xavier Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam, podczas remontu silniczka natknąłem się na takie oto cuda w misce olejowej. wie ktoś co to może być ? bardzo mnie martwi ten metalowy element, wygląda na jakiś bardzo twardy hartowany metal ;/ jest z jednej strony odłamany
Pawlo 2004 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 coś ci się ładnie śrutowało w tym silniku
xavier Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 tyle to ja też wiem, dlatego silnik rozebrałem...
vikis4 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Wygląda to jak częsc pompy olejowej/smoka . Na twoim miejscu odkręciłbym stopy i sprawdził jak wyglądają panewki...
MRoger Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Ten wypukły metalowy element to może jakiś klin od wału. Nie wiem jak dokładnie wygląda w Audi ale podczas zdejmowania koła pasowego na wale zdarza się że ląduje w misce.
Musashi Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 a cos bylo slychac? obejrz wal, czopy walu, panewki, pompe olejowa
nike21 Opublikowano 30 Grudnia 2008 Opublikowano 30 Grudnia 2008 to okragle wyglada mi na zaslepienie otworu walu korbowego uzytego do nawiercania kanalow olejowych ale trzebaby to bylo obejrzec na zywo wraz z walem... ten drugi element nieregularnych ksztaltow ciezko stwierdzic - moze to byc zab od pompy oleju... a jakie miales objawy? nagle cos zaczelo stukac? nie miales problemow z cisnieniem oleju?
xavier Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 objawy były takie, że "góra" nie miała ciśnienia ale ten problem zdiagnozowałem, była obluzowana dysza natryskująca olej na denko tłoka. panewki zmienione, szklanki nowe, nowa pompa oleju silnik poskładany i chodzi. ale... pompa oleju była cała i kompletna, wymieniona profilaktycznie (tania jest ;d) jako, że cały blok miałem na stole, to rozebrałem do "rosołu" i nie znalazłem gdzie by to to mogło być ;/[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 22:52_________________________________________________i jeszcze jedno.... wszystko zaczęło się od tego że przypier@%@%em miską olejową w jakąś wystającą studzienkę (tak... wystawała z drogi). miska nie puściła, silnik chodził normalnie... więc olałem i pojechałem dalej, ale parę godzin później zauważyłem głośniejszą niż zwykle pracę silnika, no ale olej wypadałoby zmienić, zimno się zrobiło... itd. dwa dni pojeździłem, trzeciego rano odpalam autko... gdy tylko się wsłuchałem w pracę silnika, zgasiłem i rozbiórka... szlag trafił wszystkie szklanki, panewki dostały po pupie... no i te znaleziska...
nike21 Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 prawdopodobnie od strzalu w miske przytkal sie smok i pompa miala problemy z zasysaniem oleju... stad mogla pasc pompa lub oderwala sie jakas czesc od smoka... co do braku cisnienia na "gorze" (rozumiem ze w glowicy) to raczej odpowiada tylko i wylacznie pompa z racji tego ze kanalami w bloku podawany jest olej do glowicy... moze uszczelka pod glowica albo slaba wydajnosc pompy... ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka chyba ze od dolu ale to wtedy jest dysza na wale korbowym i sika olejem na sworzen tlokowy/gladz cylindrowa a nie na denko tloka... tak czy inaczej podejrzewam ze najpierw padla pompa-zbiegiem okolicznosci bylo uderzenie w studzienke i zanik cisnienia stad strzelone panewki i szklanki a to co znalazles w misce to trzeba by dobrze obejrzec i zobaczyc skad to sie wzielo... jednoznaczenie nikt Ci nie powie co to i skad sie oderwalo... ja obstawiam na zaslepke walu i jakis odlam od pompy lub smoka
xavier Opublikowano 31 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 31 Grudnia 2008 ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka chyba ze od dolu ale to wtedy jest dysza na wale korbowym i sika olejem na sworzen tlokowy/gladz cylindrowa a nie na denko tloka... masz racje, źle się wyraziłem, przez "górę" rozumiem głowicę i turbo
Cristoforo Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 mozliwe ze jest to sam element miski olejowej jak uderzyłes to moze cos odprysło od srodka ogladałes miske dokładnie ?
marewel Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka Widocznie krótko żyjesz Takie dyszki mialy juz silniki 1.9TD,sa one przykręcone do bloku silnika od dołu tulei cylindra.
woj-o Opublikowano 31 Grudnia 2008 Opublikowano 31 Grudnia 2008 natrysk na denko tłoka miały też Fiatowskie 2.0 (stare dzieje silnik z F132 Lanci Delty HF ). Zadanie - smarować sworzeń tłoka i chłodzić denko. Natrysk robiony dyszami z wału korbowego. W dieslach (szczególnie turbo) takei costo chyba teraz standard - turbina wysoka temp spalania - trzeba chłodzić biedne tłoki bo by spuchły
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się