Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dobranie sprzęgła i zamachu do AFN


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,pisałem w innym temacie ,lecz nikt nie odpowiedział ,więc założę nowy temat . Otóż moja dwumasa siadła na ament ,a dokładnie docisk ,łożysko i tarcze ,a co za tym idzie dwumasa ma luz dość spory . ChciaŁ BYM IŚĆ za ciosem tańszego rozwiązania czyli jedno masy w tym mam do wyboru z audi a3 zamach o numerach :037105273c lub zamach z passata b4 (nie wiem jakie ma położenie silnik ) :0371052736g i tarcze do niego o numerach 323033910 .
Nie jestem pewny czy będą one pasować .... Ktoś coś mi doradzi ,bo mam kawałek do nich a na darmo nie chce wydawać pieniązków .

W ostateczności mam możliwość kupna ori dwu masy za kwote 300zł w stanie niby db ale nie wiadomo jak to bywa z tym ... Za sprzęgło czyli tarcze docisk + łożysko trzeba liczyć600zł ...

Opublikowano

Kupowałem w sierpniu w carsie komplet sprzęgła za 450zł. Dwumasa to koszt rzędu 1200zł w carsie. Nie wiem czy jest sens bawić w jednomas, ale jak tam wolisz :D

Opublikowano

Na sztywnym kole spadnie komfort jazdy, zastanów się żebyś później nie żałował skoro możesz kupić tanio używaną dwumasę.

Tarcze sprzęgła z silników poprzecznych mają inną ilość zębów na wielowpuście na wał, nie wiem jak jest z kołem zamachowym.

Kup koło zamachowe i tarcze z silnika wzdłużnego napewno będzie pasowało np. Passat, a4, a6, Superb

Opublikowano (edytowane)

Jednomasy z poprzeczniaka a wzdłużnego silnika różnią się miejscem położenia wieńca rozrusznika.

Do poprzeczniaka wieniec jest po stronie skrzyni a we wzdłużnym od strony silnika (pisze z pamięci więc mogę się mylić i może być na odwrót) - musiałby ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć ktoś kto na pewno wie.

Założyć założysz takie sztywne koło od poprzecznego ale wieniec na rozrusznik nie przypasi.

Od passata b4 nawet nie szukaj - poprzeczniak ;)

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Rozumiem państwa sugestie ,osobiście chciał bym dwumase a lecz jeśli mam za kompletny zestaw wydać 1000zł to mija się z celem aktualnie .ew kupić używane za 400 ,dokupić tarczę nowa i łożysko operowe ? W jaki sposób mogę sprawdzić tak aby się nie na dziać z sprzeglem dwumasowym? Jakaś granicą zużycia ,luz ?

Opublikowano

Kolego mam takie sztywne kolo na zbyciu, od a4 ahu czyli dokladnie takie jak ci potrzeba

Opublikowano

Dla pewności ,w ile mm grubości jest zużyta tarcza sprzęgła w naszych autach ? Moja ma 5,8/7mm , a ile tarcza taka do założenia używana lub ew nowa ? . Jeszcze jedno pytanie czy dwumasa może mieć luz : góra dół ,poprzeczy względem osi dwumasy ( jaśniej pisząc ,jeżeli dwumasa leży na ziemi ,element środkowy dwumasy wciskając od boku ma luz jest już zużyta ) ? Sory za takie pytania ,lecz nie jestem w tym magikiem ;)

Opublikowano (edytowane)

Nówka tarcza z 1Z ma bodajże 8,5-9mm

Jeśli Twoja ma 5,8mm najmniej a 7mm najwięcej to najmniejszy wymiar dyskwalifikuje ją do założenia, bo za dużo "mięsa" już tam nie ma a po drugie strasznie krzywa.

Nie wiem jakiej grubości są nówki afn, awx

Co do dwumasy to nic nie napisze, bo się nie znam :]

Edytowane przez Hezen
Opublikowano

Przepraszam cię kolego ,źle napisałem , moja ma 5.8mm lub 5,7 natomiast mam do kupienia używane sprzęgło dwumase z tarczą o grubości 7mm . Zastanawiam się czy nie lepiej kupić taką używaną i włożyć .. Nigdzie nie mogę znaleźć grubości nowej tarczy do afn i cięzko mi określić czy 7mm to dobry stan grubości tarczy .

Opublikowano

witaj

tarcza 1z ma 7,8mm wiem bo niedawno mierzyłem luka ,tylko to nowa tarcza , z tego co wiem kiedys były grubsze tarcze a i docisk miał inny skok pod grubosc tarczy 10mm(chyba)

miałem na dwumasie tarcze 7mm i sie slizgała,

Opublikowano

Szukaj koła z audi 80 do tego sprząglo luka i bd śmigał kolega załozyl do a4 z 2000 i roznica jest jak zdusisz do 1400 wtedy czuc delikatnie drgania.

Opublikowano

witam ,otóż zakupiłem używaną dwumase jednak ,w zestawie była tarcza o grubości 7,1mm i zdecydowałem się zakuić nową tarcze sahs i łożysło oporowe koszt 280zł . Mam następny problem z założeniem skrzyni .Wałek nachodzi prawdopodobnie na tarcze ,lecz skrzynia nie chce się zejsć z sobą . Przez szpare widać zęby sprzegła ..Próbowaliśmy w 3 oosoby i ani tak ani tak .Może być ,tak ,że tarcza źle się ułożyła w trakcie ,kiedy skręcałem docisk ?

Opublikowano

no jasne, trzeba wycentrować tarcze przed skreceniem inaczej efekt jest taki jaki masz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...