtedy kończył.

Wniosek - zadbane auto z PRL było w stanie zrobić niecałe 0,5 mln km, ile może zrobić zadbane auto z Ingolstadt? :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.8 przejechane 216tys udokumentowany wymiana olejów pasków uszczelniacz na wale od strony skrzyni, uszczelka pokrywy zaworów sie delikatnie poci z tyłu poza tymi elementali gumowymi jest ok Olej 10W40 od wymiany do wymiany silnik trzyma stan.

1.9 TDI 90KM- Vento 97rok silnik 1Z (w audi chyba też były te silniki) przebieg jak sprzedawałem ok 350tys obycny właściciel zrobił ok 80tys cały czas na 10W40 od wymiany do wymiany trzyma stan, nie wiem czy silnik był wymieniany ale raczej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam 235 tys przejechane,po wymianie rozrzadu doszla mi chlodnica , teraz czeka pompa wsp, i lozysko alternatora.Tak po za tym to wszystko git,oczywiscie gdzies tam uszczelki sie lekko pocą . Olej hmm moze 0,5L na 1000km to i tak na V6 chyba spoko.Co do przebiegu Audi juz gdzies czytalem ze przy wymianach oleju na czas itp moze przejechac duuuzo.No i tez czym wiekszy silnik tym odporniejszy choc niewiem czy mozna sie z tym zgodzic;) i 5 litra mozna zajezdzic szybko.Ps ja kupilem moja audi przy przebiegu 214tys a w srodku na tyle nie wyglada.Skora ok,tylko fotel kierowcy mocniej zmeczony ale widzialem gorsze z miejszym przebiegiem.wsumie koloes co sprzedawal mowil ze latal w trasy duzo ale hmm,co mowil co bylo ??? :) ale jestem zadowolony jak na ten przebieg:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Audi 80 1.8 1990 na liczniku 312kkm... jeździ pięknie, z miłym dla ucha świstem. Szkoda, że te obecne są aż tak napchane częściami eksploatacyjnymi... i elektroniką... psują sie czujniki odpowiadające za kontrolę rzeczy, które w starych silnikach nie psuły się najczęsciej... u siebie na blacie mam dopiero 125kkm więc ciężko się wypowiadać - jak na razie pierdoły: pęknięta rurka odmy i oring pod chłodniczką oleju no i ta przepustnica czyli klasyk.

ps. co do fałszywych przebiegów - to nie uogólniałbym aż tak , że jak auto ma 10lat i niski przebieg to od razu kręcone - sam w 2 lata przejechałem 20tys. Oczywiście książki serwisowe też są do podrobienia ale większość rzeczy da sie rozpoznać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

my tu nie mówimy,ze wszystkie sa kręcone...

...ale np.moje ma 200tys i też było w środku,jak z salonu,sprzęgło wcale nie dojechane i silniczek cyka ,jak przy 20tys.;także wiesz,zycze wszystkim takich przebiegów koło 100tys,ale w wiekszosci to grubo ponad 200tys.!!!!

co do przytoczonych przez ciebie przebiegów,to oprócz tej 80-tki,to reszta jesli ma ori przebiegi to sa "nowe" auta!!!

Mnie interesuja takie koło 200-300 i powyżej...

pozdrawiam i dziekuję :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz książkę serwisową to zapewne nie będzie wielkim problemem sprawdzenie czy Audi było w ASO wcześniej. Jesli było to czy przebiegi się pokrywają z wpisami , a jesli nie było to wszystko jasne...

Wojtek75, powiedz mi co ja mam teraz zrobić - robię 10kkm ROCZNIE i czy przez ten fakt będę musiał sobie przekręcić licznik o 50 wprzód żeby nikt mi nie zarzucił kręconego przebiegu? :wink::question:

Owszem widziałem A4 z przebiegiem 224kkm ale po odpaleniu słychać było, że jest inaczej.

Pozdrawiam :wink::a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seb-k;

przeczytaj dokładnie mój post;ja nie twierdzę że takich okazji nie ma ale znam ludzi którzy sprowadzają auta i nawet wiem,ze juz niemcy w mniejszych serwisach za flaszkę koniaku potrafia podsteplować ksiązke serwisową,bo to idzie "na wschód" i tyle!!

Sam tez potrafię odróznić auto picowane i dalej twierdzę,że wole kupić autko z 200-u tys. na zegarach z widocznymi zużyciami pasujacymi do przebiegu niż 120tys. niewiadomego pochodzenia i "od dziadka"!!

Co do Twojego auta to nie wiem,nie widziałem,więc nie mówię ze tak z nim jest.Nie jestem psem ogrodnika i życze wszystkim jak najlepiej a tobie gratuluję dobrego egzemplarza!

Nie bierz tego zbytnio do siebie, to sa porady dla wszystkich a nie tyczą sie tylko twojego przypadku!!

pozdro :wink:

p.s.co do przebiegów w Niemczech to sa one sporo wyższe statystycznie bo "oni" maja gdzie jeździć,mają czym jeżdzić i maja za co jeździć!!!

10tys. rocznie w niemczech to rzeczywiście tylko "dziadki" robia!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:biggrin: :wink: zgadzam się, że Niemcy tłuką pieczątki w książce, ale w polskim ASO można chyba sprawdzić czy przeglądy w książkach są autentyczne - z tego co wiem każdy przegląd jest zapisywany w centralnej bazie danych, (choć mogę się mylić). Oczywiscie Niemiec może do bazy również wstawić fałszywe dane, no ale tak to już niczego nie można być pewnym. :confused:

Co do mojego auta, nie będę sie upierał, że jest wszystko OK, mówię tylko "raczej"... po prostu do tej pory nie ma nic co by sugerowało, że coś jest nie tak - wręcz przeciwnie.

Pozdrawiam :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Adela ma 280 tyś km jak do tej pory śmigała super bez awarii silnika, aż nagle przy wymanie świec i przewodów zobaczyłem w jednej z komór płyn do chłodzenia. Mam ją postawić do mechanika aby oblukał co to jest, czy dmuchnięta uszczelka czy raczej pęknięta. Jak zdemontujemy głowicę to napiszę co to jest i jak się z tym uporałem. :a4fan:

uzupełnij profil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- co do napraw silnika to oprocz zmiany paska rozrzadu i oleju brak

p.s coz byla jedna spalil sie silnik fiatowski od wentylatora chlodnicy klimy

a propos przebiegu pare slow

zaraz po zniesieniu zakazu sprowadzania samochodowz niemiec( 8 miesiecy bez 4 kolek - ukradli) sprowadzilem 80 b3 z 91 roku z 50tys

jak ja sprzedawalem to 4 handlarzy sie bilo, mimo tego ze miala najlepsze zabezpieczenie przeciwkradziezowe- przerysowane wszystkie dzwi.

obecnie mam jak widac a4 2,6 v6 1994 z 180000 i wygladaja na orginalne- choc srodek jak zobaczylem w niemczech to sie poplakalem- ktos ostro imprezowal spedzilem, chyba 12 godzin w srodku z dziewczyna - bez sprosnych mysli- sprzatajac i teraz mowia ze zadbany- wiec wszystko da sie zrobic

jak sie kupuje w polsce to raczej krecone ( widzialem juz silniczki do robienia splawikow na lince od licznika -15000 na 24h)

sasiad sprzedaje a4b5 2,5tdi 98 i wszystkim mowi ze licznik 120 a moze nawet jest 320

w niemczech ksiazka pojazdu z przekreceniem licznika to koszt 100 euro

wszystko da sie zalatwic ( adac szcuje ze 40% w niemczech ma krecony licznik)

spedzilem przy handlarzach wszystkie wakacje od 15 roku zycia - chrzesny prowadzi auto komis w niemczech

wiec moze wart sprawdzac w aso przed kupnem i miec rozsadnego mechanika a o takiego trudno

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe jak widze jak piszecie o tych kreconych licznikach to mi sie slabo robi :( Co wy mysliscie ze kazde auto ma krecony licznik czy co?? Bo akurat wasze ma 200 czy 300 tys to inny juz nie moze miec 100 tak?

Ja mialem B5 , i jak kupowalem je to mialo ORYGINALNY przebieg 121 tys z 95 roku , ja nim zrobilem niecale 25 tys. za 2 lata, i wszystko jak najbardziej bylo OK.

Teraz mam A6 z 98 roku i rowniez ma w 100% ORYGINALNY przebieg 140 tys.

Kurcze jak by tak kazdy myslal ze auto z tego czy tego roku powinno miec tyle a tyle przebiegu , to by zrobili tabelki jak z moca i wbijali 98r-250 tys , 99-200tys itd.

A wracajac do tematu , moj wujcio ma A6 Allroada z 2001 roku , z silnikiem 2,7Bi i w tym momencie ma przejechane 370 tys i wszystko super mu chodzi i autko wyglada jak nowka :) Co prawda juz jest powymianie turbin ale wszystko sie kiedys konczy :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wczoraj chybaczytałem w niemcowni 40% aut ma kręcone liczniki, wiec pewnie u nas z 80%..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak mialem przejechane 154 000 km to tylko w tym czasie rozrzad wymienilem i olej , ale przez jednego debila musialem wymienic 1/3 zaworów, rozrząd i planowac głowice. do 154000 nic sie nie dzialo i mam nadzieje ze nic sie nie bedzie dziac jeszcze przez dlugi długi czas

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś wczoraj chybaczytałem w niemcowni 40% aut ma kręcone liczniki, wiec pewnie u nas z 80%..

u nas to na bank 150% :polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...