Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Sruba od gornych wahaczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wczoraj zabrałem się za wymiane górnych wahaczy i napotkałem problem w postaci zapieczonej śruby od wahaczy ...

Niestety próby typu przeciąganie jej na gwincie poległy bo zerwał się gwint, rozwieracanie pomogło dopiero ale po całkowitym demontażu zwrotnicy bo nie dało się podejść z wiertarka.

Czeka mnie jeszcze druga strona i aż się boje. Ma ktoś jakieś konkretne wizje jak tą śrubę wywalić ale na aucie bez demontażu zwrotnicy ?

Opublikowano

dobry wybijak i kowadło i druga osoba do pomocy

Opublikowano

Palnik do aluminium? Nic nie będzie?

A ten wybijak z kowadłem możesz rozwinąc?

Opublikowano (edytowane)

ja też u siebie grzałem palnikiem śrubę i poszło bez problemu

Edytowane przez wyzyk83
Opublikowano

Załatwiłem sobie palnik na propan butan taki jak do lutowania ... Nim będę grzał, mam nadzieje je pójdzie ....

Puki co to dziś zaliczyłem zonka z dolnym przednim wahaczem...Kupiłem wahacz i okazało się że tulejka w którą przykręca się uszy amorka ma ok 50mm szerokości a nie 37mm :/

Czeka mnie jeszcze przeprasowanie tulejki ..;/


No to poległem.... :angry:

Grzałem grzałem i chu....Cała zwrotnica się nagrzała i nic... ukręciłem łeb śruby i zacząłem przeciągać i poszła może z 1,5cm i ani drgnie, próbowałem wybijać przedłużkami do kluczy nasadowych i tylko się sklepały i nic .... :angry:

Opublikowano

Ja ucinalem na szczelinach i po kawalku wybijalem

Wysłane z mojego C2105 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Moj sposob byl taki:

Oddalem auto do mechanika i powiedzialem zrobcie.

O dziwo zrobili, zaplacilem i z usmiechem na twarzy pojechalem do domu.

Polecam kazdemu, sprawdzony sposob. :naughty:

Opublikowano

Udało się ..:D

Dorobiłem sobie ściągacz.... 2 grube płaskowniki z otworami, zamocowałem je na szpilkach i wypychałem zapieczoną śrubę śrubą ..... Udało się "wyprasować". :)

Opublikowano

Udało się ..:D

Dorobiłem sobie ściągacz.... 2 grube płaskowniki z otworami, zamocowałem je na szpilkach i wypychałem zapieczoną śrubę śrubą ..... Udało się "wyprasować". :)

zrób zdjęcie tego ściągacza bo ciekawy jestem jak to wykombinowales :-)
Opublikowano (edytowane)

Witam przez gorna srube wahacza - mocno zapieczona. Odłamalo mi kawałek zwrotnicy. Teraz pytanie na szybko potrzebuje drugiej.

Czy z B6 bedzie to samo co w B7?

Na aukcjach allegro podaja w jakim silniku to siedzialo czy jest roznica?

Moje autko a4 b7 2006 rok 2.0tdi.

Potrzebuje prawej zwrotnicy przod okolice Wroclawia

Edytowane przez diesel1511
Opublikowano

nie ma ktoś może jakiegoś sposobu ciekawego na te śruby :D? niż kątówka ;P

Opublikowano

Odcinasz łep i krecisz nakretką, jesli sie urwie to przecinasz cienka tarcza srube w miejscu scisku sworznia. Potem zostaje tylko tluczenie i palnik. Z palnikiem trzeba ostroznie bo zwrotnice latwo pekają.

Opublikowano

Udało się .. :D

Dorobiłem sobie ściągacz.... 2 grube płaskowniki z otworami, zamocowałem je na szpilkach i wypychałem zapieczoną śrubę śrubą ..... Udało się "wyprasować". :)

zrób zdjęcie tego ściągacza bo ciekawy jestem jak to wykombinowales :-)

To zadna filozofia taki sciągacz , ja też sobie taki zrobiłem aktualnie nie mam fotek ale wzorowałem się na czymś takim .

be55a9af2ad02ef4.png

Opublikowano

Przeżyłem wymianę górnych wahaczy skończyło się wymianą zwrotnicy. Cięcie nic nie dało bo i tak wybić nie szło skończyło sje na uszkodzeniu.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zeby nic nie uszkodzić zróbcie sobie ściągacz albo dajcie do wyspecjalizowanego warsztatu który ma odpowiednie narzędzia . Podgrzewanie , walenie młotkiem , rozwiercanie może w przyszłości spowodować wypadek .

Opublikowano

Zgadzam się z przedmówcą.

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja to robiłem tak. Wieczorem na dzień przed zlałem wszystko WD-40 i jeszcze jakimś podobnym to niego. Na drugi dzień odkreciłem trochę nakretkę. Na łeb śruby założyłem klucz nasadowy z rączką około 40 cm. Ruszałem śrubą góra-dół a tata prał młotkiem w nakretkę. Po 20 franca puściła i zaczęła się delikatnie przesuwać. Jak już schowała się w zwrotnicy tak że nie było w co uderzać to dalej pobijaliśmy prętem o średnicy minimalnie mniejszej od otworu w zwrotnicy. Godzinka roboty i śruba wyszła :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Niedługo czeka mnie druga strona to skorzystam z porady, bo jak sobie przypomnę odkręcanie to aż mnie.....

Wysłane z mojego SM-G935F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ja to robiłem tak. Wieczorem na dzień przed zlałem wszystko WD-40 i jeszcze jakimś podobnym to niego. Na drugi dzień odkreciłem trochę nakretkę. Na łeb śruby założyłem klucz nasadowy z rączką około 40 cm. Ruszałem śrubą góra-dół a tata prał młotkiem w nakretkę. Po 20 franca puściła i zaczęła się delikatnie przesuwać. Jak już schowała się w zwrotnicy tak że nie było w co uderzać to dalej pobijaliśmy prętem o średnicy minimalnie mniejszej od otworu w zwrotnicy. Godzinka roboty i śruba wyszła :)

Wysłane z mojego LG-D802 przy użyciu Tapatalka

Dobry sposób. W ogóle to dobrze jest ją spryskać kilka dni wcześniej i dzień przed samym zabiegiem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...