Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Filtr o wiekszej przepustowości


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Siemanko, z racji tego ze moj filtr powietrza jest totalnym smietnikiem pora go wymienic.

Myslalem nad czyms bardziej przepustowym typu kn lecz on kosztuje jakies 220zl

Co byscie proponowali zamiast zwyklego filtra powietrza?

Silnik 1.9tdi 130km po programie, przelot, wieksze wtryski

Edytowane przez Janosik A4
Opublikowano

Mimo wszystko czysty, nowy, seryjny wkład porządnej marki.

Opublikowano

Ja mam pipercrosa i jest ok, właśnie założyłem filtrona, a tego na spokojnie sobie wyczyszcze i naoliwie

Opublikowano

Sorki że tak się podłączę. Czym czyścicie sportowe wkładki? Bo ten preparat jest taki klejący (mam motula). Ja mam wkładkę simoty.

Opublikowano

Seryny filtr zawsze bedzie lepiej filtrował cząsteczki niz filtr sportowy.

W tych mocach zyski żadne , a zużycie okładzin ściernych 2 razy szybsze.

Opublikowano (edytowane)

Filtry papierowe / celulozowe (nie seryjne) w samym zamierzeniu mają być tanie, uniwersalne i łatwe w eksploracji, Filtry o zwiększonej przepustowości powietrza są różne i nie można ich wrzucać do jedno worka. Pamiętajcie że silnik też generuje syf i to wcale nie taki drobny.

post-35-0-74411700-1361498810.jpg


W tych mocach zyski żadne , a zużycie okładzin ściernych 2 razy szybsze.

czego ?



Czym czyścicie sportowe wkładki
ja fabrycznym czyścikiem bo olejek można kupić tylko w zestawie. K&n (zestaw wychodzi najtaniej) to alkohol tridecylowy, więc możesz kupić http://lutownicze.pl/pl/chemia/104-cleanser-ipa-1000ml-izpropanol-1l.html rozcieńczyć z wodą, wlać do jakieś spryskiwacza po płynie do szyb i lecisz. Taniej się nie da i możesz nadużywać. Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Marcin znaczy że spryskać i tyle czy przetrzeć czymś? Albo sprężonym powietrzem?

Co ile czyścisz?

Opublikowano

lukaz10, dnia 21 Gru 2016 - 16:57, napisał:


W tych mocach zyski żadne , a zużycie okładzin ściernych 2 razy szybsze.

czego ?


Koleko drogi, myslę ze na temat filtracji nie chcesz ze mną wchodzić w polemikę na forum publicznym. :)

Nie chciał bym cie ośmieszyć na forum publicznym.

dodam tylko ze 10 lat pracowałem jako konstruktor- technolog w firmie FiLTRON i najprawdopodobniej jestem konstruktorem filtra którego używasz :), jak i wielu innych. testy jakie przeprowadzałem na spadki cisnienia, zabrudzenia , przepuszczalność , chłonność itd.... to były lata pracy.

Wyników ci nie pokaże bo to tajemnica firmy.

Powiem ci tylko, ze dla bibuł filtrów panelowych są uzywane co najmniej 5 rodzajów bibuł. Wszystko zależy od włókien, stopnia nasycenia żywicami akrylowymi, fenolami ( różnego rodzaju) stopnia wypalenia w piecu, ( tak bibułę się wypala) :) , stopnia tłoczenia "embosingu" itd itp... nie chce mi sie pisać.

Dla nas z autami do 250 KM nic lepszego jak celuloza na zywicy + wypalenie , nie potrzeba.

Dla uproszczena filtr stożkowy , rozłóż na płaski stół i policz metry kwadratowe powierzchni .

Następnie rozłóż zwykły filtr panelowy i policz metry kwadratowe.

Dlaczego zwykły filtr ma ich? 3 razy wiecej? skoro

obydwa maja takie same spadki cisnienia ?

A no dlatego ze ten sportowy ma dziury ze komar przeleci.

W przeciwnym razie spadki cisnienia były by zbyt duze zeby przefiltrować odpowiednia ilość powietrza w metrach szesciennych.

:)

Tak, ze panowie nie przeplacajcie. :)

Opublikowano

Marcin znaczy że spryskać i tyle czy przetrzeć czymś? Albo sprężonym powietrzem?
Co ile czyścisz?
spryskać, zostawić na chwilę, ostro przepłukać wodą, ponowić kilka razy. Będziesz widział po wodzie.

Koleko drogi, myslę ze na temat filtracji nie chcesz ze mną wchodzić w polemikę na forum publicznym. :)

Nie chciał bym cie ośmieszyć na forum publicznym.

dodam tylko ze 10 lat pracowałem jako konstruktor- technolog w firmie FiLTRON i najprawdopodobniej jestem konstruktorem filtra którego używasz :), jak i wielu innych. testy jakie przeprowadzałem na spadki cisnienia, zabrudzenia , przepuszczalność , chłonność itd.... to były lata pracy.

Wyników ci nie pokaże bo to tajemnica firmy.
Jak czytam takie argumenty i oposy kto kim nie jest, czego nie robił a najlepiej ile zarabia to na starcie odechciewa mi się z nim gadać, wystarczy poczekać a sam się skompromituje. Oczywiście nie twierdzę że tutaj też tak będzie, zaczynasz po prostu od totalnie złej strony. Ja nie jestem producentem, nie znam się na filtrach ale widzę drastyczne różnice w technologii wykonania więc muszą się czymś różnić. Amatorskie pomiary również wskazują różnicę, mam swoje zdanie o celulozie i gąbce.. nie bez powodu jeżdżę na drugim. Jeśli chcesz kogokolwiek w tym mnie przekonać do swojej racji to ją poprzyj argumentami, a nie chwal się że jesteś magazynierem w firmie produkującej filtry a wszystko jest tajne. Sorry nie tędy droga.

nie chce mi sie pisać.
to po co się odzywasz ?

Dla nas z autami do 250 KM nic lepszego jak celuloza na zywicy + wypalenie , nie potrzeba.
tylko że na celulozie nawet 1,4 tsi po lekkim sfocie potrafi mieć problem z boostem a na K&N oddycha swobodnie. Lekko zabrudzony papier i mocniej podciągnięte sprężarki mają lekkie problemy z budową boosta. Jak mówiłem na filtrach sie nie znam ale na moje oko im mniejsza sprężarka tym filtr jest ważniejszy, duża krowa wciągnie ile potrzepuje nawet filtr jeśli będzie jej przeszkadzał.

BTW: o stożki nikt nie pytał.. ale to kolejny typ filtra szprotowego o którym mógłbyś nam opowiedzieć.

Opublikowano

Marcin znaczy że spryskać i tyle czy przetrzeć czymś? Albo sprężonym powietrzem?

Co ile czyścisz?

spryskać, zostawić na chwilę, ostro przepłukać wodą, ponowić kilka razy. Będziesz widział po wodzie.

Koleko drogi, myslę ze na temat filtracji nie chcesz ze mną wchodzić w polemikę na forum publicznym. :)

Nie chciał bym cie ośmieszyć na forum publicznym.

dodam tylko ze 10 lat pracowałem jako konstruktor- technolog w firmie FiLTRON i najprawdopodobniej jestem konstruktorem filtra którego używasz :), jak i wielu innych. testy jakie przeprowadzałem na spadki cisnienia, zabrudzenia , przepuszczalność , chłonność itd.... to były lata pracy.

Wyników ci nie pokaże bo to tajemnica firmy.

Jak czytam takie argumenty i oposy kto kim nie jest, czego nie robił a najlepiej ile zarabia to na starcie odechciewa mi się z nim gadać, wystarczy poczekać a sam się skompromituje. Oczywiście nie twierdzę że tutaj też tak będzie, zaczynasz po prostu od totalnie złej strony. Ja nie jestem producentem, nie znam się na filtrach ale widzę drastyczne różnice w technologii wykonania więc muszą się czymś różnić. Amatorskie pomiary również wskazują różnicę, mam swoje zdanie o celulozie i gąbce.. nie bez powodu jeżdżę na drugim. Jeśli chcesz kogokolwiek w tym mnie przekonać do swojej racji to ją poprzyj argumentami, a nie chwal się że jesteś magazynierem w firmie produkującej filtry a wszystko jest tajne. Sorry nie tędy droga.

nie chce mi sie pisać.

to po co się odzywasz ?

Dla nas z autami do 250 KM nic lepszego jak celuloza na zywicy + wypalenie , nie potrzeba.

tylko że na celulozie nawet 1,4 tsi po lekkim sfocie potrafi mieć problem z boostem a na K&N oddycha swobodnie. Lekko zabrudzony papier i mocniej podciągnięte sprężarki mają lekkie problemy z budową boosta. Jak mówiłem na filtrach sie nie znam ale na moje oko im mniejsza sprężarka tym filtr jest ważniejszy, duża krowa wciągnie ile potrzepuje nawet filtr jeśli będzie jej przeszkadzał.

BTW: o stożki nikt nie pytał.. ale to kolejny typ filtra szprotowego o którym mógłbyś nam opowiedzieć.

Nie zrozumiałeś mojego posta. No właśnie zastanów sie dlaczego KN o mniejszej powierzchni chłonnej papieru, ma mniejsze spadki cisnienia , w porównaniu do filtra standardowego, który ma te powierzchnie 3 razy wieksza ?

A no dlatego, iz pod mikroskopem zobaczysz takie dzury , ze "mucha przeleci". Oznacza to ze twój KN przepuszcza wiecej powietrza niz oryginał ( minimalnie) ale miedzy czasie wciągasz wszystko co lata w powietrzu. Fizyki nie oszukasz.

Jak wolisz 3 KM wiecej kosztem silnika to powodzenia.

Lepszym rozwiązaniem jest założenie puszki z filtrem od silnika większej pojemności.

Poziom filtrowana taki sam , a spadki ciśnienia mniejsze.

Ja pisałem o filtrowaniu powietrza , nie o spadkach cisniena.

Nie namawiaj ludzi do psucia sobie silników kosztem 3-5 KM na hamowni. Dla codziennej jazdy.

Jak ktoś sie chce bawic w 1/4 to zakłada gąbkę od kąpieli, albo siatkę zeby kamień nie wleciał :) i zapierd...... bo go stac na remont po 5 wyscigach. :)

Opublikowano (edytowane)

K&N jest filtrem mokrym! inne filtry są wielowarstwowe z materiałów o różnych gęstościach Twoja teoria sprawdzi się tylko w przypadku filtra suchego jak np grzybek, co z resztą widać na teście który zamieściłem (więc tutaj zgadzamy się w 100%). Lepszy dolot na papierze nie będzie wiele wydajniejszy od seryjnego z wkładką a ja np nie wydam kilkuset zł na włókno / karbon w którym najczęściej i tak jest stożek. Przyrost chwilowy jest zbliżony a dysproporcja cenowa ogromna, jedyna realna zaleta takiego przepłacania to izolacja termiczna.

Niestety ale filtr papierowy z czasem odczuwalnie traci na wydajności i wcale nie musi być tak mocno brudny, Pył kwarcowy przechodzi przez wiele filtrów a mimo to wielu na tym lata, nawet tutaj na forum. Skoro twierdzisz że filtry rozwalają silniki to chętnie zapoznam się z jakimiś dowodami na ten temat. Pamiętaj że silnik sam z siebie generacje bardzo dużo zanieczyszczeń a w oleju potrafią pływać nawet elementy metalowe.

BTW: jak na speca marny poziom, myślałem że mnie merytorycznie zjesz .


Jak ktoś sie chce bawic w 1/4 to zakłada gąbkę od kąpieli, albo siatkę zeby kamień nie wleciał :) i zapierd...... bo go stac na remont po 5 wyscigach. :)

zapewne dlatego staruje tam tyle trupów.. skoro ciągle muszą remontować... naoglądał się kolega filmów.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano (edytowane)

K&N jest filtrem mokrym! inne filtry są wielowarstwowe z materiałów o różnych gęstościach Twoja teoria sprawdzi się tylko w przypadku filtra suchego jak np grzybek, co z resztą widać na teście który zamieściłem (więc tutaj zgadzamy się w 100%). Lepszy dolot na papierze nie będzie wiele wydajniejszy od seryjnego z wkładką a ja np nie wydam kilkuset zł na włókno / karbon w którym najczęściej i tak jest stożek. Przyrost chwilowy jest zbliżony a dysproporcja cenowa ogromna, jedyna realna zaleta takiego przepłacania to izolacja termiczna.

Niestety ale filtr papierowy z czasem odczuwalnie traci na wydajności i wcale nie musi być tak mocno brudny, Pył kwarcowy przechodzi przez wiele filtrów a mimo to wielu na tym lata, nawet tutaj na forum. Skoro twierdzisz że filtry rozwalają silniki to chętnie zapoznam się z jakimiś dowodami na ten temat. Pamiętaj że silnik sam z siebie generacje bardzo dużo zanieczyszczeń a w oleju potrafią pływać nawet elementy metalowe.

BTW: jak na speca marny poziom, myślałem że mnie merytorycznie zjesz .

Jak ktoś sie chce bawic w 1/4 to zakłada gąbkę od kąpieli, albo siatkę zeby kamień nie wleciał :) i zapierd...... bo go stac na remont po 5 wyscigach. :)

zapewne dlatego staruje tam tyle trupów.. skoro ciągle muszą remontować... naoglądał się kolega filmów.

Kolego mam ci wklejac wyniki z labolatorium i opowiadac o kazdym parametrze?

Mam ci na 10 stron opisywać technologie produkcji papieru czy montażu ? Po co ?

Nie twierdze ze "rozwalają silniki" tylko przyspieszają zuzycie. Po co chcesz dosypywać "piasku" do cylindra , skoro z tego nie ma wartości dodatnich :)

Filtron ( teraz juz MANN Hummel) na chwilę obecną ma chyba najlepsze laboratorium w europie z tego co sie orientuje.

A teraz mała anegdotka.

Sprawdzałem stary zabrudzony filtr - kontra nowy. Spadek ciśnienia zawsze był w granicach 3-5% max. :) Sami się dziwiliśmy.

Ja pisze co wiem z doświadczenia pracy w technologi i konstrukcji Filtronu ( nie na magazynie).

Odpowiadam autorowi , ze szkoda kasy i silnika, skoro zysk zerowy.

Zgadzam sie , ze izolacja i dopływ zimnego powietrza jest 100% lepszym rozwiązaniem.

Co do jakis testów wklejanych z neta.... :)

Dla potrzeb rynku my też robimy testy. Rezultat- nasze filtry zawsze wypadały najlepiej. :)

Wystarczy wsypać odpowiedni proszek testowy ;)

Obecnie pracuję dla Firmy HENGST i teraz te filtry będą wypadały najlepiej w naszych testach. Rozumiesz przesłanie :)

Ja, jak sie w czymś nie specjalizuje, to sie na forum nie spieram, ale tutaj niestety musiałem wyrazić swoje zdanie na temat zadany przez autora.

Pozdrawiam i zyczę spokojnych świat.

Edytowane przez lukaz10
Opublikowano

Uwielbiam fora motoryzacyjne i audio. Tam zawsze fachowiec prędzej czy później dowie się, że guano się zna, nawet jeżeli przedstawi wyniki z pomiarów :kox:

Opublikowano (edytowane)

Nie przedstawiaj mi teorii i filozofii tylko jakiekolwiek konkrety, Twój jedyny sensowny argument tyczył się stożka o którym nikt nawet nie wspomniał. w ten sposób możemy gadać do grobowej deski totalnie niczego nie osiągając

Zyski czy też stary mocy pozostawmy innym do rozstrzygnięcia, mnie w tej chwili internuje tylko kwestia filtracji przez filtry gąbkowe mokre. Chcę poznać konkretne dane na temat znacznie gorszego filtrowania. Znajomy ma suzi 1,3, taka wolnossąca benzyna która 90% swojego żywota przepracowuje w zakresie 8-13 tyś rpm w dość trudnych warunkach. Przy filtrze celulozowym cały dolot za filtrem był uwalony pyłem, przy filtrze gąbkowym mokrym był czysty a z filtra po jednym przejdzie leciała czarna woda, nie brudna po prostu czarna.

Jak sam mówiłeś wynikom pomiarów nie można wierzyć.. ale chyba mamy temat dla Michała. Postawiłeś dość odważną tezę, teraz ja poprzyj argumentami a najlepiej dowodami, podaj jakiekolwiek wymierne dane.


Uwielbiam fora motoryzacyjne i audio. Tam zawsze fachowiec prędzej czy później dowie się, że guano się zna, nawet jeżeli przedstawi wyniki z pomiarów

Pomiary nie grają a w audio masz bardzo wiele zmiennych u kogoś jest ok u Ciebie nie ... a konfiguracja identyczna. Zapewne żaden mechanik (fachowiec) niczego Ci nigdy nie spa....Po za tym na przykładzie Wikipedii wiemy że najlepsi fachowcy też popełniają błędy i to nie byle jakie, odsyłam do historii powstania portalu.

Ludzie nieomylnych jeszcze nie wyprodukowano.

Edytowane przez marcin4x4
Opublikowano

Testowalem kiedys po zmianie na wkladke pipercrossa, w logach na zuzytym filtrze seryjnym i potem na nowej wkladce ww. filtra nie bylo zadnej roznicy w wstawaniu turbo i przeplywie.

Opublikowano (edytowane)

Lukaz10 mam pytanie, mam nadzieję że nie pójdę zbyt daleko :P

Masz może wiedzę/wyniki testów na temat faktycznego zabrudzenia filtrów jeżdżących po naszych drogach. Jak wygląda wizualnie filtr po 15 czy 30tkm doskonale wiem, bo nie raz wymieniałem. Chodzi mi o bardziej precyzyjne informacje od strony technicznej, np. ile % spadła przepuszczalność, jak dokładnie zmienił się skład mieszanki paliwowo powietrznej itd. Fajnie byłoby przeczytać coś merytorycznego.

Na forum zaraz napiszą zmień razem z olejem, najlepiej co 10tkm i wolno wlać tylko dwa: albo chwalą taki na M albo na L :D - taka olejowa dygresja ale pytam o filtr oczywiście.

Edytowane przez Jakoob
Opublikowano (edytowane)

Lukaz10 mam pytanie, mam nadzieję że nie pójdę zbyt daleko :P

Masz może wiedzę/wyniki testów na temat faktycznego zabrudzenia filtrów jeżdżących po naszych drogach. Jak wygląda wizualnie filtr po 15 czy 30tkm doskonale wiem, bo nie raz wymieniałem. Chodzi mi o bardziej precyzyjne informacje od strony technicznej, np. ile % spadła przepuszczalność, jak dokładnie zmienił się skład mieszanki paliwowo powietrznej itd. Fajnie byłoby przeczytać coś merytorycznego.

Na forum zaraz napiszą zmień razem z olejem, najlepiej co 10tkm i wolno wlać tylko dwa: albo chwalą taki na M albo na L :D - taka olejowa dygresja ale pytam o filtr oczywiście.

Jestem na urlopie. Postaram sie cos wyciagnać z labu po nowym roku.

Co do składu mieszanki w samochodzie ( nie mam zielonego pojęcia :) wiec sie nie wypowiadam.

Co do zabrudzenia. my mamy warunki laboratoryjne ( symulujące ulice) ale to nie to samo.

Przepuszczalność spadała około 3-5% czyli bardzo mało.

Są 3 główne parametry:

chłonność , przepuszczalność , skuteczność.

Nie chce pisać z pamieci, bo kolega marcin4x4 zarzuci mi ze jednak na magazynie pracuje:D

Co do wkładek nasączonych olejem. Kto mi pokaże, udowodni i zapewni, kiedy filtr jest odpowiedno i równomiernie nasączony olejem?

ile oleju trzeba użyć? jak rozprowadzić go równomiernie po filtrze :)

Kowalski spryska raz czy dwa i stwierdzi ze "chyba wystarczy" ? :))) śmiech.... :D

to pytanie zadaje do kolegi marcin4x4 skoro chce abym ja był taki precyzyjny i pokazywał wyniki labu :)

Edytowane przez lukaz10
Opublikowano

Dzięki za info :)

Opublikowano (edytowane)

Testowalem kiedys po zmianie na wkladke pipercrossa, w logach na zuzytym filtrze seryjnym i potem na nowej wkladce ww. filtra nie bylo zadnej roznicy w wstawaniu turbo i przeplywie.

brudny MAF się kłania.

Na forum zaraz napiszą zmień razem z olejem, najlepiej co 10tkm

wszystko zależy od eksploatacji, 80% powinno co tyle zmieniać więc nie rozumiem Twojej "dygresji". Oleje na M i L to zwykły olej jak ten na C ^^

to pytanie zadaje do kolegi marcin4x4 skoro chce abym ja był taki precyzyjny i pokazywał wyniki labu :)

w przeciwieństwie do Ciebie nikomu niczego nie narzucam i nikogo nie oskarżam. Więc nie muszę niczego udowadniać. Oskarżyłeś, postawiłeś tezy.. to się z tym męcz. Podaj cokolwiek sensownego.. merytorycznie ciągle stoimy w miejscu. Ludzi mówiących podobnie nie brakuje, to syf, to MAF klęknie.. temat wraca jak bumerang. Z drugiej strony mamy tysiące userów...

Co do wkładek nasączonych olejem. Kto mi pokaże, udowodni i zapewni, kiedy filtr jest odpowiedno i równomiernie nasączony olejem?

ile oleju trzeba użyć? jak rozprowadzić go równomiernie po filtrze :)

Myślę że dostarczona instrukcja jest dostatecznie precyzyjna, choć w 40kkm trudno mi uwierzyć. W jednym aucie PC czyszczę dwa razy do roku, w drugim mam k&N którego teraz czyściłem pierwszy raz po dwóch latach i jeszcze był jak plaster miodu a dolot jest czysty, nie muszę używać odkurzacza i szmatki z alko jak w przypadku filtrów celulozowych.

Wkładki mokre na pewno mają jedną bardzo poważną wadę.. proces czyszczenia

Edytowane przez marcin4x4

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...