Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Spryskiwacze ksenonów nie działają


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam w Audi A4 B6 nie działają spryskiwacze ksenonów.

Uruchamiałem poprawnie, zapaliłem silnik i światła, trzymając długo przycisk do spryskiwania, pryskało tylko na szybę.

Sprawdziłem bezpiecznik z pozycji nr 37 jest ok.

Płynu w zbiorniczku mam full.

Delikatnie podniosłem zaślepki spryskiwaczy reflektorów, oba spryskiwacze są mokre, ale żaden z nich się nie podnosi nawet wężyki są całe i są podłączone.

Co i jak mam dalej sprawdzić czy poszła pompka czy silniczki jeżeli silniczki to jak sprawdzić czy lewy czy prawy?

Bardzo proszę o pomoc. Dziękuję.

Edytowane przez janekkozak1
Opublikowano (edytowane)

Działały wcześniej?

Sprawdź czy pompka dostaje napięcie, często ją zaciera więc nie pompuje.

Pamiętaj że muszą być dwie pompki, jedna jest na szybę, druga do sprysków. Sterowanie z MCE.

To raz.

Sprawdź kodowanie pod ksenon, to dwa..

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Działały wcześniej?

Sprawdź czy pompka dostaje napięcie, często ją zaciera więc nie pompuje.

Pamiętaj że muszą być dwie pompki, jedna jest na szybę, druga do sprysków. Sterowanie z MCE.

To raz.

Sprawdź kodowanie pod ksenon, to dwa..

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Czy działały wcześniej nie wiem "pewnie tak", auto niedawno kupione z tą wadą.

Jak sprawdzić czy pompka dostaje napięcie mógłbyś wytłumaczyć, bo jestem zielony?

Pompka na szybę działa poprawnie.

Jak sprawdzić kodowanie pod ksenon? Muszę koniecznie podpinać pod komputer?

Edytowane przez janekkozak1
Opublikowano

Wyjmij lewą lampę tam będziesz widział dwie(?) Pompki.

Ta z krótkim wężem i złączką jest od spryskiwaczy.

Wypnij wtyczkę, podłącz miernik i zobacz czy pojawi się napięcie gdy dłużej przytrzynasz manetkę.

Jeśli tak, to pompka....

jeśli nie, to kodowanie.....

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

  • Pomoc techniczna 2
Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem tak jak mówiłeś podłączyłem miernik i pokazało mi ponad 13 V na włączonym spryskiwaczu oczywiście, czyli mam padniętą pompkę.
2lvll74.jpg

2a97445.jpg
Mam prośbę czy mógłbyś coś poszukać sensownego co kupić na allegro nie chcę kupić badziewia a ty świetnie się na tym znasz.
Silnik to AVF Audi A4 B6 2002 1.9 TDI QUATTRO.

Jak mam wymienić pompę, muszę zdejmować zderzak? Masz może jakiś sposób mam ją wyciągnąć mocno z tych zaczepów?

Edytowane przez janekkozak1
Opublikowano (edytowane)

wyjmij pompkę, bo w 99% masz szansę ją reanimować,

jest gdzieś opis jak to zrobić, nic trudnego a parę złotych zostanie w kieszeni.

ja kupiłem i leżała pół roku nie ruszana, już pisałem że była totalnie ZARDZEWIAŁA!

rozebrałem wyczyściłem papierem ściernym co się dało a potem kąpiel w WD40 czy innym podobnym, podłączona do zasilania.

mam ją na aucie od roku i cały czas działa.

pompkę podważ śrubokrętem bo siedzi tylko na uszczelce i obejmie, nie trzeba nic wyciągać, ten dostęp od strony lampy powinien ci wystarczyć

przynajmniej nic nie tracisz jak się nie uda.

dopiero wtedy pomyślisz nad zakupem.

rzucisz temat na forum to na pewno ktoś się odezwie.

Edytowane przez GreGoriO
Opublikowano (edytowane)

Wymieniłem pompkę starej nie uratowałem było więcej rdzy niż na złomie.

Spryskiwacze się podnoszą ale nie pryskają płynem co mam teraz sprawdzić i jak to zrobić ?

Rdza w przewodach ?

Dodam tylko, że jak podniosę ręcznie lewy spryskiwacz to po opuszczeniu cieknie, a prawy nie.

Edytowane przez janekkozak1
Opublikowano

Gówniana pompka pewnie.

Podróby nie dają sobie rady.

Jak już to ori.

Opublikowano

Słuchaj miałem auto po wypadku. Poskładałem zderzak i miałem taką sytuacje że spryski sie otwierały i odrazu chowały. Kupiłem dwie nowe pompki zamienniki i to samo na obydwóch. myślałem ze musze się czepiać modułu lecz uparłem się i kupiłem oryginalną VDO w IC. Mnie kosztowała 130 zł gdzie zamiennik 60 zł. Założyłem VDO i wszystko działa jak należy. Zamienniki oddałem do reklamacji i oddali mi za nie pieniądze

Opublikowano

Podepnę się pod temat .. u mnie spryskiwacze na lampy działają .. natomiast prawy spryskiwacz nie chowa się do końca - trzeba coś przesmarować ?? ktoś miał taki przypadek ??

Opublikowano

Spróbuj wymienić płyn na taki dedykowany do sprysków i dobrej firmy.

Opublikowano

Ja mogę polecić pompkę firmy VDO . Można powiedzieć ze to oryginał. Ja kupiłem w inter carsie tylko kwestia ile ci powiedzą i czy masz tam jakieś rabaty. Tylko nie daj sie namówić na zamienniki taka pompka VDO moze kosztować około 200 zł ja dałem po rabatach 130 zl chyba

Opublikowano

Wymieniłem pompkę starej nie uratowałem było więcej rdzy niż na złomie.

Spryskiwacze się podnoszą ale nie pryskają płynem co mam teraz sprawdzić i jak to zrobić ?

Rdza w przewodach ?

Dodam tylko, że jak podniosę ręcznie lewy spryskiwacz to po opuszczeniu cieknie, a prawy nie.

zdejmij z niej przewod i potraktuj ja sprezarka.. u mnie podzialalo.. widocznie przewody byly zatkane w moim przypadku

Opublikowano

witam mam problem u siebie ze spryskiwaczami tego typu że działały ale po demontażu zderzaka i montazu przestały sprawdziłem dzisiaj że pompka działa bo jak zdjołem osłonę z pod silnika miałem dostęp do niej duży i leżałem pod autem a druga osoba odpaliła auto właczyła ksenony i trzymała spryskiwacze na szybę chodziło jak ta lala a na lampy pompka załaczała sie co ileś sekund ale nie wysuwały sie dysze dlaczego niewiem wężyki są nie zagięte dokrecone a płyn nigdzie nie cieknie wiec z ciekawości zgasiliśmy auto i odpiłem wężyk jakieś 7 cm od pompki bo akurat miałem łączenie i co dziwnego pomimo że nikt nie trzymał manetki przy kierownicy w pozycji na spryskiwanie a silnik był zgaszony i swiatła wyłaczone to całe 4 litry płyny ze zbiorniczka zleciały czy nie powinno być tak że jak pompka nie dostaje napiecia powinna trzymać płyn a nie go wypuszczać

Opublikowano

Panowie,

A co moze byc powodem ze lewy spryskiwacz reflektora na psiuka za pierwszy razem, tylko np. za trzecim?

Oba wysuwają sie jednoczesnie, prawy psiuka od razu, a lewy za drugim trzecim razem.

Opublikowano
witam mam problem u siebie ze spryskiwaczami tego typu że działały ale po demontażu zderzaka i montazu przestały sprawdziłem dzisiaj że pompka działa bo jak zdjołem osłonę z pod silnika miałem dostęp do niej duży i leżałem pod autem a druga osoba odpaliła auto właczyła ksenony i trzymała spryskiwacze na szybę chodziło jak ta lala a na lampy pompka załaczała sie co ileś sekund ale nie wysuwały sie dysze dlaczego niewiem wężyki są nie zagięte dokrecone a płyn nigdzie nie cieknie wiec z ciekawości zgasiliśmy auto i odpiłem wężyk jakieś 7 cm od pompki bo akurat miałem łączenie i co dziwnego pomimo że nikt nie trzymał manetki przy kierownicy w pozycji na spryskiwanie a silnik był zgaszony i swiatła wyłaczone to całe 4 litry płyny ze zbiorniczka zleciały czy nie powinno być tak że jak pompka nie dostaje napiecia powinna trzymać płyn a nie go wypuszczać



Może gdzieś jest dojście ograniczone, coś krzywo skręcone [emoji848]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Opublikowano

Panowie odkopie temat, w piątek zeszły tydzień wszystko działało, dzisiaj próbowałem umyć reflektory podczas jazdy i cisza, te pompki tak szybko zapychają się jakimś syfem, że dosłownie 3 dni wcześniej wszystko działa i nagle pada?

Opublikowano

Zależy co się leje do zbiorniczka.

U mnie pompka działa od produkcji auta.

Opublikowano
5 godzin temu, Fido napisał:

Zależy co się leje do zbiorniczka.

U mnie pompka działa od produkcji auta.

Ja leje markietowe płyny i nigdy nie było problemu ze spryskami,pompka fabryka

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...