Mandal Opublikowano 23 Grudnia 2016 Opublikowano 23 Grudnia 2016 Witam! Ostatnio miałem problem z ubywającym olejem i dymieniem na biało po wycięciu kata, winna okazała się turbina. Po regeneracji jest dużo lepiej, ale dalej wypuszcza trochę białego dymu, i nie wiem czy jest spalony olej czy poprostu para wodna, bo pogoda też jest nieunormowana. Chciałbym sprawdzić odmę bo słyszałem, że przez nią może się też tak dziać i w warsztacie gdzie regenerowali turbo też mówili, że warto by było zdjąć kolektor i tam zajrzeć bo lubi pękać. I teraz mam pytanie, czy są jakieś newralgiczne miejsca odmy? i może ktoś pomoże wytłumaczyć, jak ją ominąć i zrobić tzw. wolną odmę? P.S. Jakie są objawy pękniętej lub niedrożnej odmy? Dzięki i pozdrawiam! 2
tomek899 Opublikowano 24 Grudnia 2016 Opublikowano 24 Grudnia 2016 a jak sie dostac do tej odmy ? jak ja wyczyscic ? 1
ExeQtoR Opublikowano 24 Grudnia 2016 Opublikowano 24 Grudnia 2016 Odma to taki kawałek węża i grzybek przy głowicy (na wierzchu) od strony podszybia. tu masz schemat ogólny, ten grzybek ma być tam gdzie jest opaska nr. 14 - po prostu na tym schemacie tego nie narysowali ;-( Co ja dodam od siebie: u mnie odma nie pękła, ale poszło co innego: -> piknął króciec nr 2. - kupiłem chiński zamiennik - skubaniec jest krótszy o 1cm - ale jakoś na styk za pasował do trójnika -> pamiętaj przy takiej wymianie o uszczelkach (oringi) - stare są już twarde i nie spełniają swojej roli. -> Ostatnio wymieniałem uszczelki do elementu nr1. Pod tą "łapę" i pod "chłodniczkę" - olej mi cieknął... Co do Twojego problemu, to na 100% nie zdejmuje się kolektora... mechanik naciąga Cię na koszty - albo "taki mechanik" ja to zrobiłem bez ruszania kolektora, co prawda trzeba się nagimnastykować jak nie wiem, ale da radę. Ja jeszcze mam parownik koło pompy ABS od LPG więc mam mniej miejsca ;-) Co do kopcenia na biało... odma nie puści Ci od razu dymu, jak dym biały Ci leci z rana, to obstawiam uszczelniacze zaworowe a nie odma.. tu masz filmik: Taki objaw masz jak są uszczelniacze walnięte i też bierze olej od razu.
roger18sx Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Przy schodzeniu z obrotów zamknięcie przepustnicy w kolektorze powstaje podciśnienie i zaciąga olej przez prowadnice zaworowe.
Mandal Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Dym zaczyna lecieć po kilku/kilkunastu sekundach po odpaleniu. Możliwe, że jednak uszczelniacze są na wykończeniu... ile trzeba liczyć na wymianę i czy trzeba ściągać głowice? Dzisiaj przyglądałem się odmie, nie ma w środku jakiegoś wielkiego nalotu, lecz z tego grzybka trochę oleju wyleciało. Pod kolektorem jest wilgotno, i nie wiem teraz czy puszcza odma czy to pozostałości po wyciekach z pod pokrywy klawiatury, muszę się temu przyjżeć. Dojrzałem, że wąż numer 10 ze schematu u mnie jest pęknięty/przetarty. Wiecie jakie skutki to może wywoływać? do czego służy zawór nr 6? 1
Bknz Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Czy odmę (grzybek) można czyścić w środku - jak tak to w jaki sposób? Czy to element jedynie wymienialny na nowy?
WYSKUN Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 potwierdzam że idzie wymienic całą odmę bez sciągania kolektora bo sam jako totalny amator wymieniłem odme i wyczyscilem reszte rurek. Zawor nr 6 to zawór odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jak puszcza w obie strony to niedobrze. (u mnie puszczał w obie bo był zawalony od sadzy) a jak go wyczysciłem to zachowywał sie tak. Btw ten zaworek jest tani
Marcin Gugu33 Opublikowano 3 Stycznia 2018 Opublikowano 3 Stycznia 2018 czym czyścić weże, zawroki itp od odmy?
rafalinsky1906 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Cześć, U mnie po wymianie samej odmy w dalszym ciągu jest spora ilość masła na bagnecie. Miałem starę odme całą zatkaną masłem, podejrzewam, że nowa też jest już nieźle przytkana. Powiedzcie mi, czy powodem może być ten zaworek z filmu powyżej (na schemacie nr.6)? I czy prezentowany w taki sposób, czyli w jedną stronę ma "dmuchać" w drugą nie, oznacza że zaworek jet ok? Jaki jest objaw tego, że jest niesprawny? Ma ktoś numer seryjny tego zaworka? Jeśli nie duże pieniądze to kupie i sprawdze czy coś pomogło. Co to z urządzenie na schemacie pod numerem 1?
przem8 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 8 minut temu, rafalinsky1906 napisał: a ktoś numer seryjny tego zaworka? Jeśli nie duże pieniądze to kupie i sprawdze czy coś pomogło. 035103245G i najlepiej ori . Jak puszcza w jedną stronę i nie zasysa korka oleju to jest sprawny. Pod 1 jest podstawa filtra oleju. 1
rafalinsky1906 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 8 minut temu, przem8 napisał: 035103245G i najlepiej ori . Jak puszcza w jedną stronę i nie zasysa korka oleju to jest sprawny. Pod 1 jest podstawa filtra oleju. Dzięki za szybką odpowiedź. Właśnie sprawdzałem z tym korkiem (bo wyczytałem w innym temacie) i u mnie na uruchomionym silniku tak troche podskakuje, czyli ok?
przem8 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Teraz, rafalinsky1906 napisał: i u mnie na uruchomionym silniku tak troche podskakuje, czyli ok? Tak działa sprawna odma Płynu na pewno nie ubywa? W innym temacie chyba pisałeś, że robisz 30km dziennie więc nie powinieneś mieć takiego problemu z tym masłem
rafalinsky1906 Opublikowano 19 Stycznia 2018 Opublikowano 19 Stycznia 2018 1 minutę temu, przem8 napisał: Tak działa sprawna odma Płynu na pewno nie ubywa? W innym temacie chyba pisałeś, że robisz 30km dziennie więc nie powinieneś mieć takiego problemu z tym masłem Tak, dziennie robie około 30km w jedną stronę, z czego 15 km autostradą więc masło powinno się wytapiać ? Co do płynu to lekko poci się płyn chłodniczy z takiego trójnika z tyłu silnika, ale praktycznie nie trzeba dolewać. Myślisz, że przez to układ gdzieś się zapowietrza, łapie lewe powietrze itp.?
Marcin Gugu33 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 u mnie wczoraj wpadło czyszczenienie benzyną ekstrakcyjną- poleciałem razem z całą rurką do tego trójnika gumowego.co można w tej sprawie zrobić więcej?
marcinoa4b5 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 ja Godzinę temu, Marcin Gugu33 napisał: u mnie wczoraj wpadło czyszczenienie benzyną ekstrakcyjną- poleciałem razem z całą rurką do tego trójnika gumowego.co można w tej sprawie zrobić więcej? jaki ty olej tam lejesz że tyle tego??
Marcin Gugu33 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 teraz od 1,5kkm mam 5W40 valovline a był castrol 10w40 i robiłem płukanke LM
siwak Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Robi krótkie trasy pewnie po mieście Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka 1
Marcin Gugu33 Opublikowano 2 Lutego 2018 Opublikowano 2 Lutego 2018 Ja staram się jak najmniej ale jednak codziennie coś tam wpada z małych przebiegów. Poprzednia właścicielka ciągle w mieście.Mogę coś więcej zaradzić, wyczyścić wymienić itp? Korek wlewu oleju czysty- na bagnecie brązowy olej. Tapatalk
Marcin Gugu33 Opublikowano 20 Lutego 2018 Opublikowano 20 Lutego 2018 coś więcej mogę zaradzić - wyczyścić profilaktycznie?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się