Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Co to jest (znaleziska w misce olejowej) ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

podczas remontu silniczka natknąłem się na takie oto cuda w misce olejowej.

img2056pa2.th.jpg img2057uk3.th.jpg

wie ktoś co to może być ?

bardzo mnie martwi ten metalowy element, wygląda na jakiś bardzo twardy hartowany metal ;/ jest z jednej strony odłamany

Opublikowano
:shocked: coś ci się ładnie śrutowało w tym silniku :blink:
Opublikowano

Ten wypukły metalowy element to może jakiś klin od wału. Nie wiem jak dokładnie wygląda w Audi ale podczas zdejmowania koła pasowego na wale zdarza się że ląduje w misce.

Opublikowano

a cos bylo slychac? obejrz wal, czopy walu, panewki, pompe olejowa

Opublikowano

to okragle wyglada mi na zaslepienie otworu walu korbowego uzytego do nawiercania kanalow olejowych ale trzebaby to bylo obejrzec na zywo wraz z walem...

ten drugi element nieregularnych ksztaltow ciezko stwierdzic - moze to byc zab od pompy oleju... :mysli:

a jakie miales objawy? nagle cos zaczelo stukac? nie miales problemow z cisnieniem oleju?

Opublikowano

objawy były takie, że "góra" nie miała ciśnienia

ale ten problem zdiagnozowałem, była obluzowana dysza natryskująca olej na denko tłoka.

panewki zmienione, szklanki nowe, nowa pompa oleju silnik poskładany i chodzi.

ale... pompa oleju była cała i kompletna, wymieniona profilaktycznie (tania jest ;d)

jako, że cały blok miałem na stole, to rozebrałem do "rosołu" i nie znalazłem gdzie by to to mogło być ;/[br]Dopisany: 30 Grudzień 2008, 22:52_________________________________________________i jeszcze jedno.... wszystko zaczęło się od tego że przypier@%@%em miską olejową w jakąś wystającą studzienkę (tak... wystawała z drogi). miska nie puściła, silnik chodził normalnie... więc olałem i pojechałem dalej, ale parę godzin później zauważyłem głośniejszą niż zwykle pracę silnika, no ale olej wypadałoby zmienić, zimno się zrobiło... itd. dwa dni pojeździłem, trzeciego rano odpalam autko... gdy tylko się wsłuchałem w pracę silnika, zgasiłem i rozbiórka...

szlag trafił wszystkie szklanki, panewki dostały po pupie... no i te znaleziska...

Opublikowano

prawdopodobnie od strzalu w miske przytkal sie smok i pompa miala problemy z zasysaniem oleju... stad mogla pasc pompa lub oderwala sie jakas czesc od smoka...

co do braku cisnienia na "gorze" (rozumiem ze w glowicy) to raczej odpowiada tylko i wylacznie pompa z racji tego ze kanalami w bloku podawany jest olej do glowicy... moze uszczelka pod glowica albo slaba wydajnosc pompy...

ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka :mysli: chyba ze od dolu ale to wtedy jest dysza na wale korbowym i sika olejem na sworzen tlokowy/gladz cylindrowa a nie na denko tloka...

tak czy inaczej podejrzewam ze najpierw padla pompa-zbiegiem okolicznosci bylo uderzenie w studzienke i zanik cisnienia stad strzelone panewki i szklanki a to co znalazles w misce to trzeba by dobrze obejrzec i zobaczyc skad to sie wzielo... jednoznaczenie nikt Ci nie powie co to i skad sie oderwalo... ja obstawiam na zaslepke walu i jakis odlam od pompy lub smoka

Opublikowano

ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka :mysli: chyba ze od dolu ale to wtedy jest dysza na wale korbowym i sika olejem na sworzen tlokowy/gladz cylindrowa a nie na denko tloka...

masz racje, źle się wyraziłem, przez "górę" rozumiem głowicę i turbo

Opublikowano

mozliwe ze jest to sam element miski olejowej

jak uderzyłes to moze cos odprysło od srodka

ogladałes miske dokładnie ?

Opublikowano

ale jak zyje i siedze w motoryzacji nie slyszalem o dyszy natryskujacej olej na denko tloka

Widocznie krótko żyjesz :cool1:

Takie dyszki mialy juz silniki 1.9TD,sa one przykręcone do bloku silnika od dołu tulei cylindra.

Opublikowano

natrysk na denko tłoka miały też Fiatowskie 2.0 (stare dzieje silnik z F132 Lanci Delty HF ).

Zadanie - smarować sworzeń tłoka i chłodzić denko. Natrysk robiony dyszami z wału korbowego.

W dieslach (szczególnie turbo) takei costo chyba teraz standard - turbina wysoka temp spalania - trzeba chłodzić biedne tłoki bo by spuchły ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...