lbanka Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Cześć, Posiadam A4 B7 2005 BLB przebieg 290 000 km. Oddałem auto do mechanika na wymianę rozrządu, po zdjęciu rozrządu okazało się że poprzedniemu właścicielowi prawdopodobnie zerwała się szpilka napinacza ponieważ jak to powiedział mój mechanik: - szpilka ma niestandardową średnicę 10.3mm zamiast fabrycznych 8mm - szpilka którą poprzedni właściciel musiał sam utoczyć ma krzywo wyprofilowany gwint (podczas jej wykręcania wyszły z głowicy "wiury") - szpilka jest za długa - szpilka była zaklejona i wyglądała jakby była wbita młotkiem Werdykt mechanika to wymiana całej głowicy. Podobno gdyby szpilka miała fabryczne 8mm to można by rozwiercić gwint w obecnej głowicy do 10mm i zastosować 10mm szpilkę z 2.0 TDI CR co jest podobno częstym zabezpieczeniem na zrywające się szpilki 8mm w 2.0 PD. Niestety, wygląda na to że u mnie ktoś już tego próbował i na dodatek nieudolnie. Zamiast 10mm dziura ma średnicę 10.3mm i w związku z tym fabryczna śruba (szpilka) z 2.0 TDI CR jest za mała więc właściciel musiał znowu nieudolnie wytoczyć nową śrubę (szpilkę). Metoda 1: Wg mojego mechanika próba ponownego "wsadzenia" obecnej szpilki 10.3mm jest zbyt ryzykowna (jest źle nagwintowana, przy wykręcaniu wyszły wiury). Jest za duże ryzyko że się wyrwie. Metoda 2: Można spróbować rozwiercić otwór szpilki z obecnych 10.3mm do 11mm. Rozwiązanie to ma dwie wady: 1. Trzeba będzie wytoczyć nową szpilkę 11mm ponieważ największe fabrycznie stosowane szpilki w CR miały tylko 10mm 2. Nie ma pewności czy rozwiercając otwór do 11mm nie uszkodzi się płaszcza wodnego/olejowego lub czy taka konstrukcja nie będzie miała za małej wytrzymałości Żadna szlifiernia głowic w Krakowie nie daje mi żadnej gwarancji na tak niestandardowy rozmiar otworu w głowicy. Całe ryzyko po mojej stronie. Metoda 3: Wg mojego mechanika najrozsądniejszym wyjściem jest wymiana głowicy który to koszt został oszacowany na ok 2500 zł. Pytanie 1: Czy ma ktoś jakiś inny pomysł jak sobie poradzić z głowicą mającą otwór szpilki rozwiercony do 10.3 mm? Pytanie 2: Czy próbował ktoś rozwiercać głowicę do 11mm czy jest to absolutnie nie wskazane? Dodam że przy okazji wymiany rozrządu chciałem wymienić pompę oleju na tą z 1.9 (koszt 2000 zł). Po podliczeniu kosztów wymiany pompy i głowicy (na używaną) i uszczelek do miski wychodzi mi około 5000 zł. (Być może mógłbym zejść o ok 1000 zł gdybym zastosował używaną pompę). Załóżmy że koszt wynosi tą niższą kwotę, "tylko" 4000 zł. Do tego wymieniam poduszki pod silnikiem (1200) oraz kompletny rozrząd (1000 z robocizną). Całkowity koszt wychodzi ok 6200 zł (lub 7200 z nową pompą). Czytając wątek o swapie całego silnika BLB na BKD wychodzi że taniej (lub niewiele drożej) byłoby mi było zrobić swap całego silnika! Przypomnę że mój silnik ma już 290 000 km. Na allegro widziałem oferty swapu razem z wymianą i nowym rozrządem i pompą 1.9 na BKD za 5999 zł oraz na BSY za 6500 zł: BKD: http://allegro.pl/silnik-audi-a3-2-0-tdi-16v-bkd-gwarancja-wymiana-i6650052458.html BSY: http://allegro.pl/silnik-outlander-2-0-di-d-bsy-gwarancja-wymiana-i6650052486.html Pytanie 3: Czy warto inwestować ok 6000 w ten silnik czy może lepiej pomyśleć o swapie? Z góry dziękuję za wszelkie rady. Edytowane 26 Grudnia 2016 przez lbanka
SotoM Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Jest coś takiego jak naprawa gwintu sprężynką-bardzo solidna opcja osobiście sam.sie tym ratuje Kup szpilke od CR kup zestaw Naprawczy gwintu taki jak jest skok gwintu na szpilce CR Aby zrobić gwint i tak trzeba rozwierceć otwór -wiertło w zestawie chyba 11mm Rozwiercasz otwór w głowicy, Gwintujesz gwintownikiem z zestawu, Wkrecasz potem na klej do srub sprężynkę z zestawu i na koniec wkrecasz szpilke w głowice i po temacie... Koszt nie wielki do tego spokojna sprawność manualna a można zaoszczędzić i bedzie to naprawdę solidne...osobiście polecam, ja bym od tego zaczął jeśli to nie pójdzie to wtedy móżdżył nad wyrzucaniem kasy w silnik Edytowane 26 Grudnia 2016 przez SotoM
lbanka Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 SotoM, wielkie dzięki za podpowiedź. Mechanik wspominał mi już o tej sprężynce ale problem polega na tym że nie ma on oficjalnych danych producenta czy może bezpiecznie rozwiercić głowicę do tych 11mm. Jak wspomniałem kilka szlifierni z Krakowa także nie "gwarantowała" że można bezpiecznie rozwiercić głowicę do 11mm bez uszkodzenia lub osłabienia otworu szpilki lub ewentualnych kanałów w środku głowicy. Generalnie mogą mi to zrobić ale na moje ryzyko i bez gwarancji. Czy faktycznie jest się czegoś obawiać rozwiercając głowicę do 11mm? Czy ma ktoś dane lub wie z doświadczenia że przy 11mm otworze niczego się nie uszkodzi i że sam otwór będzie wystarczająco wytrzymały? Czy pisząc że: "osobiście sam sie tym ratuje" masz na myśli że rozwierciłeś już te głowice (BLB 16V) do 11mm i nie było żadnego problemu? Czy powinienem się bać braku gwarancji?
Makale Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Między 10.3 a 11 mm jest tylko 0,35mm różnicy w ściance (1 strona będzie tylko mniejsza o 0.35mm). Ja bym się tego nie bał.
SotoM Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Szpilka wkrecona jest na głębokość około 15mm Grubość ścianki w dolnej części między szpilka a gładzią głowicy to zapewne 5mm Niech się bawią w rozwiercanie i toczenie szpilek, zrobić sprężynkę na m10 i z głowy... Kwestia tylko prosto otwór nawiercic dlatego mówię spokuj czas i pewna ręką i bedzie po problemie
lbanka Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Czy można rozwiercić i założyć sprężynkę bez zdejmowania głowicy? Czy powinno się zdjąć głowicę i zrobić to na "stole"? Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
SotoM Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) Oczywiście że bez zdejmowania głowicy Mając przód rozebrany szpilke i zakres prac masz jak.na dłoni. Kilka razy miałem przyjemność ratowania się sprężynką ale na oryginalnej szpilce m8 Jeśli by mi się przydarzyło to na m10 bez wahania postąpił bym tak samo... Mówię masz otwór 10,3mm aby zrobić gwint pod m10 i tak trzeba nawiercic otwór conajmniej na 11mm, gwintownikiem z zestawu nacinasz gwint w głowicy w który to wkrecasz sprężynkę na m10 i potem bez problemu wkrecasz szpilke i to.juz będzie wieczne Jak.kipisz zestaw Naprawczy gwintu to tam.wszystko.jest co potrzebne. Wiertło naczynka wkręt sprężynki i 10szt sprężynek. Zobacz jakie są w zestawie sprężynki - długości 5mm czy 10mm -ja stosuje 10mm ale 2-3 zwoje odcina i wkręcam. Sam osobiście i siebie mam sprężynkę - 80tkm na niej najechalem z czego już 2czy 3x odpuszczałem napinacz Edytowane 26 Grudnia 2016 przez SotoM
jacek 3773 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Jeśli mógł bym doradzic jak ja bym to zrobił , to jeśli otwór ma pow. 10mm rozwiercam go (jutro ci podam jakiej śr wiertło bo mam zapisane w garażu) gwintuję na 12kę oczywiście starać się zachować osiowość , nie sądzę że napotkasz jakiś kanał, i wkręcić tulejkę z otworem wew. 8 tak jak ma być oczywiście zrobić to delikatnie i precyzyjnie bo alu. Redukcje takie powinny być dostępne , ew u dobrego tokarza i wkleić to na jakimś dobrym kleju.po wyschnięciu montaż i w drogę . Nie mam nic do sprężynek bo są stosowane, ale to zwinięty kawałek drutu i nie zastąpi pełnego materiału. Nowe pompy 1,9 (zestawy kpl) widziałem na all.....o w ok 1tyś zł Jeśli coś żle podpowiedziałem to poprawić
lbanka Opublikowano 26 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2016 Hmm faktycznie 0.7mm na pół daje "tylko" 0.35mm z każdej strony. Faktycznie nie dużo. Wykorzystanie zestawu naprawczego ("sprężynki") wydaje się teraz nie tak złym pomysłem. Wykorzystanie redukcji brzmi jeszcze lepiej ale rozwiercanie jeszcze bardziej do 12mm już trochę mniej. Rozumiem że zredukowanie z 11mm do 10mm nie wchodzi w grę bo będzie za mała różnica, czy tak? Czy można jednak tym sposobem zredukować z 11mm do 8mm? Załączam zdjęcie nieszczęsnej szpilki 10.3mm wsadzonej na klej:
jacek 3773 Opublikowano 26 Grudnia 2016 Opublikowano 26 Grudnia 2016 (edytowane) co to za szpilka 10,3mm znam 8 10 12 itd. skoro była już tam 10tka to chyba wiertło 10,3 pod 12kę. NIE WIEM KTO TO BĘDZIE ROBIŁ( gwintował na raz czy wiecej) ale końcowy gwint by należało wykonać obciętym gwintownikiem ( najlepiej ryżowy bo tani i nie szkoda) by sięgnął jak najgłębiej czyli dna otworu Edytowane 26 Grudnia 2016 przez jacek 3773
Ma1477 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Potwierdzam gwintownik musi być obcięty bo śruba od CR-a nie wkręci się do końca. Tam nie ma żadnych kanałów można wiercić i wstawiać tulejkę bądź zestawem do naprawy gwintów spróbować. Wymiana głowicy to śmiech na sali. Nawet regenerowane mają często wielkie tulejki wstawiane Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka
karaluch8 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Opublikowano 28 Grudnia 2016 Jeśli mógł bym doradzic jak ja bym to zrobił , to jeśli otwór ma pow. 10mm rozwiercam go (jutro ci podam jakiej śr wiertło bo mam zapisane w garażu) gwintuję na 12kę oczywiście starać się zachować osiowość , nie sądzę że napotkasz jakiś kanał, i wkręcić tulejkę z otworem wew. 8 tak jak ma być oczywiście zrobić to delikatnie i precyzyjnie bo alu. Redukcje takie powinny być dostępne , ew u dobrego tokarza i wkleić to na jakimś dobrym kleju.po wyschnięciu montaż i w drogę . Nie mam nic do sprężynek bo są stosowane, ale to zwinięty kawałek drutu i nie zastąpi pełnego materiału. Nowe pompy 1,9 (zestawy kpl) widziałem na all.....o w ok 1tyś zł Jeśli coś żle podpowiedziałem to poprawić Kiedyś mi się coś obiło o oczy. Że taka sprężynka wytrzymuje więcej niż zwykły gwint. A dlatego że jakiś kąt pomiędzy jednym gwintem, a wkręconą szpilką jest inny. I jakoś to niby lepiej trzyma.
.Pablo. Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Tulejka będzie o wiele bardziej wytrzymała. Jeśli masz taką możliwość to tulejke daj. Sprężyna jest dobra głowica się nagrzewa i osłabia sprezynke. Naprawialem gwint od pokrywy zaworów taka sprezynka, wszystko pięknie ładnie ale przy kolejnym wykreceniu sprezynka się zaczęła łamać tak jakby była zahartowana.
koziol1172 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Porządny helicoil, i będzie dobrze, co do temperatur to mam żeliwa turbo na helicoil ogarnięte i trzyma pięknie, a tam są dopiero skoki temperatur raz mróz potem 900 stopni Wysłane z mojego MotoG3 przy użyciu Tapatalka
iwadrian Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Pomysł ze sprężynką lub redukcją jest jak najbardziej do wykonania. Sam w pracy często naprawiam gwinty wstawiając sprężynkę. Trzeba tylko delikatnie a przede wszystkim osiowo nagwintować pod sprężynkę. Nallepiej było by mieć gwintownik do otworów nieprzelotowch ale zwykłym też da radę. Jak dobrze zrobisz gwint pod sprężynkę to żadna siła tego nie ruszy.
lbanka Opublikowano 29 Grudnia 2016 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2016 Dziekuje za wszystkie podpowiedzi. Zdecydowalem ze sprobuje wykonac nowy wiekszy gwint. Nie mam nic do stracenia skoro jedyna alternatywa to wymiana glowicy. Obecnie szukam osoby ktora mi to wykona. Dzwonilem juz do jednej osoby wykrecajacej urwane swiece ale nie ma takich osob za duzo. Czy macie moze kogos / firme do polecenia z Krakowa? Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk
KINIAM Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 W głowicach aluminiowych tulejki KOBSERT w innych drutowe wkładki gwintowane HELICOIL. To się powinno być zrobione raz a dobrze.
jaro36 Opublikowano 29 Grudnia 2016 Opublikowano 29 Grudnia 2016 a tulejowanie ??? wkładasz tuleje np 10.3 na gorąco plus klej i w niej gwintujesz m8 ..dużo firm robi tego rodzaju usługi np .po zerwaniu gwintu świecy.
15lolo Opublikowano 31 Grudnia 2016 Opublikowano 31 Grudnia 2016 jakis cienki ten twoj mechanik , sprawdzone mozna smialo gwintowac na 11 lub 12 po czym zastosowac redukcje lub sprezynke na szpilke od cr.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się