Norbas Opublikowano 3 Marca 2019 Opublikowano 3 Marca 2019 No to trochę wyszarpało z kasy... zieloni potrafią zniszczyć życie użytkownikom aut Dzięki
peter22 Opublikowano 4 Marca 2019 Opublikowano 4 Marca 2019 No mnie właśnie dopadła dwumasa , myślałem ze to wina półosi ( słychać takie terkotanie przy obrotach 1000-1900) zaprowadziłem na robienie półosi ale okazało się ze moja skrzynia jest jeszcze ok wymieniana była na nowa w aso przy 80 tys i nie ma żadnych luzów . Jak się później okazało hałasuje w ten sposób dwumasa . Cena jak dla mnie u kumpla w sklepie 2300 z zestawem śrub .
Dev Opublikowano 4 Marca 2019 Opublikowano 4 Marca 2019 20 minut temu, peter22 napisał: No mnie właśnie dopadła dwumasa , myślałem ze to wina półosi ( słychać takie terkotanie przy obrotach 1000-1900) zaprowadziłem na robienie półosi ale okazało się ze moja skrzynia jest jeszcze ok wymieniana była na nowa w aso przy 80 tys i nie ma żadnych luzów . Jak się później okazało hałasuje w ten sposób dwumasa . Cena jak dla mnie u kumpla w sklepie 2300 z zestawem śrub . U mnie było dokładnie to samo
Norbas Opublikowano 6 Marca 2019 Opublikowano 6 Marca 2019 Ogólnie zadowoleni z tej skrzyni jesteście ?
Korton555 Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 W dniu 3.03.2019 o 21:34, Norbas napisał: Ktoś ma jakieś info czy S-tronic w modelach poliftowych jest w jakiś sposób poprawiony ? od 2013 zaczęła być montowana skrzynia DL501 Gen.2 https://www.audizine.com/forum/showthread.php/666702-DL501-Differences-between-Gen-1-Gen-1-5-and-Gen-2 1
peter22 Opublikowano 7 Marca 2019 Opublikowano 7 Marca 2019 Generalnie pada cześć eksplatacyjna - dwumasa . Mechatronika pada przez to ze się jeździ na starym oleju . No mankamentem jest tylko obudowa skrzyni , która przy większych przebiegach daje się we znaki poprzez luz na lewej półosi . Ale można to zrobić raz a dobrze i nigdy już z tym nie będzie problemu . Ja jestem zadowolony z tej skrzyni . Nie wiem jak się spisuje 8 biegowa w audi . Ale fachowiec od skrzyni powiedział mi ze ten 8 biegowy automat co jest w BMW to masakra 1
peter22 Opublikowano 13 Marca 2019 Opublikowano 13 Marca 2019 W dniu 4.03.2019 o 19:57, Dev napisał: U mnie było dokładnie to samo Dev miałeś coś jeszcze wymieniane z dwumasem??? U mnie półosie sprawdzone skrzynia sprawdzona , dwumasa wymieniona terkotanie podczas przyspieszania na każdym biegu w okolicach 1000-2000 cały czas jest . Koło pasowe wymieniali ci tez ?? Gościu od skrzyni nie poddaje się i szuka dalej zobaczymy może coś znajdzie. Ręce mi już opadają dźwięk jak by coś było poluzowane i wpadało w rezonans . Słychać to tylko przy delikatnym przyspieszaniu .
peter22 Opublikowano 14 Marca 2019 Opublikowano 14 Marca 2019 Ok dzięki, sprawdzę jeszcze to kolo pasowe , auto ma przejechane dopiero ok 150 tys i rozrząd nie daje o sobie znac.
dronsej Opublikowano 6 Marca 2020 Opublikowano 6 Marca 2020 Dzień dobry Choć nie jestem właścicielem Audi A4 pomyślałem że warto podzielić się swoimi doświadczeniami dotyczącymi dokładnie takiej sytuacji jak na filmie zamieszczonym na samym początku. Sprawa dotyczy Audi Q5 MY 2010 ze skrzynią biegów S-Tronic 0B5 DL501 o symbolu MNQ. Silnik CAHB 2.0 TDI. Przebieg 210 000 km. Objawy były własnie takie jak na filmie. Na biegu jałowym w położeniu D lub R spalanie rosło nawet do 2-3l/h równocześnie pojawiały się drgania skrzyni. Co ciekawe przy zimnym silniku objawy te nie występowały i pojawiały się dopiero p przejechaniu kilku kilometrów. Dodatkowo po zatrzymaniu przejście od D2 do D1 następowało z dużym szarpnięciem tak jakby sprzęgło nie było do kończ wyprzężonego. W takiej sytuacji ratowałem się przełączaniem dźwigni biegów do położenia N przed pełnym zatrzymaniem. Oczywiście nie likwidowało to problemu a jedynie zalotniejszy szarpnięcia. Naprawy zacząłem od wymiany oleju w skrzyni biegów. Nie przyniosło to żadnej poprawy. Zrobiłem adaptację sprzęgieł z jazdę adaptacyjną. dalej brak poprawy. Po wielu lekturach postanowiłem zastosować duży zestaw naprawczy zakupiony w serwisie AUDI 1800 zł. Dwie płytki trzy solenoidy. Dodatkowo wymieniłem filtr wewnętrzny i rurki ciśnieniowe. Oczywiście adaptacja i jazda adaptacyjna. Po takiej naprawie nic się nie zmieniło. Dalej przy zatrzymaniu wyraźne szarpnięcie przy przejściu D2 na D1, w położeniu D lub R spalanie 2 a nawet czasem 3l/h dodatkowo drgania skrzyni biegów wyraźnie wyczuwalne i wtedy zazwyczaj zwiększało się zużycie paliwa. Dodatkowo zdarzyło się dwa razy że nie załapał wstecznego biegu, musiałem wyłączyć silnik i wtedy przy ponownym włączeniu załapał. Postanowiłem wymienić soft w skrzyni biegów przy pomocy ODIS Enginering 8.1.3 (głowica chińczyk). Zmiana z softu 0003 na 0008 czyli najnowszy. Znów adaptacja. Efekt był ale nie do końca objawy pozostały ale o mniejszym nasileniu spalanie w położeniu D i R w granicach 1,7 1,8, 1,9l/h szarpnięcia mniejsze ale nie stałe czasem bez szarpnięć. Już się zastanawiałem czy robić coś jeszcze więcej. Zdecydowałem się na wymianę paru rzeczy w skrzyni biegów. Skrzynie wyciągnął mi mój przyjaciel. To bardzo duże przedsięwzięcie więc przygotowałem się do wymiany kilku rzeczy które uznałem za kluczowe aby drugi raz nie wyciągać skrzyni. Kupiłem używane koło dwu masowe ale w dobrym stanie okazja to tak trochę na zapas ale się przydało (150 zł zakres obrotu pod oporem ok 3,3 cm nowe ma 2,8-3 cm), Pompę oleju z 2014 roku 280 zł, wyrzutnik do pompy 2011 rok 70 zł, tarcze sprzęgła K1 i K2 oryginalne ja sprowadziłem ze stanów z przesyłką wyszło 100$ (380zł w Polsce można kopić za 450zł) oraz uszczelniacz na pokrywie sprzęgła bo podczas wyjmowania zawsze ulega zniszczeniu. Wszystkie te elementy wymieniłem, prace jak już ma się wyciągniętą skrzynię są proste. Warto zaopatrzyć się w jakiś uchwyt którym można złapać wielowpust sprzęgła aby je wyciągnąć. Dodatkowo trzeba było wzmocnić gniazdo łożyska półosi w obudowie skrzyni bo był luz. Efekt po naprawie brak jakichkolwiek drgań, zużycie w pozycji D i R na poziomie 1,4l/h a nawet w D 1,2-1,3l/h, brak jakichkolwiek szarpnięć przy przejściu D2-D1. Wykonana adaptacja ale jedno sprzęgło nie zaadoptowało się do końca. Postanowiłem powrócić do pierwotnego softu 0003. Soft 0008 najnowszy jest inny niż pierwotny, w trybie S chodzi dobrze ale w trybie AUTO i COMFORT często zbyt szybko redukuje biegi myślę że nie jest on odpowiedni do tej skrzyni i dlatego wróciłem do 0003. Zobaczę czy to poprawi jej prace i czy uda się adaptacja do końca na obydwu sprzęgłach. Trudno powiedzieć co w naprawie było najważniejsze w tych naprawach, myślę że kluczowe były tarcze sprzęgła, ale nie mogę wykluczyć że pompa odegrała też jakąś rolę, Stare tarcze nie były bardzo zjechane ale były ciemne, przegrzane??? trudno powiedzieć. Pozdrawiam wszystkich.
dronsej Opublikowano 18 Marca 2020 Opublikowano 18 Marca 2020 I jeszcze parę uwag z ostatnich doświadczeń. Po przeprowadzonych naprawach całkowicie zniknął objaw związany ze zwiększającym się zużyciem paliwa na postoju i drganiami skrzyni, obecnie jest maksymalnie 1,4l/h czasem nawet mniej 1,2-1,3l/h Natomiast pojawiły się z czasem momenty kiedy czuć jest nieduże szarpnięcie przy zatrzymaniu i przejściu z D2 na D1 lub na przykład z M2 na M1 albo S2 na S1. Co ciekawe szarpnięcia te zaczynają się pojawiać dopiero wtedy gdy wykonam pełną jazdę adaptacyjną i oba sprzęgła przejdą kalibracje (4 punkty kalibracji) Zanim wykonam jazdę taestową - adaptacyjną dla sprzęgieł K1 i K2 (jazda adaptacyjna wykonywana w trybie S-Tronic na 4 lub 6 biegu ze stałą prędkością a potem na 5 lub 7 również ze stałą predkością) wszystko chodzi perfekcyjnie. Próbowałem na różnych softach i zawsze jest to samo. Po wykonaniu nastaw podstawowych (robię to w ODIS nie w VCDS: Kalibracja czujników przesuwu G487 G490, Adaptacja punktów ślizgania się sprzęgła i Cofanie punktu włączenia nastawnika biegów) wszystko chodzi bardzo dobrze. Nie ma żadnych szarpnięć nic się nie dzieje. Jak tylko zrobię jazdę adaptacyjną zaczynam odczuwać szarpnięcia. Zatem po ostatnim wykonaniu nastaw podstawowych tak jak opisałem wyżej nie zrobiłem jazdy adaptacyjnej i wszystko jak na razie chodzi OK. Skrzynie biegi przełącza płynnie bez szarpnięć. W ODIS w nastawach podstawowych gdy wykonuje się Kalibrację czujników przesuwu G487 G490, Adaptację punktów ślizgania się sprzęgła i Cofanie punktu włączenia nastawnika biegów jest Zakładka OPIS DZIAŁANIA. Można tam przeczytać kiedy wykonać jakie czynności. Nie jest tam napisane aby była bezwzględna konieczność wykonania jazdy adaptacyjnej po Adaptacji punktów ślizgania się sprzęgła. Niemcy są dokładni i myślę że gdyby była taka bezwzględna konieczność to by o tym napisali. Podobnie w ODIS przy wykonywaniu jazdy adaptacyjnej jest podane kiedy taką jazdę należy wykonać. Jest tam napisane w 1 punkcie że wtedy kiedy skrzynia źle przełącza biegi, twardo z szarpnięciami. W następnych punktach jest napisane że po wymianie sprzęgła lub modułu mechatroniki. Nie jest napisane aby taką jazdę wykonywać po każdej adaptacji punktów ślizgania sprzęgła wykonaną w nastawach podstawowych. Może jak wszystko dobrze chodzi nie trzeba jej robić. I tak włąśnie zrobiłem. I wszystko jak na razie chodzi dobrze. Zobaczę jak długo, czy coś się nie zmieni. Pozdrawiam wszystkich.
MJJ Opublikowano 17 Czerwca 2020 Opublikowano 17 Czerwca 2020 (edytowane) Witam... Pare słów o mojej historii ze wspomnianą skrzynią. Kupiłem auto z przebiegem 92 000 km od samotnej Pani, ktora woziła tylko do pracy (10km) swoją torebkę. Auto wystawiane było na OTO... przez salon Audi w Bielsku. Wszystkie przeglady zgodnie z planem według książki. Przez pierwsze tygodnie wszystko wyglądało ok ... po pewnym czasie (95 000 km) pojawiło się szarpanie na zimnym silniku ze zmiany z R na D i vice versa. Następnie szarpania podczas zbijania z D2->D1. Pozniej szarpniecia podczas manewrow na parkingu plus wjazd do garażu - hopki. Dłuższy postój w korku - koszmar i stres (110 000km). Podjechalem do ASO Beltowski Krakow - kierownik po wysłuchaniu moich żali stwierdził - 4000 zl i załatwimy temat. Nie poszłem na to. Podjechalem do firmy pod Krakowem - specjalizacja automatyczne skrzynie biegów. Szybki stint po Zakopiance z zapiętym komputerem ... brak błedów. Tester stwierdził - szykuj Pan 5000 zł i wpadnij Pan za dwa tygodnie. Szybki look na opinie - sporo niedoróbek podczas niektórych napraw. Nie lubie takiej roboty. Szukam dalej. Przypominam sobie rozmowe z właścicielem serwisu, u którego rozwiązywałem problem olejowy mojej Audicy z silnikiem TFSI. Poleca Polaka, który naprawia skrzynie w Wiedniu. Do niego odsyła swoich klientów lub pośredniczy w naprawie. Koszt naprawy oscyluje od 3500 zl do 9000 zl. Sporo ale co mnie przekonuje? Koleżka robi to na podzespołąch z rynku austriackiego - ponoć robi różnice. S-tronica robi raz na tydzień - chwali się, że narazie nikt nie reklamował jego roboty. Daje 1 rok gwarancji. Ponadto po konkretnej rozmowie telefonicznej objaśnia skąd taki rozrzut w cenie. Ale decyzja o cenie zapada dopiero po oględzinach oleju (kolor i zapach) plus oględziny tarcz w skrzyni i stopnia zużycia sprzegła. W moim przypadku niestety padło na wariant droższy. Chociaż obyło się u mnie bez wymiany dwumasy wiec staneło na 8000 zł. Na tą kwotę złożyło się: zestaw naprawczy mechatroniki, olej do skrzyni, filtry, tłoczki, nowe tarcze do skrzyni, tarcze sprzęgła, jakiś czujnik, kóry został wymieniony dla świętego spokoju plus adaptacja skrzyni w ASO AUDI i uczenie skrzyni (okolo 100km). A teraz najlepsze Panie i Panowie ... nie chce zapeszać i chwalić dnia przed zachodem ... narazie się cieszę ... ale to było jak pierwszy lizak w życiu młodego człowieka. Wróciła miłość do jazdy tym samochodem. Skrzynia chodzi tak jakby jej nie było. Gdyby nie FIS, który pokazuje mi zmianę biegów nie wiedziałbym, że przerzuca biegi. Dojazd do świateł i ... nie czuję, że zbija biegi. Ruszam z R->D1 samochód rusza sam bez szarpnięcia. Narazie samochod przejechal 200 km od naprawy i chce się powiedzieć ... CHWILO TRWAJ! Teraz pare słów podsumowania ... w samochodach o przebiegu zbliżającym się do 100 000 km nie warto czekać bo szarpania nie znikną ... może zaproponują Wam wymiane oleju plus zestaw naprawczy mechatroniki i adaptacja. To tylko odroczy wyrok na pare miesięcy - zależy kto ile i jak jeździ. Niestety odraczanie tego problemu powoduje zużycie sprzęgła, dwumasy, poduszek pod silnikiem, itp. czyli drogie naprawy. Edytowane 17 Czerwca 2020 przez MJJ
Rabbi Opublikowano 18 Grudnia 2020 Opublikowano 18 Grudnia 2020 (edytowane) W dniu 18.06.2020 o 01:29, Dev napisał: . Panowie czy po wymianie dwumasy w s-tronicu trzeba robić jakieś adaptacje? Edytowane 18 Grudnia 2020 przez Rabbi
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się