Złomiarzu Opublikowano 3 Lipca 2016 Opublikowano 3 Lipca 2016 Witam, mam kłopot ze skrzynią, auto odebrane od mechanika - doradził żeby zrobić regeneracje czyli wymianę łożysk w skrzyni GBA będzie to lepszym i pewniejszym rozwiązaniem niż kupno używki niewiadomego pochodzenia i stanu, więc przystałem na te propozycję. Jednak dzień po odbiorze skrzynia znowu wyje na 6 biegu podczas jednostajnej jazdy ze stałą prędkością (czyli 1400-1500 obrotów około 110-140 km/h - bez szaleństwa) pozycja pedału gazu w połowie bez zmiany pozycji.Dodatkowo zauważyłem że biegi bez włączonego silnika i bez sprzęgła - nie wchodzą - dokładnie chodzi o wsteczny bieg i właśnie 6ty bieg, we własnym odczuciu zauważyłem że ciężko wchodzą biegi i lewarek (wolant) skrzyni biegów ma luz około 1 cm tył-przód przemieszcza się, luz występuje po przełożeniu lewarka na jakikolwiek bieg. Mechanik twierdzi że to nie problem jeśli biegi nie wchodzą (wsteczny i 6) na sucho bez odpalenia - nie wiem nie znam się...Co wymieniono:- łożyska:łoż. mech. różnicowego,łoż. skrzyni biegów,łoż. koła p. k2 wew 41*68*17,6,-rzekomo uszkodzony wysprzęglik-olej 75W-90 mobil 1 shc-kompletne sprzęgło, też podobno się kończyłoObjawy usterki - wycie skrzyni biegów przed regeneracją.Przed naprawą biegi wchodziły bardzo płynnie i bez problemu czy to na pracującym motorze czy na wyłączonym (ze sprzęgłem lub bez niego), brak też było luzu lewarka (1 cm)Moja prośba do osoby/osób, które mogą coś mi doradzić lub na co zwrócić uwagę mechanikowi bo jestem w kropce, pieniądze wydane a efekt naprawy marny...
sssV Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Olej kolego nie taki. 75w90 to nie wszystko, ma miec zachowane parametry gestosci. Wpierw polecam zrzucic ten co jest i wlac Motul Gear300 75w90. Jesli nie przejdzie to: -cos nie halo z regeneracja. -zuzyte mechanizmy, ale to by raczej widzieli przy rozbieraniu, choc kto wie?!?! Ewentualnie nie wymieniono wszystkich lozysk.
majkel_majki Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 MotylGear 300 to nie jest właściwy olej do tych skrzyń.
sssV Opublikowano 4 Lipca 2016 Opublikowano 4 Lipca 2016 Dlaczego? MotylGear 300 to nie jest właściwy olej do tych skrzyń. Juz wiem, pokielbasiles troche. Motul Gear 300 a Motylgear to dwa rozne oleje. I jak mowie Motul Gear 300 75w90 jak najbardziej sie nadaje.
kamil-vag Opublikowano 5 Lipca 2016 Opublikowano 5 Lipca 2016 Pewnie zapłaciłeś za to niemało. Mogłeś poczytać i wsadzić skrzynię z modelu B7 z silnika 2.0 TDI. Te skrzynie są lepsze jakościowo i ze względu na to, że się nie psują jest na nie słaby popyt a co za tym idzie niższe ceny. GBA ma to do siebie, że zaczyna wyć, ale mimo to biegi działają płynnie... Może spróbuj wyregulować cięgna lewarka ? ? ? Tu masz opis: https://drive.google.com/open?id=0B6RAh-KgiyrjNDQwMHk2NzFHWFk. Olej też może mieć wpływ na prawidłowe wbijanie biegów. Do GBA 75W90 i najbardziej zbliżony do ORI parametrow jest Castrol SYNTRANS TRANSAXLE - ale musi być z pewnego źródła !
Złomiarzu Opublikowano 6 Lipca 2016 Autor Opublikowano 6 Lipca 2016 No niestety, kasa poszła nie mała, a warsztat twierdzi że biegi maja tak wchodzić ciężko, powiem im w piątek o tym oleju i regulacji tych cięgien bo naprawdę jest szarpanina z dźwignią zmiany biegów - obawiam się że ta "regeneracja" to guzik dała. Wymiana tych łożysk wydawała się równie dobrym rozwiązaniem jak wymiana skrzyni HCF lub nowsze - zbadałem temat i za namową mechanika naprawa przebiegła tak jak opisałem.Normalnie ręce opadają, ale nie tracę nadziei no i dzięki za zainteresowanie moim problemem koledzy.
Tobike Opublikowano 6 Lipca 2016 Opublikowano 6 Lipca 2016 Zapytaj ile oleju wlali do skrzyni bo ostatni bieg jest zazwyczaj na górze skrzyni i jak jest mało oleju to jest źle smarowany i zaczyna piszczeć. Jeśli biegi nie wchodzą ani na zgaszonym ani odpalonym silniku to problem jest ze sterowaniem zmianą biegów.
Złomiarzu Opublikowano 8 Lipca 2016 Autor Opublikowano 8 Lipca 2016 Warsztat się wypiął na moje (wasze) rady - stwierdził że auto to złom i czego się mogłem spodziewać, doradził mi że mogą naprawić jak kupie nową skrzynie biegów w ASO... Oczywiście klient olany, zapłacone to się bujaj i mam jechać do rzeczoznawcy i pisać reklamacje itp. albo naprawiać sobie gdzieś indziej.W oczach szefa warsztatu wina tym razem padła na uszkodzone zębatki w skrzyni (warsztat typowo zajmujący się skrzyniami nie mógł tego stwierdzić po rozebraniu skrzyni) sami doradzili mi wymianę łożysk, a nie szukanie używanej bo to będzie pewniejszy sposób naprawy.Tak że temat chyba umarł - ale dzięki za pomoc, doceniam wasze opinie!*Powalczę jeszcze z ustawieniem regulacji cięgna zmiany biegów i zalaniem lepszego oleju.
sssV Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 Kolego napisz gdzie to tak postepuja z klientami, Reklama dzwignia handlu. BTW ja bym tego nie zostawil. Kij z kasa, chodzi o zasady.
lukaszooo Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 (edytowane) Olej nie zmieni kompletnie nic a utopisz jakies 200zl. Latem nie odczujesz roznicy nawet jab bys zalal ATF zimą robią sie schody i najlepszym olejem do tych skrzyn jest revanol. Na motulu gear zimą ciezko wchodi jedynka i wsteczny. Co do skrzyn to juz pare razy mialem okazje testowac skrzynie po regeneracji i nigdy po naprawie nie chodzily tak jak potrzeba. Najlepsze rozwiazanie to skrzynia ze szrotu z gwarancja. Edytowane 8 Lipca 2016 przez lukaszooo
greg2505 Opublikowano 8 Lipca 2016 Opublikowano 8 Lipca 2016 kilka razy było pisane na forum że GBA to wadliwe skrzynie ,naprawa nie opłacalna ,najlepsza opcja w kupno używki z nowszego modelu z gwarancją rozruchową jak wyżej napisał Łukasz,sam jestem po takiej wymianie ,ok 3lata jest ok
Złomiarzu Opublikowano 9 Lipca 2016 Autor Opublikowano 9 Lipca 2016 Greg2505 wiem, śledziłem twój wątek i było całkowicie najlepszym rozwiązaniem jednak za namową "mechanik" poszedłem w stronę naprawy starej skrzyni GBA i to był mój ogromny błąd...Łukaszooo zgadzam się że nie będzie tak chodzić jak powinna ale wyszedłem z założenia że wyeliminuje to wycie na tych łożyskach, a teraz to te biegi wchodzą jak by młotkiem je tłuk.Niestety nie mam zaufanego mechanika, a ceny są zawrotne ponieważ za wymianę rozrządu w tym samym warsztacie zażyczyli sobie 700 zł (2 inne warsztaty powiedziały mi 400 zł jak liczę max 300 zł), mało tego za ściągniecie i założenie spowrotem intercoolera 350 zł łącznie podsumowując to wszystko by mnie kosztowało w granicach 5000 zł na ich częściach... Jakiś nonsens! Komplet sprzęgła LUKa u nich 2000 zł ja znalazłem to samo sprzęgło za 1600 zł. Traktujcie to jako informację do ogółu - mój punkt widzenia.
marcin120383 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Greg2505 wiem, śledziłem twój wątek i było całkowicie najlepszym rozwiązaniem jednak za namową "mechanik" poszedłem w stronę naprawy starej skrzyni GBA i to był mój ogromny błąd...Łukaszooo zgadzam się że nie będzie tak chodzić jak powinna ale wyszedłem z założenia że wyeliminuje to wycie na tych łożyskach, a teraz to te biegi wchodzą jak by młotkiem je tłuk.Niestety nie mam zaufanego mechanika, a ceny są zawrotne ponieważ za wymianę rozrządu w tym samym warsztacie zażyczyli sobie 700 zł (2 inne warsztaty powiedziały mi 400 zł jak liczę max 300 zł), mało tego za ściągniecie i założenie spowrotem intercoolera 350 zł łącznie podsumowując to wszystko by mnie kosztowało w granicach 5000 zł na ich częściach... Jakiś nonsens! Komplet sprzęgła LUKa u nich 2000 zł ja znalazłem to samo sprzęgło za 1600 zł. Traktujcie to jako informację do ogółu - mój punkt widzenia.To co jak bym załorzył GBA po regeneracji to co nie opłacalne
greg2505 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Nie ,nieopłacalna jest naprawa tej skrzyni,taniej wychodzi kupno sprawnej używki
kamil-vag Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Marcin widziałeś w ogóle ceny za zregenerowaną GBA ? Jak ja szukałem to coś ~ 2 tyś PLN... Za tą cenę zrobiłbym prawie dwa swapy skrzyni z 2.0 TDI... Bo mi wyszlo za skrzynie JEM i jej osprzęt ok 1000 PLN...
marcin120383 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 No tak ale nie mam możliwości na taki swap jak wy piszecie a ceny znam 1800 zł ale jest w sumie nowa skrzynia Zawartość dodana 2 minutes later Nie ,nieopłacalna jest naprawa tej skrzyni,taniej wychodzi kupno sprawnej używki Ale też nie wiesz co kupisz
greg2505 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Ty też nie wiesz jak będzie zregenerowana,łatwiej znaleźć sprawną używkę niż dobrego majstra żeby ją zregenerował, dodam tylko że swap na hck z wymianą kosztował mnie niecały 1000zł,wymieniłem sam,przy zakupie skrzyni dostałem 0.5 roku gwarancji ,jak narazie śmiga
kamil-vag Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 My Ci tylko sugerujemy co lepsze, a wybór należy do Ciebie, ale skoro kilka osób sugeruje taki stan rzeczy a nie inny, to chyba coś w tym jest... 1
marcin120383 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 http://allegro.pl/skrzynia-a4-b6-b7-jem-hcf-6-biegow-2-0-1-9-tdi-i6713798130.html#thumb/4 coś takiego mogło by być
greg2505 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Mogło by być,możesz jechać do gościa to odrazu ją zamontuje i od razu będzie wiadomo czy jest dobra,
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się