Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Relacja z reanimacji silnika - A4 B6 2.0 ALT


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Jako, że prosty ze mnie chłop i w ogóle się nie znam i używam przestarzałej już technologi sprawdzania poziomu oleju zwanej bagnetem to niestety nie pomogę.

Edytowane przez uszol
Opublikowano
9 minut temu, uszol napisał:

Jako, że prosty ze mnie chłop i w ogóle się nie znam i używam przestarzałej już technologi sprawdzania poziomu oleju zwanej bagnetem to niestety nie pomogę.

To w jakim celu zaśmiecasz ten temat ??

   
Opublikowano
12 godzin temu, Deyv92 napisał:

Damian u mnie w grupie 006 wartości praktycznie mam cały czas na podobnym poziomie -3 4 3 natomiast w grupie 007 w miarę poboru oliwy wartości te maleją najwyższa zanotowana 55 i stopniowo maleje w miarę ubytku oliwy pobòr u mnie około 1l na 1500 km

Wszystkie wskazania poziomu oleju w [mm], są odnotowywane przez ECU silnika od momentu skasowania inspekcji serwisowej.

U Ciebie Deyv92, z tego co widzę, aktualnie jest ilość oleju na poziomie 3mm.  Jest to odczyt za ostatni przejechany dystans pełnych 100km. Możliwe, że poziom 3mm nie zmienia się od dłuższego okresu czasu i co dystans 100km wskakuje ta sama wartość oszcowana przez ECU z odczytów czujnika oleju w misie. Wskazanie 4mm miałeś kiedyś tam i zostało odnotowane jako największa wartość. Myślę, że jest to poziom oleju odnotowany zaraz po wlaniu nowego, jak również wlaniu dolewki. Możliwe, że poziom 4mm również się Ci utrzymywał przez jakiś tam okres dystansów 100km. Zauważyć można, że miałeś również odnotowane pewne minimum o wartości -3mm. Nie wiem czy te -3mm u Ciebie oznaczały "Oil Min" na FIS'ie?

Można jednak wnioskować z Twoich odczytów, że silnik pobiera olej. Napisałeś, że 1litr na 1500km. Zatem ECU za pomocą VAGA, wykazał 15 interwałów po 100km (15x100km=1500km), w których zmieniała się wartość Twojego poziomu oleju z przedziału od +4mm po odnotowane minimum -3mm.  Zatem różnica byłaby na poziomie 7mm {(+4mm) - (-3mm]}. 

Opublikowano
4 godziny temu, tracer123 napisał:

stan  chyba po 2 tankowaniach lpg czyli jakieś 900km, już od dłuższego czasu nie zwracam uwagi na to co ile dolewam.

 

lnNqxlN.png

Napiszę podobnie jak u Deyv92'a.

 

Widzę, że aktualnie jest ilość oleju u ciebie na poziomie 3mm.  Jest to odczyt za ostatni przejechany dystans pełnych 100km. Możliwe, że poziom 3mm nie zmienia się od dłuższego okresu czasu i co dystans 100km wskakuje ta sama wartość oszacowana przez ECU z odczytów czujnika oleju w misie. Wskazanie 7mm miałeś kiedyś tam i zostało odnotowane jako największa wartość. Myślę, że jest to poziom oleju odnotowany zaraz po wlaniu nowego, jak również wlaniu dolewki. Możliwe, że poziom 7mm również się Ci utrzymywał przez jakiś tam okres dystansów 100km.

Screena zrobiłeś (jak pisałeś) po dwóch tankowaniach LPG, czyli po ok. 900km. Jeśli wlałeś oleju do silnika 900km temu, to widać by było z odczytu Vagiem, że poziom z wartości 7mm ustalił się teraz na 3mm. Zjadłoby zatem 4mm oleju za ten wymieniony dystans. Nie wiem ile oleju w [mililitrach] odpowiada temu ubytkowi 4mm na VAGu.

Zauważyć można, że miałeś również odnotowane pewne minimum o wartości aż -50mm, czego jeszcze nigdzie nie widziałem. Nie wiem czy nie jeździłeś w tym przypadku naprawdę bez oleju. Nie wiem czy te -50mm u Ciebie oznaczały "Oil Min" na FIS'ie?

Zatem różnica u Ciebie przyjmowałaby wartość 57mm {(+7mm) - (-50mm]}. 

Opublikowano

stawiam że te -50mm to błędny odczyt vaga.


 

Opublikowano

Ej wgl. A do czego służy bagnet? Co ty? Szacujesz spalanie oleju po czujniku? Czujniki mogą być wadliwe, jednak to elektronika która się psuje. Dlaczego nie sprawdzisz na bagnecie? Co to za problem.

Opublikowano

Ja analizuję poziom oleju z VAG'a, z oszacowań  ECU za każde 100km trasy. Czujnik mam nowy i zrobiłem na nim doktorat z pomiarów. Przecież kiedyś może się pojawić "Oil MIn" na FISie. Maski nie otwieram, aby nie naruszyć któregoś tam dystansu 100km. Informacja "Oil Min" pojawia się na FISie jak ECU odnotuje minimum oleju. Kiedy pokaże ten komunikat, ja będę znał oszacowaną wartość.

Opublikowano

Dajmon, też uważam, że każdy element pomiarowy ma swój dopuszczalny błąd i na pewno zmienia się jego wskazanie w zależności od temp oleju itd... Sprawdzałeś wskazania w różnych temperaturach ? 15 min po zgaszeniu i potem na kompletnie zimnym ? Bagnet to bagnet, tam widać najlepiej ;)

Opublikowano
7 minut temu, tracer123 napisał:

stawiam że te -50mm to błędny odczyt vaga.


 

Nie możliwe. Miałbyś zapewne informację o błednie dzialajacym czujniku w misie, typu zwarcie, przerwa, przerywany sygnal, brak komunikacji, niezrozumialy odczyt. Wskazanie -50mm pojawilo się za dystans 100km. Może jakas trasa górzysta była realizowana przez Ciebie.

Opublikowano

Dla mnie to troche bezsens. Jeździsz sobie 1000km w piz*e wstawiasz. Stawiasz w jednym i tym samym miejscu, i odczytujesz przed i po na bagnecie. Z takim samym zachowaniem procedur. Czyli ustalasz - po 12h stania sprawdzasz, po 1000km, te same miejsce, po 12h i sprawdzasz. I masz jak na dłoni. Nie wiem jak w tych trupach. Ale w dieslu od załamania do załamania masz litr oleju. I jesteś w stanie ładnie sobie oszacować ile wpierdzielił. Weź se zmostkuj czujnik maski, ale sprawdzaj fizycznie, bo komputer kiedyś Cię oszuka, a silnik na złom.

Opublikowano

No racja z tym zmostkowaniem czujnika maski.

Opublikowano (edytowane)

Ale kombinujecie, Average oil level w grupie 006 w komorce 3 to średni poziom oleju aktualizowany co 100km wynikający z grupy 007 ( otym poniżej) , komorka 1 to minimalny a komorka 2 to maksymalny poziom od resetu interwału olejowego.

W grupie 7, w komórce 1 wyświetla się aktualny poziom oleju, w komorce 2 wyswietla sie tak zwany poziom odniesienia dla danej temp silnika i predkosci obrotowej silnika. (dla przykladu gdy jedziemy 4k rpm na trasie licznik wystawi na przyklad poziom odniesienia ze w tym momencie minimlny poziom to 45mm a aktualny poziom z czujnika wyniesie 48mm to po 100km takiej jazdy licznik da 3mm oleju i wrzuci to do grupy 006 komorki 3) oczywiscie podczas jazdy po miescie jest to jakos usrednianie, poziom odniesienia jest na biezaco zmieniany w zaleznosci od temp silnika i obrotow tak jak pisalem)

Roznica miedzy komorka 1 a 2 czyli na przyklad 52mm minus 50mm na przestrzeni 100km da poziom 2mm i przeniesie sie on do grupy 006 komorki 3. 
Analogicznie, z innego screena roznica miedzy komorka 1 a 2 czyli na przyklad 53mm minus 50mm na przestrzeni 100km da poziom 3mm i przeniesie sie on do grupy 006 komorki 3.

Jak poziom w grupie 006 spada to poprostu poziom oleju spada 

 

Gdy w grupie 006 komorka 3 pojawi sie minus to po 100km jest oil min na fisie

Edytowane przez soul87
Opublikowano
12 godzin temu, Dajmon napisał:

Nie możliwe. Miałbyś zapewne informację o błednie dzialajacym czujniku w misie, typu zwarcie, przerwa, przerywany sygnal, brak komunikacji, niezrozumialy odczyt. Wskazanie -50mm pojawilo się za dystans 100km. Może jakas trasa górzysta była realizowana przez Ciebie.

Mam 3/4 na bagnecie,  jeżdżę po płaskich terenach. 

Chyba że czujnik zadział gdy przerzucałem zimowe na letnie, samochód był z jednej strony podniesiony,  wtedy włączyłem zapłon by okna otworzyć. 

 

Opublikowano (edytowane)

Wszystko co napisałeś, zgadza się. Mnie na chwilę obecną interesuje sytuacja, w której wyświetli się na FISie "Oil Min".

Czy będzie to w momencie jakiegokolwiek minusu po interwale 100km, np.: -1mm lub -4mm lub -20mm lub inny minus (ale ujemna wartość); czy gdy odczyt ujemny osiągnie pewien określony poziom, np. zawsze Oil MIn dopiero przy, np.: -9mm ?

Edytowane przez Dajmon
Opublikowano

Jak zapali mi się lampa Alladyna to sprawdzę logi i dam Ci znać :)

Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, Dajmon napisał:

Wszystko co napisałeś, zgadza się. Mnie na chwilę obecną interesuje sytuacja, w której wyświetli się na FISie "Oil Min".

Czy będzie to w momencie jakiegokolwiek minusu po interwale 100km, np.: -1mm lub -4mm lub -20mm lub inny minus (ale ujemna wartość); czy gdy odczyt ujemny osiągnie pewien określony poziom, np. zawsze Oil MIn dopiero przy, np.: -9mm ?

Podejrzewam że po  100km jakikolwiek minus da oilmin. w grupie 006 komórka 3

Edytowane przez soul87
Opublikowano

Hejka.

Dzisiaj rano w drodze do pracy wyskoczyła mi na FISie żółta kontrolka płynu spryskiwaczy. Popołudniu, po przyjeździe do domu, otwarłem maskę i uzupełniłem płyn do szyb. Przy okazji skontrolowałem olej bagnetem. Oto wynik.

Oil na bagnecie.png

Stan oleju na dolnym prążku.  Olej sprawdzony 5 minut po przyjeździe z drogi. Olej zatem gorący. Samochód ustawiony na równym.

Bagnet włożyłem z powrotem. Oleju nie dolewałem.

Sprawdziłem stan oleju na Vagu.

20170302_202510.jpg

Jest nadal 0mm od ostatniego wskazania 239745km i do dzisiaj 239906km. Przejechałem na tym wskazaniu 0mm drogę 161km. 

Do dzisiaj łącznie zrobiłem dystans 1828km (stan na FISie 239906km).

Z drugiej strony Jurek mówił o docieraniu silnika. Czy ktoś z Was mógłby się wypowiedzieć jak to jest z docieraniem się silnika ? Wg instrukcji Audi, Oni podają że może łyknąć lub łykać 0.5litra na 1000km.

Może u mnie na początku będzie zjadać olej do momentu, aż silnik się ułoży ?

Opublikowano

Oby było wszystko dobrze, a te 0mm to efekt "docierania się" elementów silnika.

Trzymam kciuki!

Opublikowano (edytowane)

W okresie docierania silnika na pewno występuje zwiększony pobór oleju, ale docieranie to max 1500-2000 tyś km jeśli po tym czasie dalej bedzie łykać takie ilości jak przed remontem to słabo. Zrobiłeś 1800 kilometrów z hakiem. Zlej teraz ten olej, zalej nowy i rób pomiary jeśli dalej bedzie zjadać to znaczy, że kasa poszła w błoto.

Edytowane przez uszol
Opublikowano

No ale na bagnecie masz dobrze olej..

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...